Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:16

Als ze tijd heeft om je berichten te lezen, kan ze ze ook beantwoorden, hoeft niet dezelfde minuut, maar zeker wel dezelfde dag. Al was het maar om te zeggen dat het niet door kan gaan, omdat "haar nichtje een auto ongeluk had". Nee, hoor, daar ben ik snel klaar mee.

Amado7

Berichten: 10738
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 00:01

Zo flauw. Heb ik een laptop te koop staan, reageerde iemand of ik wilde ruilen dus netjes teruggestuurd dat die dag erna al iemand kwam en als die hem niet wilde dat ik dan wel verder met haar in zee wilde. Prima, ze stuurde terug of ik het wilde laten weten.

Dag daarna laptop opgehaald dus berichtje gedaan dat hij er niet meer was. Ondertussen zag ik dat ik een review had dus zonder nadenken dacht ik dat het degene was die de laptop gekocht had dus heb 5 sterren teruggegeven. Bekijk ik die van mij, heb ik 1 ster. Blijkt het degene te zijn die hem ook graag wilde. Krijg gelijk een partij lelijke berichten toegestuurd. Vind het dan echt naaiend dat ze 1 ster geven en dan erbij zetten dat ik het product niet opgestuurd heb. En ik heb nog niet superveel reviews dus vind dat echt niet chill. Als je nou veel ervaringen hebt is het een ander verhaal.

En dan heb ik er ook nog eens 5 teruggegeven :')

Tallie1979
Berichten: 22769
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 07:48

Amado7 schreef:
Zo flauw. Heb ik een laptop te koop staan, reageerde iemand of ik wilde ruilen dus netjes teruggestuurd dat die dag erna al iemand kwam en als die hem niet wilde dat ik dan wel verder met haar in zee wilde. Prima, ze stuurde terug of ik het wilde laten weten.

Dag daarna laptop opgehaald dus berichtje gedaan dat hij er niet meer was. Ondertussen zag ik dat ik een review had dus zonder nadenken dacht ik dat het degene was die de laptop gekocht had dus heb 5 sterren teruggegeven. Bekijk ik die van mij, heb ik 1 ster. Blijkt het degene te zijn die hem ook graag wilde. Krijg gelijk een partij lelijke berichten toegestuurd. Vind het dan echt naaiend dat ze 1 ster geven en dan erbij zetten dat ik het product niet opgestuurd heb. En ik heb nog niet superveel reviews dus vind dat echt niet chill. Als je nou veel ervaringen hebt is het een ander verhaal.

En dan heb ik er ook nog eens 5 teruggegeven :')


Dit is echt diep triest, wat een zielig figuur. :n

_Lorette_

Berichten: 12113
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:24

He bah, daar zou ik ook van balen!

DuoPenotti

Berichten: 29899
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:03

Daar word je idd niet blij van.
Ik blijf het raar vinden dat mensen die niet van je kopen ook kunnen beoordelen.

Afgelopen weekend wel een goede beoordeling gehad en terug gegeven.
Waar ik ook niet heb gekocht, maar een vriendin van mij.
Zij zag speelgoed in haar buurt staan. Waarom snap ik nog niet maar deed haar account het niet.
Of ik contact wilde opnemen.
Dat gedaan en ze hebben elkaars nummer uitgewisseld en in de middag heeft zij het speelgoed al opgehaald.
En ik een goede beoordeling :P

StalNollie

Berichten: 9159
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:09

Amado7 schreef:
Zo flauw. Heb ik een laptop te koop staan, reageerde iemand of ik wilde ruilen dus netjes teruggestuurd dat die dag erna al iemand kwam en als die hem niet wilde dat ik dan wel verder met haar in zee wilde. Prima, ze stuurde terug of ik het wilde laten weten.

Dag daarna laptop opgehaald dus berichtje gedaan dat hij er niet meer was. Ondertussen zag ik dat ik een review had dus zonder nadenken dacht ik dat het degene was die de laptop gekocht had dus heb 5 sterren teruggegeven. Bekijk ik die van mij, heb ik 1 ster. Blijkt het degene te zijn die hem ook graag wilde. Krijg gelijk een partij lelijke berichten toegestuurd. Vind het dan echt naaiend dat ze 1 ster geven en dan erbij zetten dat ik het product niet opgestuurd heb. En ik heb nog niet superveel reviews dus vind dat echt niet chill. Als je nou veel ervaringen hebt is het een ander verhaal.

En dan heb ik er ook nog eens 5 teruggegeven :')



Je moet marktplaats eens een berichtje doen via messenger. Ik heb best wel wat contact met hun en tot nu toe lossen ze altijd alles netjes op.

Amado7

Berichten: 10738
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:01

Dankje! Ga ik dat eens doen.

Duopenotti dat is een goede ruil :D

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:38

Marktplaats doet helemaal niets met revieuws tenzij beiden partijen akkoord zijn en dan nog moet je 5x mailen om het alsnog voor elkaar te krijgen.

_Lorette_

Berichten: 12113
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:37

Dit systeem van Marktplaats is zo rottig. Ik snap niet dat ze geen verbeteringen doorvoeren. Niet alleen in het beoordelingssysteem, maar ook in het zoeksysteem. Toen wij de kleine pony van de buurman op stal kregen, moest ik ineens op zoek wat spulletjes in een klein maatje. HOE zoek je spullen maat pony op marktplaats zonder alle advertenties langs te gaan? Aangezien de categorie 'Paarden en Pony's' heet, pakt hij alle resultaten mee voor de zoekterm pony. Ik heb me daar altijd over verbaasd. Ik vul braaf de enquêtes in met mijn bevindingen en aanbevelingen, maar ik heb het idee dat ze er weinig mee doen. :P

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:06

Zolang genoeg mensen het gebruiken zullen ze weinig verbeteringen doorvoeren. Er is gewoon geen goed alternatief. Facebook vind ik helemaal niets. Vinted werkt iig super voor kleding vind ik.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:11

Facebook vind ik zelf eigenlijk juist wel fijner dan MP.
In elk geval om te verkopen.

Dat review systeem van MP slaat nergens op en ze doen er niks mee inderdaad.

DuoPenotti

Berichten: 29899
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:14

ik zie op vinted nu zelfs zadels staan. Zou dat daar verkopen?

StalNollie

Berichten: 9159
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 13:49

Ze doen er niks mee omdat niemand er wat van zegt. Dus tip voor jullie mail naar ze via messenger dan word je wel degelijk netjes geholpen

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:09

DuoPenotti schreef:
ik zie op vinted nu zelfs zadels staan. Zou dat daar verkopen?


Zelf vorige week nog een zadel via Vinted gekocht. Ik vond het erg fijn dat je bij een relatief groot bedrag sowieso zekerheid hebt dat het binnen komt, zo niet is niet gelijk je geld bij de oplichter.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:55

Dit is toch ontzettend mooi om te mogen ontvangen.

<3


En nee, het was niet van Thea _O-

Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 29899
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:20

Wat lief <3

_Mir
Berichten: 1364
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:56

Amado7 schreef:
Zo flauw. Heb ik een laptop te koop staan, reageerde iemand of ik wilde ruilen dus netjes teruggestuurd dat die dag erna al iemand kwam en als die hem niet wilde dat ik dan wel verder met haar in zee wilde. Prima, ze stuurde terug of ik het wilde laten weten.

Dag daarna laptop opgehaald dus berichtje gedaan dat hij er niet meer was. Ondertussen zag ik dat ik een review had dus zonder nadenken dacht ik dat het degene was die de laptop gekocht had dus heb 5 sterren teruggegeven. Bekijk ik die van mij, heb ik 1 ster. Blijkt het degene te zijn die hem ook graag wilde. Krijg gelijk een partij lelijke berichten toegestuurd. Vind het dan echt naaiend dat ze 1 ster geven en dan erbij zetten dat ik het product niet opgestuurd heb. En ik heb nog niet superveel reviews dus vind dat echt niet chill. Als je nou veel ervaringen hebt is het een ander verhaal.

En dan heb ik er ook nog eens 5 teruggegeven :')


Dat is echt heel flauw zeg.
Heb je nog iets te koop staan? Dan geef ik je wel 5 sterren :P

Absolem

Berichten: 2767
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:14

Als iedereen gewoon even een paar fake advertenties neer plempt en dan even linkjes plaatst hier in dit topic , doen we allemaal even wat berichtjes sturen zodat we elkaar kunnen beoordelen en doen gewoon allemaal vijf sterren neer zetten en dan de advertenties weer offline halen _O-


Verder stel ik niet voor om iets te manipuleren hoor _O- :')

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:28

Laatste tijd veel met marktplaats bezig. Kan leuk uitpakken, maar ook verschrikkelijk irritant zijn.

Stond er gisteren nét een advertentie op, ik was één van de eerste die de advertentie had gezien. Gelijk een bod gedaan en telefoon nummer gebeld.

Ondertussen al zeker 8 keer gebeld, op verschillende tijdstippen, maar krijg steeds de voicemail.

Advertentie staat op gereserveerd.... Maar voor wie? Aangezien ik toch echt waarschijnlijk de 1e was met een reactie/ bod.

Dus grootste ergernis: mensen die een advertentie plaatsen en vervolgens niet meer reageren als je een bod doet/ berichtje stuurt. Of vaak pas véél later reageren als er al 10x over mij heen geboden is -:(-

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:33

mvdende schreef:
Laatste tijd veel met marktplaats bezig. Kan leuk uitpakken, maar ook verschrikkelijk irritant zijn.

Stond er gisteren nét een advertentie op, ik was één van de eerste die de advertentie had gezien. Gelijk een bod gedaan en telefoon nummer gebeld.

Ondertussen al zeker 8 keer gebeld, op verschillende tijdstippen, maar krijg steeds de voicemail.

Advertentie staat op gereserveerd.... Maar voor wie? Aangezien ik toch echt waarschijnlijk de 1e was met een reactie/ bod.

Dus grootste ergernis: mensen die een advertentie plaatsen en vervolgens niet meer reageren als je een bod doet/ berichtje stuurt. Of vaak pas véél later reageren als er al 10x over mij heen geboden is -:(-


Ja maar goed; ik reageer ook niet altijd direct op het eerste bod, zeker niet voor producten waarvan ik weet dat ze gewild zijn. En voor hetzelfde geld heeft de verkoper het online gezet en is toen iets anders gaan doen.

Je bent als verkoper niet verplicht om het te verkopen aan degene die het eerste bod doet, noch ben je verplicht direct te reageren. Dat mensen pas reageren als er al 10x over je heen geboden is zegt misschien ook wel dat je misschien meer moet bieden, of dat het product meer waard is dan jouw bod. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:36

Maar zo werkt bieden nu eenmaal. Ik wacht ook altijd even af en aanvaard niet het eerste het beste bod. Tenzij het echt wauw is. Overigens zou ik bij 8 keer bellen denken aan 1 of andere rare snuiter :=

DuoPenotti

Berichten: 29899
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:37

Ja de eerste die bied kun je zijn, maar waarschijnlijk niet degene die het beste heeft geboden.

Nu vind ik het van de verkoper ook niet slim, als iemand dan 8 keer belt zou ik denken, die wil nog wel meer betalen en dan wel even kijken wat daar uit te halen valt :D

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:07

DuoPenotti schreef:
Ja de eerste die bied kun je zijn, maar waarschijnlijk niet degene die het beste heeft geboden.

Nu vind ik het van de verkoper ook niet slim, als iemand dan 8 keer belt zou ik denken, die wil nog wel meer betalen en dan wel even kijken wat daar uit te halen valt :D


Echt? Oh, die zou ik blokkeren in mijn telefoon. Maar ik heb dan ook nooit mijn telefoonnummer bij de advertenties staan.

DuoPenotti

Berichten: 29899
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:13

Ik heb ook nooit mijn telefoonnummer er bij staan.
Heb ik ooit wel eens gehad, bellen voor 16.00 uur ivm avonddiensten.
En wat doen mensen, na 16.00 bellen.

Maar MvdEnde geeft aan 8 keer gebeld te hebben. Iemand die zo gretig is zou ik dan wel even een prijs voorhouden :D

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:22

Sinds gisteren 8x gebeld? Dat is wel eh, vaak zegmaar. :D

De eerste die biedt reageer ik ook niet altijd snel op. Het is ook zelden een goed bod. :o