Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:28

Krijg je het geld terug? Ik hoop het zo voor jullie!

DeniseES

Berichten: 3472
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:36

Ik heb superveel positieve ervaringen, maar ik had er gisteren weer één aan mn deur staan :roll:
Deze mevrouw zag dat ik veel baby-/kinderkleding had en wilde graag even komen uitzoeken. Op zich prima, zolang ik niet alles naar beneden sleep om vervolgens 'te duur' ofzo te zijn. Ik had haar dus gezegd dat, mits ze het eens was met de prijzen bij de advertenties, langs kon komen. Dat begreep ze en gisteren stond ze aan de deur. Alles door elkaar, maar prima, ze had een aardig stapeltje. Het leukste had ze er uiteraard uitgezocht en de prijs die ik er voor wilde kwam neer op €1,- per kledingstuk (voor de spaarpot van mijn kids, dan kunnen zij er weer wat van kopen). Dat was toch te duur, dan ging ze het wel nieuw kopen (uhhh ok :o? waar dan)... met 1 jasje ging ze weer de deur uit... zucht...

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:57

_Mir schreef:
Hebben jullie ook problemen met foto's plaatsen bij een advertentie? Ik kan geen map selecteren voor foto's toe te voegen




Hier idem dito.

Maar als je je advertentie hebt geplaatst kan je wel foto's toevoegen als je de advertentie gaat wijzigen.

Dus ik maak 1 foto, plaats de advertentie en ga het gelijk wijzigen. Dan gaat het nog het makkelijkst.

Rocamor

Berichten: 10946
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:59

Ik ben een trouwe meelezer in het topic. Kopen en verkopen niet veel, dus weinig rare ervaringen.

Maar nu. We zijn op zoek naar een kastje. Vorige week een leuke gezien. Stond wat duur, maar als het past, dan ben ik niet te beroerd iets teveel te betalen.

Prijs geboden, geaccepteerd en zouden naar andere kant van het land gaan om het op te halen. Komen daar aan. Zitten er op sommige delen heel diepe krassen in het hout. Alsof er met een spijker door het hout gekrast werd. Verkoper wist dat, want had er spullen op gezet zodat het niet zou opvallen.

Nadat dat gemeld was, vind de verkoper dat er niet gezeurd moest worden, omdat het een gebruikt item was.

Gebruikt en gebruikerssporen prima. Maar dit leek op moedwillige vernieling. Kastje laten staan en aangegeven dat dit niet zo netjes was en gezegd dat ze dit moeten melden in de advertentie.

Uiteraard werd dat niet gemeld.
Maar na paar dagen waren ze 25% gezakt met de prijs.
Kort daarna gezakt naar 50% van oorspronkelijk bedrag.
En onlangs stond ie te koop voor vraagprijs 25% van het oorspronkelijk bedrag.
Geen woord over de zeer diepe krassen uiteraard.

Jolliegirl

Berichten: 32996
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 15:00

Wauw...En als ze daar terplekke de prijs met 75% had verlaagd, hadden jullie hem dan wel meegenomen??

Rocamor

Berichten: 10946
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 15:03

Jolliegirl schreef:
Wauw...En als ze daar terplekke de prijs met 75% had verlaagd, hadden jullie hem dan wel meegenomen??


Nope. Het ging niet om de prijs maar om het feit dat de boel gewoon diep beschadigd was. Dat hadden ze gewoon moeten melden / foto's van moeten maken. Dan hadden We niet eens daar naartoe gegaan / niet eens een bod uitgebracht.

We hadden hem enkel meegenomen als we geld toe hadden gekregen ;)

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 15:06

Zo heb ik vorige week een tafel opgehaald met mijn vader, bij een collega van me vandaan.

Bij thuiskomst gaf mijn vader aan dat hij daar een opmerking had willen maken over schroeven in de tafel

:') :') de tafel is van mdf materiaal, het hoort zo _O-

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 15:39

nou, net toch vlotte verkoop. Ondanks, of mss dankzij mijn sjacherijnige bui. 4 fietsen 80 euro (duidelijk bij gezet dat er wat aan gedaan moest worden).
mails erg kort (als in 3 woorden per mail). Vrijdag wilde hij langskomen. Wat is t adres? 10min later:sorry,moet overwerken. Ik meld me morgen.. gisteren niks gehad. Kom ik net thuis, rijd een busje mijn erf op. Voor de fietsen. Ik zeg:ik hou er niet van dat u zonder afspraak komt. ja, ik had gemaild maar geen antwoord gekregen (klopte idd.. hij had gemaild:past 15 uur). Ik gezegd:ben er niet blij mee, maar kom maar ff snel kijken dan... enfin.. fietsen bekejen:ok, ik neem ze. toen langer kijken:70euro. Ik:nee, 80. Hij:75.Ik:nee, 80. Hij langer kijken:75 neem ik ze mee. Ik gee4gerd:luister. Je komt hier onaangekondigd op zondag. Op zondag heb ik helemaal geen zin in dit gedoe, dus je kunt ze nu inladen voor 80 of zinder fietsen vertrekken. Ik wil nu iig eten. ok, ok, ik neem ze mee.

maessie

Berichten: 5769
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 15:50

Daan, hier kan ik er ook bij achteraf wijzigen alsnog geen foto's bij zetten jammer genoeg.

Ooh das echt dom Rocamor, zet het dan gewoon erbij van die krassen idd. Zonde van je loze rit.

Ihn dat is wel brutaal zeg.. masr je bent ze maar kwijt!

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 15:59

Ik heb nu ook weer gereageerd bij een paar mensen maar nu na 2 weken nog niks terug gehad. Dan denk ik zet het dan niet op marktplaats.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:36

en dan de 2e..mensen voor een ezel. Hadden portemonnee al in de aanslag. Vroegen zich af hoe ze hem moesten meenemen, kon aanhanger met huif? uhm nee. Had er sws geen goed gevoel over, dus nog ff doorgevraagd. Wilde ze hem voor de koets met 8!kindjes erin... ik dacht het niet. Ik zei:waarom dan geen grotere pony? Omdat die gemener waren... ik heb haar aangeraden nog maar eens goed in te lezen en te overdenken. Dat ging ze dan maar doen... maar

beert
Berichten: 2439
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:03

IHN schreef:
en dan de 2e..mensen voor een ezel. Hadden portemonnee al in de aanslag. Vroegen zich af hoe ze hem moesten meenemen, kon aanhanger met huif? uhm nee. Had er sws geen goed gevoel over, dus nog ff doorgevraagd. Wilde ze hem voor de koets met 8!kindjes erin... ik dacht het niet. Ik zei:waarom dan geen grotere pony? Omdat die gemener waren... ik heb haar aangeraden nog maar eens goed in te lezen en te overdenken. Dat ging ze dan maar doen... maar

Echt joh? Dan zou ik ook afhaken als ze zo het dier willen houden. Zou me niks verbazen als zo'n dier alleen in een weitje komt te staan dan. Ik weet niet of ezels nog steeds vrij goedkoop zijn (tov ponies) maar de verzorging is natuurlijk wel hetzelfde.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:04

maessie schreef:
Daan, hier kan ik er ook bij achteraf wijzigen alsnog geen foto's bij zetten jammer genoeg.



Oh balen. Sorry dat ik je blij heb gemaakt met een dooie mus. Y;(

Rennie89
Berichten: 37281
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:22

Vandaag een snelle deal gemaakt, opberg box voor op het balkon, gereageerd, 5 min later reactie en na 10 min adres gewisseld en 1,5 uur later opgehaald (uur afstand rijden :+ )

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:35

beert schreef:
IHN schreef:
en dan de 2e..mensen voor een ezel. Hadden portemonnee al in de aanslag. Vroegen zich af hoe ze hem moesten meenemen, kon aanhanger met huif? uhm nee. Had er sws geen goed gevoel over, dus nog ff doorgevraagd. Wilde ze hem voor de koets met 8!kindjes erin... ik dacht het niet. Ik zei:waarom dan geen grotere pony? Omdat die gemener waren... ik heb haar aangeraden nog maar eens goed in te lezen en te overdenken. Dat ging ze dan maar doen... maar

Echt joh? Dan zou ik ook afhaken als ze zo het dier willen houden. Zou me niks verbazen als zo'n dier alleen in een weitje komt te staan dan. Ik weet niet of ezels nog steeds vrij goedkoop zijn (tov ponies) maar de verzorging is natuurlijk wel hetzelfde.


ze zou een ezel krijgen van een vriendin van haar. Had ze geen foto van, en ze wist niet precies hoe oud hij was. Al met al kreeg ik er een vreemd gevoel bij. Ik denk wel dat haar intenties goed waren, maar daar koopt de ezel niks voor. Ik vraag trouwens best veel voor de ezel (600), maar kennelijk is dat hier in DL nog steeds niet veel..laatst ook al een aanvraag van iemand 500 km verderop. Of ik hem wel ff wilde brengen. Toen ik aangaf van niet, had ze transport geregeld a 1000 euro (althans: als ik akkoord ging). Ik zeg: kom eerst eens kijken? Nee, was te ver. Kon gewoon ongezien met het transport mee. Nou, denk het toch niet.

Urona447
Berichten: 2814
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 07:10

Ik ben weer te lief geweest, iemand had interesse in buitenverlichting die ik aanbood. Op donderdag vroeg hij of het mogelijk was om het de week erop op een zaterdag op te halen, ja geen probleem.

Op betreffende zaterdag vraagt hij of het ook zondag kan, ook dat kan. Op zondag stuurt hij een bericht met een rotsmoes dat ik het maar aan een ander moet verkopen en vervolgens beoordeeld hij mij met 3 sterren. Tot nu toe had ik alleen maar 5 sterren dus ik was hier niet blij mee.

hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 07:54

Wat stom Urona, je hebt er mensen bij...

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:21

Urona447 schreef:
Ik ben weer te lief geweest, iemand had interesse in buitenverlichting die ik aanbood. Op donderdag vroeg hij of het mogelijk was om het de week erop op een zaterdag op te halen, ja geen probleem.

Op betreffende zaterdag vraagt hij of het ook zondag kan, ook dat kan. Op zondag stuurt hij een bericht met een rotsmoes dat ik het maar aan een ander moet verkopen en vervolgens beoordeeld hij mij met 3 sterren. Tot nu toe had ik alleen maar 5 sterren dus ik was hier niet blij mee.


Waarom vind je van jezelf dat je te lief geweest bent? Het is niet omdat de ander zich als een hork gedraagt dat de oorzaak bij jou ligt.

Rocamor

Berichten: 10946
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:23

Gini schreef:
Urona447 schreef:
Ik ben weer te lief geweest, iemand had interesse in buitenverlichting die ik aanbood. Op donderdag vroeg hij of het mogelijk was om het de week erop op een zaterdag op te halen, ja geen probleem.

Op betreffende zaterdag vraagt hij of het ook zondag kan, ook dat kan. Op zondag stuurt hij een bericht met een rotsmoes dat ik het maar aan een ander moet verkopen en vervolgens beoordeeld hij mij met 3 sterren. Tot nu toe had ik alleen maar 5 sterren dus ik was hier niet blij mee.


Waarom vind je van jezelf dat je te lief geweest bent? Het is niet omdat de ander zich als een hork gedraagt dat de oorzaak bij jou ligt.


Da's een mooie, Gini

Urona447
Berichten: 2814
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:16

Gini schreef:
Urona447 schreef:
Ik ben weer te lief geweest, iemand had interesse in buitenverlichting die ik aanbood. Op donderdag vroeg hij of het mogelijk was om het de week erop op een zaterdag op te halen, ja geen probleem.

Op betreffende zaterdag vraagt hij of het ook zondag kan, ook dat kan. Op zondag stuurt hij een bericht met een rotsmoes dat ik het maar aan een ander moet verkopen en vervolgens beoordeeld hij mij met 3 sterren. Tot nu toe had ik alleen maar 5 sterren dus ik was hier niet blij mee.


Waarom vind je van jezelf dat je te lief geweest bent? Het is niet omdat de ander zich als een hork gedraagt dat de oorzaak bij jou ligt.


Het voelt dan alsof ik over mij heen heb laten lopen. Maar je hebt inderdaad gelijk!

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:19

Daan13 schreef:
_Mir schreef:
Hebben jullie ook problemen met foto's plaatsen bij een advertentie? Ik kan geen map selecteren voor foto's toe te voegen




Hier idem dito.

Maar als je je advertentie hebt geplaatst kan je wel foto's toevoegen als je de advertentie gaat wijzigen.

Dus ik maak 1 foto, plaats de advertentie en ga het gelijk wijzigen. Dan gaat het nog het makkelijkst.



App verwijderen en opnieuw installeren.

Bij mij werkt de app weer naar behoren

Tallie1979
Berichten: 22770
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:54

Paar verkopen gehad die soepel verliepen :D

Dacht bij 1 koper dat ze af zou haken, maar uiteindelijk toch keurig betaald en vandaag meteen verzonden. :D

Merexa

Berichten: 1166
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 17:22

Zucht.. Ik sta nu al 10 minuten bij iemand voor de deur om een vuurschaal op te halen maar niemand geeft thuis. Ik moest er een halfuur voor rijden en dat ding staat wel bij de oprit.. Zou ik het geld achter laten en hem mee nemen? :=

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 17:26

Ik had ook een leuke ‘verkoop’. Had m’n kast uitgeruimd en een hele grote partij kleding op MP gezet, gratis af te halen voor iemand die het hard kan gebruiken. Uiteindelijk hadden mijn moeder en broertje er ook nog drie zakken bijgezet. Mega veel reacties, waaronder een Armeense vrouw die kleding opstuurt naar Armenië, voor arme gezinnen daar. Volgende dag opgehaald en nog snoepjes als bedankje gekregen, en een goede beoordeling :D

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 17:31

Merexa schreef:
Zucht.. Ik sta nu al 10 minuten bij iemand voor de deur om een vuurschaal op te halen maar niemand geeft thuis. Ik moest er een halfuur voor rijden en dat ding staat wel bij de oprit.. Zou ik het geld achter laten en hem mee nemen? :=


Ja dat zou ik doen.
Of even bericht sturen via mp, misschien reageert hij, zij wel.