Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:15

Nielojram schreef:
Moestuin schreef:
Pees links volledig door gesneden door draad en pees rechts half op 7 weken oud. Kan nog perfect als recreatiepaard gebruikt worden, als hij de tijd krijgt om uit te groeien. Dus kapot kun je hem niet noemen maar zonder gebreken is hij zeer zeker niet. En hij is nog geen 3 en al beleerd. Zo helpen zij hem wel aardig om zeep... Nee, het zijn niet de mensen aan wie ik hem heb verkocht. Ik zou wel willen dat ik hem terug kon kopen maar hij is weg gegaan omwille van het financiele. Ik heb het geld niet om hem terug te kopen... Ze vragen 5x zo veel.


Sorry, vind dit erg naïef van je. Een keuze heb je altijd.


Oh wauw... Dan had ik hem moeten laten inslapen... Dat was inderdaad ook een keus.

Muze
Berichten: 5311
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:20

Helaas gebeurt dit aan de lopende band met kapotte paarden.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:21

Hij kan perfect gebruikt worden als wandel en menpaard. Dus helemaal kapot is hij zeer zeker niet. Het is niet het type weidemaatje

Nielojram

Berichten: 7837
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:22

Moestuin schreef:
Oh wauw... Dan had ik hem moeten laten inslapen... Dat was inderdaad ook een keus.


Precies.
Wat had je nu liever gehad, nu je deze info hebt?

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:25

Moestuin schreef:
Hij kan perfect gebruikt worden als wandel en menpaard. Dus helemaal kapot is hij zeer zeker niet. Het is niet het type weidemaatje



Even terug gezocht en oh dat is je knapperd. Maatje tank,dat wel :+

Wat een vreselijke tijd heb je gehad en wellicht nog wel.

Mensen kan je niet zomaar vertrouwen helaas. ;( Succes in deze moeilijke tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:28

Nielojram schreef:
Moestuin schreef:
Oh wauw... Dan had ik hem moeten laten inslapen... Dat was inderdaad ook een keus.


Precies.
Wat had je nu liever gehad, nu je deze info hebt?


Oh wauw, dit noemen ze nu zout in een wonde strooien... Wat ik liever had gehad? Dat mijn broeken van mijn kont zakten omdat ik nog nauwelijks eten voor mij kon kopen en dat hij was gebleven. Maar goed, bespaar mij jou gal maar.

Artimes

Berichten: 497
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:32

Nielojram schreef:
Moestuin schreef:
Oh wauw... Dan had ik hem moeten laten inslapen... Dat was inderdaad ook een keus.


Precies.
Wat had je nu liever gehad, nu je deze info hebt?


Dit is wel een rot opmerking in deze situatie en erg mosterd na de maaltijd.

Sterkte Moestuin, heel rot! Hopelijk komt het diertje goed terecht.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:40

Maar ik snap het wel, dit soort dingen hoor je zo vaak. Ook ik heb ze liever dood dan bij een handelaar met een mooi verhaal. Door schade en schande wijs geworden, kapotte of oude paarden gaan niet levend weg.

Muze
Berichten: 5311
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:51

En vervolgens hebben kopers er ook verdriet van, want die weten soms niet beter.( tenzij t te vinden is met keuren).

_Mir
Berichten: 1364
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:53

"Kapotte" paarden.. het zal vast aan mij liggen maar ik vind het maar vreemde en respectloze taal naar de paarden toe. Gelukkig ken ik zelf ook nog mensen die wel de verantwoordelijkheid nemen voor hun dier als deze wat mankeert of meemaakt.

Terug naar het onderwerp, zelf wat dingen gratis op laten halen en gelukkig (in tegenstelling tot wat ik hier lees) geen slechte beoordelingen. Echt sneu als je het gratis mag hebben en dan toch slecht gaat beoordelen. Vandaag iets gekocht via marktplaats, erg blij mee! Was al tijdje op zoek maar werd steeds voor mijn neus weg verkocht. :)

cobiie

Berichten: 7314
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:56

Het is zuur, ik heb meerdere "oudjes" in mijn leven opgevangen en met mij zijn er meer die dat kunnen en willen doen.

Dat gezegd hebbende zou ik het ook niet aandurven een paard met een zeer grote maar te verkopen. Ook ik ken teveel slechte ervaringen van derden.
Maar ook een fijn gezond paard kan na verkoop door nieuwe eigenaren in no time geestelijk of lichamelijk kapot gemaakt worden.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:02

_Mir schreef:
"Kapotte" paarden.. het zal vast aan mij liggen maar ik vind het maar vreemde en respectloze taal naar de paarden toe. Gelukkig ken ik zelf ook nog mensen die wel de verantwoordelijkheid nemen voor hun dier als deze wat mankeert of meemaakt.


Want ik neem geen verantwoordelijkheid als ik mijn paard kapot noem?

Vreemde plotwending.

Cobiie, dat is zeker zo. Helaas. Verkopen is altijd gokken.

pillow
Berichten: 7839
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:13

Je kunt contact opnemen met de verkoper en jouw verhaal vertellen. Als die mensen niet weten dat dit paard wat mankeert halen ze hem ms wel uit de verkoop.

hahahatsjoe

Berichten: 2397
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 07:39

hahahatsjoe schreef:
Nou ik heb mijn eerste 1 ster te pakken. Met als bemerking vriendelijk en betaalt snel. Dus ik vraag die mevrouw waarom 1 ster. Zegt ze ik had je 4 willen geven (denk waarom niet 5 maar ach). Paniek, maar ze kon het zelf niet terugdraaien. En krijg net een pakketje, er staat op wat er in zit, maar niet dus, een lelijk oud dienblad. Verkoper heeft zich vergist, benieuwd hoe ze dit op gaat lossen. Heb voorgesteld ons allebei de verzendkosten te betalen dan sturen we het naar elkaar, maar nog geen antwoord.


Verkoper heeft de verzendkosten overgemaakt en ik stuur het pakket door naar degene voor wie het is. En die stuurt mijn pakje naar mij toe. Keurig en heel snel opgelost.

maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 08:52

Ah, dat is fijn!

Rond Sinterklaas was ik even een suffe verkoper. Ik had een WII verkocht en dat was een sinterklaascadeau voor een kind. Was ik vergeten het board in de doos te stoppen. Dus dat ik een bericht kreeg van de koper en ik mijn kast opendeed kon ik mezelf wel voor de kop slaan.

Ik ben snel in de auto gestapt en ben zelf maar even naar Lelystad gereden. Gelukkig konden de mensen er om lachen...

sasja0705
Berichten: 2053
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 07:19

Zo, naar 65 reacties op mijn 4 advertenties, ben ik het toch beu en heb de advertenties aangepast en onder ieder geschreven, dat ik geen draagfoto's maak, niet ziet te wachten op dirty talk en ophalen alleen tot de mogelijkheden behoort als het aantoonbaar een vrouw is.
En toen werd het stil, :+
Maar verbaasd mij toch wel,hoeveel mannen dit soort vertier op mp zoeken.
Ik wil ja niet alle 65 over een kam scheren maar er waren genoeg erbij die dus keurig een gezin hebben en waar versturen en overmaken of tikkie geen optie was...
Vind ik dan weer triest,of eigenlijk jammer, als je eigen vrouw niet genoeg is, zodat je van andere moet dromen.
Neem niet aan dat die mannen dan ook daadwerkelijk vreemdgaan maar bij sommigen had ik echt de indruk dat mp niets anders is als een gratis versie van "secret love " of hoe die sites allemaal heten.

Ben dus nu echt benieuwd of ik die setjes nog verkoop.

Voor de rest een hoop paardenspullen (met gewone account uiteraard) die voor geen meter lopen.
Klein maar fijn lichtpuntje: gisteren 2 schrikdraadapparaten erop gezet en naar een onmogelijke bod van een handelaar toch een heel snel voor bijna mijn vraagprijs kunnen verkopen. Dus dat ia dan weer fijn

thirteenn

Berichten: 2084
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:32

sasja0705 schreef:
Zo, naar 65 reacties op mijn 4 advertenties, ben ik het toch beu en heb de advertenties aangepast en onder ieder geschreven, dat ik geen draagfoto's maak, niet ziet te wachten op dirty talk en ophalen alleen tot de mogelijkheden behoort als het aantoonbaar een vrouw is.
En toen werd het stil, :+
Maar verbaasd mij toch wel,hoeveel mannen dit soort vertier op mp zoeken.
Ik wil ja niet alle 65 over een kam scheren maar er waren genoeg erbij die dus keurig een gezin hebben en waar versturen en overmaken of tikkie geen optie was...
Vind ik dan weer triest,of eigenlijk jammer, als je eigen vrouw niet genoeg is, zodat je van andere moet dromen.
Neem niet aan dat die mannen dan ook daadwerkelijk vreemdgaan maar bij sommigen had ik echt de indruk dat mp niets anders is als een gratis versie van "secret love " of hoe die sites allemaal heten.

Ben dus nu echt benieuwd of ik die setjes nog verkoop.

Voor de rest een hoop paardenspullen (met gewone account uiteraard) die voor geen meter lopen.
Klein maar fijn lichtpuntje: gisteren 2 schrikdraadapparaten erop gezet en naar een onmogelijke bod van een handelaar toch een heel snel voor bijna mijn vraagprijs kunnen verkopen. Dus dat ia dan weer fijn

Zou je die setjes niet beter op vinted kunnen verkopen? Misschien zijn daar minder van die flapdrollen. Marktplaats is ook niet perse een plek waar ik aan denk voor kleding/lingerie

sasja0705
Berichten: 2053
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:05

@ thirteen : daar heb ik ze uiteraard ook op. Maar behalve dat ze veel als favorieten gemarkeerd worden ,gebeurt er daar helemaal niets.
Andere kleren ook niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:18

Iemand op 2dehands die reageert op een ramlam. Ik verkoop er 1, staat duidelijk in dat het maandag wordt gespeend maar er nu al kan bezichtigd worden. Wil iemand dat ik nu 2 lammeren met de moeder breng. Nou zeg, ik de moeders gaan niet weg. Dan geef ik wel de fles zegt ze. Nou nee, ze worden maandag gespeend en daar blijf ik bij. Is ze mij helemaal aan het bestoken met berichten dat ze nu 2 lammeren wilt en ik er nu moet brengen naar haar en als de fles niet goed is ik de moeders maar moet meegeven etc. Euh, jij komt heel duidelijk geen enkel lam hier halen :')

Edit: Ik heb maar liefst 20 berichten gehad...

Amber_anne

Berichten: 6948
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:22

Moestuin schreef:
Iemand op 2dehands die reageert op een ramlam. Ik verkoop er 1, staat duidelijk in dat het maandag wordt gespeend maar er nu al kan bezichtigd worden. Wil iemand dat ik nu 2 lammeren met de moeder breng. Nou zeg, ik de moeders gaan niet weg. Dan geef ik wel de fles zegt ze. Nou nee, ze worden maandag gespeend en daar blijf ik bij. Is ze mij helemaal aan het bestoken met berichten dat ze nu 2 lammeren wilt en ik er nu moet brengen naar haar en als de fles niet goed is ik de moeders maar moet meegeven etc. Euh, jij komt heel duidelijk geen enkel lam hier halen :')

Edit: Ik heb maar liefst 20 berichten gehad...

8)7 helemaal gek geworden

Tallie1979
Berichten: 22768
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:26

Zo, die zou je toch ook even door elkaar willen rammelen?

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:26

Ja op die manier neemt ze hier echt niets mee en gaan wij zeer zeker niets brengen, zelfs al betaald ze wat ik vraag. Te gek voor woorden.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:34

Tallie1979 schreef:
Zo, die zou je toch ook even door elkaar willen rammelen?


:')

Esther_r20

Berichten: 2414
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:48

Moestuin schreef:
Iemand op 2dehands die reageert op een ramlam. Ik verkoop er 1, staat duidelijk in dat het maandag wordt gespeend maar er nu al kan bezichtigd worden. Wil iemand dat ik nu 2 lammeren met de moeder breng. Nou zeg, ik de moeders gaan niet weg. Dan geef ik wel de fles zegt ze. Nou nee, ze worden maandag gespeend en daar blijf ik bij. Is ze mij helemaal aan het bestoken met berichten dat ze nu 2 lammeren wilt en ik er nu moet brengen naar haar en als de fles niet goed is ik de moeders maar moet meegeven etc. Euh, jij komt heel duidelijk geen enkel lam hier halen :')

Edit: Ik heb maar liefst 20 berichten gehad...


Die willen vast met Pasen een gezellig hoekje maken waar lammetjes bij horen. Zo suf dat soort mensen....

cobiie

Berichten: 7314
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:55

Esther_r20 schreef:
Moestuin schreef:
Iemand op 2dehands die reageert op een ramlam. Ik verkoop er 1, staat duidelijk in dat het maandag wordt gespeend maar er nu al kan bezichtigd worden. Wil iemand dat ik nu 2 lammeren met de moeder breng. Nou zeg, ik de moeders gaan niet weg. Dan geef ik wel de fles zegt ze. Nou nee, ze worden maandag gespeend en daar blijf ik bij. Is ze mij helemaal aan het bestoken met berichten dat ze nu 2 lammeren wilt en ik er nu moet brengen naar haar en als de fles niet goed is ik de moeders maar moet meegeven etc. Euh, jij komt heel duidelijk geen enkel lam hier halen :')

Edit: Ik heb maar liefst 20 berichten gehad...


Die willen vast met Pasen een gezellig hoekje maken waar lammetjes bij horen. Zo suf dat soort mensen....

Bestaan er echt dergelijke mensen? :o?
Daar ben ik als boerendochter echt te nuchter voor denk ik. Ik zat meer te denken dat ze met Pasen een lam op het bord wilde hebben liggen. :+