Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marocje
Berichten: 5626
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:08

Nee, verzenden is op risico verkoper. Maar genoeg mensen die alleen willen verzenden wanneer koper het risico neemt. Vandaar dat zinnetje erbij.

Maar in een webwinkel ben je als koper ook zo beschermd.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:16

__Sannne schreef:
Spenk schreef:
Nou ''zo hoort het'' wanneer ik iets verkoop wat duidelijk kwijt geraakt is op de t&t.. Dan vind ik het heel spijtig maar daar kan ik ook niets aan doen. Verzenden is nog altijd op eigen risico.


De koper kan er ook niks aan doen, toch? Zeker met track en trace mag je er vanuit gaan dat het gewoon goed gaat.

Ik zou in dit geval de verkoper wel tegemoet komen, beide helft bijvoorbeeld.


Inderdaad, je kunt als verkoper in ieder geval op zoek gaan met de koper naar een passende oplossing, wat dat ook is. Achteraf zeggen “het is eigen risico” vind ik te gemakkelijk en oneerlijk tegenover de koper.

Luxorvalkje
Berichten: 1946
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:33

Ik geef altijd duidelijk aan dat mijn voorkeur uit gaat naar track en trace.

als ik de koper ben dan doe ik alleen t&t

Als ik verkoper ben, dan vraag ik altijd nog een keer of de koper het zeker weet. Maak een filmpje van het ‘posten’. Mocht de post het kwijt raken, dan kan ik daar niks aan doen. Dan zou ik moeten betalen omdat de post het kwijt is geraakt. Terwijl ik niet kan controleren of de koper het misschien toch ontvangen heeft.

Bij dure dingen wijs ik zelfs op de mogelijkheid om verzekerd te verzenden.

Gelukkig is er nog niks mis gegaan met verzenden. Wel een keer gehad dat iemand beweerde dat ik kapotte schoenen had verstuurd. Toen ik de foto kreeg zag ik dat de foto van een andere maat was. Daarna kreeg ik een andere foto (want verkeerde gestuurd). Juiste maat, maar andere kleurstelling. :') Daarna niks meer van gehoord.

Spenk
Berichten: 21840
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:53

Daphara schreef:
__Sannne schreef:

De koper kan er ook niks aan doen, toch? Zeker met track en trace mag je er vanuit gaan dat het gewoon goed gaat.

Ik zou in dit geval de verkoper wel tegemoet komen, beide helft bijvoorbeeld.


Inderdaad, je kunt als verkoper in ieder geval op zoek gaan met de koper naar een passende oplossing, wat dat ook is. Achteraf zeggen “het is eigen risico” vind ik te gemakkelijk en oneerlijk tegenover de koper.

Welnee niks achteraf ik geef altijd duidelijk aan voorkeur ophalen als je toch versturen wil is dat risico van de koper.

En dit is geen consumenten koop natuurlijk dus een koper is niet beschermd. Maar ik merk dat het steeds normale lijkt te worden dat mensen denken ze alle rechten hebben? Krijgen producten past niet/kleur niet goed waar ze het kunnen terugsturen en geld terug.

Je koopt nog altijd 2e hands.

upendo

Berichten: 22311
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 00:03

Over terugsturen gesproken, ik heb pas twee sets nieuwe Ikea vitrage verkocht. Afmetingen stonden op de verpakking, in de advertentie (uitgeschreven beschreven als breedte 1.45m en lengte 3m).

Iemand wilde ze overnemen, vroeg 'de afmetingen zijn dus 1,45x3?'
Dus ik aangegeven dat dat klopte.
Koop rond gemaakt, spul opgestuurd, hij stuurt vervolgens een halve dag later 'ik heb het nagekeken op de Ikea site en dit zijn niet de afmetingen die ik nodig heb want ik bedoelde 1,45 lengte en 3 breedte want het is altijd lengte x breedte.' Of hij het terug kon sturen.

Ik heb maar aangegeven dat het op de foto stond, in de advertentie en dat ik zijn vraag las als 1,45 breed en 3m lang... Hij vroeg of het alsnog terug kon. Ik heb het maar afgeslagen.. :=

Spenk
Berichten: 21840
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 00:04

Nou dat ja! Tegenwoordig denken mensen dat alles maar terug kan.

Storm

Berichten: 20876
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:22

Iemand in verwachting?
Afbeelding

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:25

Ik vind verantwoordelijkheid nemen voor de verzending van het product, en het eventueel willen retourneren van een gekochte aankoop toch wel twee verschillende dingen. In Upendo's geval had ik het ook echt niet terug genomen, je bent duidelijk genoeg geweest over het formaat. Pech voor de koper.

Suzanne F.

Berichten: 49483
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:27

Storm schreef:
Iemand in verwachting?
[ [url=m/6WYEts.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh gezellig, een groepsbevalling!

Eigenlijk zou je moeten vragen waarom er geen gat in zit.

belle_boef

Berichten: 10771
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:32

Storm schreef:
Iemand in verwachting?
[ [url=m/6WYEts.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ze werken iig wel gezien de achtergrond

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:46

Haha geinig :D

SweetVanille
Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:49

upendo schreef:
Over terugsturen gesproken, ik heb pas twee sets nieuwe Ikea vitrage verkocht. Afmetingen stonden op de verpakking, in de advertentie (uitgeschreven beschreven als breedte 1.45m en lengte 3m).

Iemand wilde ze overnemen, vroeg 'de afmetingen zijn dus 1,45x3?'
Dus ik aangegeven dat dat klopte.
Koop rond gemaakt, spul opgestuurd, hij stuurt vervolgens een halve dag later 'ik heb het nagekeken op de Ikea site en dit zijn niet de afmetingen die ik nodig heb want ik bedoelde 1,45 lengte en 3 breedte want het is altijd lengte x breedte.' Of hij het terug kon sturen.

Ik heb maar aangegeven dat het op de foto stond, in de advertentie en dat ik zijn vraag las als 1,45 breed en 3m lang... Hij vroeg of het alsnog terug kon. Ik heb het maar afgeslagen.. :=


Het is idd LxBxH (Lengte, breedte, hoogte) dus de koper heeft in principe wel gelijk.. Maar als het in de adv wel duidelijk stond, en de foto ook duidelijk stond, is het van meneer zelf ook een beetje dom

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:55

__Sannne schreef:
Spenk schreef:
Nou ''zo hoort het'' wanneer ik iets verkoop wat duidelijk kwijt geraakt is op de t&t.. Dan vind ik het heel spijtig maar daar kan ik ook niets aan doen. Verzenden is nog altijd op eigen risico.


De koper kan er ook niks aan doen, toch? Zeker met track en trace mag je er vanuit gaan dat het gewoon goed gaat.

Ik zou in dit geval de verkoper wel tegemoet komen, beide helft bijvoorbeeld.


zoals ik het lees is verkoper nu vooreerst 2x geld kwijt. Vind dat wel erg sneu.

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:58

belle_boef schreef:
Storm schreef:
Iemand in verwachting?
[ [url=m/6WYEts.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ze werken iig wel gezien de achtergrond


:D

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:28

Hier eens een printer tekoop gezet op mp. Krijgen een berichtje man wilde hem graag ophalen bij ons in Geesteren. Maar je hebt dus 2 Geesteren in OV en in GlD. Wij wonen in Geesteren GLD. Blijkbaar stond de man in OV en moest hii weer helemaal terug. En wat bleek hij woonde maar 5 min bij ons vandaan. En andere Geesteren is 50 min.... maarja hii was gelukkig blij met zijn printer. Maar beetje sneu was t wel.. terwijl we altijd aangeven dat het GLD is :o

Tallie1979
Berichten: 22786
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:34

Gisteren een snelle verkoop gedaan. Ik ben de koper tegemoet gereden en zij was er blij mee :)

Allebei een 5 sterren review erbij. :D

saskiaojan

Berichten: 7263
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:15

We zijn de zolder aan het opruimen bij mijn vader, 6 dozen met oud computerspul, gister reageerde er een jongeman, vanmorgen opgehaald, kwamen keurig netjes met handschoenen en mondkapjes aan, hielden ook echt afstand, goede nette deal. Iedereen blij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:26

Freekieee schreef:
Hier eens een printer tekoop gezet op mp. Krijgen een berichtje man wilde hem graag ophalen bij ons in Geesteren. Maar je hebt dus 2 Geesteren in OV en in GlD. Wij wonen in Geesteren GLD. Blijkbaar stond de man in OV en moest hii weer helemaal terug. En wat bleek hij woonde maar 5 min bij ons vandaan. En andere Geesteren is 50 min.... maarja hii was gelukkig blij met zijn printer. Maar beetje sneu was t wel.. terwijl we altijd aangeven dat het GLD is :o


Ja zo herkenbaar, ik zocht jaren geleden eens stalling voor mijn paard en woonde net vlakbij geesteren (ov) vanuit noord Holland.
Dus goed bericht en zou komen kijken, adres gekregen, zit ik in de auto, bleek het bijna een uur te zijn en dus geesteren in gld te zijn.
Heb diegene maar afgebeld, zegt hij ook nog ach ja is toch prima te doen die afstand _O-

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:35

Nou m’n zadel is in top staat aangekomen, met grote complimenten van de verkoper hoe het was ingepakt. Zij blij, ik blij! :D

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12764
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:38

Moderatoropmerking:
Het is niet toegestaan om privé communicatie te delen op Bokt. Het is ons opgevallen dat dit in dit topic regelmatig gebeurt: zouden jullie hierop willen letten? Dit is afgelopen tijd wat aan onze aandacht ontsnapt, maar vanaf nu zullen we hier actiever in modereren, privé-communicatie zoals screenshots van Marktplaats-chats zullen worden verwijderd.

Merlen

Berichten: 1619
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:18

Na overleg met tante,heb ik de hoogste bieder gecontacteerd voor de tractor.
Bericht gelezen maar geen reactie.Kan ik aan tante weer gaan zeggen dat het een funbieder was.

Flowerbomb

Berichten: 1432
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:57

Als iemand een betaalverzoek doet is dit altijd veilig, toch? In die zin dat er geen eng hacker figuur achter zit. Gaat om 20 euro ongeveer. Ze vroeg of ik mijn telefoonnummer kon geven zodat ze een tikkie kon sturen, ik heb aangegeven dit niet te willen doen en nu krijg ik een betaalverzoek via mp. Verder geen gekke berichten van haar gehad.

Suzanne F.

Berichten: 49483
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 16:16

Flowerbomb schreef:
Als iemand een betaalverzoek doet is dit altijd veilig, toch? In die zin dat er geen eng hacker figuur achter zit. Gaat om 20 euro ongeveer. Ze vroeg of ik mijn telefoonnummer kon geven zodat ze een tikkie kon sturen, ik heb aangegeven dit niet te willen doen en nu krijg ik een betaalverzoek via mp. Verder geen gekke berichten van haar gehad.


Kijk goed of hij echt via MP komt, dan is het gewoon betrouwbaar.

Luxorvalkje
Berichten: 1946
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 16:56

Via de app van marktplaats is in principe veilig.
Je kunt overigens ook een qr-code versturen met een tikkie.
Die gebruik ik bij ophalen.

Voor een hacker hoef je denk ik niet te vrezen.
Maar je kunt nog steeds opgelicht worden. Je kunt de betaling niet storneren als niet geleverd wordt (dat is wat mij overkomen is)


Ik heb ook een vlotte verkoop gedaan. Fancy speeltje voor mijn poezen.
ik had er twee, maar ze kijken er niet naar om.
Eentje nog nieuw in doos. Erop gezet, gisterenochtend bericht, betaling + pakketzegel gevraagd via marktplaats, gisteren het pakje afgeleverd op het pakketpunt (je krijgt een code die ze scannen, je hoeft dus geen adresgegevens uit te wisselen). Deze loopt dus via mp, geeft me toch ergens wel een veilig gevoel.

DoretteK

Berichten: 845
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:11

Nou joh, ik kijk nog even op mijn Track&Trace om te zien wanneer ik het pakketje ook alweer zou krijgen. En nu staat er dat ie morgen wordt bezorgd? Jeetje, ik maak het wel echt heel bont nu. Ik zal maar weer even een lief berichtje sturen. Het pakketje is ondertussen ruim twee weken geleden verstuurd, en stond na één dag de hele tijd op 'in afwachting van data' :(

Er is ooit bij mij een pakketje kwijt geraakt toen ik de verkopende partij was, toen heb ik inderdaad ook 50/50 gedaan. := Maar deze verkoper wilde persé dat ik gewoon mijn geld terug kreeg. Ik had natuurlijk niet zelf bedacht dat ze het 2x moest overmaken :=
Laatst bijgewerkt door DoretteK op 27-01-21 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt