Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:40

Cuvee schreef:
Mijn probleem is dat ik het erg moeilijk vind wanneer mijn vriend contact heeft met andere vrouwen. Dat kan op veel verschillende manieren en momenten. Zoals op zijn werk met collega's, werk gerelateerd of niet. Of bijv met oud klasgenoten via Tinder Instagram, Facebook of Email. Of wanneer hij (of wij) op stap gaan en hij met een bekende of onbekende aan de praat raakt. Ik voel me heel angstig op die momenten als ik erbij ben en wil zijn aandacht. Ook als ik er niet bij ben vind ik het moeilijk wanneer hij er bijv over vertelt. Ik vraag mij altijd af waarom hij die contacten opzoekt. Bijv. tijdens het uitgaan praat hij makkelijk met onbekende vrouwen.. en ik snap niet waarom? Waarom die (nieuwe) contacten leggen, hij heeft mij toch? Ik probeerde mij in het begin maar te bedenken dat meer mannen dat doen, en dat het dus een beetje man eigen is. Ben ik nou gek aan het worden of is het gewoon echt niet ok als je vriend altijd kijkt, ook als je dus hebt aangegeven of er misschien een beetje rekening met je gehouden kan worden?


Ik vind je hele post wel normaal eigenlijk, behalve het stukje over Tinder. Ik zou niet weten wat je als een bezet man op Tinder te zoeken hebt en zou het ook niet leuk vinden wanneer m'n vriend zit te Tinderen.

De rest van je post vind ik niet vreemd. Als je vriend van vele contacten houdt en graag met vreemden spreekt dan is dat gewoon hoe hij is. Wanneer jij dat niet fijn vindt dan passen jullie gewoon niet goed bij elkaar. Hij voelt zich waarschijnlijk fijner met een vriendin die dat prima vindt en niet snel onzeker wordt. Jij voelt je waarschijnlijk fijner met een vriend die geen behoefte heeft aan allerlei vrouwelijke contacten.

Ik heb overigens ook niet genoeg aan alleen mijn vriend qua contacten. Kan echt niet zonder sociaal contact met m'n vriendinnen, familie, collega's.. Mijn vriend is fantastisch hoor maar niet alles wat ik nodig ben.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:48

Op tinder rondhuizen vind ik dan idd wel een beetje ... discutabel
Dat is idd een dating app

Maar contact met vrouwen op en om de werkvloer en gewoon in het dagelijks leven , oude vrienden, kennissen, klasgenoten etc
Een casual gesprek zo her en der
Dat lijkt me niet meer dan normaal
Zou wat zijn dat je zodra je een relatie hebt geen normaal contact meer zou mogen hebben met het geslacht waar je een relatie mee hebt buiten je relatie om
Ik heb zelf ook gewoon vrienden van het andere geslacht waar ik ook echt hele diepgaande persoonlijke gesprekkken nee heb
Daarnaast, ik ben bi , dan zou ik binnen een relatie geen sociaal leven kunnen hebben ;)


Lijkt me voor jezelf ook erg vervelend om daar negatieve gevoelens bij te te hebben/krijgen


Maar! Heb je het hier met je partner over gehad ?

Je kunt er hele filosofische verhandelingen over hebben , maar vaak komt het neer op een paar opties

-Je bent onzeker en dat speelt je parten (de angstige gevoelens bij dat contact enz)
-De relatie behoeft werk (communicatie , heb het er over met elkaar , niet met als doel dat er geen contact met het andere geslacht mag zijn, maar over elkaars gevoelens hierbij en waar dat vandaan komt en natuurlijk ook gewoon algemeen)
-of er speelt daadwerkelijk iets , helaas ook al eens aan de hand gehad , en dat wist/voelde ik indertijd ook gewoon aan



Toevoeging : zijn jouw gevoelens bij doe contacten nieuw ? Of heb je dat altijd een beetje gehad ?
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 11-01-20 12:51, in het totaal 2 keer bewerkt

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:49

Heb je er echt een probleem mee dat je vriend met een vrouwelijke collega over een werkrelateerd onderwerp spreekt?
Ik vind dat eerder van jou gek dan van hem.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:52

De opmerkingen die hij maakt naar andere vrouwen vindt ik niet oké, maar het erg vinden dat hij met andere vrouwen praat, zelfs als het werkgerelateerd is, vind ik ook wel raar van jouw kant. Moet hij dan elke vrouw uit z'n leven verbannen en alleen nog maar met mannen omgaan en elke vrouwelijke collega negeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:55

poes schreef:
safina schreef:


Nou, precies, dat dus. Leve de liefde.

(Zijn mormonen ook niet christelijk trouwens? Zo zie je maar weer: Hét christendom bestaat niet. Dé islam ook niet. Zoveel mensen, zoveel opvattingen over wat hun geloof inhoudt.)


Wat is je punt? Officiële mormonen zijn monogaam.


Dé mormonen bestaan ook niet.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:56

safina schreef:
poes schreef:


Wat is je punt? Officiële mormonen zijn monogaam.


Dé mormonen bestaan ook niet.


Nee maar het typt makkelijk én je noemt ze zelf zo.

Leden van de kerk van Jesus Christ and the latter day saints dus. Daar is wel zeker een officiële groep van en die zijn monogaam.

anjali
Berichten: 15085
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:01

De oorspronkelijke Mormonen waren inderdaad polygaam,dat was een invloed uit het Oude Testament. Maar bij de huidige Mormonen is dat afgeschaft.

Kinke

Berichten: 20530
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:04

serieus, we gaan het nu over Mormonen hebben? Heeft helemaal niks met de TS te maken

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:07

Cuvee schreef:
Mijn probleem is dat ik het erg moeilijk vind wanneer mijn vriend contact heeft met andere vrouwen. Dat kan op veel verschillende manieren en momenten. Zoals op zijn werk met collega's, werk gerelateerd of niet. Of bijv met oud klasgenoten via Tinder Instagram, Facebook of Email. Of wanneer hij (of wij) op stap gaan en hij met een bekende of onbekende aan de praat raakt. Ik voel me heel angstig op die momenten als ik erbij ben en wil zijn aandacht. Ook als ik er niet bij ben vind ik het moeilijk wanneer hij er bijv over vertelt. Ik vraag mij altijd af waarom hij die contacten opzoekt. Bijv. tijdens het uitgaan praat hij makkelijk met onbekende vrouwen.. en ik snap niet waarom? Waarom die (nieuwe) contacten leggen, hij heeft mij toch? Ik probeerde mij in het begin maar te bedenken dat meer mannen dat doen, en dat het dus een beetje man eigen is. Ben ik nou gek aan het worden of is het gewoon echt niet ok als je vriend altijd kijkt, ook als je dus hebt aangegeven of er misschien een beetje rekening met je gehouden kan worden?


Ti der is in deze discutabel.. Maar als je er een probleem van maakt dat je vent überhaupt tegen andere vrouwen praat, dan moet je het toch echt even bij jezelf zoeken..

Het feit dat je vent maar genoeg moet hebben aan contact met jou en niet met anderen mag praten is gewoon niet gezond..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:08

anjali schreef:
De oorspronkelijke Mormonen waren inderdaad polygaam,dat was een invloed uit het Oude Testament. Maar bij de huidige Mormonen is dat afgeschaft.


Er zijn er een heleboel die zich lid van die club voelen en polygaam zijn. Ook zat andere mensen die zich christen voelen en polygaam leven. Er is ook een hele groep vrouwonvriendelijke christenen op deze wereld. Daar gaat het om: je kunt mensen die zich afflilieren met een religie niet over één kan scheren en daar even een top 3 van maken. Ze denken overal verschillend over.

Ik denk dat het sowieso weinig zin heeft deze discussie over vreemdgaan te voeren in context van religie. Naast dat TS het daar niet over heeft: Het draait uiteindelijk allemaal over je persoonlijke opvattingen. Over hoe je zelf wilt leven en hoe je in je relatie staat.

beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:11

Sorry hoor, maar ben ik echt de enige die TS een zeikerd vind? Er even vanuit gaande dat het niet helemaal serieus is (ze gaat ook nergens op in) dus ik best ongegeneerd kan reageren).

Als je echt vindt dat je vent niet met andere vrouwen mag praten "want hij heeft jou toch" dan denk ik dat je aan jezelf moet gaan werken ipv dat die gast de zwarte piet toebedeeld krijgt de hele tijd.

Het lijkt me voor zo'n gozer ook heel irritant als hij een oud-klasgenote ofzo ziet lopen tijdens het uitgaan en even gezellig wil bijpraten en zijn partner gaat dan de aandacht trekken. Wees blij dat je zo'n sociale gozer hebt die veel vrienden heeft en makkelijk praat.

Ik vind zijn voorstel om in relatietherapie te gaan nog niet eens zo gek. Dat geeft ook aan dat hij er best aan wil werken om de relatie beter te maken. Als hij zijn relatie niet serieus nam, had hij dat voorstel niet gedaan.

Als TS nu even doorpakt en de afspraak maakt, komt ze er misschien nog uit.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:12

Maar die religie distantieert zich er wel officieel van.

Je hebt overal mensen lopen die dingen doen onder het mom van iets waar dat dan helemaal niet bij hoort.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:13

Ik begrijp best dat als je er achter komt dat je vent op Tinder zit dat die onzekerheid overslaat naar alles.

Maar goed, ik zou er allang klaar mee zijn als ik daar achter kwam. := Ik geloof verder ook niet dat dit een echt profiel is. :o

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:15

Cuvee schreef:
Mijn probleem is dat ik het erg moeilijk vind wanneer mijn vriend contact heeft met andere vrouwen. Dat kan op veel verschillende manieren en momenten. Zoals op zijn werk met collega's, werk gerelateerd of niet. Of bijv met oud klasgenoten via Tinder Instagram, Facebook of Email. Of wanneer hij (of wij) op stap gaan en hij met een bekende of onbekende aan de praat raakt. Ik voel me heel angstig op die momenten als ik erbij ben en wil zijn aandacht. Ook als ik er niet bij ben vind ik het moeilijk wanneer hij er bijv over vertelt. Ik vraag mij altijd af waarom hij die contacten opzoekt. Bijv. tijdens het uitgaan praat hij makkelijk met onbekende vrouwen.. en ik snap niet waarom? Waarom die (nieuwe) contacten leggen, hij heeft mij toch? Ik probeerde mij in het begin maar te bedenken dat meer mannen dat doen, en dat het dus een beetje man eigen is. Ben ik nou gek aan het worden of is het gewoon echt niet ok als je vriend altijd kijkt, ook als je dus hebt aangegeven of er misschien een beetje rekening met je gehouden kan worden?

Neem eens contact op met een psycholoog om over je eigen onzekerheid heen te komen.

Rizette
Berichten: 4373
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:27

Suzanne F. schreef:
L_Ruiterhuis schreef:
Zie toevallig dit topic voorbij komen. Maar in een ander topic van jezelf noem je jezelf Cor en was je toch een man?


Ach ja, Cor...Maria...Jozef, wat maakt het uit?


*\o/* :j *\o/* :j Ik vroeg ook al of zij of hij een transgender is maar krijg geen antwoord.
Dat er anders iets niet klopt is wel duidelijk.

Rizette
Berichten: 4373
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:29

beert schreef:
Sorry hoor, maar ben ik echt de enige die TS een zeikerd vind? Er even vanuit gaande dat het niet helemaal serieus is (ze gaat ook nergens op in) dus ik best ongegeneerd kan reageren).

Als je echt vindt dat je vent niet met andere vrouwen mag praten "want hij heeft jou toch" dan denk ik dat je aan jezelf moet gaan werken ipv dat die gast de zwarte piet toebedeeld krijgt de hele tijd.

Het lijkt me voor zo'n gozer ook heel irritant als hij een oud-klasgenote ofzo ziet lopen tijdens het uitgaan en even gezellig wil bijpraten en zijn partner gaat dan de aandacht trekken. Wees blij dat je zo'n sociale gozer hebt die veel vrienden heeft en makkelijk praat.

Ik vind zijn voorstel om in relatietherapie te gaan nog niet eens zo gek. Dat geeft ook aan dat hij er best aan wil werken om de relatie beter te maken. Als hij zijn relatie niet serieus nam, had hij dat voorstel niet gedaan.

Als TS nu even doorpakt en de afspraak maakt, komt ze er misschien nog uit.

Nee hoor, je bent niet de enige. Ben er ook wel een beetje klaar mee. TS snel in relatietherapie en eventueel ook nog even aan de leugendetector en vertrekken van Bokt lost een boel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:56

beert schreef:
Sorry hoor, maar ben ik echt de enige die TS een zeikerd vind? Er even vanuit gaande dat het niet helemaal serieus is (ze gaat ook nergens op in) dus ik best ongegeneerd kan reageren).
Knip...


11 pagina's vol met mensen die voornamelijk tegen TS in gaan. Je kunt heel veilig de conclusie trekken dat je niet de enige bent met die mening.

Femke_Tweety

Berichten: 11983
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:04

Iedereen is het zó eens dat het niet eens een reltopic wordt.

Terwijl het onderwerp alles in zich heeft om dat wél te kunnen zijn...

Cuvee

Berichten: 63
Geregistreerd: 24-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 14:06

Sonja_vR schreef:
Op tinder rondhuizen vind ik dan idd wel een beetje ... discutabel
Dat is idd een dating app

Maar contact met vrouwen op en om de werkvloer en gewoon in het dagelijks leven , oude vrienden, kennissen, klasgenoten etc
Een casual gesprek zo her en der
Dat lijkt me niet meer dan normaal
Zou wat zijn dat je zodra je een relatie hebt geen normaal contact meer zou mogen hebben met het geslacht waar je een relatie mee hebt buiten je relatie om
Ik heb zelf ook gewoon vrienden van het andere geslacht waar ik ook echt hele diepgaande persoonlijke gesprekkken nee heb
Daarnaast, ik ben bi , dan zou ik binnen een relatie geen sociaal leven kunnen hebben ;)


Lijkt me voor jezelf ook erg vervelend om daar negatieve gevoelens bij te te hebben/krijgen


Maar! Heb je het hier met je partner over gehad ?

Je kunt er hele filosofische verhandelingen over hebben , maar vaak komt het neer op een paar opties

-Je bent onzeker en dat speelt je parten (de angstige gevoelens bij dat contact enz)
-De relatie behoeft werk (communicatie , heb het er over met elkaar , niet met als doel dat er geen contact met het andere geslacht mag zijn, maar over elkaars gevoelens hierbij en waar dat vandaan komt en natuurlijk ook gewoon algemeen)
-of er speelt daadwerkelijk iets , helaas ook al eens aan de hand gehad , en dat wist/voelde ik indertijd ook gewoon aan



Toevoeging : zijn jouw gevoelens bij doe contacten nieuw ? Of heb je dat altijd een beetje gehad ?


Mijn vriend maakt seksuele opmerkingen naar andere vrouwen en dat schaadt mijn zelfvertrouwen. Praten met andere vrouwen verbied ik hem echter niet zolang mijn vriend zich beschaafd gedraagd tegenover andere vrouwen in het openbaar.
Het was mij altijd wel bekend dat hij zo af en toe eens een datingsite bekeek, maar ik deed er nooit moeilijk over, dat is oppervlakkig. Maar voor mijn gevoel gaat dit verder, hij doet er ook te geheimzinnig over. Wat als hij straks verder gaat en eens een afspraakje gaat maken...

Sommige dagen gaan gewoon goed, dan ineens vervalt hij in stilzwijgen en denkt duidelijk ergens over na, het enige dat ik er van mee krijg is ergenis of boosheid over datgene wat hem bezighoudt. Ik wil zo graag weten wat er in hem omgaat, meedenken, helpen en begrip tonen, maar zonder dat ik weet waar het precies over gaat is dat erg lastig. En dan gaat het begrip eens ophouden ben ik bang.
Mijn voorzichtige optie om eens te gaan praten met een professioneel en onafhankelijk persoon werd (natuurlijk) direct afgedaan.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:09

Cuvee schreef:
Mijn voorzichtige optie om eens te gaan praten met een professioneel en onafhankelijk persoon werd (natuurlijk) direct afgedaan.


Natuurlijk.

Cuvee schreef:
Hij vindt dat ik in relatietherapie samen met hem moet voor mijn argwaan en onzekerheid richting hem.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:10

Je spreekt jezelf een beetje tegen TS...

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:15

Whale schreef:
Je spreekt jezelf een beetje tegen TS...


Maar wie is TS eigenlijk? Mogelijk is ze beide partijen in dit verhaal, zowel de man als de vrouw. Dan kan het natuurlijk wel :+

Sorry mods, maar please, doe er wat aan.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:28

Maak een fake account op tinder en benader hem, dan weet je al gauw genoeg.

Of ga buitenspelen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:38

Cuvee schreef:
Sonja_vR schreef:
Op tinder rondhuizen vind ik dan idd wel een beetje ... discutabel
Dat is idd een dating app

Maar contact met vrouwen op en om de werkvloer en gewoon in het dagelijks leven , oude vrienden, kennissen, klasgenoten etc
Een casual gesprek zo her en der
Dat lijkt me niet meer dan normaal
Zou wat zijn dat je zodra je een relatie hebt geen normaal contact meer zou mogen hebben met het geslacht waar je een relatie mee hebt buiten je relatie om
Ik heb zelf ook gewoon vrienden van het andere geslacht waar ik ook echt hele diepgaande persoonlijke gesprekkken nee heb
Daarnaast, ik ben bi , dan zou ik binnen een relatie geen sociaal leven kunnen hebben ;)


Lijkt me voor jezelf ook erg vervelend om daar negatieve gevoelens bij te te hebben/krijgen


Maar! Heb je het hier met je partner over gehad ?

Je kunt er hele filosofische verhandelingen over hebben , maar vaak komt het neer op een paar opties

-Je bent onzeker en dat speelt je parten (de angstige gevoelens bij dat contact enz)
-De relatie behoeft werk (communicatie , heb het er over met elkaar , niet met als doel dat er geen contact met het andere geslacht mag zijn, maar over elkaars gevoelens hierbij en waar dat vandaan komt en natuurlijk ook gewoon algemeen)
-of er speelt daadwerkelijk iets , helaas ook al eens aan de hand gehad , en dat wist/voelde ik indertijd ook gewoon aan



Toevoeging : zijn jouw gevoelens bij doe contacten nieuw ? Of heb je dat altijd een beetje gehad ?


Mijn vriend maakt seksuele opmerkingen naar andere vrouwen en dat schaadt mijn zelfvertrouwen. Praten met andere vrouwen verbied ik hem echter niet zolang mijn vriend zich beschaafd gedraagd tegenover andere vrouwen in het openbaar.
Het was mij altijd wel bekend dat hij zo af en toe eens een datingsite bekeek, maar ik deed er nooit moeilijk over, dat is oppervlakkig. Maar voor mijn gevoel gaat dit verder, hij doet er ook te geheimzinnig over. Wat als hij straks verder gaat en eens een afspraakje gaat maken...

Sommige dagen gaan gewoon goed, dan ineens vervalt hij in stilzwijgen en denkt duidelijk ergens over na, het enige dat ik er van mee krijg is ergenis of boosheid over datgene wat hem bezighoudt. Ik wil zo graag weten wat er in hem omgaat, meedenken, helpen en begrip tonen, maar zonder dat ik weet waar het precies over gaat is dat erg lastig. En dan gaat het begrip eens ophouden ben ik bang.
Mijn voorzichtige optie om eens te gaan praten met een professioneel en onafhankelijk persoon werd (natuurlijk) direct afgedaan.



Even eerlijk, hier worden ook wel eens wat opmerkingen gemaakt
Maar! Van beide kanten weten we exact hoe ver we kunnen en willen gaan en de opmerkingen komen niet uit een intentie tot actie ondernemen :)
Maar op het moment dat je zo gaat twijfelen door de dynamiek in je relatie en je het gevoel krijgt dat de ander het totaal jouw probleem vind en je er totaal niet serieus in neemt
En ook geen moeite voor de relatie wil doen
Dan lijkt het me tijd voor een goed gesprek
Niet eens over de symptomen zoals net even te ver gaan in gesprekken/opmerkingen etc
Maar wel over hoe hij de relatie ziet , of hij er nog wel blij van word
En jouw kant daar van
Wat zijn en jullie toekomstbeeld is van de relatie , wat daar voor nodig is van beide kanten en of beide partijen bereid zijn daar mee aan de slag te gaan
En vanuit daar verder te bouwen
Of je conclusies te trekken ,

In een relatie moet je wel een team zijn ,
Samen werken
Op het moment dat je vaker wel als niet hee gevoel hebt/krijgt dat dat niet het geval is
Dan is er denk ik werk aan de winkel
Maar goed, dan moet je dat wel allebei willen zeg maar

Jis_

Berichten: 11593
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:53

L_Ruiterhuis schreef:
Zie toevallig dit topic voorbij komen. Maar in een ander topic van jezelf noem je jezelf Cor en was je toch een man?


Kan een afkorting zijn van Corry, Cornelia.