Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:42

Soms als je iets in een zipbag stopt en de lucht eruit drukt kun je al veel meer via de brievenbus versturen.
Maar niet iedereen heeft deze of doet dit.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:54

Voor een ieder die twijfelt of ik wel aangegeven heb dat ik met track & tracé verzonden wilde hebben, ik ben volkomen bereid screenshots te sturen van alles. Maar wees dan ook zo’n held om gewoon toe te geven dat je het mis had met alle oordelen die ik hier naar mijn hoofd geslingerd heb gekregen.
Gewoon via PB zodat die discussie hier in het topic eindelijk eens stopt.

Voor de rest laat ik het voor wat het is. Ik verwacht namelijk dat het heel snel opgelost wordt en verkoper met het geld over de brug komt.

HxSunlight

Berichten: 1942
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:02

Ik zou zelf ook boos worden als ik duidelijk vraag aan de verkoper dat ze het wel met track en tracé moet versturen zodat ik mijn pakket kan volgen. En dan achteraf opeens een bericht krijg dat ze het met postzegels heeft verstuurd.. |o

Maar goed! Iemand nog iets meegemaakt op marktplaats?

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:13

ik heb dus net de conversaties toegestuurd gekregen en daarin word idd gevraagd om te verzenden via mp link.

Verder wil ik nog wel vermelden dat ik de toon van het berichtje hierboven ook weer onnodig agressief vind. Ik quote je, en in die quote staat niks over t en t.
Je stuurt me ongevraagd de conversaties.. helemaal prima,maar ik ben tussendoor ook nog aan het werk en lees het dus net pas. Ik heb er helemaal geen moeite mee om aan te geven wanneer ik ongelijk heb. Ik vind het alleen erg oneerlijk als iemand wordt afgeschilderd als oplichter en dat niet is. Nog steeds ben ik daar niet van overtuigd, maar wat t en t had je gelijk.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:17

Jongens, zullen we gewoon lekker stoppen met deze waarheidsbevinding?

Ik ben nu wel klaar met de pagina's over al dan niet oplichting of niet.

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:17

Volgens mij is er meermaals gevraagd de discussie te staken of via PB te doen, IHN. Dus nogmaals, stop met de discussie in dit topic en los het lekker onderling op.

Ik heb wel een - tot nu toe - prima ervaring. Mijn Stübben vzh zadel al een tijdje te koop, had eigenlijk niet verwacht dat er animo voor zou zijn. Mevrouw doet een goed bod, dus eigelijk direct akkoord en was binnen 2 minuten netjes betaald. Net klaargemaakt voor verzending met rol bubbelplastic en paar rollen tape, dus straks op de bus! Hoop dat PostNL er normaal mee doet :D

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:18

Ik heb van de week ontdekt dat het vd valk hier een pakketpunt van DHL is. Ideaal met onregelmatig werk: desnoods haal ik nu midden in de nacht mn pakketjes op <3

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:20

x_ankieee schreef:
Volgens mij is er meermaals gevraagd de discussie te staken of via PB te doen, IHN. Dus nogmaals, stop met de discussie in dit topic en los het lekker onderling op.

Ik heb wel een - tot nu toe - prima ervaring. Mijn Stübben vzh zadel al een tijdje te koop, had eigenlijk niet verwacht dat er animo voor zou zijn. Mevrouw doet een goed bod, dus eigelijk direct akkoord en was binnen 2 minuten netjes betaald. Net klaargemaakt voor verzending met rol bubbelplastic en paar rollen tape, dus straks op de bus! Hoop dat PostNL er normaal mee doet :D


ja daag zeg. Ik krijg ongevraagd pb prima. Dan had ook in pb gevraagd kunnen worden om per pb te antwoorden. Als er dan hier gevraagd word om toe te geven dat ik het fout zag op een vrij denigrerende manier doe ik dat ook hier, hoor.
En volgens mij beeindig ik daarmee juist de discussie.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:21

maar als niemand het er nu meer over heeft doe ik dat ook niet meer.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:22

Graag.

Jolliegirl

Berichten: 32997
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:32

Goeiemorgen allemaal! <3

Ik ga weer lekker meelezen!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:04

Net de grote herenfiets verkocht van mijn man. Die jongen was er dolblij mee! :)

Ook een plant verkocht via marktplaats. Dat was ook een erg leuke deal :)

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:36

Ik heb zojuist een racebaan verkocht. (Stond er al een tijd op)
Lag niet in de weg, en vroeg niet de hoofdprijs. Dus was bereid te wachten.

Helaas ben ik wel opgelicht. Ik let altijd goed op.
Maar ook in dit geval iemand die overal netjes op reageert en verdwijnt zodra het geld binnen is.
Berichtjes komen overigens nog steeds aan (twee vinkjes)
Heb al melding gedaan bij de instanties.

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:46

Luxorvalkje schreef:
Ik heb zojuist een racebaan verkocht. (Stond er al een tijd op)
Lag niet in de weg, en vroeg niet de hoofdprijs. Dus was bereid te wachten.

Helaas ben ik wel opgelicht. Ik let altijd goed op.
Maar ook in dit geval iemand die overal netjes op reageert en verdwijnt zodra het geld binnen is.
Berichtjes komen overigens nog steeds aan (twee vinkjes)
Heb al melding gedaan bij de instanties.


Wat onwijs balen. -O-

Hoe ben je opgelicht aangezien jij verkoper bent, mogelijk kan de rest van ons er iets van leren?

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:54

Ik had net geboden op een partij dozen, direct antwoord, wanneer kom je het halen? Ik antwoord dat het niet in de buurt is, of hij het kan versturen, aangezien dat in de advertentie stond; "ophalen of verzenden". Het werd toch een erg groot pakket, dus dat ging hij even veranderen in de advertentie. Geen dozen dus...

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:56

nynke55 schreef:
Ik had net geboden op een partij dozen, direct antwoord, wanneer kom je het halen? Ik antwoord dat het niet in de buurt is, of hij het kan versturen, aangezien dat in de advertentie stond; "ophalen of verzenden". Het werd toch een erg groot pakket, dus dat ging hij even veranderen in de advertentie. Geen dozen dus...

Als het verhuisdozen waren, dan zal er genoeg vraag voor zijn om het ter plekke op te halen, daar zou ik als verkoper dan de voorkeur aan geven.

Marktplaats geeft zelf "ophalen of verzenden" als default aan, kan zijn dat de verkoper vergeten is dit aan te passen.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:00

Nee, geen verhuisdozen, redelijk kleine doosjes, maar van die vouwdozen, uitgevouwen dus redelijk groot. Ik denk ook dat hij er overheen gekeken heeft. Desalniettemin was het een leuke deal geweest, als hij wel wou versturen. Zelfs als er nog porto bij kwam.

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:07

Ik moet zeggen dat ik de extra opties van Vinted wel heel fijn vind tov marktplaats. Nu kan je degene die jouw artikel als favoriet heeft aangemerkt, zelf een bod sturen. Zag dat degene die dat had gedaan bij een paar sandalen, letterlijk een dorp verderop woont. Dus gezegd dat ze ze makkelijk kan ophalen als ze interesse heeft. Dat maakte wel dat zij doorpakte, nu komt ze morgenmiddag. Andersom zie je bij MP wel de woonplaats natuurlijk en bij Vinted niet, heb al eens verzendkosten betaald voor een dorp verderop :+ Kon het gelukkig annuleren. Zeker toen bleek dat het volledig de verkeerde maat was.

DoretteK

Berichten: 845
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:26

Gini schreef:
DoretteK schreef:
Helaas is mijn gekochte Marktplaats pakketje met boeken toch echt kwijt door DHL. De verkoper biedt heel lief aan om het geld terug over te maken. Dus ik zeg dat ik dat heel netjes vind, en vraag of ze mijn gegevens heeft (ik had betaald met een MP betaalverzoek, dus niet direct met mijn eigen rekening). Zegt ze dat ze het al heeft overgemaakt. Maar alleen niet naar mij, maar naar Marktplaats O:)


Heb je ondertussen je geld al ontvangen?


De verkoper heeft het óók naar mijn eigen rekening overgemaakt, en ging kijken of ze het terug kon krijgen van het Online Betaalplatform. Ontzettend veel gedoe zo om een kwijtgeraakt pakketje. Maar alle lof voor de verkoper, want die is erg netjes! Alleen niet zo snugger dat ze het naar het Online platform over heeft gemaakt :+ En ik baal een beetje want het was een serie boeken die ik heel graag in hardcover wil maar out of print zijn. Dus dat wordt weer even MP in de gaten houden :=

thirteenn

Berichten: 2084
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:51

DoretteK schreef:
Gini schreef:

Heb je ondertussen je geld al ontvangen?


De verkoper heeft het óók naar mijn eigen rekening overgemaakt, en ging kijken of ze het terug kon krijgen van het Online Betaalplatform. Ontzettend veel gedoe zo om een kwijtgeraakt pakketje. Maar alle lof voor de verkoper, want die is erg netjes! Alleen niet zo snugger dat ze het naar het Online platform over heeft gemaakt :+ En ik baal een beetje want het was een serie boeken die ik heel graag in hardcover wil maar out of print zijn. Dus dat wordt weer even MP in de gaten houden :=


Nou ben ik wel benieuwd naar welke je zoekt

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:20

DoretteK schreef:
Gini schreef:

Heb je ondertussen je geld al ontvangen?


De verkoper heeft het óók naar mijn eigen rekening overgemaakt, en ging kijken of ze het terug kon krijgen van het Online Betaalplatform. Ontzettend veel gedoe zo om een kwijtgeraakt pakketje. Maar alle lof voor de verkoper, want die is erg netjes! Alleen niet zo snugger dat ze het naar het Online platform over heeft gemaakt :+ En ik baal een beetje want het was een serie boeken die ik heel graag in hardcover wil maar out of print zijn. Dus dat wordt weer even MP in de gaten houden :=


Echt super netjes van de verkoper! Zo hoort het als een pakketje niet aankomt op plaats van bestemming. Misschien heb je toch nog geluk en wordt het over een paar weken ineens alsnog bezorgd. Je kunt het geld dan altijd terug boeken naar de verkoper. Hoe lang is het onderweg geweest voordat duidelijk was dat het kwijt geraakt was?

Spenk
Berichten: 21829
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:40

Nou ''zo hoort het'' wanneer ik iets verkoop wat duidelijk kwijt geraakt is op de t&t.. Dan vind ik het heel spijtig maar daar kan ik ook niets aan doen. Verzenden is nog altijd op eigen risico.

just_kiki

Berichten: 6816
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:56

Sommige mensen kunnen echt niet lezen :z

Ik ben op zoek naar een hoes voor over een (kinder stoel) diegene maakt ze zelf, en bied ze aan op marktplaats. Kleurcombi vond ik niks, dus gevraagd of ze ook iets anders had en of ze ook bijpassende gordelbeschermers kon maken.
Inmiddels kreeg ik super netjes allerlei foto’s doorgestuurd van andere kleur combinaties.

Prima maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag over de gordel beschermers. Heb het nu drie keer gevraagd totaal en ben er nu wel klaar mee. Bedoel het is niet te missen :+ Jammer dan kijk ik wel bij een ander :')

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:06

Spenk schreef:
Nou ''zo hoort het'' wanneer ik iets verkoop wat duidelijk kwijt geraakt is op de t&t.. Dan vind ik het heel spijtig maar daar kan ik ook niets aan doen. Verzenden is nog altijd op eigen risico.


De koper kan er ook niks aan doen, toch? Zeker met track en trace mag je er vanuit gaan dat het gewoon goed gaat.

Ik zou in dit geval de verkoper wel tegemoet komen, beide helft bijvoorbeeld.

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:08

Jeetje wat een verhalen. Ik hoop op een goede afloop voor jullie.

cobiie schreef:
Luxorvalkje schreef:
Ik heb zojuist een racebaan verkocht. (Stond er al een tijd op)
Lag niet in de weg, en vroeg niet de hoofdprijs. Dus was bereid te wachten.

Helaas ben ik wel opgelicht. Ik let altijd goed op.
Maar ook in dit geval iemand die overal netjes op reageert en verdwijnt zodra het geld binnen is.
Berichtjes komen overigens nog steeds aan (twee vinkjes)
Heb al melding gedaan bij de instanties.


Wat onwijs balen. -O-

Hoe ben je opgelicht aangezien jij verkoper bent, mogelijk kan de rest van ons er iets van leren?


Bij het tweede was ik de de koper, sorry vergeten te specificeren.