Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5307
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:27

Iemand die afhaakt omdat ik geen contant geld wil maar overgemaakt.
Heel bijzonder weer...

HxSunlight

Berichten: 1942
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:35

Ik heb ook weer wat beleefd :')

iemand had in november wat van mij gekocht en vroeg of ik het met DHL wou versturen naar een service punt in haar buurt. Nou prima! Nadat ik pakket had verstuurd en netjes track en tracé heb doorgegeven dacht ik dat het zo goed zou zijn. Opeens krijg ik 11 december een bericht van haar dat het pakket retour word gestuurd en ze er niks van snapt en geen melding heeft gehad? Ik denk huh? Ik kijk op de track en tracé zie ik dat die al 23 november afgehaald kon worden op de service punt! Blijkt dat ze nooit op track en tracé heeft gekeken en dacht ze dat ze wel gewoon een melding kreeg... :roll:

Naja ik heb voorgesteld mocht ik het pakket retour terug krijgen dat ik het wel nog eens wou versturen. Dit keer dan maar wel naar haar eigen adres op haar eigen kosten natuurlijk. Ze heeft netjes nog eens verzendkosten betaald €19,50 want is pakket van 3 kilo die naar België moet..

Ik heb pakket gister weer verstuurd naar haar. Hopelijk komt die nu wel goed aan oh oh.. :')

JorineV
Berichten: 1097
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:38

Niet iedereen heeft daar een keuze in Muze. Geen idee of dat hier van toepassing is, maar mensen die onder bewind staan, krijgen contant leefgeld en mogen zelf niet aan de rekening komen. En in zo'n situatie is het juist heel logisch om tweedehands te shoppen, toch?

Muze
Berichten: 5307
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:39

Aan de advertenties van deze persoon zelf
Op mp te zien is geld geen probleem zeg maar.
Het gaat ook niet om een klein bedragje.

Suzanne F.

Berichten: 49354
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:45

Daphara schreef:
Ik heb ook weer een leuke, verkoper bied een wat dunnere bodywarmer aan voor €10, ik stuur bericht dat ik het wel wil kopen en vraag of het met brievenbuspost verzonden kan worden, maar verkoper geeft aan dat het daarvoor nog wat te dik is. We komen €15 inclusief verzenden met PostNL overeen.

Gisteren ontving ik het, heeft ze het toch als brievenbuspakket voor €4 verzonden, niet dat het door de brievenbus paste, maar goed, ze heeft geluk gehad dat het wel zo is aangepakt bij een PostNL punt. Vanwege het bedrag, weet ik dat ze het verzendlabel online aangemaakt heeft en dus niet op het postNL punt gekocht.

Gek genoeg voel ik me toch iets wat afgezet, ze maakt nu toch €2,75 winst op de verzending en heeft nu €11 voor de bodywarmer in haar zak kunnen steken i.p.v. de €10 die ze ervoor vroeg en de €8,25 die ze ervoor had gehad als ze het met standaard pakketpost had verstuurd.
Ik zeg hier dus ook “gek genoeg”, omdat ik dat gevoel niet had gehad als het met gewonen pakketpost was verstuurd, dan was het mij wel die €15 waard.
Gek hè, terwijl ze feitelijk niet direct mij, maar postNL afgezet heeft.

Ik moet haar nog beoordelen maar kan me er gewoon niet toe zetten om haar 5 sterren te geven, terwijl ik verder geen goede reden heb om er minder van te maken...


Zoiets heb ik ook een keertje gehad. Ik vroeg specifiek om PostNL en betaalde daar ook voor. Kwam toen met DHL en die was toen echt flink goedkoper. Ik vond dat ook echt niet leuk en niet volgens afspraak.

Ik snap wel dat je dit niet leuk vindt.

Suzanne F.

Berichten: 49354
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:47

Muze schreef:
Iemand die afhaakt omdat ik geen contant geld wil maar overgemaakt.
Heel bijzonder weer...


Dat kan natuurlijk. Veel mensen willen op Marktplaats contant afrekenen als ze het ophalen.

havermout
Berichten: 854
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:03

Daphara schreef:
Ik heb ook weer een leuke, verkoper bied een wat dunnere bodywarmer aan voor €10, ik stuur bericht dat ik het wel wil kopen en vraag of het met brievenbuspost verzonden kan worden, maar verkoper geeft aan dat het daarvoor nog wat te dik is. We komen €15 inclusief verzenden met PostNL overeen.

Gisteren ontving ik het, heeft ze het toch als brievenbuspakket voor €4 verzonden, niet dat het door de brievenbus paste, maar goed, ze heeft geluk gehad dat het wel zo is aangepakt bij een PostNL punt. Vanwege het bedrag, weet ik dat ze het verzendlabel online aangemaakt heeft en dus niet op het postNL punt gekocht.

Gek genoeg voel ik me toch iets wat afgezet, ze maakt nu toch €2,75 winst op de verzending en heeft nu €11 voor de bodywarmer in haar zak kunnen steken i.p.v. de €10 die ze ervoor vroeg en de €8,25 die ze ervoor had gehad als ze het met standaard pakketpost had verstuurd.
Ik zeg hier dus ook “gek genoeg”, omdat ik dat gevoel niet had gehad als het met gewonen pakketpost was verstuurd, dan was het mij wel die €15 waard.
Gek hè, terwijl ze feitelijk niet direct mij, maar postNL afgezet heeft.

Ik moet haar nog beoordelen maar kan me er gewoon niet toe zetten om haar 5 sterren te geven, terwijl ik verder geen goede reden heb om er minder van te maken...


Ik zou ook zeker een berichtje eraan wagen. Je hebt tenslotte betaald voor een pakketjes (omdat zij aangaf dat het niet door de brievenbus paste). Dus jij hebt teveel betaald voor het verzenden in mijn ogen! Dus zou het teveel betaalde bedrag wel terugvragen. Wie niet waagt...

Muze
Berichten: 5307
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:05

Suzanne F. schreef:
Muze schreef:
Iemand die afhaakt omdat ik geen contant geld wil maar overgemaakt.
Heel bijzonder weer...


Dat kan natuurlijk. Veel mensen willen op Marktplaats contant afrekenen als ze het ophalen.


En vervolgens zit ik met een aardig groot bedrag in huis.
Nouja maakt niet uit.
Komt wel weer een andere koper.

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:13

Ik zou daar ook zeker wat van zeggen Daphara. Als je een afspraak maakt (over wat dan ook) hoor je die na te komen. Zou ik echt niet netjes vinden hoor.

Had dat ook een keer, kledingstuk gekocht via United Wardrobe, daar kan je vaste verzendopties aanklikken. Ik voor een UPS service punt gekozen, maar kreeg maar geen melding of track & trace, verkoopster reageerde uiteraard ook niet. Uiteindelijk kreeg ik somehow een melding dat hij was bezorgd bij het service punt, kom ik daar heeft ze het in een plastic tasje via PostNL laten verzenden naar een UPS punt. Heb er toen ook een goed boos berichtje achter aan gestuurd, was een dure aankoop en had zomaar mis kunnen gaan :+

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:58

Hier ook weer een leuke, kreeg een onzinbod op iets incl verzenden, dus had teruggestuurd:
Ja dat wil ik ook wel.

Krijg ik terug:
Alles kan op marktplaats :)

Ik:
True _O-

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:03

Verkoper geeft nu aan “per ongeluk” het verkeerd geselecteerd te hebben toen ze verzendlabel aan maakte, maar dat het gewoon zo aangenomen is door medewerker op het PostNL punt. Dat het voor mij geen verschil moet maken, omdat ik het gewoon ontvangen heb.

Ik weet niet, blijf er een gek gevoel bij houden...

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:28

Daphara schreef:
Verkoper geeft nu aan “per ongeluk” het verkeerd geselecteerd te hebben toen ze verzendlabel aan maakte, maar dat het gewoon zo aangenomen is door medewerker op het PostNL punt. Dat het voor mij geen verschil moet maken, omdat ik het gewoon ontvangen heb.

Ik weet niet, blijf er een gek gevoel bij houden...

Ik zou in dit geval gewoon mijn rekeningnummer geven en aangeven het verschil graag een deze dagen terug te zien :j mocht ze dat niet doen zou ik zeker geen 5 sterren geven, je mag dan wel tevreden zijn over het artikel maar de verkoper heeft zich niet aan haar afspraak gehouden perongelijk of niet.

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:39

vevina schreef:
Daphara schreef:
Verkoper geeft nu aan “per ongeluk” het verkeerd geselecteerd te hebben toen ze verzendlabel aan maakte, maar dat het gewoon zo aangenomen is door medewerker op het PostNL punt. Dat het voor mij geen verschil moet maken, omdat ik het gewoon ontvangen heb.

Ik weet niet, blijf er een gek gevoel bij houden...

Ik zou in dit geval gewoon mijn rekeningnummer geven en aangeven het verschil graag een deze dagen terug te zien :j mocht ze dat niet doen zou ik zeker geen 5 sterren geven, je mag dan wel tevreden zijn over het artikel maar de verkoper heeft zich niet aan haar afspraak gehouden perongelijk of niet.


Zoveel negatieve energie zou ik er niet insteken. Ik zou het niet leuk vinden, maar ik zou het niet zo op de spits drijven als dit. Geef haar drie of vier sterren en laat het los.

just_kiki

Berichten: 6814
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:44

Ik zou het zelfde doen, vragen of ze rest even terug boekt dan

MizzMontana

Berichten: 5688
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:47

Daphara schreef:
Verkoper geeft nu aan “per ongeluk” het verkeerd geselecteerd te hebben toen ze verzendlabel aan maakte, maar dat het gewoon zo aangenomen is door medewerker op het PostNL punt. Dat het voor mij geen verschil moet maken, omdat ik het gewoon ontvangen heb.

Ik weet niet, blijf er een gek gevoel bij houden...


Je kan ook een 4 sterren beoordeling geven? Niet echt slecht, maar ook geen 5 sterren.

Ik heb wel eens meerdere pakketjes verstuurd, waarvan er een paar met postzegels wouden en een paar met t&t. Hierbij wat per ongeluk wat omgewisseld, waar ik pas achter kwam toen ik thuis kwam en de t&t code door wou sturen. Gelijk gemeld en aangeboden het verschil terug te betalen maar was geen enkel probleem gelukkig.

Overigens zou ik wisselen van verzender niet tof vinden als je speciaal om PostNL vraagt. Ik kies ook altijd voor PostNL, ons adres is voor DHL en DPD regelmatig ‘onbereikbaar’. Ik vermoed dat ze gewoon te lam zijn om naar ons huis te rijden dat aan het einde van een 3 km lange weg met maar 5 huizen ligt. Vervolgens droppen ze mijn pakket dan bij een afhaal punt en kan ik zelf een half uur in de auto gaan zitten om het op te halen.

upendo

Berichten: 22302
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:56

Daphara schreef:
Verkoper geeft nu aan “per ongeluk” het verkeerd geselecteerd te hebben toen ze verzendlabel aan maakte, maar dat het gewoon zo aangenomen is door medewerker op het PostNL punt. Dat het voor mij geen verschil moet maken, omdat ik het gewoon ontvangen heb.

Ik weet niet, blijf er een gek gevoel bij houden...

Het maakt voor jou wel verschil, want je hebt teveel betaald..

xSCWx
Berichten: 7064
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:36

Muze schreef:
Iemand die afhaakt omdat ik geen contant geld wil maar overgemaakt.
Heel bijzonder weer...

Misschien nepgeld/zwart geld. Als je zoiets wel zou doen, koop voor een paar euro zo'n geld pen en check het in ieder geval. https://www.123inkt.nl/Safescan-valsgel ... 1kEALw_wcB

Muze
Berichten: 5307
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:52

Ik doe het niet. Heb uitgelegd waarom ik graag overgemaakt wil. Maar diegene zegt alleen “ ik betaal alleen cash”.
Helaas dan maar

anca

Berichten: 1792
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:53

upendo schreef:
Daphara schreef:
Verkoper geeft nu aan “per ongeluk” het verkeerd geselecteerd te hebben toen ze verzendlabel aan maakte, maar dat het gewoon zo aangenomen is door medewerker op het PostNL punt. Dat het voor mij geen verschil moet maken, omdat ik het gewoon ontvangen heb.

Ik weet niet, blijf er een gek gevoel bij houden...

Het maakt voor jou wel verschil, want je hebt teveel betaald..



Ik zou gewoon 2 sterren geven . Ben er wel klaar mee dat mensen gewoon maar "iets" kunnen doen en zich niet aan afspraken houden. Dat ook als commentaar geven

Marocje
Berichten: 5620
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:01

Nou idd. Zij houd zich niet aan de afspraak. Als het per ongeluk ging kan ze de rest terug storten, dát is eerlijk! Zeker als ze eerst aangeeft dat het níet door de brievenbus kon..

roxiie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:09

Marocje schreef:
Nou idd. Zij houd zich niet aan de afspraak. Als het per ongeluk ging kan ze de rest terug storten, dát is eerlijk! Zeker als ze eerst aangeeft dat het níet door de brievenbus kon..


Maar koper geeft ook aan dat het niet door de brievenbus pastte, dus wss aangebeld om af te leveren ondanks dat het gefrankeerd was als brievenbus.
Vaak genoeg gehad dat ik een brievenbus pakketje mee kreeg met mijn ronde, dat met de beste wil van de wereld niet door een brievenbus ging passen.

Ik zou de verkoper vragen on her verschil terug te storten.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:10

Niet netjes Daphara, ik als verkoper had het geld voor teveel aan verzendkosten wel terug geboekt. Dat heb ik al eens eerder gedaan zelfs.

Marocje
Berichten: 5620
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:43

roxiie schreef:
Marocje schreef:
Nou idd. Zij houd zich niet aan de afspraak. Als het per ongeluk ging kan ze de rest terug storten, dát is eerlijk! Zeker als ze eerst aangeeft dat het níet door de brievenbus kon..


Maar koper geeft ook aan dat het niet door de brievenbus pastte, dus wss aangebeld om af te leveren ondanks dat het gefrankeerd was als brievenbus.
Vaak genoeg gehad dat ik een brievenbus pakketje mee kreeg met mijn ronde, dat met de beste wil van de wereld niet door een brievenbus ging passen.

Ik zou de verkoper vragen on her verschil terug te storten.

Verkoper had al voor het verzenden aangegeven dat dit niet door de brievenbus paste (dus wilde geld voor pakketpost). Dan belazer je toch de boel als je toch een verzend label aanmaakt voor brievenbus pakketje?

roxiie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:27

Verkoper geeft aan dat dat perongeluk is gegaan en dat kán. Ik geef mensen graag het voordeel van de twijfel.
Als ze dan t verschil in kosten terug zou storten, zou voor mij daar de kous mee af zijn. Dat noem ik niet belazeren..
Een vergissing kan een x gebeuren.

Doel bewust iets opsturen (of toch perongeluk) en de kosten niet terug overmaken, ja dat is belazeren.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:37

maar als de verkoper merkt dat ze per ongeluk een fout label heeft afgeprint, en het wordt alsnog geaccepteerd door PostNL voor verzending... Dan kon ze toch ook gewoon aan de koper laten weten "hey, ik heb me vergist bij het printen en ze hebben het alsnog als brievenbuspakje aanvaardt. stort ik je het verschil terug?"

Lijkt me in ieder geval wel netter dan gewoon die extra €2,75 incasseren en doen alsof je neus bloedt. Of ze was het sowieso al van plan om als brievenbuspakje te posten maar heeft gewoon gegokt om met een smoes er alsnog wat meer voor te vangen, in de hoop dat je voor dat kleine bedrag geen moeite gaat doen.