Dochter in het ziekenhuis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leandra

Berichten: 1595
Geregistreerd: 06-01-03

Dochter in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 21:44

Soms moet je even dingen van je afschrijven. Zo ook ik met mijn verhaal.

Laat ik bij het begin beginnen. Ongeveer een maand geleden, in de herfstvakantie, kreeg mijn dochter van toen bijna 5 roodvonk. Slap, weinig eetlust, keelpijn, hoofdpijn en de zeer herkenbare aarbeientong. Ze is toen ook afgevallen en moest er echt even van bijkomen. De week erna was ze jarig en kreeg ze krentenbaard. Later begreep ik dat het dezelfde bacterie is al de roodvonk.
Gelukkig had ik al zalf in huis dus gelijk gaan smeren. Ondertussen herstelde ze van de roodvonk en mocht weer naar school.

Op de dinsdag werd ik door school gebeld dat ze had gespuugd en niet lekker was. Dus haar weer opgehaald van school. De week thuis gehouden want de week erna zou ze geopereerd worden aan haar amandelen. Ze had last van chronisch ontstoken amandelen dus was echt nodig.

Haar energie kwam terug en ze werd weer vrolijk en blij. De operatie kon doorgaan.

Op 6 november is ze geopereerd. Ze had joekels van amandelen zei de arts dus goed dat ze eruit waren. Daarna nog 1,5 week thuis gehouden om bij de komen.

Vorige week maandag had ze studiedag dus hoefde niet naar school. Op dinsdag en woensdag gewoon naar school geweest en dat ging goed.
Woensdagavond werd ze niet lekker en klaagde wat over pijn in haar nek.
's Avonds kreeg ze een aanval van pijn van haar borstkas. Gillen en kronkelen van de pijn. Wij dachten nog aan verkrampte spieren, dus haar lekker in bad gedaan en daarna is ze weer gaan slapen.
's Nachts kreeg ze weer een aanval van pijn en had er ook koorts bij. De huisartsenpost gebeld en we moesten langskomen. Conclusie: waarschijnlijk een longontsteking maar hou haar in de gaten. Voor het weekend controle bij eigen huisarts.
De rest van de dag ging goed.

Vrijdagochtend weer pijn en koorts. Naar de huisarts, daar besloten om bloed af te nemen voor ontstekingsbeeld. Ook omdat ze al meerdere dingen in korte tijd had gehad.
's Middags terug gebeld door de huisarts dat haar waarden toch best hoog waren. Ondertussen zat ze al op de antibiotica dus was de verwachting dat het beter zou gaan.
De huisarts had al met de kinderarts overlegd want die vertrouwde het niet. We moesten terug komen om haar lever en milt te laten voelen. Als die vergroot waren moesten we direct naar het ziekenhuis, anders maandag op een spoedplek bij de kinderarts.
Gelukkig geen grote milt of lever dus mochten het afwachten. Wel heel duidelijk meegekregen dat als we het niet zouden vertrouwen of als ze zou verslechteren we gelijk de huisartsenpost moesten bellen en dat er dan overleg moest zijn met de kinderarts. De huisarts had ook een overdracht naar de huisartsenpost geschreven.

Zaterdag nacht rond 2 uur kreeg ze weer pijn en koorts. Dus de huisartsenpost gebeld en moesten gelijk langskomen. Daar aangekomen is ze nagekeken door een arts, urine is nagekeken (was 2 dagen daarvoor ook al nagekeken) en er werd gezegd dat deze klachten bij de infectie hoorden. Overleg was alleen nodig als ze zou worden opgenomen maar dat was niet nodig en we werder weer naar huis gestuurd. Bij verslechtering weer aan de bel trekken. Ik heb de overdracht van de huisarts nog genoemd maar dat waren volgens deze arts alleen maar de standaard "waarschuwingen". Ik ben weer naar huis gegaan en daar leek ze iets op te knappen.

's Middags ben ik even met mijn schoonzus weggeweest en bij thuiskomst zat er een hoopje ellende op de bank. Boven de 39 graden koorts. Kon niet meer voor of achteruit van de pijn in haar borstkas en was slap en lusteloos. Dus direct de huisartsenpost weer gebeld en moesten weer direct komen.
Daar aangekomen werd er gezegd dat ze deze keer wel gelijk en goed geholpen werd.
Er kwam een huisarts die mij en mijn dochter gelijk meenam naar de spoedeisende hulp. Daar werden we overgedragen aan de kinderarts en is ze de molen ingegaan. Met het lichamelijk onderzoek kwam inderdaad een longontsteking naar voren. Voor alle zekerheid ook een röntgenfoto gemaakt en daaruit bleek dat ze vocht tussen haar long en borstkas had. En grote kans op een pleuritis (ontsteking van het borstvlies)
Echo gemaakt en de diagnose werd duidelijk bevestigd. We moesten gelijk blijven, ze is met spoed opgenomen voor antibiotica via infuus en moet zeker nog een aantal dagen blijven. We hopen nu dat het snel beter gaat en dat de antibiotica aanslaat. Dan kan ze hopelijk in de loop van de week naar huis.

We zijn best geschrokken. Gelukkig gaat het nu beter. De antibiotica lijkt aan te slaan maar wil nog niet te vroeg juichen.

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het ergens opschrijven.

Amado7

Berichten: 10729
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Dochter in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:46

Wat schrikken! Fijn dat er nu meer duidelijkheid lijkt te zijn. Ik hoop voor jullie dat de antibiotica snel aanslaat en dat ze weer op mag knappen. Sterkte!

Anoniem

Re: Dochter in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:53

En dat voor zo een kleintje.
Beterschap voor haar en sterkte voor jou!

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Dochter in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:55

Een knuffel voor jullie... Jeetje dat is niet niks!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:56

Jeetje wat schrikken zoiets! Veel beterschap!

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Dochter in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:58

He wat heftig zeg sterkte!

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:59

He bah wat akelig.
Mijn dochter heeft op haar eerste verjaardag een week in het zh gelegen ivm een longontsteking en het is ronduit slopend voor je eigen gezondheid.
Wij gingen om de beurt een nacht naar huis.
Heel veel sterkte, hopelijk knapt ze snel op.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:00

Zo zeg, heftig hè wanneer je kind zo ziek is. Ze word nu in ieder geval goed behandeld en wanneer ze weer thuis is maar lekker aansterken want dat is niet niks wat ze allemaal heeft gehad. Even Sint vieren op school en dan lekker na de kerstvakantie weer heen. Neem de tijd .

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:00

Wat eng voor jullie als ouders maar ook voor je kindje. Heel veel beterschap! :(:)

ikkedus
Berichten: 3276
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:00

Jeetje...heftig. Hoe komt ze daar nou aan? ( hoef je niet op te antwoorden, meer vraag voor mezelf).
Hopelijk knapt ze snel op!
Mogen jullie bij haar blijven? Altijd zo sneu zo’n kleintje in haar uppie in het ziekenhuis.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Dochter in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:04

Wat schrikken! Wat goed dat je zo volhardend en nauwlettend bent geweest. Veel sterkte, ik duim voor een spoedig herstel. :(:)

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:07

Ach gossie. Arm kind.
En wat een schrik voor jou.

Beterschap voor de kleine meid. Hopelijk knapt ze snel op.

Helemaal begrijpelijk dat je dit even van je af wil schrijven. Komt effe wat op je af als je kleine zo ziek is.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:07

Jeetje wat heftig zeg, ik hoop dat ze snel weer opknapt en overal vanaf is, die heeft haar portie wel gehad. sterkte en geef haar maar een dikke knuffel.

xSagan
Berichten: 664
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:08

Ik kreeg kippenvel van het verhaal, wat erg!
Heel veel sterkte en beterschap gewenst! :(:)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:10

Wat ontzettend sneu. Voor je dochtertje omdat ze ziek is en in het ziekenhuis moet blijven, en voor jou omdat je je kindje zo achter moet laten.

Zou ze het leuk vinden om in het ziekenhuis een kaartje te ontvangen? Zo ja, dan mag je haar adres gerust doorsturen per PB, dan stuur ik haar een vrolijk kaartje.

Heel veel sterkte voor jullie allemaal :(:)

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:13

Jeetje wat een pech, alles bij elkaar zo. Wat sneu. Haar afweersysteem mag wel een boost gebruiken als ik het zo lees.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Dochter in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:20

A jeetje dat is schrikken! Vooral als je al tijdje loopt aan te modderen. Sta je dan toch machteloos hé als ouders zijnde! Hoop dat ze snel opknapt, gelukkig is ze nu in goede handen!

Leandra

Berichten: 1595
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 22:25

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden!


Sizzle schreef:
He bah wat akelig.
Mijn dochter heeft op haar eerste verjaardag een week in het zh gelegen ivm een longontsteking en het is ronduit slopend voor je eigen gezondheid.
Wij gingen om de beurt een nacht naar huis.
Heel veel sterkte, hopelijk knapt ze snel op.


Dat is ook heftig, zeker op die leeftijd. We hebben nog een dochter van 2 rondlopen. Mijn oudste dochter wil niet dat papa blijft slapen, alleen mama. Dus mijn man vangt onze andere dochter op en bestiert nu het huishouden.



bigone schreef:
Zo zeg, heftig hè wanneer je kind zo ziek is. Ze word nu in ieder geval goed behandeld en wanneer ze weer thuis is maar lekker aansterken want dat is niet niks wat ze allemaal heeft gehad. Even Sint vieren op school en dan lekker na de kerstvakantie weer heen. Neem de tijd .


Ze gaat dit jaar ook niet meer naar school. Hooguit voor Sinterklaas of kerst maar verder niet. Eerst goed opknappen.


ikkedus schreef:
Jeetje...heftig. Hoe komt ze daar nou aan? ( hoef je niet op te antwoorden, meer vraag voor mezelf).
Hopelijk knapt ze snel op!
Mogen jullie bij haar blijven? Altijd zo sneu zo’n kleintje in haar uppie in het ziekenhuis.


Ja, we mogen bij haar blijven 's nachts. Dat is wel heel fijn.

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: Dochter in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:30

Ach..arm meisje. Wat een narigheid. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan en knapt ze lekker op. Niets erger dan je kind met zoveel pijn en zo ziek zien :(:)

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Dochter in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:37

Jeetje wat eng. Heb zelf een dochter van 6 en ik weet uit ervaring dat het vreselijk is als ze wat hebben en je niet weet wat ze mankeren..
Heel veel beterschap!!

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:39

Arm meisje! En wat sneu dat ze in eerste instantie steeds weer naar huis werd gestuurd. Als het haar goed zou doen wil ik ook wel een kaartje sturen.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dochter in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:48

Oh wat schrikken! Heel veel sterkte!

Ons zoontje had ook kissing toncils, genzen is hegtig! En hij heeft okk kee rlomgontsteking gehad, niet zo ernstig. Dat apart was al vreselijk voor hem, laat staan jouw dochter zo alles op elkaar...

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Dochter in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:59

Wat heftig zeg, zoveel meegemaakt in korte tijd!
Heel veel sterkte en beterschap voor je dochtertje :(:)

mala26

Berichten: 5002
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Dochter in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 23:20

Ach arm meisje.
Heel veel beterschap en sterkte daar.

Leandra

Berichten: 1595
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Dochter in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 23:29

Dank jullie wel allemaal!