Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HxSunlight

Berichten: 1942
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:41

Als ik iets verstuur met postzegels is het altijd eigen risico. Het is een tweedehands product dat je koopt bij een particulier. Als je garantie wil moet je het maar online kopen of een paar euro meer betalen voor een pakketpost met track en tracé. Maar ik stuur dan ook altijd een foto naar de koper zodra het door de brievenbus gaat haha. Meer kan ik helaas dan niet doen. Gelukkig is het tot nu altijd goed gegaan! Verstuur het zelf wel altijd met een postzegel code die je kan kopen via postNL site.
Vind ik echt ideaal! :)
Laatst bijgewerkt door HxSunlight op 24-01-21 17:43, in het totaal 2 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29997
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:43

__Sannne schreef:
Poekkie schreef:
Is het niet een beetje overdreven om iemand aan te geven voor 12 euro? :o


Nee.

Dat is precies waar ze vanuit gaan.
En heel vaak 12 euro kan best een flink bedrag aan oplichting worden.

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:47

Ja ik maak ook altijd een foto bij de brievenbus en die stuur ik dan naar diegene en het filmpje maak ik ook dat hij daadwerkelijk er in is en die hou ik dan voor mezelf als bewijsje idd

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:59

Ik vertel er altijd bij dat verzenden op risico van de koper is. Wettelijk gezien ben je als verkoper namelijk verplicht om te zorgen dat iets in goede staat aankomt, tenzij je anders afspreekt

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:03

Zou iemand komen om 16:00, niet gekomen.
Nu zou ze rond 17:00 komen,,, ben benieuwd.. :roll:

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:09

01San schreef:
Zou iemand komen om 16:00, niet gekomen.
Nu zou ze rond 17:00 komen,,, ben benieuwd.. :roll:



Hebben ze erbij gezet op welke dag ze dan om 17uur komen? :P

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:14

Daan13 schreef:
01San schreef:
Zou iemand komen om 16:00, niet gekomen.
Nu zou ze rond 17:00 komen,,, ben benieuwd.. :roll:



Hebben ze erbij gezet op welke dag ze dan om 17uur komen? :P

Hahaha ja dat is een goeie :')
Maar ze zei ik kom vandaag ophalen

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:24

sorry, maar vind het geval bodywarmer toch niet helemaal eerlijk. Jij geeft in eerste instantie aan:ik wil via briefpost.. gaat niet, zegt zij. Dan betaal je voor t en t. Je krijgt netjes bericht van haar dat ze gepost heeft, het toch in envelop. paste (wat jij eigenlijk wilde) en ze het restant in jaszak heeft gedaan.
Nu geef jij aan:ik heb betaald voor t en t. Jouw probkeem. Terwijl zij het mss juist goed dacht te doen voor jou!

Ik zou dan ook not amused zijn. En als ik dan ook nog beschildigd zou worden van oplichting ws ook niet meer reageren en zeggen:succes met de aangifte.

Wat had je gedaan als ze gelijk had gezegd dat het via de brievenbus ging? Was het dan ook haar fout geweest? Je had volledig recht van spreken als je gelijk had gezegd:t en t graag en daar betaal ik voor.
Jouw 1e wens was echter briefpost. Ze denkt jou mss blij te maken dat ze toch tegemoet kon komen aan jouw 1e wens.. stopt het geld dan ook nog eerlijk in de jaszak en krijgt dan get verwijt een oplichter te zijn. Ik geloof ook niet dat oplichters zo makkelijk hun adres geven, maar mss ben ik naief.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:46

Brievenbuspakketje is met t en t.

just_kiki

Berichten: 6816
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:49

Je leest lekker :+
Ze vroeg om een brievenbus PAKKET. Met track en tracé dus :')

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:53

just_kiki schreef:
Je leest lekker :+
Ze vroeg om een brievenbus PAKKET. Met track en tracé dus :')


Vraagje, waarom schrijf je het als tracé? Trace in het Engels is zonder het accent aigu (en betekent opsporen), en zoals jij het schrijft is het "volgen en plattegrond van een verdedigingswerk" :D

just_kiki

Berichten: 6816
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:55

Auto correctie van telefoon :+

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:55

just_kiki schreef:
Auto correctie van telefoon :+


Dit verklaart zo veel XD

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:59

Zucht.. ik verkoop mijn boxspring. Wat wilt u er minimaal voor hebben? Ik zeg 250 euro.. krijg als antwoord dan kom ik hem voor 200 euro halen.. echt diepe zucht

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:11

Kimberley_ schreef:
Zucht.. ik verkoop mijn boxspring. Wat wilt u er minimaal voor hebben? Ik zeg 250 euro.. krijg als antwoord dan kom ik hem voor 200 euro halen.. echt diepe zucht


Dat is heel normaal hoor. Dat hoort bij Marktplaats. Dan had je moeten zeggen 275 euro.

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:13

Suzanne F. schreef:
Kimberley_ schreef:
Zucht.. ik verkoop mijn boxspring. Wat wilt u er minimaal voor hebben? Ik zeg 250 euro.. krijg als antwoord dan kom ik hem voor 200 euro halen.. echt diepe zucht


Dat is heel normaal hoor. Dat hoort bij Marktplaats. Dan had je moeten zeggen 275 euro.


Sarcasme?

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:14

Nee geen sarcasme. Dat is gewoon een beetje het spel. Mensen gaan er altijd onder zitten.

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:16

Suzanne F. schreef:
Nee geen sarcasme. Dat is gewoon een beetje het spel. Mensen gaan er altijd onder zitten.


Als je toch vraagt naar iemands minimale prijs, dan ga je daar toch niet onder zitten? Dan ken je gewoon de definitie van het woord 'minimaal' niet

DuoPenotti

Berichten: 29997
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:26

Nee als ik de minimale prijs vraag ga ik er niet onder zitten.
Of ik breng het anders.
"oei dat is toch teveel voor mij, had gehoopt het voor 200 te kunnen kopen"

Soms houd het dan op, maar zeker vaak ook niet.

just_kiki

Berichten: 6816
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:28

Ik doe dat ook, en eerlijk? 9/10 lukt het nog ook :+

Vealosz

Berichten: 4557
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:34

Brutaal mens heeft de halve wereld zeggen ze he.

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:18

Ja daarom zet ik mn prijzen ook wat hoger idd omdat iedereen wel afdingt

Gelukkig die gene komen opdagen en gekocht :)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:37

IHN schreef:
sorry, maar vind het geval bodywarmer toch niet helemaal eerlijk. Jij geeft in eerste instantie aan:ik wil via briefpost.. gaat niet, zegt zij. Dan betaal je voor t en t. Je krijgt netjes bericht van haar dat ze gepost heeft, het toch in envelop. paste (wat jij eigenlijk wilde) en ze het restant in jaszak heeft gedaan.
Nu geef jij aan:ik heb betaald voor t en t. Jouw probkeem. Terwijl zij het mss juist goed dacht te doen voor jou!

Ik zou dan ook not amused zijn. En als ik dan ook nog beschildigd zou worden van oplichting ws ook niet meer reageren en zeggen:succes met de aangifte.

Wat had je gedaan als ze gelijk had gezegd dat het via de brievenbus ging? Was het dan ook haar fout geweest? Je had volledig recht van spreken als je gelijk had gezegd:t en t graag en daar betaal ik voor.
Jouw 1e wens was echter briefpost. Ze denkt jou mss blij te maken dat ze toch tegemoet kon komen aan jouw 1e wens.. stopt het geld dan ook nog eerlijk in de jaszak en krijgt dan get verwijt een oplichter te zijn. Ik geloof ook niet dat oplichters zo makkelijk hun adres geven, maar mss ben ik naief.


Euhhh, nooit gehoord van een brievenbuspakket? (Dat is dus gewoon met track & trace!)
Ik noem het echt meerdere keren in mijn bericht, lezen is blijkbaar moeilijk.

Daarnaast, als er toch al betaald is voor pakketpost met track & trace, de koper ook gevraagd heeft om de track & trace, hoe haal je het dan in je hoofd om zonder te verzenden? Haar redenering was:


Afbeelding


Dus dat ze het niet als brievenbuspakket heeft verstuurd, omdat het niet geaccepteerd zou worden bij PostNL
Leg mij dan uit waarom het logisch is om het met postzegels te versturen in plaats van gewone pakketpost waarvoor betaald is?



En ze heeft mij niet haar adres gegeven, maar een andere potentiële koper die een duurder item toch liever kwam halen. Dat ik toevallig die andere “koper” ben wist zij niet.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:51

ok, voor jou misschien duidelijk, maar als iemand mij vraagt:past het in een a 4 envelop zou ik ook aan gewone briefpost denken, hoor.
Dus het is niet onmogelijk dat ze gewoon echt van goede wil was. Dat bedoel ik er maar mee te zeggen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:18

IHN schreef:
ok, voor jou misschien duidelijk, maar als iemand mij vraagt:past het in een a 4 envelop zou ik ook aan gewone briefpost denken, hoor.
Dus het is niet onmogelijk dat ze gewoon echt van goede wil was. Dat bedoel ik er maar mee te zeggen.


Goede wil?

Oké, wat moet ik dan volgens jou doen, ervanuit gaande dat de verkoper van goede wil was? Ik heb niets ontvangen, verkoper reageert niet en neemt geen verantwoording, bied geen mogelijke oplossing.

Dus even vanuit gaande dat dit “goede wil” is wat had ik dan volgens jou nu moeten doen als aangifte zo oneerlijk is?

Ik snap niet dat je mij veroordeeld en de verkoper in deze goed blijft praten.
Heb jij nou net zo’n plaat voor je hoofd als verkoper in deze kwestie?

Ik heb ergens voor betaald en het niet gekregen, verkoper heeft zich niet aan de afspraken gehouden en neemt nul verantwoording. Waarin zie jij “goede wil”?
Laat maar, ik wil het ook niet weten, ik snap werkelijk niet dat dit gedrag goedgepraat wordt.