Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beert
Berichten: 2433
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 19:10

Maylene0910 schreef:
Is tikkie minder betrouwbaar via mp?

Hoeft niet, alleen bij problemen kun je dan niet meer bij marktplaats aankloppen. Zij helpen je alleen als je binnen de marktplaatsomgeving blijft. Als je gaat appen of tikkies sturen en het gaat mis, kunnen zij geen verder onderzoek instellen.

Ik blijf normaal altijd binnen de MP omgeving, ik wil niet dat anderen mijn mobiele nummer hebben.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:07

Tikkie kan ook prima via mp chat

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:51

Donderdag is het honden tuig verstuurd maar het is er nog niet.Ze vroeg of ik het wilde door geven als het is aan gekomen. Ik hoop dat het vandaag komt duurt wel lang

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:53

marleen_usar schreef:
Donderdag is het honden tuig verstuurd maar het is er nog niet.Ze vroeg of ik het wilde door geven als het is aan gekomen. Ik hoop dat het vandaag komt duurt wel lang


Heb je mee gekregen dat door december maand en corona de post ontzettend achter loopt?

Marcella

Berichten: 36754
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:59

Donderdag begin middag alles afgegeven postagentschap en gisteren pas afgeleverd.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:04

Ja ik weet dat het langer duurt maar ik had gehoopt dat het gisteren zou komen.

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:15

Ik heb pakjes gehad die er ruim een week over gedaan hebben, maar ook die er binnen een dag al waren. Internationale pakjes die binnen een week voor de deur stonden, maar ook die er al drie maanden over doen. Wie weet heb je geluk :)

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:58

Ik wacht nog steeds op mijn pakje van 21 november :')

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 15:17

Ik wacht ook op een pakketje van NL naar BE. Is al 2 weken onderweg. Brievenbuspost, geen t&t. Ben benieuwd wanneer het hier gaat zijn.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 16:31

Ik had een pot novacam op mp gezet en kreeg deze reactie _O-
Afbeelding

En ja ik kwam er toen pas achter dat je dit helemaal niet mag doorverkopen dus de advertentie er af gehaald, no worries ;)

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 16:32

Haha echt een leuke reactie.

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:30

Even een vraag: iemand wil een aanbetaling doen van 100 euro (uit eigen beweging) en vraagt om een tikkie. Iemand ervaring mee? Waar moet ik op letten?

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:33

Een tikkie die je zelf stuurt is gewoon veilig :)

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:38

Dank je, dan ga ik dat sturen.

maralyn

Berichten: 10424
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:46

Romy :') hahah fantastisch!

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:47

Hoi hoi!
Laats had ik iemand op mp die een disco bol van mij wou kopen. Stond erom voor 8 euro. Kreeg ik een bod van 2euro :+ heb gezegd dat ik er toch iets meer voor wou, dus ik zei 6 uiteindelijk verkocht voor 5. Moest verzonden Worden nou prima! Gedaan via DHL. Eerst duidelijk uitgelegd hoeveel het kostte, en probeerde er weer een mooi prijsje van te maken.Kreeg toen een bod wat mij geld zou kosten... 5 inclusief verzenden.... toen uiteindelijk verkocht wil ze het naar haar huis hebben ipv naar een DHL punt,ze had hethet alen bethaalt. ik had het al betaalt dus kon niet terug!toen wou ze het geld terug dus mooi niet gebuird.! Kreeg allemaal boze reacties terug dat ze het niet kon ophalen ivm vakantie... haar dochter zou maandag jarig zijn en kon het niet ophalen... heel veel oplossingen bedacht maar alles was nee.
1 ster terug gekregen met alles van negatief

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:48

Oh je bedoelt dat je het label bij dhl al had aangemaakt ? En dan voor een pick up point?
Dus uiteindelijk heb je dan die bol voor 50 cent verkocht ?

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:54

01San schreef:
Oh je bedoelt dat je het label bij dhl al had aangemaakt ? En dan voor een pick up point?
Dus uiteindelijk heb je dan die bol voor 50 cent verkocht ?

Ja helaas wel.
Ik MOEST het aan haar verkopen. Kreeg alleen maar boze smelieze toegestuurd -:(-

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:08

Pfff...
Afbeelding
En dan benoem ik het nog dubbel in de advertentie zelf :Y) zelfs er nog bij gezet dat deze foto van een nestje is wat ik ooit zelf heb gefokt en dat ik geen kittens verkoop maar een kitten zoek :Y)

De advertentietekst

Afbeelding
Duidelijker kan niet toch?

Ineke2

Berichten: 33133
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:28

mirna6308 schreef:
Hoi hoi!
Laats had ik iemand op mp die een disco bol van mij wou kopen. Stond erom voor 8 euro. Kreeg ik een bod van 2euro :+ heb gezegd dat ik er toch iets meer voor wou, dus ik zei 6 uiteindelijk verkocht voor 5. Moest verzonden Worden nou prima! Gedaan via DHL. Eerst duidelijk uitgelegd hoeveel het kostte, en probeerde er weer een mooi prijsje van te maken.Kreeg toen een bod wat mij geld zou kosten... 5 inclusief verzenden.... toen uiteindelijk verkocht wil ze het naar haar huis hebben ipv naar een DHL punt,ze had hethet alen bethaalt. ik had het al betaalt dus kon niet terug!toen wou ze het geld terug dus mooi niet gebuird.! Kreeg allemaal boze reacties terug dat ze het niet kon ophalen ivm vakantie... haar dochter zou maandag jarig zijn en kon het niet ophalen... heel veel oplossingen bedacht maar alles was nee.
1 ster terug gekregen met alles van negatief


Ik heb je berichtje echt een paar keer opnieuw moeten lezen voor ik snapte waar het verhaal nou precies om ging.

Je hebt een discobol verkocht, stond erop voor 8 euro, maar je bent akkoord gegaan met 5 euro inclusief verzendkosten via DHL naar een DHL ophaalpunt.
De koper wilde nadat je al een verzendlabel had aangemaakt en betaald toch perse dat het naar huis werd gestuurd, want haar dochter was jarig en ze had geen tijd om het op te halen.
Klopt dat?

Zulke mensen zijn ten eerste super asociaal, om voor zo weinig geld zoveel service te verwachten.

Ik vind het sneu voor jou dat jij hier ( terecht ) verdrietig om bent.
Voor de volgende keer: ga niet akkoord met zo’n lage bieding, dan komen ze het maar halen.

Tevens kun je je geld wel terug krijgen van DHL als je je pakketje niet hebt verstuurd / afgegeven hebt bij het DHL punt.
Dan moet je contact opnemen via hun chat.
Het duurt wel een paar dagen voor je het geld terug hebt.

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:37

Ineke2 schreef:
mirna6308 schreef:
Hoi hoi!
Laats had ik iemand op mp die een disco bol van mij wou kopen. Stond erom voor 8 euro. Kreeg ik een bod van 2euro :+ heb gezegd dat ik er toch iets meer voor wou, dus ik zei 6 uiteindelijk verkocht voor 5. Moest verzonden Worden nou prima! Gedaan via DHL. Eerst duidelijk uitgelegd hoeveel het kostte, en probeerde er weer een mooi prijsje van te maken.Kreeg toen een bod wat mij geld zou kosten... 5 inclusief verzenden.... toen uiteindelijk verkocht wil ze het naar haar huis hebben ipv naar een DHL punt,ze had hethet alen bethaalt. ik had het al betaalt dus kon niet terug!toen wou ze het geld terug dus mooi niet gebuird.! Kreeg allemaal boze reacties terug dat ze het niet kon ophalen ivm vakantie... haar dochter zou maandag jarig zijn en kon het niet ophalen... heel veel oplossingen bedacht maar alles was nee.
1 ster terug gekregen met alles van negatief


Ik heb je berichtje echt een paar keer opnieuw moeten lezen voor ik snapte waar het verhaal nou precies om ging.

Je hebt een discobol verkocht, stond erop voor 8 euro, maar je bent akkoord gegaan met 5 euro inclusief verzendkosten via DHL naar een DHL ophaalpunt.
De koper wilde nadat je al een verzendlabel had aangemaakt en betaald toch perse dat het naar huis werd gestuurd, want haar dochter was jarig en ze had geen tijd om het op te halen.
Klopt dat?

Zulke mensen zijn ten eerste super asociaal, om voor zo weinig geld zoveel service te verwachten.

Ik vind het sneu voor jou dat jij hier ( terecht ) verdrietig om bent.
Voor de volgende keer: ga niet akkoord met zo’n lage bieding, dan komen ze het maar halen.

Tevens kun je je geld wel terug krijgen van DHL als je je pakketje niet hebt verstuurd / afgegeven hebt bij het DHL punt.
Dan moet je contact opnemen via hun chat.
Het duurt wel een paar dagen voor je het geld terug hebt.

Sorry voor het onduidelijke bericht!!
Van DHL mocht ik het geld niet terug.... wel geprobeerd maar mocht en kon niet...
Ze begon op het laats te dringen... was bij mijn vader(ouders zijn gescheiden) en ging steeds meer drijgen. Het was in de zonervakantie dus ik reageerde niet elke keer, dus begon ze weer boos te doen. Toen zei op vakantie was een hapje gedaan dat het was geregeld werd ze helemaal boos, wat ik dee haar vakantie te versoren -O-

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:46

Ik volg het ook niet helemaal, maar goed, je bent zelf met het bod akkoord gegaan en hebt er zelf voor gekozen het alsnog naar haar huis te sturen en daarvoor een nieuw label te kopen.

Je had het ook gewoon op het oude label kunnen verzenden, koper had het dan echt wel opgehaald. De slechte beoordeling had je sowieso al te pakken.
Je had ook nog koper haar geld terug kunnen storten en de bol aan iemand anders kunnen verkopen.

Tja ik vind niet dat koper per definitie fout zit.

Je bent ook hier niet heel duidelijk in je communicatie, je teksten bevatten veel spelfouten en onjuiste interpunctie, ik kan me zo voorstellen dat koper ook verward was door de manier van communiceren. Ik heb zelf ook dyslexie, dus snap echt wel dat het moeilijk is om goed te schrijven, maar dat kun je oefenen en leren.

Daarnaast is het handig om gewoon veer verzenden met PostNL te kiezen in de marktplaats app, dat voorkomt alle onduidelijkheden en koper kan dan zelf invullen waar die het heen gestuurd wil hebben.

Al met al heb je er hopelijk wat van geleerd en gebeurd het je niet weer.

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:04

Je had ook je vader in kunnen schakelen als je zo bedreigd werd.
Waar was die in het verhaal?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:12

Houden jullie er in je reacties rekening mee dat ze 14 is? Het mag echt wel iets vriendelijker.

Ineke2

Berichten: 33133
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:16

Anoeska27 schreef:
Houden jullie er in je reacties rekening mee dat ze 14 is? Het mag echt wel iets vriendelijker.

Ik vind dat er ( hier) niet onvriendelijk is gereageerd hoor?