Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siskeh
Berichten: 8678
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:41

Persoonlijk vind ik in een plastic zak niet erg, steviger als sommige dozen die ik toegezonden krijg.
Maar dan wel "stevig" verpakt, en zoals met die go-pro zou ik dat ook niet gedaan hebben.
Zelf ook meestal wel een voorraadje dozen met die reden, al doe ik soms wel dat als ik bij een artikel de orginele doos heb ik het vervolgens in een plastic zak doe. Maar dan wel "stevig" vast.

marleen_usar

Berichten: 24677
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:47

Ik zoek een electrische vouwfiets en ik zie er 1 staan, hoe weet je of de prijs goed is? Ik vind dat soms lastig, hij vraagt 200 euro dat vind ik niet veel.

Lisitano

Berichten: 4937
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:50

Ik heb zelf wat dozen, vulmateriaal, bubbelplastic en kledingzakken aangeschaft zodat ik het netjes kan verpakken. Ik kan dat wel een stuk voordeliger ivm werk.
Een gopro in een plastic zak vind ik niet netjes.

petra8
Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:14

Ik heb de laatste tijd wat spullen vooral kleding via Vinted gekocht en dat krijg ik ook allemaal in goed dichtgetapete (vuilnis)zakken binnen. Ik ben zelf ook van de doosjes, ook bij kleding, dat gaat in een zak in een doos. En dan de doos goed dicht getapet.

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:15

Kleding in een zak vind ik prima.
Maar harde spullen dan graag in proppen kranten tegen het schuiven in een doos.

_Nadia_

Berichten: 2656
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:16

Knuffels en kleding gaat in plastic polybags, alles dat hard is gaat in doosjes (die kopen we ook gewoon in)

Een van mijn dochters is een verzamelaar van vrij dure poppen, maar t aantal keer dat we die gewoon in een plastic tas hebben ontvangen is schrikbarend, ik snap er niets van en heb ook wel eens iets terug moeten sturen omdat het met schade aan kwam.

Lisitano

Berichten: 4937
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:20

Kleding in een vuilniszak gaat trouwens prima, maar stop het dan niet in één van gerecycled plastic. Dat stinkt zo.
Kleding gaat prima in zakken natuurlijk. Ik vind het nogal zonde van al dat materiaal om het dubbelop te verpakken. In een doos neemt het ook meer ruimte in in de bus, heeft ook weer impact.
De zakken die ik gebruik zijn weer opnieuw te gebruiken, wel zo prettig ook voor het milieu. Ondanks al dat eindeloze versturen :D

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:03

Kleding enzo vind ik inderdaad niet erg als dat in een plastic zak komt.

Bij de tent stond ik ff raar te kijken, maar dat is ook wel een artikel dat tegen een stootje kan in een plastic zak.

Maar de GoPro vond ik inderdaad niet netjes. En vervolgens blijkt het óók nog eens niet de Gopro van de advertentie te zijn. Zeg maar: adviesprijs van €400 tegen wat ik kreeg een adviesprijs van €200. Vergelijkbaar met een Samsung S 20 vs Samsung A51.....

Ik was echt not ammused!

Nu gelukkig wél de camera gekregen die in de advertentie stond, maar alsnog zitten 2 van de accessoires die wél vermeld staan in de advertentie er niet bij -O-

Het is kennelijk erg lastig een goede advertentie te maken met een duidelijke beschrijving van wat er wél en wat er niet meegeleverd wordt.

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:13

Ik heb dan juist weer een hele goede ervaring: ik heb een partijtje servies opgekocht (wat anders), maar dat staat in Maastricht. Ik vroeg aan die man of hij bereid was me te treffen op het station, dan kan ik gewoon met de trein heen en weer om het op te halen. Hij vroeg waar het naartoe moet en ik geef hem mijn woonplaats
"de 25ste gaan we naar Amsterdam en dan komen we er toch langs, zal ik het anders dan even brengen?"

<3 Zo lief!

laura1987

Berichten: 7139
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:36

Ik had pas een setje kleding voor mijn kleine meid gekocht. Had netjes betaald en dacht ineens na een week “ ik heb nog niets ontvangen”.
Vervolgens heb ik gestuurd waar het bleef, maar kreeg geen reactie.
Vriend op iets anders laten bieden en kreeg direct een reactie, tot hij haar adres vroeg.
Ik was er dus bang voor dat ik opgelicht werd voor €13 en ben dus gaan zoeken op het internet.
Via haar achternaam bij de bankoverschrijving en haar woonplaats op marktplaats vond ik haar op fb. Op fb zag ik ook dat ze een eigen online bedrijfje had en vond zo haar huisadres.

Uiteindelijk heb ik haar bij voor en achternaam genoemd en gevraagd of ze het nog op ging sturen of dat ze liever had dat ik het kwam halen op haar adres ( dit vernoemd). De volgende dag heeft ze het direct opgestuurd.

Tallie1979
Berichten: 22768
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:03

Een camera in een tas is gewoon echt belachelijk!!

Kijk, kleding/knuffels/dekjes/dekens/tenten snap ik. Maar dit is wel bijzonder onvoorzichtig!

Ik besteed veel aandacht aan het inpakken van mijn zendingen. Misschien zelfs wel teveel :') Maar ik vind het leuk om het netjes verzorgd te verzenden. _O-

Vandaag een pakje op de bus gedaan. En ja, ik gebruik inderdaad bruin papier en een waxzegel! :')

Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6948
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:05

laura1987 schreef:
Ik had pas een setje kleding voor mijn kleine meid gekocht. Had netjes betaald en dacht ineens na een week “ ik heb nog niets ontvangen”.
Vervolgens heb ik gestuurd waar het bleef, maar kreeg geen reactie.
Vriend op iets anders laten bieden en kreeg direct een reactie, tot hij haar adres vroeg.
Ik was er dus bang voor dat ik opgelicht werd voor €13 en ben dus gaan zoeken op het internet.
Via haar achternaam bij de bankoverschrijving en haar woonplaats op marktplaats vond ik haar op fb. Op fb zag ik ook dat ze een eigen online bedrijfje had en vond zo haar huisadres.

Uiteindelijk heb ik haar bij voor en achternaam genoemd en gevraagd of ze het nog op ging sturen of dat ze liever had dat ik het kwam halen op haar adres ( dit vernoemd). De volgende dag heeft ze het direct opgestuurd.


Dit vind ik leuk om te lezen, ben blij dat je je pakket binnen hebt

beert
Berichten: 2439
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:09

Ik doe normaal ook een doos ergens omheen, alleen van de week net al het oud papier weg.

Het item zat al in een doos, maar ja, dan ziet iedereen wat erin zit en dan kun je er geen etiket op plakken. Dus bij uitzondering maar cadeaupapier gepakt en de doos zo ingepakt :-). Meestal doe ik een doos om een doos, maar zo werkt het in principe ook.

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:22

Zo kreeg deze werk een paar originele nikes voor mijn zoontje via vinted gekocht. In originele doos maar dan met doorzichtige plastic zak er om heen.... dat zou ik dan ook niet zo versturen iedereen kan zien dat er duren schoenen in zitten.

_Mir
Berichten: 1364
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:49

elizabeth85 schreef:
Zo kreeg deze werk een paar originele nikes voor mijn zoontje via vinted gekocht. In originele doos maar dan met doorzichtige plastic zak er om heen.... dat zou ik dan ook niet zo versturen iedereen kan zien dat er duren schoenen in zitten.


Maar niemand weet wat er werkelijk in zit. Ik hergebruik ook (bijna) alles dus ook dozen waar al iets op staat.

SCC

Berichten: 896
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:07

elizabeth85 schreef:
Zo kreeg deze werk een paar originele nikes voor mijn zoontje via vinted gekocht. In originele doos maar dan met doorzichtige plastic zak er om heen.... dat zou ik dan ook niet zo versturen iedereen kan zien dat er duren schoenen in zitten.



ik heb op zo'n manier wel eens een goedkoop 10 euro ding verkocht en opgestuurd in een oude schoenendoos van Nike. Als men kwaad wil, doen ze dat toch wel, ook al zit het in een zwarte doos met niks erop.

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 08:48

Dan is denk ik een doosje van coolblue formaat telefoon ontvangen gevaarlijker.
(die de postbode dan ook nog eens voor aan de weg in de brievenbus achterlaat en zelf tekent)

Morganlefay

Berichten: 8707
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:07

Bewaar altijd de dozen van ontvangen post.Verder heb ik vanuit mijn werk altijd veel verpakkingsmateriaal voor het grijpen. Dus recyclen is hier van toepassing.
Breekbare zaken gaan bij mij in een dubbele doos.

Siers83

Berichten: 7376
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:15

Ik had een hele goede verkoop op mp. Wandelschoenen die mij net niet paste erop gezet, had ze zelf ook via mp gekocht. Na een kwartier al een bod. Ik tegenbod gedaan, koper ging gelijk akkoord en heeft gelijk betaald. Ik het de volgende dag verzonden. Zij blij, ik ook

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:37

Tallie1979 schreef:
Een camera in een tas is gewoon echt belachelijk!!

Kijk, kleding/knuffels/dekjes/dekens/tenten snap ik. Maar dit is wel bijzonder onvoorzichtig!

Ik besteed veel aandacht aan het inpakken van mijn zendingen. Misschien zelfs wel teveel :') Maar ik vind het leuk om het netjes verzorgd te verzenden. _O-

Vandaag een pakje op de bus gedaan. En ja, ik gebruik inderdaad bruin papier en een waxzegel! :')

[ [url=m/65XZGe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er leuk uit!

marleen_usar

Berichten: 24677
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:44

Leuk he als een verkoop soepel en snel verloopt net als die wandelschoenen. Ik heb gisteren een bankstel er op gezet, ik moet er echt vanaf dus vroeg ik 50 euro. Na 10 minuten wilde iemand 20 euro geven, dus ik stuurde terug dat dat goed was.

Maar helaas niks meer gehoord, en anders gaat het met het grofvuil mee.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:46

Ik had een hele snelle koop. Gisteren een bod gedaan op een hangzak en dat bod werd direct geaccepteerd. Hij hangt nu al aan de schommel.

petra8
Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:51

Ik ontving vandaag een kledingstuk in een doos van ontbijtgranen. :)

beert
Berichten: 2439
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 07:07

Wat raar met dat gelijk oversteken. In de post NL app staat het als ontvangen en in de marktplaats app als "pakket is afgegeven" (afgelopen vrijdag). Het hele idee is toch dat als post NL het bezorgd heeft, dat hij automatisch op "ontvangen" gaat of moet zij nog wat doen?

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 07:14

beert schreef:
Wat raar met dat gelijk oversteken. In de post NL app staat het als ontvangen en in de marktplaats app als "pakket is afgegeven" (afgelopen vrijdag). Het hele idee is toch dat als post NL het bezorgd heeft, dat hij automatisch op "ontvangen" gaat of moet zij nog wat doen?


Je bedoelt waarschijnlijk "ontvangen door postNL"

Dat is de 2e stap in de track and trace... de 1e stap is "zending is aangemeld, maar nog niet ontvangen door PostNL"

Dat betekend dat het verzendlabel al wél is aangemaakt (direct door marktplaats in dit geval) maar je pakje nog niet is afgegeven.

Maar "ontvangen door PostNL" betekent dat je pakje nu het proces van verzenden in gaat.

Je kan hem waarschijnlijk morgen of dinsdag verwachten.

Edit: ik heb nog nooit gelijk oversteken gedaan, maar volgens mij moet de ontvanger (jij dus) aan marktplaats aangeven dat je het pakkje hebt ontvangen én dat je er tevreden mee bent. Pas dan wordt het geld vrijgeven aan de verkoper.