Chronopost pakket thuis ophalen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisa__Beau
Berichten: 173
Geregistreerd: 21-02-14

Chronopost pakket thuis ophalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-19 13:40

Ik heb mijn zadel via 2ehands.be te koop staan (ben zelf van NL). Nu heb ik een bod gekregen wat ik wil accepteren. De koper geeft aan het met Chronopost te willen verzenden. Ze is frans maar heeft het bericht in het nederlands gestuurd. Ik twijfel of het wel de manier van werken is en of dat ik dit door moet laten gaan of dat ik het beter af kan kappen. De website van chronopost is frans dus daar kom ik ook niet verder mee, haha.

Dit is het bericht;
Hoewel ik woon (XXXXXX Florenville, België) met een
professioneel schema, doe ik de betaling via de koeriersdienst van
CHRONOPOST, zodra ik het geld op uw rekening heb ontvangen, zal een
ophaaldienst het artikel afhalen op uw adres als u akkoord gaat met uw
gegevens.

voor- en achternaam:
postadres:
totaal bedrag :
E-mailadres :

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:48

Is fake, typische opstelling door oplichters.
Geen enkele koeriersdienst gaat pakjes ophalen bij mensen thuis in opdracht van iemand anders.
(+ de ‘koper’ woont in België als die echt zou bestaan, hier werkt chronopost niet)
Laatst bijgewerkt door tengeltje11 op 07-11-19 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:48

Het bericht is ernstig krom Nederlands. Ik zou hier niet aan beginnen.
De koeriersdienst zegt mij niks, dus ik kan verder niet zeggen of het echt fout is, maar het voelt niet helemaal goed..

Lisa__Beau
Berichten: 173
Geregistreerd: 21-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-19 13:52

MuSLi schreef:
Het bericht is ernstig krom Nederlands. Ik zou hier niet aan beginnen.
De koeriersdienst zegt mij niks, dus ik kan verder niet zeggen of het echt fout is, maar het voelt niet helemaal goed..



Dat komt denk ik omdat haar vorige 2 berichten in het frans geschreven waren, ik ken welgeteld 4 woorden in het frans. Dus netjes aangegeven dat ik geen frans spreek.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Chronopost pakket thuis ophalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:53

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je uberhaupt twijfelt om dit te doen? Bij mij gaan alle alarmbellen af.

Mocht je het wel willen doen, eerst het geld op je rekening en dan pas verzenden.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:56

En wat schreef ze dan in het Frans?

Anders aangeven dat je het pakket liever zelf verstuurd? Bv via PostNL of dpd, prijs erbij en leveren aan huis in België.
Meestal vallen ze dan heel vlug door de mand.

Vooral het lijstje van ‘naam’, ‘ totaalprijs’,.... vertrouw ik nooit. Want de prijs weet ze, en als ze wil versturen met haar keuze, weet ze toch zelf wat het kost en is totaalprijs echt geen vraag die van toepassing is, maar gekopieerd tekstje.

Lisa__Beau
Berichten: 173
Geregistreerd: 21-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-19 13:57

Autumnn schreef:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je uberhaupt twijfelt om dit te doen? Bij mij gaan alle alarmbellen af.

Mocht je het wel willen doen, eerst het geld op je rekening en dan pas verzenden.


Die gingen bij mij ook allemaal af hoor, haha. Maar dacht misschien is het in Belgie anders geregeld.

Ik heb gestuurd dat ik alleen via Bpost wil verzenden. Denk dus dat ik er niks meer van hoor.

@tengeltje die ene bericht was in het nederlands!

Ik had toch meteen naar mijn gevoel moeten luisteren. Bedankt allemaal!

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Chronopost pakket thuis ophalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:09

in belgie gaat alles idem als in nl,als iemand iets wil kopen van mij,laat ik het totaalbedrag,incl verzending weten,indien koper ok,geef ik mijn rekeningnummer,als het geld erop staat,vertrekt het pakje.

al de rest is oplichterij.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Chronopost pakket thuis ophalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:40

Chronopost is een normale pakketdienst in Frankrijk dus dat is niet raar. Ik vermoed dat ze het bericht door translate heeft gehaald omdat ze zelf geen Nederlands spreekt en zo jou tegemoet wil komen. Of het oplichting is durf ik zo dus niet te zeggen. Zou gewoon even afwachten wat ze zegt op jouw mail.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Chronopost pakket thuis ophalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:45

@Lizy,maar de 'koper',zegt in belgie te wonen en zover ik weet,rijdt hier niets rond van chronopost.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Chronopost pakket thuis ophalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:50

Wellicht op de grens? En chronopost heeft gewoon en internationale tak. Dat je hen niet ziet rijden zal eerder zijn omdat ze samenwerkingsverbanden hebben met lokale transporteurs.