Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alja

Berichten: 25661
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:11

Zal even afwachten als ik jou was, als het pakje er ook echt is

DoretteK

Berichten: 845
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:14

Dat ga ik zeker doen ja :Y)

ReadTheRulez
Berichten: 1431
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:27

Ik heb een vreemde situatie
Ik heb 14 januari nieuw ondergoed verkocht, op verzoek van koopster verzonden met dhl naar een servicepunt.

Krijg ik een aantal dagen terug bericht van de koopster dat ze bericht heeft gehad dat ze niet thuis was en dat het pakket naar het service punt ging. Enfin lang verhaal kort, het pakket werd naar een service punt bij mij terug in de buurt gebracht.

Ik heb gister het pakket zelf maar weer opgehaald. Blijkt het volledig ander spul te zijn! Dit is gewoon niet mijn pakket, echter staan wel haar naam en mijn naam op de etiketten. Ik snap der niks meer van

Suzanne F.

Berichten: 49483
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 16:22

ReadTheRulez schreef:
Ik heb een vreemde situatie
Ik heb 14 januari nieuw ondergoed verkocht, op verzoek van koopster verzonden met dhl naar een servicepunt.

Krijg ik een aantal dagen terug bericht van de koopster dat ze bericht heeft gehad dat ze niet thuis was en dat het pakket naar het service punt ging. Enfin lang verhaal kort, het pakket werd naar een service punt bij mij terug in de buurt gebracht.

Ik heb gister het pakket zelf maar weer opgehaald. Blijkt het volledig ander spul te zijn! Dit is gewoon niet mijn pakket, echter staan wel haar naam en mijn naam op de etiketten. Ik snap der niks meer van


Dan heeft ze dit verwisseld denk ik? Had ze al gewoon betaald? Wat een raar verhaal.

belle_boef

Berichten: 10771
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:30

Het zit ook in de doos die jij gebruikt hebt ed?

Ook dezelfde track and tracé? Ik zou opvragen of dat pakket door haar in ontvangst is genomen en daarna retour gedaan oid
Laatst bijgewerkt door belle_boef op 28-01-21 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Berichten: 33003
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:31

Dat is gewoon verwisseld. Bekende oplichtingstruc.

Je hebt wel laten betalen neem ik aan??

cobiie

Berichten: 7318
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:53

Je hebt bij de dhl punt wel gezien dat ze de stickers erop hebben geplakt toen jij het hebt ingeleverd?
Ik ga er dan ook vanuit dat dit een oplichters truc is.

ReadTheRulez
Berichten: 1431
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:37

Hele andere doos. Dit lijken ook 2 verschillende "leveringen" te zijn, gewoon letterlijk aan mekaar vastgetaped. Ene doos zit vol bolletjes wol en de andere zitten 2 leggings in.

In de doos met leggings zat een order met adres, daar heb ik via fb contact mee opgenomen. Die bestelling heeft zij geplaatst, maar ook gewoon ontvangen al. >;)


T lijkt mij dat hier echt bij dhl wat misgaat

Koopster heeft voor het verzenden al betaald

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:44

Ik heb dit ook gehad. De fout lag bij mij lag echt bij DHL.
Echter bij mijn zaak was er “gewoon “ een ander pakket bij haar bezorgd.
Er zat een pakbon in het pakket dat zij kreeg en daardoor is dat pakket weer opgehaald door DHL.

Mijn opgestuurde pakket wat daadwerkelijk voor haar bestemd was, was kwijt en niet meer terug gevonden -O-

Het geld dat ik kreeg van DHL als vergoeding voor het kwijtgeraakte pakket heb ik overgemaakt naar de koper.

ReadTheRulez
Berichten: 1431
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:52

Daar zal dit waarschijnlijk ook ongeveer op uitlopen denk ik :? Baal er best van. In het beste geval hoop ik idd dat ze mij het geld overmaken en dat ik dat aan de koopster ga geven.
Ergens zit er nu ook iemand op de wol te wachten

Century

Berichten: 6007
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 00:11

Century schreef:
Meh, ik heb ook een nare ervaring. Mijn oude computer-spul verkocht omdat ik net een upgrade heb gedaan. Heeft zo'n anderhalve week in een doosje gelegen sinds het (werkend) uit de behuizing kwam.
Was veel interesse in, mooi bod gekregen en verkocht. Is ook opgehaald (vind ik fijner dan verzenden met dit spul), meegenomen en klaar.

Dacht ik... Krijg ik berichten dat er van alles stuk is (minstens twee niet-gerelateerde problemen). Ik heb er jaren en jaren plezier van gehad, het werkte nog op de dag dat het uit de behuizing kwam. Ik kan me niet voorstellen dat het stuk was toen het weg ging. Hij heeft zelf niet gecheckt hier (had eventueel gekund, hadden we wel wat bij elkaar geraapt). En nu wil hij een oplossing. Ik heb al meegedacht, netjes gereageerd en voorgesteld dat hij terug langs komt en we samen kijken/testen. Maar ik zit niet zo te wachten op een eventueel kapot moederbord/processor/geheugen terug te nemen.
Ik heb nog geen reactie op dat voorstel.

Al met al vind ik het een hele nare situatie. Ik heb echt niets fout gedaan, maar zo voelt het wel.


Ik heb tot nu toe geen reactie meer gehad op mijn voorstel. Weet niet precies wat ik ervan denken moet.

bridgetF
Berichten: 2177
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 07:42

ReadTheRulez schreef:
Daar zal dit waarschijnlijk ook ongeveer op uitlopen denk ik :? Baal er best van. In het beste geval hoop ik idd dat ze mij het geld overmaken en dat ik dat aan de koopster ga geven.
Ergens zit er nu ook iemand op de wol te wachten


Misschien kun je in haar mp kijken en zien of ze een advertentie heeft staan met wol?
Misschien zijn beide inhouden verwisseld en heeft deze jouw inhoud?

Amber_anne

Berichten: 6961
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:24

Ik heb voor het eerst een stekje besteld via marktplaats met verzenden. Ben heel benieuwd hoe die aankomt. Ivm het weekend zou ze hem maandag op de post doen dus hoop dat die dinsdag binnen is

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:28

Ik verwacht een pakketje uit België vandaan maar vind het toch spannend, zou een mail krijgen met info maar nog steeds niet gehad. Zij heeft mij nu de link gegeven en dan zie ik dat het pakketje inderdaad afgegeven is maar als ik naast het pakketnummer mijn postcode invoer zegt hij dat het pakketje niet bestaat?

Amber_anne

Berichten: 6961
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:24

Romy1234 schreef:
Ik verwacht een pakketje uit België vandaan maar vind het toch spannend, zou een mail krijgen met info maar nog steeds niet gehad. Zij heeft mij nu de link gegeven en dan zie ik dat het pakketje inderdaad afgegeven is maar als ik naast het pakketnummer mijn postcode invoer zegt hij dat het pakketje niet bestaat?


Ik heb slechte ervaring met pakketjes die uit België komen. Duurt heel lang en de communicatie tussen de pakket diensten was ontzettend slecht

LWDaisy

Berichten: 4812
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:59

Romy1234 schreef:
Ik verwacht een pakketje uit België vandaan maar vind het toch spannend, zou een mail krijgen met info maar nog steeds niet gehad. Zij heeft mij nu de link gegeven en dan zie ik dat het pakketje inderdaad afgegeven is maar als ik naast het pakketnummer mijn postcode invoer zegt hij dat het pakketje niet bestaat?


Dat heb ik ook regelmatig hoor! Paar dagen wachten, dan kan dat wel veranderen :)

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 01:30

ReadTheRulez schreef:
Daar zal dit waarschijnlijk ook ongeveer op uitlopen denk ik :? Baal er best van. In het beste geval hoop ik idd dat ze mij het geld overmaken en dat ik dat aan de koopster ga geven.
Ergens zit er nu ook iemand op de wol te wachten


Weet je zeker dat het alleen wol is?
Lees net een waarschuwingsbericht van de Politie op Facebook over pakketjes, heb copy van bericht gemaakt....

Politieteam Weerijs

*Let op, (drugs)pakketjes bewust op verkeerde adres bezorgd*

Ontvangt u een pakketje dat niet voor u is, maar wel op uw adres is geadresseerd? Of ontvangt u een pakketje voor de buren maar weten zij van niets? Wees dan alert op de inhoud.

Vandaag ontvingen we een melding van een pakketje dat werd bezorgd op het adres van bewoners die niets hadden besteld. Na het openen bleek er 'snoep' in te zitten. Dit bleek na onderzoek echter verdovende middelen. Je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als een kind het snoep had gevonden.

Deze pakketjes worden bewust verkeerd bezorgd en dan later door iemand opgehaald. De inhoud is niet altijd wat het lijkt! Vertrouwt u het niet? Bel dan de politie via 0900-8844. ^rb

#verdacht #polws #post

ReadTheRulez
Berichten: 1431
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 01:40

Ik heb niet het idee dat ik door de koopster wordt opgelicht. Heb haar ondertussen haar geld terug gegeven. Ze bood zelf nog aan dat de helft ervan ook goed was maar dat wilde ik zelf niet.

Naar mijn idee is er door personeel gewoon heel gek met de paketten omgegaan. Want wat ik heb gekregen bestaat uit 2 losse paketten. Waar ik van 1 dus weet voor wie het is maar zij heeft dezelfde bestelling ook al gekregen. Dan heeft dat bedrijf die order dus blijkbaar ook 2 x verstuurd

Daphne__
Berichten: 12500
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:21

Pff, marktplaats.. Had Muck Boots te koop gezet. Echt amper aan gehad, miss 5 keer, zaten me toch te strak. Zelf 120,- voor betaald en nu mochten ze weg voor 75,-.

Krijg ik een berichtje van iemand die 35 euro bied inclusief verzenden :')

Gelukkig ook een normaal bod gehad van 80 inclusief verzenden, dus was ze alsnog binnen een dag kwijt voor een normale prijs.

petra8
Berichten: 1144
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:31

Ik heb vandaag voor het eerst iets verkocht via Vinted.
Een duur kledingstuk wat ik via MP niet kwijtraakte, hier binnen 1 dag verkocht voor mijn vraagprijs.
Zal waarschijnlijk beginnersgeluk zijn maar ik ben er blij mee.

Alja

Berichten: 25661
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:37

Is vinted echt zo wat?
Zie ook zoveel linkjes op Facebook van vinted accounts

Wat is het voordeel van vinted denk ik dan?

MizzMontana

Berichten: 5692
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:38

Vinted heeft goedkoop verzenden, als je bij en vinted punt in de buurt woont is dat een stuk voordeliger.

DuoPenotti

Berichten: 30198
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:40

Ik vind vinted ook echt wel fijn.
Heb er tot nu toe alleen jassen en vesten gekocht. Dus dingen die wel makkelijk passen zeg maar.
2 keer een jas gekocht van Human nature, die ik bij de paarden aan wilde...maar vind het zonde en heb ze dus zo aan :D
Schiet ook weer niet op :P


Verkopen doe ik er niks, slijt alles tot de draad op hier op stal.

just_kiki

Berichten: 6816
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:03

Precies, lekker goedkoop verzenden. En sommige hebben korting

Wou graag een grote paw patrol wagen (nee ik niet, zoonlief haha) en in Frankrijk te koop voor €30,- ze had de 50%bundelkorting aanstaan.

Uiteindelijk 17 euro betaald en onder de 4 euro aan verzendkosten!

Martine

Berichten: 10273
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:06

Ik ben ook helemaal Vinted fan!
Heb al veel moois gevonden.

Waar onder Muck Boots nieuw voor 20 euro :D

Hier is het op MP rustig. Heb ook niet zoveel te koop.