Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 06:58

Met gelijk oversteken kan hem ook het verkeerde krijgen. Zelfs als je een baksteen krijgt ben je in principe gewoon je geld kwijt...

xSCWx
Berichten: 7066
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:41

Ik heb bij een DHL punt wel eens een verkeerd pakket mee gekregen. Kwestie van hetzelfde huisnummer en achternaam, ik kwam er thuis pas achter.
Omdat die mevrouw terug is geweest naar het pakkketpunt lijkt het me dat er iets soortgelijks aan de hand is

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:24

Oh ja, bij zo'n pakketpunt kijken ze in mijn beleving nergens naar. Als jij weet dat er voor de buren een pakje ligt kun je het meestal zo ophalen.

Rennie89
Berichten: 37280
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:30

Ja maar je moet jezelf toch legitimeren?

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:32

Ik heb mezelf alleen moeten legitimeren toen de verzender dat specifiek aangegeven had, en dat was omdat ik een apparaat van €200,- besteld had. Meestal kun je het zo meenemen

Rennie89
Berichten: 37280
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:43

Bij Primera moet ik mij dus altijd legitimeren. Tenzij het om post gaat wat niet door de brievenbus paste.

Laurora

Berichten: 2652
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:47

Bij ons in het dorp weet ik maar 1 pakketpunt waar je je altijd moet legitimeren, een DHL punt. Bij alle andere postNL, dpd en DHL punten kan iemand er in theorie vandoor gaan met jouw pakketje zolang ze je naam en adres weten, best wel idioot.

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:02

Een waterdicht systeem kan daarin volgens mij niet. Als je niet moet legitimeren vindt men het ambetant dat eender wie met je pakje aan de haal kan, als je wel moet legitimeren vindt men het irritant dat vriend, zus, broer, moeder, vader,... niet meer even snel dat pakje voor je kan ophalen.

Rennie89
Berichten: 37280
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:30

Iedereen kan voor je een pakketje ophalen, zolang je maar je legitimatie geeft en zij de juiste nummers noteren. Naar mijn weten dan

Marcella

Berichten: 36811
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:59

Voor DHL pakketen hoef ik mij niet meer te legitimeren, maar ben ook vaste klant in de winkel (dierenspeciaal zaak).

beert
Berichten: 2439
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:15

Ik heb net iets via marktplaats verkocht en die meneer komt het straks ophalen. Hij wilde betalen met een tikkie, maar ik blijf liever in Marktplaats en stel dan een betaalverzoek voor waarbij ik zelf die 40 cent betaal.

Alleen net rekende marktplaats geen 40 cent. Is dat gebruikelijk bij afhalen?

Een tikkie gaat toch meestal vis een link, dus dan moet je altijd omslachtig doen of kan dat wel via marktplaats?

cobiie

Berichten: 7314
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:36

Tikkie link kan je ook kopiëren naar marktplaats, dat heb ik meerdere keren gedaan.
Als verkoper zie je die 40 cent volgens mij niet.

Kaatje_S

Berichten: 1007
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:52

Ik heb bij afhalen ook wel eens ter plekke een betaalverzoek via bank of tikkie gedaan. Dan zie je alle handelingen en ook dat het bij beide is af- of bijgeschreven

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:42

Oke ik heb iets wat mogelijk raar is nu.. Ik heb via Marktplaats een mevrouw gevonden die een trui voor mij zou breien. Ze werkt met materiaalkosten en kosten voor het werk dat zij er aan besteed.

Ik wilde vrij specifieke kleuren en door corona kon zij daar in haar omgeving niet aan komen. Minder leveringen in winkels etc. Ik heb afgesproken dat zij mij het aantal bollen aangaf per kleur en dat ik het naar haar adres zou laten versturen. Ik vond het aantal bollen die ze nodig had wel veel voor 1 trui, naar afijn ik weet niks van breien.

Bollen gekocht op een webwinkel en naar haar laten versturen. Ze is er ook niet vandoor gegaan met de bollen (voor degenen die dat voelden aankomen :p). Ze heeft de trui netjes gebreid, updates gestuurd etc. Toen hij klaar was heb ik haar betaald.

Ze gaf aan dat ze heel veel materiaal over had omdat ze dacht dat het patroon meer zou kosten en dat ze nog een trui zou kunnen breien met wat er over was. Uiteraard voor dezelfde kosten als de vorige trui. Ik vond dat prima aangezien ik het zonde vond van het materiaal en ik het wel al betaald had. (De restanten naar mij opsturen was uiteraard een optie, maar kan er toch niets mee).

Afijn tweede trui ook betaald. Deze was van een makkelijker design, maar echter ook een stuk slordiger in elkaar gezet en van mindere kwaliteit. Een week of twee later krijg ik een aanbevolen advertentie op de homepage. Haar advertentie van een derde trui, in precies dezelfde kleuren combinatie. Dit vond ik vreemd aangezien ze eerder al aangaf dat ze zelf niet aan deze kleuren kon komen.. maar wellicht vond ze de combinatie zo geslaagd dat ze dezelfde kleuren heeft gekocht bij dezelfde webwinkel om nog een trui te breien dacht ik.

Ietsje later kreeg ik echter een bericht van haar. Of ik interesse had in de derde trui.. haar verhaal was dat iemand mijn truien had zien liggen bij haar en zo enthousiast was dat ze er ook eentje wilden hebben, maar toen de trui klaar was toch niet zo blij was met het design.. ik mocht de trui daarom overnemen voor alleen de werk kosten die ze er aan besteed had.

Ik vind het heel apart dat die trui dan precies in 'mijn' kleuren én mijn maat is.. ik heb absoluut geen standaard maat namelijk en ze heeft zelfs nog aanpassingen gemaakt op de 2e trui om het nog iets beter te laten passen voor mij. Nu is deze derde trui precies de maat van mijn 2e trui claimt ze.

Is het raar dat ik dit verdacht vind? Heeft ze me wellicht expres teveel materiaal laten kopen om zo 2 of zelfs 3 truien aan me te kunnen verkopen in plaats van 1? Of heeft ze de derde trui wellicht in mijn kleuren en maten gebreid met de gedachte dat ik het toch wel kocht?

Of overdenk ik dit nu veel te veel? Wat denken jullie? Hoeveel bollen zijn er normaal gesproken gemiddeld nodig voor een 2 kleurige trui?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:48

Weet je de naam van het patroon? Daar staat vaak bij hoeveel je nodig hebt per maat.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:48

Iemand die een patroon heeft voor een trui weet precies hoeveel bollen er in gaan. Je kunt altijds iets over hebben, maar niet voor een 2e volwassen trui en al helemaal niet voor een derde. Hoeveel bollen is afhankelijk van de dikte van het draad en het gewicht van de bol.

Caira
Berichten: 26076
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:56

Dat is idd vreemd, hoeveel bollen had je gekocht?

Hier ook weer wat vanmiddag, ik zocht een airco, zag er 1 staan zo goed als nieuw, maar 1x gebruikt van de vp 250 naar 150 kunnen afdingen. Kom ik daar aan, zie ik eerst op de doos al staan: 129 euro. Maar ok, dat kan nog. Maar met dat die man de deur open doet komt er toch een rookwalm naar buiten. Dat stond zeker niet in de advertentie en vind ik voor zoiets wel belangrijk om te weten want dat trekt gewoon in het filter. Dus ik heb vriendelijk bedankt en ben weer gegaan. Meneer snapte het niet helemaal geloof ik.

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:59

Tot 10 bollen (in totaal) voor een normale trui. Tot 13-14 als het echt om een zeer brede of lange trui gaat. Maar dat dan echt wel als maximum hoor, want ik denk dat je dan sowieso overschot hebt. Veel meer zou ik echt heel gek vinden, maar goed, ik ken het soort wol en het patroon niet. Maar net zoals nynke55 zegt, overschotten zijn meestal echt niet genoeg om een tweede volwaardige trui van te maken. Eerder een sjaal nog ofzo. Dus alleen al dat aspect vind ik al raar. Dat ze een tweede trui ermee van kan maken vind ik al not done. Dan heb je veel te veel aan materiaalkosten gehad.

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:04

Gini schreef:
Tot 10 bollen (in totaal) voor een normale trui. Tot 13-14 als het echt om een zeer brede of lange trui gaat. Maar dat dan echt wel als maximum hoor, want ik denk dat je dan sowieso overschot hebt. Veel meer zou ik echt heel gek vinden, maar goed, ik ken het soort wol en het patroon niet. Maar net zoals nynke55 zegt, overschotten zijn meestal echt niet genoeg om een tweede volwaardige trui van te maken. Eerder een sjaal nog ofzo. Dus alleen al dat aspect vind ik al raar. Dat ze een tweede trui ermee van kan maken vind ik al not done. Dan heb je veel te veel aan materiaalkosten gehad.


Het exacte patroon weet ik niet, maar het is een tweekleurige trui. Een basiskleur en een horizontaal streepjespatroon (bredere en dunnere lijnen) van een andere kleur. Ze heeft me van iedere kleur 13 bollen laten kopen en kon van wat ze over had nog een tweede trui breien met een wat simpeler patroon.

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:11

26 bollen voor 1 trui is in mijn ogen ronduit belachelijk. Kans is dan groot dat die derde trui daar ook nog wel van komt. Sowieso mag er van overschot geen quasi gelijk extra kledingstuk gemaakt kunnen worden, dat is geen acceptabel overschot meer dan. :n
Ik zou niet weten wat je nu precies kan doen, maar dat ze niet netjes naar je is geweest, dat staat voor mij eigenlijk wel vast.

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:14

Gini schreef:
26 bollen voor 1 trui is in mijn ogen ronduit belachelijk. Kans is dan groot dat die derde trui daar ook nog wel van komt. Sowieso mag er van overschot geen quasi gelijk extra kledingstuk gemaakt kunnen worden, dat is geen acceptabel overschot meer dan. :n
Ik zou niet weten wat je nu precies kan doen, maar dat ze niet netjes naar je is geweest, dat staat voor mij eigenlijk wel vast.


Daar was ik dus al bang voor.. ik denk niet dat ik er nog iets mee kan doen aangezien ik de eerste 2 truien al betaald en gedragen heb, maar de derde hoef ik sowieso niet.. daar heeft ze dan dus mooi gratis materiaal aan over gehouden (en mij kosten voor een tweede trui ontfutseld omdat ik het zonde vond). :(

Merexa

Berichten: 1166
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:05

Merexa schreef:
Zondag 2 mei heb ik een steenschot op gratis afhalen gezet. Binnen 10 minuten kreeg ik 3 reacties en heb hem toen maar snel op 'Gereserveerd' gezet. De eerste heb ik benaderd en hij zei hem (nu afgelopen) van de week wel op te willen halen waarop ik aangaf doordeweeks meestal na 4 uur thuis te zijn. Prima zei hij, je hoort van mij. Na 3 dagen (Woensdag) heb ik hem benaderd dat er nog 2 mensen zijn die geïnteresseerd zijne en wanneer hij nou wilde komen. Hij dacht Zaterdag wel te kunnen. Dus ik dacht al 'Vent, geef iets concreets! Ik heb ook een leven' waarop ik Vrijdag vroeg ''Hoe laat komt U morgen?'' waarop hij ook weer zei ''Weet ik niet moet eerst nog aan het werk en anders geef hem maar aan de volgende'' waarop ik antwoorde '"Dan doe ik dat'' +:)+ :evaw:
Dus, de 2e benaderd. Eerst zeggen dat het Dinsdag of Woensdag word en vervolgens gisteravond berichten of het vandaag ook kan. Gelukkig had ik nog geen plannen gemaakt, dus prima. Haar zoon kwam er vervolgens aan met een kleine Seat Ibiza en no way dat dat ding er dus in pastte _O- Ik had de maten ook niet bij de advertentie gezet en die waren ook niet gevraagd. Dus.. Nu nummer 3 maar benaderd.


Nou, ik haal hem er af.. Wat een gedoe. Nummer 3 reageerde 4 uur later met de vraag wanneer ze hem op zouden kunnen halen. 1,5 later antwoordde ik de volgende dag na half 4 thuis ben en of dat uit komt. Meer dan 13 uur geen antwoord gehad en toen ik sliep ''Morgen vroeg kan ik hem wel even ophalen?
Heeft u een adres voor ons?'' wat ik dus de volgende ochtend op mijn werk pas las waarop ik antwoordde; ''Hoi. Ik lag al op 1 oor Nu ben ik op mijn werk, maar ben na half 4 wel thuis. Past dat?'' en krijg nu helemaal geen reactie meer terwijl ze het wel hebben gelezen. Dit was Woensdagochtend.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:18

Op de wikkels van de bollen staan toch het gewicht, kun je de trui niet wegen, dan kun je zo uitrekenen hoeveel bollen er in zijn gegaan, afgerond naar boven. Of denk ik nu te simpel?

ps mijn moeder breid ook super veel in de meest ingewikkelde patronen, en koopt altijd standaard 1 á 2 bollen te veel, want als je te weinig hebt, is het lastig het zelfde verfbad te vinden.

Daphne__
Berichten: 12482
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:12

Hier 1 mei een advertentie geplaatst en meteen reactie. Ondertussen al meerdere keren de vraag gehad wanneer ze kan komen, waarop ik dan antwoord en weer overheen gepraat word. Ze stuurt foto's van wat ze voor mij zou meenemen en vraagt weer wanneer ze op kan halen en dan neemt ze meteen voor mij mee.

Nou vroeg ze weer wanneer kan ik komen.
Maar nou heb ik gisterochtend een bericht gestuurd of ze vanavond kan... Word niet gelezen.

Op deze manier krijg ik echt het gevoel dat iemand me zit te naaien en niet eens van plan is te komen :=

Als er nog gereageerd word ga ik denk ik afspreken ergens in September, dan heeft ze de tijd om te lezen en reageren...

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:31

In de afgelopen week 3x een pakkje ontvangen van een verkoper op marktplaats.

3x in een plastic AH tas gewikkeld...

Is dit tegenwoordig de normale gang van zaken?

Pakje 1 kan ik ergens begrijpen, was een tent, niet groot ofzo, maar geen kwetsbaar artikel.

Maar pakje 2 en 3 zaten GoPro camera's in. Vooral pakje 2, dat was gewoon letterlijk de GoPro in een plastic tas gedaan en dicht gemaakt met plakband.. persoonlijk zou ik een losse camera nooit zo versturen! Deze camera was totaal niet wat ik zocht (GoPro Hero 5 In de advertentie en GoPro Hero 2018 geleverd gekregen...) en heb ik gelukkig met dezelfde vaart weer weten te verkopen. Ik heb hem netjes in een doosje gedaan, met een paar proppen kranten ter bescherming.

De 2e gopro kwam in een rugzak, maar deze was weer alleen in een plastic tas gestopt en met plakband dichtgeplakt.

Wat doen jullie als je iets op moet sturen?

Ik persoonlijk bewaar altijd wat doosjes in de schuur (Ja, ook toen ik op een appartement woonde en nauwelijks schuur had) en hergebruik deze als ik iets op moet sturen. Heb ik niet het juiste formaat doos? Dan ga ik even bij de supermarkt kijken of ze daar toevallig nog een doos hebben liggen in de "dozenbak".

Pas als ik er echt geen doos voor kan vinden/ maken (door 2 dozen aan elkaar te plakken) dan zal ik het in een plastic tas/ vuilniszak ofzo verzenden. Maar dit is nog niet voorgekomen.