Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 00:07

Poekkie schreef:
Daphara schreef:
Niet helemaal mee eens, want als er gevraagd wordt naar het minimum, dan is dat dus het laagst mogelijke bedrag. Daar onder gaan bieden is imo gewoon onbeschoft, zeg dan gewoon, “bedankt, maar dat is boven mijn budget/wat ik ervoor wil betalen”.

De verkoper heeft dan fatsoenlijk de ruimte om door te vragen wat koper er wel voor wil geven, of om het zo te laten. Onder het minimum gaan bieden wekt alleen irritatie.



Ik vind dat zo gek.
Dus als jij vraagt ‘wat wil je er voor hebben’, dan mag je er daarna onder bieden. En als je vraagt ‘wat wil je er minimaal voor hebben’, dan is eronder bieden opeens onbeschoft? Maar ik gok zo dat een verkoper op beide vragen hetzelfde bedrag zal antwoorden :+

Als de genoemde prijs te hoog is voor mij, dan zou ik sowieso toch mijn max bedrag vermelden, noem mij maar onbeschoft dan :o

Ik zit trouwens in de verkeerde fb groep denk ik. Zag daarnet weer een prachtig eskadron setje voorbij komen. Nog bijna helemaal niet en slechts voor 5 euro boven de nieuwprijs :D

Edit: bij ‘doe maar een bod’ haak ik meestal ook af of vermeld ik iets waarbij ik nog heel wat naar boven zou kunnen. Dus of dat echt een goede verkoopstactiek is betwijfel ik wel een beetje.


Ik bied eigenlijk nooit letterlijk onder het bedrag wat iemand noemt als ik naar de prijs vraag. Als ze een te hoog bedrag noemen, dan zeg ik gewoon dat het boven mijn budget valt, of soms zeg ik dat het genoemde bedrag het dubbele is van mijn budget of zoiets.

Altijd wens ik ze succes met de verkoop en als ik echt interesse heb vraag ik of ze nog eens aan mij willen denken wanneer ze toch bereid zijn te zakken in prijs.

Soms levert dat gelijk wat op, soms komt een verkoper er weken later nog eens op terug en soms hoor je er nooit meer wat van.

Ik hou wel altijd MP in de gaten voor items die ik erbij wil hebben, zoals dat ik nu probeer mijn Flextrainers verzameling uit te bereiden. Dus ben er regelmatig als één van de eersten bij en snap ook dat verkopers vaak een prijs in hun hoofd hebben zitten, hoe onrealistisch ook, maar daar moeten ze zelf maar achter komen.

“Doe maar een bod” vind ik ook echt een dooddoener, ik reageer daar niet eens op, ik wil gewoon weten in welke richting een koper denkt als zij een item op bieden hebben staan.

Ineke2

Berichten: 33147
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 00:17

pillow schreef:
Ineke2 schreef:
Pillow als je “ doe maar een bod” blijft zeggen zonder minimum bedrag dan haken de meeste mensen toch echt af.
Dat is een vreselijk irritant en vermoeiend spelletje namelijk. Net als onder iemands minimum bod bieden overigens. Het ligt vaak nog wel aan hoe de communicatie verder verloopt. Is iemand beleeft in zijn / haar antwoorden / vragen etc dan ben ik soms toegefelijker dan bij mensen die kortaf zijn of waar het allemaal maat moeizaam verloopt.

Je kunt ook bieden vanaf instellen of in je tekst zetten, om te voorkomen dat er onzin biedingen komen. En trouwens zei ik dat je een vraagprijs moet zetten die hoger is dan het minimum wat jij in je hoofd hebt. En als je dan de vraag krijgt wat het minimum is kun je zeggen doe maar een bod. Je moet het wel goed interpreteren.

Ik zet eigenlijk altijd in de tekst wat mijn prijs is. Dus daarover valt al niet te twisten.
Als ik dan de vraag krijg wat mijn minimum is, dan ga ik toch niet zeggen doe maar een bod? Hou toch op, dat soort spelletjes speel ik dus niet, vind ik echt te veel moeite, want super vaak ga je eventueel akkoord met een bod en... radiostilte... kortom ontzettend vaak tijdverspilling.

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 00:19

Daphara, ik communiceer ook op die manier, maar vernoem wel altijd mijn uiterste prijs voor het artikel.
Ben benieuwd of Ik er nog ooit iets van zal horen :)

Gini
Berichten: 17936
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:06

Poekkie schreef:
Ik vind dat zo gek.
Dus als jij vraagt ‘wat wil je er voor hebben’, dan mag je er daarna onder bieden. En als je vraagt ‘wat wil je er minimaal voor hebben’, dan is eronder bieden opeens onbeschoft? Maar ik gok zo dat een verkoper op beide vragen hetzelfde bedrag zal antwoorden :+


Ik vind die vraag naar de minimumprijs ook wel gek. Ik doe dat zelf nooit. Ik vraag wat de verkoper ervoor wilt hebben en dan kijk ik of dat binnen budget valt of dat ik ga proberen er nog wat af te onderhandelen.

Ineke2

Berichten: 33147
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:09

Dan komt het al heel anders over als nog eens onder de minimum prijs te gaan zitten :)

Ashleytjuhh

Berichten: 6670
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 13:00

kun je ook iemand blokkeren van het bieden? ik heb iemand die enorm kinderachtig aan het doen en steeds overdreven hoog bied omdat hij het niet kreeg voor de prijs die hij wilde betalen.

cobiie

Berichten: 7310
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 14:36

Ashleytjuhh schreef:
kun je ook iemand blokkeren van het bieden? ik heb iemand die enorm kinderachtig aan het doen en steeds overdreven hoog bied omdat hij het niet kreeg voor de prijs die hij wilde betalen.

Per adv kan je iemand blokkeren Idd.

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:21

Hmm, ik krijg dit net van een potentiële koper.
Afbeelding

Ik heb hier nog nooit eerder mee gewerkt. Is het betrouwbaar?

01San

Berichten: 18753
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:30

Ik heb het ook gekregen laatst, en heb het geaccepteerd , daarna had de koper betaald

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:07

Ohh ja. Nu staat er ook bij: ''De verkoper heeft nog niet betaald''

Ineke2

Berichten: 33147
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:45

Eh.. de verkoper betaald nooit toch, het is immers de koper die het item wil hebben.

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:00

Afbeelding

Zo ziet het er nu uit. Ik moest mijn bank verifiëren en mijn adres invullen, waar ik niet zo heel happig op was, maar goed, moest voor retour..

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:02

Duurt het geen 2 weken eer je het hebt?

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:07

Huh, 2 weken? Nou, dat hoop ik toch niet. Dan geef ik liever mijn bankrekeningnummer zoals ik gister bij een behangafstomer heb gedaan. Toen stond het er al heel snel op en heb ik hem gelijk op de post gedaan.

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:14

Als koper betaald heeft zie je dat staan.
Geld staat dan binnen 48 uur op je rekening

Artimes

Berichten: 496
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:59

DeMolenhoek schreef:
Duurt het geen 2 weken eer je het hebt?


Nee joh, als de koper heeft betaald staat het altijd met een werkdag op je rekening.

Edit: zodra er staat bij MP dat er betaal is verstuur ik ook meteen, geld komt echt gewoon op je rekening :)

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:09

DeMolenhoek schreef:
Duurt het geen 2 weken eer je het hebt?

Je bent denk ik in de war met gelijk oversteken. Dan heb je het na 2 weken als de koper niet aangeeft dat het pakketje is aangekomen.

Artimes

Berichten: 496
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:29

Anoeska27 schreef:
DeMolenhoek schreef:
Duurt het geen 2 weken eer je het hebt?

Je bent denk ik in de war met gelijk oversteken. Dan heb je het na 2 weken als de koper niet aangeeft dat het pakketje is aangekomen.


Als je de track en tracé via MP laat lopen krijg je meteen je geld als die aangeeft dat het pakket binnen is. Tenminste bij mij haha ;-)

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:42

en je hoeft niets bij het postnl punt te betalen, alleen een code laten scannen en klaar is klara.

Artimes

Berichten: 496
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:20

Ceetje_bokt schreef:
en je hoeft niets bij het postnl punt te betalen, alleen een code laten scannen en klaar is klara.


Ideaal vind ik het *\o/*

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:15

Citaat:
i nid low price frend only transport to my country i have to pay 1000 euro for that i whrite low price ok soryy


Ja want my middle name is Sinterklaas natuurlijk :')

Wat is dat toch dat handelaren roepen dat de prijs niet te hoog mag zijn want dan verdienen ze niets. Dus dan moet ik de prijs maar laag houden zodat zij er aan kunnen verdienen?
8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:37

Anoeska27 schreef:
DeMolenhoek schreef:
Duurt het geen 2 weken eer je het hebt?

Je bent denk ik in de war met gelijk oversteken. Dan heb je het na 2 weken als de koper niet aangeeft dat het pakketje is aangekomen.


Ah zo, sorry :o

cobiie

Berichten: 7310
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:38

Caira schreef:
Citaat:
i nid low price frend only transport to my country i have to pay 1000 euro for that i whrite low price ok soryy


Ja want my middle name is Sinterklaas natuurlijk :')

Wat is dat toch dat handelaren roepen dat de prijs niet te hoog mag zijn want dan verdienen ze niets. Dus dan moet ik de prijs maar laag houden zodat zij er aan kunnen verdienen?
8-)

Gewoon zeggen dat die het dan maar in eigen land moet gaan kopen, scheelt hem weer 1.000 euro. :P

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:42

Iemand hier die verstand heeft van parfum en vrij makkelijk kan zien of iets nep of echt is?

Matheno

Berichten: 7947
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:54

Poeh, die flesjes kunnen ze tegenwoordig 100% namaken .. Alleen met daadwerkelijk ruiken kan ik ze soms onderscheiden.