Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49356
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 09:40

lenaa_tje schreef:
Mag ik jullie mening als ervaren marktplaats gebruikers?
Ik had geboden op een product, verkoper was akkoord, ik wilde het product ophalen wat in eerste instantie goed was maar daarna was dat lastig en kon dat pas de tweede week van januari. Daarmee ben ik akkoord gegaan want ik wil het graag ophalen. Is nooit op gereageerd.
Nu is ineens (zonder reactie van de verkoper) de advertentie verwijderd maar ook heel het marktplaats account heeft een andere naam gekregen.
Ik vind het prima dat je toch niet aan mij wil verkopen hoor maar voor mij voelt dit toch als een oplichter, overdrijf ik? Of lijkt mijn gevoel wel terecht.


Kan idd een oplichter zijn geweest. Vaak hopen ze dat je het alsnog wilt laten opsturen.
Account veel van naam wisselen is vaak ook geen zuivere koek.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 10:10

Kan een hacker zijn. Markplaats vertelde me dat ze veel last hebben van gehackte accounts die jarenlang lid zijn.

Jolliegirl

Berichten: 32995
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 10:27

Ik veranderde mijn naam ook wel eens... Als ik niet wilde dat bepaalde personen wisten dat ik heel mn paardenzooi te koop had.

xSCWx
Berichten: 7066
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 13:45

Weet iemand hoe lang het duurt voordat geld wordt doorgelaten van een Belgische naar Nederlandse rekening? Zou gisteravond overgemaakt moeten zijn maar heb nu nog niks binnen. Ze heeft wel een screenshot verstuurd maar ja om daar nou vanuit te gaan...
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 26-12-20 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Berichten: 22302
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 13:48

Feestdagen zitten ertussen.

Caira
Berichten: 26076
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 13:49

Dan staat het er waarschijnlijk maandag op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 14:15

xSCWx schreef:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat geld wordt doorgelaten van een Belgische naar Nederlandse rekening? Zou gisteravond overgemaakt moeten zijn maar heb nu nog niks binnen. Ze heeft wel een screenshot verstuurd maar ja om daar nou vanuit te gaan...


Gisteren Kerst dus ga maar uit van dinsdag, waarschijnlijk woensdag.

petra8
Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:24

Ik heb de zolder vorige week opgeruimd en deze week al best veel dingen snel kunnen verkopen. Dat ruimt hier lekker op!

Ik heb er ook iets opstaan voor 10 euro vaste prijs. Iemand was serieus geinteresseerd en had wat vragen en wilde weten wat de verzendkosten waren. Het kwam neer op totaal 16,75, ze wilde het hebben voor 15 euro in totaal. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan, ik wilde er gewoon 10 euro excl verzendkosten voor hebben.

Nu denk ik "wat raar dat de ander de deal laat lopen op 1,75" Maar waarschijnlijk denkt de andere kant precies het zelfde :) (Ik heb al meerdere reacties gehad dus raak het zeker de komende week kwijt voor die 10 euro)

petra8
Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:18

Zoals ik daarstraks schreef zijn wij de zolder aan het opruimen en omdat de zolder wel een nieuwe verwarming kan gebruiken ben ik op mp aan het kijken voor een design radiator. Ik heb geen idee wat die dingen 2ehands mogen kosten omdat overal bieden bijstaat. Omdat er geen bedragen of biedingen bijstaan, heb ik hier en daar maar geprobeerd om 25 euro te bieden maar ik heb dus geen idee of mijn bod belachelijk laag is en ik iemand misschien beledig..... (aan de andere kant zou het super zijn als ik voor dat geld een radiator kan kopen)

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:19

Proberen kan altijd toch? Ik gok dat je bod wat laag is als je kijkt naar de nieuwprijs van dit soort dingen, maar wie weet wil iemand er graag vanaf. En onderhandelen kan altijd nog.

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:29

In het straatje snelle marktplaats deals; heb net echt binnen 2 minuten een winterjas voor op stal gekocht. Ik vroeg of de jas nog beschikbaar was, kreeg direct antwoord dus meteen betaald. Hopelijk aankomende week binnen als PostNL meezit :D

Captain

Berichten: 21409
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:11

x_ankieee schreef:
In het straatje snelle marktplaats deals; heb net echt binnen 2 minuten een winterjas voor op stal gekocht. Ik vroeg of de jas nog beschikbaar was, kreeg direct antwoord dus meteen betaald. Hopelijk aankomende week binnen als PostNL meezit :D


Dat zijn de betere deals! :D

Wij zijn net voor niets een uur naar Amsterdam gereden. :=
Vriend zag een nieuwe iPhone. Ik zei: doe nou niet, koop gewoon nieuw dan weet je zeker dat alles goed is maar nee, want paar 100 euro goedkoper. Adres gekregen, vond het al een beetje een shady plek maar oke prima joh als jij wil gaan.

Komen we daar aan, aanbellen.. Die man die open deed had geen idee.
Dus wij weer terug naar de auto en de verkoper bellen..
'Wij staan bij het adres maar er werd open gedaan door iemand die geen idee had? Wat is het juiste adres?'
'Ja, het zit zo.. Het is wel die flat zeg maar, maar niet dat nummer.'
Ik kwaaaaaad. :')
'Wat zijn dit voor shady praktijken? Waarom geef je niet gewoon je echte adres?'
'Je toontje staat me niet aan..'

En toen heb ik hem er opgegooid. Ook zo'n typische buitenlander stem zo'n WOLLAH type. En daar heb ik niks tegen, mijn vriend is buitenlands maar als je al een vals adres op gaat geven en dan met zo'n accent en zo'n telefoon aanbied weet ik al dat het zeer wss foute boel is. >;)

Na een tijdje appte hij dat hij weer naar huis ging, het was dus iemand die gewoon dat adres had opgegeven om dan buiten af te spreken. Ja prima als het om een stoel gaat maar een telefoon van bijna 1000 euro wil je wel even checken, en dat gaat niet buiten in dit weer. :wave:

cobiie

Berichten: 7314
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:34

Maar als jullie bij het adres stonden dan heeft die "shady" verkoper toch ook bij jullie in de buurt gestaan/gezeten? Had dan toch naar jullie toe kunnen lopen toen jullie belde?

Mee eens dat je met zo'n dure koop niet buiten in de regen wilt handelen.

Captain

Berichten: 21409
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:35

Ja maar dat gebeurde dus niet.
En kijk, als je zegt ik wil ergens publieklijk afspreken of ik geef je het adres als jullie er zijn prima, maar geef dat dan van tevoren even aan, ipv een vals adres opgeven. Die arme man had geen idee. Dat is gewoon een rotstreek. :?

Muze
Berichten: 5311
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:42

Bij mij blijft al 24 uur een betaling hangen.
Bij mij staat “ nog niet betaald”
Bij koper “ betaling in behandeling”..

Paardennamen
Berichten: 2131
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:52

xSCWx schreef:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat geld wordt doorgelaten van een Belgische naar Nederlandse rekening? Zou gisteravond overgemaakt moeten zijn maar heb nu nog niks binnen. Ze heeft wel een screenshot verstuurd maar ja om daar nou vanuit te gaan...


Ik heb gisteren van nl naar be overgemaakt en daar stond bij dat het maandag voor 12 uur op de rekening zou moeten staan. Denk dat het andersom dan ook geldt.

belle_boef

Berichten: 10751
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 19:01

Paardennamen schreef:
xSCWx schreef:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat geld wordt doorgelaten van een Belgische naar Nederlandse rekening? Zou gisteravond overgemaakt moeten zijn maar heb nu nog niks binnen. Ze heeft wel een screenshot verstuurd maar ja om daar nou vanuit te gaan...


Ik heb gisteren van nl naar be overgemaakt en daar stond bij dat het maandag voor 12 uur op de rekening zou moeten staan. Denk dat het andersom dan ook geldt.


Met feestdagen en zondag zal er niet zoveel gebeuren

Paardennamen
Berichten: 2131
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:25

Maandag is toch geen feestdag of zondag meer...?

roxiie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:37

Het is vandaag toch zondag,
Dus morgen zullen de handelingen weer verwerkt worden.

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:42

Is dat tegenwoordig ook nog? Volgens mij wordt geld tegenwoordig gewoon dezelfde dag/minuut nog verwerkt

belle_boef

Berichten: 10751
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:44

Vjestagirl schreef:
Is dat tegenwoordig ook nog? Volgens mij wordt geld tegenwoordig gewoon dezelfde dag/minuut nog verwerkt



Volgens mij niet naar het buitenland

Muze
Berichten: 5311
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:03

Heeft iemand eerder gehad dat een betaling zo blijft hangen? Wat ik hierboven post?
Vind t wel raar

upendo

Berichten: 22302
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:05

Meestal duren buitenlandse overschrijvingen een paar dagen. Als het woensdag niet binnen is zou ik er even achteraan gaan.

Ceetje_bokt
Berichten: 5181
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:10

petra8 schreef:
Zoals ik daarstraks schreef zijn wij de zolder aan het opruimen en omdat de zolder wel een nieuwe verwarming kan gebruiken ben ik op mp aan het kijken voor een design radiator. Ik heb geen idee wat die dingen 2ehands mogen kosten omdat overal bieden bijstaat. Omdat er geen bedragen of biedingen bijstaan, heb ik hier en daar maar geprobeerd om 25 euro te bieden maar ik heb dus geen idee of mijn bod belachelijk laag is en ik iemand misschien beledig..... (aan de andere kant zou het super zijn als ik voor dat geld een radiator kan kopen)

In zo’n geval zou ik een bod doen via een berichtje met daarbij de opmerking ‘omdat u geen vraagprijs hebt bepaald.... bla bla ‘ Dat heb ik gedaan met twee tractor spiegels. Niet dat ik een tractor heb, maar we wilden een spiegel om het verkeer aan te zien komen als we het erf afrijden. Uiteindelijk een deal gemaakt en kon ik ze halen. Dat was een product waar ik écht geen idee had wat het zou kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:23

Vjestagirl schreef:
Is dat tegenwoordig ook nog? Volgens mij wordt geld tegenwoordig gewoon dezelfde dag/minuut nog verwerkt


Nog niet overal. Donderdagavond is er bv een bedrag naar mij overgeschreven. Gewoon 2 belgische rekeningen maar heb het ook nog niet.