Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maessie

Berichten: 5768
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:25

Ooh ok, dan zal het alleen het verzenden zijn dan misschien? Of inmiddels meer mogelijkeden, dat kan ook!

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 16:05

Amado7 schreef:
Ik had net een goede deal.

Stond voor 12.50 er op, bood een tientje en kreeg gelijk bericht terug. Moest stiekem wel lachen, antwoord was: zullen we tussendoor doen? Dus 11.25?

Zou zelf niet zo moeilijk doen en op de cent af gaan :') Maar goed, ze krijgt van mij 11.50 hoor _O- Kon het een uur later ophalen dus super.


maar 2,50 minder bieden is toch ook op de cent afgaan? Ik snap dan wel dat ze een tegenbod doet. Voor dit soort bedragen is het toch ook gewoon een spelletje?? Wel lachen dat je dan 11,50 maakt :)

Ik heb trouwens eens in polen afgedongen op een rompertje...helemaal trots op mezelf om het enorme vedrag. Relen ik het om blijk ik iets van 10 cent afgedongen te hebben. Kwartier voor onderhandeld :) :)

Ashleytjuhh

Berichten: 6683
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 17:36

Hoeveel sterren zouden jullie aan iemand geven die je vorige week zaterdag al betaald hebt en er steeds achteraan moet voor een track en trace.Dinsdag zei dat hij een geschikte doos had en het gelijk zou opsturen. waar ik vandaag weer achter aan moest voor de track en trace. kreeg ik eigenlijk de code had hij het pakket 10 min daarvoor op de post gedaan. ook nog eens met DHL naar een service punt ipv postnl naar huis zonder overleg.

Alja

Berichten: 25645
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 17:41

2 of 3

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 17:51

Ik zou even afwachten tot je het pakket binnen hebt, maar wel alvast mailen dat je het jammer vindt dat je voor PostNL betaald en DHL pakketpunt krijgt, dat scheelt bijna de helft qua kosten.
En ik zou het ook af laten hangen van de staat van het product wat je binnen krijgt. Of dat echt zo is als omschreven, of toch minder.

Amber_anne

Berichten: 6948
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 17:53

Ik zou sowieso de kosten terug vragen die hij bespaard heeft door het via DHL te sturen

hagelslag
Berichten: 9117
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 17:58

IHN schreef:
Amado7 schreef:
Ik had net een goede deal.

Stond voor 12.50 er op, bood een tientje en kreeg gelijk bericht terug. Moest stiekem wel lachen, antwoord was: zullen we tussendoor doen? Dus 11.25?

Zou zelf niet zo moeilijk doen en op de cent af gaan :') Maar goed, ze krijgt van mij 11.50 hoor _O- Kon het een uur later ophalen dus super.


maar 2,50 minder bieden is toch ook op de cent afgaan? Ik snap dan wel dat ze een tegenbod doet. Voor dit soort bedragen is het toch ook gewoon een spelletje?? Wel lachen dat je dan 11,50 maakt :)

Ik heb trouwens eens in polen afgedongen op een rompertje...helemaal trots op mezelf om het enorme vedrag. Relen ik het om blijk ik iets van 10 cent afgedongen te hebben. Kwartier voor onderhandeld :) :)


Om 10 cent _/-\o_ das ergens best grappig

LWDaisy

Berichten: 4804
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:16

Amber_anne schreef:
Ik zou sowieso de kosten terug vragen die hij bespaard heeft door het via DHL te sturen


Idd dit :)

Ashleytjuhh

Berichten: 6683
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:38

dat had ik gevraagd. maar dat doet die niet :n want dat is zijn benzine geld omdat die het pakket moest weg brengen :oo 8)7

Amber_anne

Berichten: 6948
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:41

1 ster danmaar

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:49

Ashleytjuhh schreef:
dat had ik gevraagd. maar dat doet die niet :n want dat is zijn benzine geld omdat die het pakket moest weg brengen :oo 8)7


Ik zou er geen punt meer van maken en ook geen communicatie meer aan wijden als de inhoud straks in orde blijkt. Hoe meer je nu zegt, hoe meer kans op een slechte beoordeling terug.

Wanneer je het pakket hebt, even een paar dagen wachten (tot je bijna aan de 2 weken zit die je hebt om te beoordelen) en dan gewoon 1 ster geven en niets over zeggen. Hij ziet de beoordeling pas wanneer hij zelf terug beoordeelt of na nog eens 2 weken. Dan is zijn kans op een slechte beoordeling terug geven verkeken.

Na het beoordelen zou ik hem ook melden op marktplaats. Hij houdt zich niet aan de afspraken en bij 3 meldingen wordt zijn account geschorst.

_Mir
Berichten: 1364
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:50

Ik krijg ooit na echt weken ineens bericht van een verkoper, dan heeft het echt zo lang geduurd dat ik allang voorzien ben natuurlijk. Vreemd dat zon verkoper zelf niet bedenkt dat na 3 maanden reageren zinloos is.

Verder had ik laatst iets verkocht en dacht dat het wel via de brievenbus zou lukken. Niet dus, durfde risico niet te nemen dus zelf besloten de kosten bij te leggen voor pakket. Ik ga daar niet moeilijk om doen.

Wat ik ook steeds vaker mee maak ; dan reageer ik op een advertentie, uiteindelijk komen we er dan toch niet uit qua prijs of dergelijk en dan bedank ik vriendelijk. Krijg ik ineens een melding om te beoordelen en dan blijkt dat de verkoper mij heeft beoordeelt ik vraag me dan altijd af of hun zich dan vergissen?

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 19:45

Mir dat had ik laatst ook, ik had in december een bod gedaan op een trui. Geen reactie. Prima, het was ook bewust een laag bod. Krijg ik in februari een berichtje of ik nog interesse heb 8)7 Nee schat ik ben al 2 maanden voorzien inmiddels :+

Wel heel slecht ja, opsturen naar dhl punt ipv postnl. Zou het eerst afwachten tot het binnen is maar lage beoordeling lijkt me gerechtvaardigd.

Ik had van de week iemand die het naar het pakketpunt had gebracht voordat ik had betaald. Ze meldde €6,75 verzendkosten, het was €7,25 maar ze stuurde een tikkie voor die €6,75, vond ik heel netjes :j Dus die heeft ook goeie beoordeling gehad en direct betaald natuurlijk.

maessie

Berichten: 5768
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:07

Tamara als je het pakket thuis in de app al aanmeld, kost het idd maar 6,75. Had ze dat niet gewoon gedaan?

Maris_

Berichten: 1460
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:21

Ashleytjuhh schreef:
dat had ik gevraagd. maar dat doet die niet :n want dat is zijn benzine geld omdat die het pakket moest weg brengen :oo 8)7


Serieus :')?

Absolem

Berichten: 2767
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:13

Ashleytjuhh schreef:
dat had ik gevraagd. maar dat doet die niet :n want dat is zijn benzine geld omdat die het pakket moest weg brengen :oo 8)7



Wat zei je als je een dodge ram kan betalen die op 50 meter een liter slurpt kun je die paar euro ook wel teruggeven? :')

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:16

maessie schreef:
Tamara als je het pakket thuis in de app al aanmeld, kost het idd maar 6,75. Had ze dat niet gewoon gedaan?


Nee want het was echt een geprinte pakket zegel waar €7,25 op stond :)

Loreke2
Berichten: 317
Geregistreerd: 26-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:17

Evelienepien schreef:
maessie schreef:
Loreke volgens mij kun je niet via betaalverzoek enzo vanuit het buitenland.

Ik woon in Belgie en kan wel gewoon betaalverzoek doen iig.
Gelijk oversteken geen ervaring mee



Bedankt voor de info, dan zal ik betaalverzoek vragen.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:28

Aaaaaargh!

Iemand heeft iets te koop, staat bij bieden vanaf 175. Geen vraagprijs. Ik bied 250 want wil het graag hebben en speciaal morgen 1.5 uur enkele reis voor rijden. Geeft ze aan dat het morgen voor 400 euro weg mag anders wacht ze de biedingen nog even af... Heel erg frustrerend...

En vandaag zou ik iets gratis ophalen, half 2 afgesproken, ik was er 3 minuten na half 2 en niemand te bekennen, ik nog gewacht en op allerlei deuren gebonkt, uiteindelijk via mp een bericht gestuurd dat er niemand was, krijg ik terug ja jij was er niet. Gevraagd of ik later nog langs kon komen dat was goed, tijdstippen voorgesteld, berichten werden gelezen maar niet beantwoord...

just_kiki

Berichten: 6815
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:39

Zo vervelend! Had iets verkocht via marktpkaats met betaalverzoek en alles.
Aangevinkt verkocht, en nu konden twee mensen (waaronder koper) mij beoordelen..

Nu heeft diegene die geboden heeft, mij ook beoordeeld. Hij gaf een bod zondag ik heb een tegenbod gedaan meteen. Geen reactie, krijg vandaag een nieuw prut bod waarop ik reageerde is verkocht. (Ik vraag 100. Hij zei 50. Ik zei 80 en nu uiteindelijk zegt hij 6dagen later 55 :+)

Ik vraag me nu echt af hoeveel sterren ik hem moet beoordelen. Ik had hem overigens geblokt meteen maar dat had geen nut hij kon toch beoordelen :+

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:55

1 ster, met realistischer bieden en sneller reageren.
Als je het hebben wilt kun je het krijgen ook zou ik denken :+

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 00:05

Ineke2 schreef:
1 ster, met realistischer bieden en sneller reageren.
Als je het hebben wilt kun je het krijgen ook zou ik denken :+


Eens, deze zal je vast geen goede beoordeling hebben gegeven, dus ik zou ook zeker niet goed terug beoordelen

Marcella

Berichten: 36811
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 14:31

Had wat verkocht (dacht ik) via Facebook een groot konijnenhok. Zou vandaag opgehaald worden en hoe verrassend er is niemand. En dat voor het werelds bedrag van 10 euro. :+

Beetje jammer want wilde plek maken. Krijg nu neiging om het beneden in de container te gooien aan gezien het ding groot/lomp is en in de weg staat. 8)7

Nou schijnbaar ziek en vergeten. :')

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 14:55

corinep schreef:
Aaaaaargh!

Iemand heeft iets te koop, staat bij bieden vanaf 175. Geen vraagprijs. Ik bied 250 want wil het graag hebben en speciaal morgen 1.5 uur enkele reis voor rijden. Geeft ze aan dat het morgen voor 400 euro weg mag anders wacht ze de biedingen nog even af... Heel erg frustrerend...


Ik heb het toch maar voor 400 euro gekocht... 300/350 was een hele reële prijs(had ik ook nog voorgesteld) maar wilde het toch graag hebben dan kan dat weer van mn lijstje.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:51

Wat was het wat was het? Zo benieuwd!