Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Karlijn
Berichten: 6480
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:54

Ik heb een geïnteresseerde gehad voor een knaagdieren-vervoersmandje dat ik te koop had staan, zo een:

Afbeelding

Diegene vroeg of het ook geschikt was voor een 'puppy kat' :x := (kitten)

_Mir
Berichten: 1364
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:59

_Karlijn schreef:
Ik heb een geïnteresseerde gehad voor een knaagdieren-vervoersmandje dat ik te koop had staan, zo een:

[ [url=m/9IQMn8.png]Afbeelding[/url] ]

Diegene vroeg of het ook geschikt was voor een 'puppy kat' :x := (kitten)


Als je m op vouwt wel :')

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:15

corinep schreef:
corinep schreef:
Aaaaaargh!

Iemand heeft iets te koop, staat bij bieden vanaf 175. Geen vraagprijs. Ik bied 250 want wil het graag hebben en speciaal morgen 1.5 uur enkele reis voor rijden. Geeft ze aan dat het morgen voor 400 euro weg mag anders wacht ze de biedingen nog even af... Heel erg frustrerend...


Ik heb het toch maar voor 400 euro gekocht... 300/350 was een hele reële prijs(had ik ook nog voorgesteld) maar wilde het toch graag hebben dan kan dat weer van mn lijstje.


Dat is een beetje het risico natuurlijk als je al te gretig overkomt. Ik vind niet dat de verkoper hier iets raars doet. Als ik merk dat het product erg gegeerd is, ga ik ook eerst proberen om mijn topprijs ervoor te vangen.

little_birdy
Berichten: 12233
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:53

Gisteren toch al heel snel een super frisse scooter gevonden en wel normaal kunnen handelen .
Was alleen effe 80 km terug naar huis tijden vanaf waar ik hem kocht :')

beert
Berichten: 2439
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:09

Gini schreef:
corinep schreef:
Aaaaaargh!

Iemand heeft iets te koop, staat bij bieden vanaf 175. Geen vraagprijs. Ik bied 250 want wil het graag hebben en speciaal morgen 1.5 uur enkele reis voor rijden. Geeft ze aan dat het morgen voor 400 euro weg mag anders wacht ze de biedingen nog even af... Heel erg frustrerend...



Dat is een beetje het risico natuurlijk als je al te gretig overkomt. Ik vind niet dat de verkoper hier iets raars doet. Als ik merk dat het product erg gegeerd is, ga ik ook eerst proberen om mijn topprijs ervoor te vangen.

Alleen de "bieden vanaf" prijs stond op 175 dus dan is 400 toch een behoorlijk verschil. Vaak komt 175 dan over als minimumprijs en daar biedt ze ruim overheen.

Ik denk dat het vooral daar in zit :)

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 22:02

Ja apart is dat, waarom zet diegene bieden van 175 als ze er eigenlijk 400 voor wilt hebben? Dat ligt echt uit de weg van elkaar dan kon ze toch beter 350 ofzo intikken?

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 22:42

01San schreef:
Ja apart is dat, waarom zet diegene bieden van 175 als ze er eigenlijk 400 voor wilt hebben? Dat ligt echt uit de weg van elkaar dan kon ze toch beter 350 ofzo intikken?


Ja idd... met bieden vanaf 175 zou ik denken dat ze er 200/250 voor willen hebben. Naja heb zelf de laatste tijd aardig wat dingetjes verkocht via marktplaats en nog wat in de planning om te koop te zetten dus dan heb ik het wel weer terug verdiend. En het was wel precies wat ik zocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 23:15

_Karlijn schreef:
Ik heb een geïnteresseerde gehad voor een knaagdieren-vervoersmandje dat ik te koop had staan, zo een:

[ [url=m/9IQMn8.png]Afbeelding[/url] ]

Diegene vroeg of het ook geschikt was voor een 'puppy kat' :x := (kitten)

Dat is toch niet raar?
Een kitten past daar prima in als vervoerdmandje...

_Karlijn
Berichten: 6480
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 23:24

Romy1234 schreef:
_Karlijn schreef:
Ik heb een geïnteresseerde gehad voor een knaagdieren-vervoersmandje dat ik te koop had staan, zo een:

[ [url=m/9IQMn8.png]Afbeelding[/url] ]

Diegene vroeg of het ook geschikt was voor een 'puppy kat' :x := (kitten)

Dat is toch niet raar?
Een kitten past daar prima in als vervoerdmandje...

Nou, nee, ik zou er geen kitten instoppen. Maar het ging me meer om het puppykat-stukje.

Alja

Berichten: 25642
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:55

Om 10,15 iets op mp gezet en nu wordt het opgehaald.
Hou van snelle verkoop!

maaikemuis
Berichten: 5295
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:28

Er lijkt iemand dan toch de MacBook te komen ophalen. Het zal mij benieuwen...

Het is verbazingwekkend hoeveel mensen na akkoord van een bod binnen 2 minuten al voorzien zijn. Hoeveel mensen verdwaald raken (en nog altijd niet terecht zijn).

Zelfs eentje die het jammer vond dat hij geen Windows als besturingssysteem had bij navraag. :o?

pillow
Berichten: 7837
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 23:19

Ik ben op zoek naar een bewakingscamera om mijn schapen in de gaten te kunnen houden tijdens het lammeren. Vorige week zondag naar 2 adverteerders een bericht gestuurd met een paar vragen. Maar van allebeide geen enkele reactie. Vrijdag op beide een bod gedaan van 200 euro, veel te veel, om een reactie te krijgen. Maar nee nog steeds geen reactie. Zo raar wat wil je dan.

_Mir
Berichten: 1364
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 22:10

maaikemuis schreef:
Er lijkt iemand dan toch de MacBook te komen ophalen. Het zal mij benieuwen...

Het is verbazingwekkend hoeveel mensen na akkoord van een bod binnen 2 minuten al voorzien zijn. Hoeveel mensen verdwaald raken (en nog altijd niet terecht zijn).

Zelfs eentje die het jammer vond dat hij geen Windows als besturingssysteem had bij navraag. :o?

Haha echt verdwaald ja. Die kende ik nog niet

Mer1980

Berichten: 18889
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 13:23

pillow schreef:
Ik ben op zoek naar een bewakingscamera om mijn schapen in de gaten te kunnen houden tijdens het lammeren. Vorige week zondag naar 2 adverteerders een bericht gestuurd met een paar vragen. Maar van allebeide geen enkele reactie. Vrijdag op beide een bod gedaan van 200 euro, veel te veel, om een reactie te krijgen. Maar nee nog steeds geen reactie. Zo raar wat wil je dan.


Ik weet niet wat je precies zoekt, maar ik heb echt een top camera op 4G (ze hebben ze ook op wifi) gekocht via Ali express. Goed nachtzicht ook en je kan hem draaien vanaf je mobiele telefoon via een speciale app. En voor een bak minder geld dan de 200 die je noemt :=

pillow
Berichten: 7837
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:55

Mer1980 schreef:
pillow schreef:
Ik ben op zoek naar een bewakingscamera om mijn schapen in de gaten te kunnen houden tijdens het lammeren. Vorige week zondag naar 2 adverteerders een bericht gestuurd met een paar vragen. Maar van allebeide geen enkele reactie. Vrijdag op beide een bod gedaan van 200 euro, veel te veel, om een reactie te krijgen. Maar nee nog steeds geen reactie. Zo raar wat wil je dan.


Ik weet niet wat je precies zoekt, maar ik heb echt een top camera op 4G (ze hebben ze ook op wifi) gekocht via Ali express. Goed nachtzicht ook en je kan hem draaien vanaf je mobiele telefoon via een speciale app. En voor een bak minder geld dan de 200 die je noemt :=

Ik ga ook echt geen 200 betalen, was om een reactie te krijgen. Dat schreef ik ook. Echter heeft het niet geholpen. Ik heb geen mobiele telefoon dus dat is wat beperkter.

_Mir
Berichten: 1364
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:49

Tijdje terug gereageerd op een advertentie middels een reëel bod. Daarop kreeg ik een tegen bod. Ivm verhuizing niet meteen kunnen reageren. 2 dagen later ongeveer, waarin ik de verkoper vriendelijk bedank voor t tegenbod maar ik er vanaf zie. Wat denk je ? Krijg ik dus plots een beoordeling terwijl ik het niet gekocht had 3 sterren met "sneller reageren"

Marktplaats is zo krom die moet hier echt wat aan doen.

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:59

_Mir schreef:
Tijdje terug gereageerd op een advertentie middels een reëel bod. Daarop kreeg ik een tegen bod. Ivm verhuizing niet meteen kunnen reageren. 2 dagen later ongeveer, waarin ik de verkoper vriendelijk bedank voor t tegenbod maar ik er vanaf zie. Wat denk je ? Krijg ik dus plots een beoordeling terwijl ik het niet gekocht had 3 sterren met "sneller reageren"

Marktplaats is zo krom die moet hier echt wat aan doen.

Ja echt krom ja

Suzanne F.

Berichten: 49354
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:01

Ik heb weer iemand die heeeeel traag reageert. Pfff, dan wil je wat kopen van haar en dan duurt het dagen voor je een reactie terugkrijgt.

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:23

2 hele snelle verkopen gehad super blij mee. :D Alleen nu heb ik op 1 advertentie wel 15 berichten gekregen. Maar hoe zorg ik er nu voor dat ik de koper krijg om te beoordelen?

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:34

Ik heb een dekje te koop staan met als reden stop paardensport, paard verkocht..staat ook in mijn advertentie. Reageert er iemand of ik opensta voor te ruilen. Mijn zin uit advertentie herhaald. Persoon reageerde dat hij dat gelezen had, maar dat ik misschien open stond om iemand blij te maken door te ruilen en nadien zijn dekje te verkopen..dat ga ik dus niet doen :+

xSCWx
Berichten: 7064
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:38

xPareltje schreef:
2 hele snelle verkopen gehad super blij mee. :D Alleen nu heb ik op 1 advertentie wel 15 berichten gekregen. Maar hoe zorg ik er nu voor dat ik de koper krijg om te beoordelen?

Even in de chat een berichtje naar de koper sturen en dan pas je advertentie afsluiten. En als je helemaal geen beoordeling wil afsluiten en kiezen voor "niet verkocht via marktplaats"

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:57

Jolynne schreef:
Ik heb een dekje te koop staan met als reden stop paardensport, paard verkocht..staat ook in mijn advertentie. Reageert er iemand of ik opensta voor te ruilen. Mijn zin uit advertentie herhaald. Persoon reageerde dat hij dat gelezen had, maar dat ik misschien open stond om iemand blij te maken door te ruilen en nadien zijn dekje te verkopen..dat ga ik dus niet doen :+

Heel apart :')

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:59

xSCWx schreef:
xPareltje schreef:
2 hele snelle verkopen gehad super blij mee. :D Alleen nu heb ik op 1 advertentie wel 15 berichten gekregen. Maar hoe zorg ik er nu voor dat ik de koper krijg om te beoordelen?

Even in de chat een berichtje naar de koper sturen en dan pas je advertentie afsluiten. En als je helemaal geen beoordeling wil afsluiten en kiezen voor "niet verkocht via marktplaats"


Volgens mij gaat hij echt soms random,, als je veel mensen hebt die reageren, dan kiest marktplaats er zelf 1 uit, heb ik het idee..
anders wachten tot de koper jou waardeert en dan terug waarderen.

xSCWx
Berichten: 7064
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:28

Lol, ik krijg de laatste paar keren alleen maar 5* beoordelingen maar dat komt omdat ik bij mensen telkens extra's erbij doe wat ik toevallig heb liggen en zelf niet gebruik _O- Goede omkoperij schijnbaar haha. (Ik heb het dan bv over een paar Happy Socks, een sportbeker, zakje hondensnoepjes etc...)

Als je een bod plaatst op MP, ben je dan verplicht hetgeen af te nemen als je de hoogste bieder blijkt?

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:35

Wettelijk gezien is een bod bindend (België)