mensen een glimlach bezorgen met een kerstkaart

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

mensen een glimlach bezorgen met een kerstkaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-19 20:16

Sommige mensen denken er nu nog lang niet aan het woord kerstkaartjes maar ik wel.

ik loop nu 2 jaar folders en elk jaar krijg je van die stomme bedelkaartjes. en heb ze nog nooit bezorgd.

Vorig jaar kreeg ik in 1x het plan om bij elke folder een kerstkaartje te doen en wat kreeg ik veel leuke maar vooral lieve reactie's en ook heel veel kerstkaartjes terug (wat ik niet had verwacht) maar ik gaf iedereen een glimlach.

Dit jaar wilde ik het zelfde doen maar met nog iets er bij en heb een stichting in Almere benaderd waar ik al paar jaar contact mee heb en ze willen mee werken aan deze actie ik mag zo 40 kaartjes voor ze schrijven die in de kerstpakketten komen.

Zijn er meer mensen die kerstkaartjes schrijven naar andere mensen of groot aanpakken?

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:36

Ik stuur al een paar jaar kaartjes via Ben (https://www.ben.nl/kerst) naar eenzame ouderen.
Ik had vorig jaar mijn volledige naam erop gezet en een foto van m'n hond gebruikt. Een kleindochter heeft mij zo via Facebook kunnen vinden en stuurde me een berichtje dat haar oma het zo geweldig vond om zomaar een kaartje van een vreemde te krijgen.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-19 20:38

_kajo_ schreef:
Ik stuur al een paar jaar kaartjes via Ben (https://www.ben.nl/kerst) naar eenzame ouderen.
Ik had vorig jaar mijn volledige naam erop gezet en een foto van m'n hond gebruikt. Een kleindochter heeft mij zo via Facebook kunnen vinden en stuurde me een berichtje dat haar oma het zo geweldig vond om zomaar een kaartje van een vreemde te krijgen.


dat is ook zo leuk om te horen dit jaar stuur ik voor het eerst dus ook kaartjes via die stichting naar vreemde mensen toe ben heel erg benieuwd hoe mensen dit gaan vinden maar denk dat ze wel leuk vinden

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101738
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:39

Ik vind het een super leuke actie en zou graag ook zoiets doen maar de postzegels worden bijna onbetaalbaar. :o Goedkope kaartjes kan je bij de Action halen maar de postzegels worden komend jaar alleen weer duurder. :\

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:40

Bellatrix schreef:
Ik vind het een super leuke actie en zou graag ook zoiets doen maar de postzegels worden bijna onbetaalbaar. :o Goedkope kaartjes kan je bij de Action halen maar de postzegels worden komend jaar alleen weer duurder. :

Via Ben kost het je niets en kun je zoveel sturen als je wilt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101738
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: mensen een glimlach bezorgen met een kerstkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:41

Maar de kaartjes zijn niet gratis neem ik aan?

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-19 20:45

Bellatrix schreef:
Maar de kaartjes zijn niet gratis neem ik aan?


ik had het op facebook gedeelt gewoon van oke dit jaar ga ik dit doen . en een kennis van mij vind dit zo mooi gebaar die wil de kaartjes aan mij sponsoren voor de stichting. ik stuur al die kaartjes in 1 pakket op naar de stichting zodat zij die weer kunnen in pakken bij de kerstpakket.



de kaartjes voor mijn folders die koop ik zelf natuurlijk die bezorg ik tegelijk met de folders.

en de kaartjes voor familie/vrienden doe ik zelf ook en als ik overhoud plaats ik via fb een oproep wie een kaartje verdient en dan stuur ik die ook op.

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:54

Bellatrix schreef:
Maar de kaartjes zijn niet gratis neem ik aan?

Via Ben heb ik helemaal niets hoeven betalen. Ben en postnl hebben dit samen met een aantal goede doelen opgezet.

Wauw Pandameisje, jij maakt er veel werk van om een vreemde een mooi moment te bezorgen. Respect

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-19 20:54

Bellatrix schreef:
Ik vind het een super leuke actie en zou graag ook zoiets doen maar de postzegels worden bijna onbetaalbaar. :o Goedkope kaartjes kan je bij de Action halen maar de postzegels worden komend jaar alleen weer duurder. :

het is idd jammer dat postzegel duurder word daar baal ik zelf ook van maar ja via ben kan je idd een kaartje sturen heb van meer mensen gehoord dat ze dat deden

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-19 20:55

_kajo_ schreef:
Bellatrix schreef:
Maar de kaartjes zijn niet gratis neem ik aan?

Via Ben heb ik helemaal niets hoeven betalen. Ben en postnl hebben dit samen met een aantal goede doelen opgezet.

Wauw Pandameisje, jij maakt er veel werk van om een vreemde een mooi moment te bezorgen. Respect

het is een kleine moeite.

denk dat ik dit jaar tussen de 150 tot 200 kerstkaartjes schrijf dat is zo 5 uur werk denk ik :o

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:23

_kajo_ schreef:
Ik stuur al een paar jaar kaartjes via Ben (https://www.ben.nl/kerst) naar eenzame ouderen.
Ik had vorig jaar mijn volledige naam erop gezet en een foto van m'n hond gebruikt. Een kleindochter heeft mij zo via Facebook kunnen vinden en stuurde me een berichtje dat haar oma het zo geweldig vond om zomaar een kaartje van een vreemde te krijgen.


Ik vind het een heel leuk initiatief! Maar naar welke vreemden stuur je dan een kaartje? Aangezien je voor- en achternaam moet opgeven?

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:29

MoppieFilou schreef:
_kajo_ schreef:
Ik stuur al een paar jaar kaartjes via Ben (https://www.ben.nl/kerst) naar eenzame ouderen.
Ik had vorig jaar mijn volledige naam erop gezet en een foto van m'n hond gebruikt. Een kleindochter heeft mij zo via Facebook kunnen vinden en stuurde me een berichtje dat haar oma het zo geweldig vond om zomaar een kaartje van een vreemde te krijgen.


Ik vind het een heel leuk initiatief! Maar naar welke vreemden stuur je dan een kaartje? Aangezien je voor- en achternaam moet opgeven?
je hoeft geen voor- en achternaam op te geven. Dit had ik zelf gedaan.
De mensen waar je kaarten naar toe kunt sturen worden opgegeven door mensen uit hun omgeving. De eerste keer dat ik meedeed waren het ouderen, vorig jaar ook jongeren die eenzaam zijn.
Via de site krijg je een kort verhaaltje over de persoon te zien, dus je weet een beetje waar het kaartje heen gaat. Je kunt kiezen uit verschillende kaarten maar ook een eigen foto uploaden, daarna berichtje schrijven en klaar.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: mensen een glimlach bezorgen met een kerstkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:33

Ts, wat leuk dat jij dat doet.

Ik doe zelf mee met Ben.nl
Geloof dat ik vorig jaar met Ben.nl zo’n 30 kaarten heb verstuurd.
Kost enkel wat tijd.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 22:36

_kajo_ schreef:
MoppieFilou schreef:

Ik vind het een heel leuk initiatief! Maar naar welke vreemden stuur je dan een kaartje? Aangezien je voor- en achternaam moet opgeven?
je hoeft geen voor- en achternaam op te geven. Dit had ik zelf gedaan.
De mensen waar je kaarten naar toe kunt sturen worden opgegeven door mensen uit hun omgeving. De eerste keer dat ik meedeed waren het ouderen, vorig jaar ook jongeren die eenzaam zijn.
Via de site krijg je een kort verhaaltje over de persoon te zien, dus je weet een beetje waar het kaartje heen gaat. Je kunt kiezen uit verschillende kaarten maar ook een eigen foto uploaden, daarna berichtje schrijven en klaar.


Maar ben jij dan iemand die zelf mensen opgeeft of iemand die de kaartjes verstuurt/ontwerpt voor mensen die iemand hebben opgegeven?

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 23:29

Op onze manege vragen we iedereen een kerstpakketje te maken met een plantje, kransjes, iets van chocola en een kaartje. Deze pakketten worden met de kinderen uitgedeeld bij eenzame ouderen.
De manege verzorgt de eerste 100 pakketten, de rest komt dus van de leden. Het bezorgen door de kinderen is voor veel mensen al een feestje.

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 23:35

Ik maak sinds vorig jaar mijn kerstkaarten zelf.
Met snijmallen, en dat frutselen en lijmen.
Ben soms ruim een half uur per kaart bezig, dus begin op tijd met maken.

Maar zie net de actie van Ben, en dat vind ik wel een mooi iets om ook aan mee te doen.
Kan alleen niet zo snel vinden hoe je ik me daarvoor kan aanmelden.

lieflampje

Berichten: 627
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Lutten

Re: mensen een glimlach bezorgen met een kerstkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 00:23

Ik kan mij van vorig jaar herinneren dat je jezelf toen niet hoefde aan te melden. Je moest toen naar de website gaan en daar kon je direct een kaartje maken.
Misschien dat de site nog online moet komen?

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-19 01:45

Dreamybol schreef:
Op onze manege vragen we iedereen een kerstpakketje te maken met een plantje, kransjes, iets van chocola en een kaartje. Deze pakketten worden met de kinderen uitgedeeld bij eenzame ouderen.
De manege verzorgt de eerste 100 pakketten, de rest komt dus van de leden. Het bezorgen door de kinderen is voor veel mensen al een feestje.


Wat leuk dat jou manege hier ook aandacht aan schenkt

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:06

lieflampje schreef:
Ik kan mij van vorig jaar herinneren dat je jezelf toen niet hoefde aan te melden. Je moest toen naar de website gaan en daar kon je direct een kaartje maken.
Misschien dat de site nog online moet komen?


Nog even geduld dan :) .

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:31

Wat een prima idee....de extra dimentie voor de kerst ! ik ga het ook doen gewoon zomaar, eigenlijk ook best spannend!

Britt_Sisi

Berichten: 8945
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:35

Op mijn werk maken we met cliënten van oude kerstkaarten 'nieuwe' kerstkaarten. Voorkant er afsnijden en op een nieuw papier plakken zodat je weer een kaart zonder tekst hebt. Hier schrijven we dan een kerstgroet op namens onze dagbesteding.
Daarna brengen we ze langs bij verzorgingstehuizen en bij de voedselbank. Vorig jaar hadden we er een stuk of 500!

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-19 12:10

kwita schreef:
Wat een prima idee....de extra dimentie voor de kerst ! ik ga het ook doen gewoon zomaar, eigenlijk ook best spannend!


Het is echt leuk om te doen :)

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: mensen een glimlach bezorgen met een kerstkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 12:31

Vorig jaar heb ik er ook veel gestuurd, maar dan naar familie, schoonfanilie enz. Postzegels zijn inderdaad duur helaas. Maar leuk dat ik dit topic lees; ga weer eens rondkijken hoe & wat het dit jaar wordt!

Een kerstpakketje maken is ook wel een heel erg tof idee... voor de buren in mijn appartementencomplex bijvoorbeeld :)

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: mensen een glimlach bezorgen met een kerstkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:48

Wat leuk en dankbaar om te doen <3 Ik ga kijken hoe ik hier voor mezelf invulling aan kan geven!

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-19 17:03

SplashIsLief schreef:
Wat leuk en dankbaar om te doen <3 Ik ga kijken hoe ik hier voor mezelf invulling aan kan geven!


Wat leuk dat je ook iets wil gaan doen. Je kan bejaardenhuis benaderen of jr alle bejaarden een kaartje mag sturen ?