Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Mir
Berichten: 1364
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:59

Nou hehe hier doet de mp app het gelukkig weer met foto's uploaden

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 23:15

Ik heb te maken met een nogal opdringerige brutale koper voor mijn dressuurzadel.

Eerst prijs afgesproken, hij zou vanavond laten weten of die hem zou nemen of niet.
Krijg ik bericht van hem met “we nemen hem”. Prima, dus ik vragen om gegevens en hoe die wil betalen.
Toen begon het gezeur, dat hij perse de prijs nog lager wil want wat als het niet zou passen, tja hij mag komen passen maar hij wilde perse laten verzenden dus dat is niet mijn probleem.
Toen ik voet bij stuk hield wist ik volgens hem ineens niet hoe moeilijk het wel niet was om een zadel te verkopen :')

Gelukkig veel goede ervaringen in het verkopen van zadels!

Nu moest hij nog overleggen met de zadelmaker, terwijl hij al had aangegeven het zadel te willen kopen.
Gereageerd dat ik wel laat weten of het zadel er nog is wanneer hij reactie heeft van de zadelmaker.
Krijg ik ineens een bericht terug “ehh we hebben een deal onder voorbehoud”, bij beleefde mensen had ik netjes gewacht, maar bij deze jongeman totaal geen zin in...

Zadel staat ook pas 1 dag op het internet, dus ik hoop enorm dat er een ander geïnteresseerde komt zodat ik wel een fijne koop kan sluiten met fijn contact :+

Absolem

Berichten: 2767
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 23:50

tijger22 schreef:
Ik heb te maken met een nogal opdringerige brutale koper voor mijn dressuurzadel.

Eerst prijs afgesproken, hij zou vanavond laten weten of die hem zou nemen of niet.
Krijg ik bericht van hem met “we nemen hem”. Prima, dus ik vragen om gegevens en hoe die wil betalen.
Toen begon het gezeur, dat hij perse de prijs nog lager wil want wat als het niet zou passen, tja hij mag komen passen maar hij wilde perse laten verzenden dus dat is niet mijn probleem.
Toen ik voet bij stuk hield wist ik volgens hem ineens niet hoe moeilijk het wel niet was om een zadel te verkopen :')

Gelukkig veel goede ervaringen in het verkopen van zadels!

Nu moest hij nog overleggen met de zadelmaker, terwijl hij al had aangegeven het zadel te willen kopen.
Gereageerd dat ik wel laat weten of het zadel er nog is wanneer hij reactie heeft van de zadelmaker.
Krijg ik ineens een bericht terug “ehh we hebben een deal onder voorbehoud”, bij beleefde mensen had ik netjes gewacht, maar bij deze jongeman totaal geen zin in...

Zadel staat ook pas 1 dag op het internet, dus ik hoop enorm dat er een ander geïnteresseerde komt zodat ik wel een fijne koop kan sluiten met fijn contact :+



Niks deal onder voorbehoud. Hij zei volledig akkoord te gaan en hij brak vervolgens zijn woord. De kneus heeft helemaal niks te vertellen. :')

Merexa

Berichten: 1166
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 23:55


Tallie1979
Berichten: 22768
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 07:50

Ja, zadels verkopen, het is een uitdaging. :')

Tallie1979
Berichten: 22768
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 07:52


tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:00

Gisteravond zadel aan een ander kunnen verkopen, iemand die wel gelijk de woorden ook waar maakt. Andere koper netjes gestuurd dat het zadel verkocht was. Kreeg ik het volgende: “Wtf, effe serieus waar sla jij op. Is wel te merken dat jij geen normale manier van handelen heb.” := :')

Nogmaals aangegeven dat hij na het toezeggen weer continu terugkrabbelde en het makkelijk is een ander de schuld te geven. Wat een mensen heb je er soms toch tussen zitten zeg >;)

cobiie

Berichten: 7314
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:11

tijger22 schreef:
Gisteravond zadel aan een ander kunnen verkopen, iemand die wel gelijk de woorden ook waar maakt. Andere koper netjes gestuurd dat het zadel verkocht was. Kreeg ik het volgende: “Wtf, effe serieus waar sla jij op. Is wel te merken dat jij geen normale manier van handelen heb.” := :')

Nogmaals aangegeven dat hij na het toezeggen weer continu terugkrabbelde en het makkelijk is een ander de schuld te geven. Wat een mensen heb je er soms toch tussen zitten zeg >;)

Hoop niet dat die persoon je straks mag beoordelen op marktplaats :+

Heerlijk voor je dat je zo snel het zadel hebt weten te verkopen. 8-)

DuoPenotti

Berichten: 29897
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:15

Ja daar zou ik dan ook bang voor zijn dat zo'n pipo mag beoordelen.
wat dat betreft klopt er niets van dat beoordelen.

Wel fijn dat je het kwijt bent.

Muze
Berichten: 5311
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:25

Die kans is heel groot, helaas

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:37

Nou en? Als ik zie dat iemand een slechte beoordeling heeft maakt me dat niet uit. Dat hele systeem slaat nergens op.

Tijger22, wat een droeftoeter :')

DuoPenotti

Berichten: 29897
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:40

Jij weet dat misschien, maar dat zal niet voor iedereen zo zijn.
Sowieso raar daar waar je geen koopmeesluit kan beoordelen.

Merexa

Berichten: 1166
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:41

Nou, inderdaad joh. Anders gewoon aangeven ''Niet verkocht via Marktplaats'' als je de advertentie verwijderd, dan kunnen ze je niet beoordelen volgens mij. Laten we maar hopen dat je nu niks meer van hem hoort.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:47

Ik heb hem gelijk geblokkeerd, en als hij graag een slechte beoordeling wil doen dan moet hij dat lekker doen... dat is niet te vergelijken tegenover al mijn 5 ster beoordelingen gelukkig. Inderdaad een droeftoeter, was ook een jonge jongen misschien zal dat het zijn 8)7 zie hem op Facebook ook vaker zadels kopen en verkopen, maar ook op Facebook gelijk geblokkeerd :wave:

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:00

Is het betrouwbaar als iemand mij een dpd label doorstuurt? Zij heeft een account en kan dan al de verzendkosten betalen en dan het label naar mij sturen, voor een pakketje naar Hongarije.
Moet wel mijn gegevens zoals adres etc doorsturen

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:04

Ik zou dat niet doen :=

Marcella

Berichten: 36811
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:13

Zo net snelle deal net via marktplaats, maar morgen heb ik 6 sussex rood porselein broedeieren kunnen gelijk bij de broedse hen. *\o/*

En dan hopen op minimaal 1 haan die het stokje over mag nemen.

Oehlala
Berichten: 4316
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:29

tijger22 schreef:
Gisteravond zadel aan een ander kunnen verkopen, iemand die wel gelijk de woorden ook waar maakt. Andere koper netjes gestuurd dat het zadel verkocht was. Kreeg ik het volgende: “Wtf, effe serieus waar sla jij op. Is wel te merken dat jij geen normale manier van handelen heb.” := :')

Nogmaals aangegeven dat hij na het toezeggen weer continu terugkrabbelde en het makkelijk is een ander de schuld te geven. Wat een mensen heb je er soms toch tussen zitten zeg >;)



haha die kun je opgeven voor bij de ANWB stelletjes website. wat een pipo.

DuoPenotti

Berichten: 29897
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:16

Merexa schreef:
Nou, inderdaad joh. Anders gewoon aangeven ''Niet verkocht via Marktplaats'' als je de advertentie verwijderd, dan kunnen ze je niet beoordelen volgens mij. Laten we maar hopen dat je nu niks meer van hem hoort.

jawel
Mijn advertentie is (automatisch) verwijderd, ik heb niet verkocht.
En afgelopen week heeft iemand mij beoordeeld, toen de advertentie al weg was.
Geen idee wat de beoordeling is, zie ik volgende week pas.
Maar met die persoon dus alleen maar wat berichten verstuurd. Ook nog niet eens de laatste waarmee berichten zijn verstuurd.
In die zin vraag ik me ook echt af hoe dat werkt daar :)

Merexa

Berichten: 1166
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:26

DuoPenotti schreef:
Merexa schreef:
Nou, inderdaad joh. Anders gewoon aangeven ''Niet verkocht via Marktplaats'' als je de advertentie verwijderd, dan kunnen ze je niet beoordelen volgens mij. Laten we maar hopen dat je nu niks meer van hem hoort.

jawel
Mijn advertentie is (automatisch) verwijderd, ik heb niet verkocht.
En afgelopen week heeft iemand mij beoordeeld, toen de advertentie al weg was.
Geen idee wat de beoordeling is, zie ik volgende week pas.
Maar met die persoon dus alleen maar wat berichten verstuurd. Ook nog niet eens de laatste waarmee berichten zijn verstuurd.
In die zin vraag ik me ook echt af hoe dat werkt daar :)


Automatisch verwijderd (verlopen dus?) en zelf een advertentie verwijderen handmatig en aangeven het niet via Marktplaats te hebben verkocht is niet hetzelfde. Maar het is sowieso een raar systeem..
Nu ben ik wel benieuwd wat hij of zij jou heeft beoordeeld. Maar we wachten even af. Als het slecht is, gewoon lekker 1 ster terug geven. :P

xSCWx
Berichten: 7066
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:52

Romy1234 schreef:
Is het betrouwbaar als iemand mij een dpd label doorstuurt? Zij heeft een account en kan dan al de verzendkosten betalen en dan het label naar mij sturen, voor een pakketje naar Hongarije.
Moet wel mijn gegevens zoals adres etc doorsturen

Ik zou dit niet doen, een paar pagina’s terug in dit topic is iemand daar mee opgelicht.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:01

Oehlala schreef:
tijger22 schreef:
Gisteravond zadel aan een ander kunnen verkopen, iemand die wel gelijk de woorden ook waar maakt. Andere koper netjes gestuurd dat het zadel verkocht was. Kreeg ik het volgende: “Wtf, effe serieus waar sla jij op. Is wel te merken dat jij geen normale manier van handelen heb.” := :')

Nogmaals aangegeven dat hij na het toezeggen weer continu terugkrabbelde en het makkelijk is een ander de schuld te geven. Wat een mensen heb je er soms toch tussen zitten zeg >;)



haha die kun je opgeven voor bij de ANWB stelletjes website. wat een pipo.


Maar echt :')

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:02

Romy1234 schreef:
Is het betrouwbaar als iemand mij een dpd label doorstuurt? Zij heeft een account en kan dan al de verzendkosten betalen en dan het label naar mij sturen, voor een pakketje naar Hongarije.
Moet wel mijn gegevens zoals adres etc doorsturen


Oei nee hier zou ik niet aan beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:26

Ik twijfelde ook inderdaad, weet ik genoeg. Dank jullie wel.

Ze wilt mijn adres en e-mailadres voor gegevens als afzender, wat wel logisch is want dat is bijvoorbeeld bij dhl ook zo.
En ze vraagt of ik haar een betaalverzoek wil sturen, in dat opzicht denk ik weer, hoezo kan ze mij dan oplichten?
Ik ga eens opzoeken hier in het topic dat verhaal van oplichting.

annelieke92

Berichten: 1978
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:25

Ik heb momenteel een rare situatie. 2 dagen geleden heeft een koper via betaalverzoek van marktplaats betaald. Tot zover niks raars.
Alleen ik heb geen adres van de gene waar ik het naar toe kan sturen (staat ook niet in het betaalverzoek). Ik heb ondertussen meerdere keren al naar gevraagd naar de adresgegevens maar krijg geen reactie. De vinkjes in het gesprek worden wel groen.
Iemand een idee wat ik kan doen?