Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:28

Ze houdt niet op, dus heb haar maar geblokkeerd, echt ik heb het geprobeerd om haar aan het verstand te brengen dat haar beweringen niet kloppen, maar het is onbegonnen werk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:32

Ik had vandaag een hele fijne ervaring, jammer dat ik de verkoopster niet kan beoordelen. Ik had een bod gedaan op een schleich paard met elf en die werd direct geaccepteerd. Ik heb hem net opgehaald bij een ontzettend schattig meisje en hij is zoals de advertentie al zei echt zo goed als nieuw. Mooi cadeautje voor ergens in de komende weken.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:45

Ik had al lang gereageerd met 'bedankt voor je lap tekst, maar ik leg het naast me neer. Fijne avond, joe!'

Wat een maffie, Daphara.. :=

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 01:01

Daphara schreef:
Ze houdt niet op, dus heb haar maar geblokkeerd, echt ik heb het geprobeerd om haar aan het verstand te brengen dat haar beweringen niet kloppen, maar het is onbegonnen werk.

[ [url=m/Uq16w6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jV3tTl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7lVXa6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een belachelijke drammer. Ik vind de foto van deze ruiter absoluut geen match en eigelijk ronduit bedroevend dat deze persoon is opgestapt.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 01:34

Poekkie schreef:
Daphara schreef:
Ze houdt niet op, dus heb haar maar geblokkeerd, echt ik heb het geprobeerd om haar aan het verstand te brengen dat haar beweringen niet kloppen, maar het is onbegonnen werk.

[ [url=m/Uq16w6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jV3tTl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7lVXa6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een belachelijke drammer. Ik vind de foto van deze ruiter absoluut geen match en eigelijk ronduit bedroevend dat deze persoon is opgestapt.


Even off topic, ik had net een ongeluk gehad, kon niet rijden, zadelpasser stond al gepland, dus had een ruiter nodig, want zadel moest wel aangepast en daarna getest worden.
Mijn stalgenootje was lief genoeg om voor mij te willen testrijden. Misschien niet ideaal wat betreft gewicht, maar ook niet wereld schokkend. Met zadel erbij zat ze net over 15% van zijn gewicht. Maar het was gewoon geen goede combi samen en op de langere termijn zou het niet bevordelijk zijn voor zijn rug, daarom kan ze niet mijn bijrijder worden.
Stalgenootje werkt heel hard om af te vallen, wanneer ze 20 kg lichter is mag ze er van mij weer op.

Vandaar de advertentie voor een bijrijder en vandaar ook dat ik geen bijrijder wil hebben die zwaarder is dan ik ben.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:38

Ik doe niet veel met paardenspullen op mp. Vindt of de prijzen vaak te zot of de spullen echt te gebruikt. Nu ben ik toevallig wel op zoek naar een zadel voor het inrijden van mijn pony. Eergisteren een nette wintev gekocht 200 euro maar na het passen moeten terugbrengen. Op aanraden een tekna gekeken, hier vragen mensen echt nog de hoofdprijs voor... zadel kost nu 680 (aanbieding s Quick draw) bied ik bij iemand 450 krijg ik een boos bericht dat ze wel minimaal 600 wilt.. dat is dan een verschil van 80 euro op een zadel wat al 2 jaar ouder is.
Wordt mij te gek dan.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:40

Ik had die drammer toch echt wel even gemeld bij MP, kwestie dat ze even goed begrijpen dat zulk gedrag enorm storend is/kan zijn. Je bent nog vriendelijk gebleven in mijn ogen.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:45

Daan13 schreef:
Snelle reacties en het zou vanavond opgehaald worden om 18 uur.....


Need to say more?



Uiteindelijk zijn ze toch nog geweest.

Ze stonden op het verkeerde adres :roll:

Heb in de mp berichten duidelijk gezegd waar ze moesten zijn maar ze hebben de straatnaam niet volledig ingetoetst.. zucht.

Maar goed,wel weer een paar euro erbij.

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 19:15

Voor niks zitten wachten op een man die ons bureau op zou komen halen. Ik had erop gerekend want morgen wilde ik in die kamer gaan klussen.

Hij had meteen mijn bericht gelezen of ik nog op zijn komst kon rekenen, een half uur na afgesproken tijd. Maar geen reactie. Zó onbeschoft!

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:42

Hoe schatten jullie eigelijk prijzen in?
Ik zie bvb steeds vaker paardenartikels voorbij komen die enkele malen Gebruikt zijn maar er wel nog goed uit zien waar nog 70% of meer van de nieuwprijs wordt gevraagd. Eigelijk lijkt het wel meer regel dan uitzondering zo stilaan. Ben ik gek of is dat niet heel veel? Dacht zelf aan de helft tot 60% ongeveer.

Gini
Berichten: 17966
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:48

Nee, ik had het zelf hier ook al in dit topic gezegd. Ofwel is paardenspul overduidelijk en veel te lang gebruikt ofwel is het wel nog heel netjes en mooi en van een goed merk, maar dan wordt er zo een bedrag voor gevraagd dat je als het ware er een tientje bijgooit en je hebt het spiksplinternieuw uit de winkel met garantie en omruilregeling.

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:04

Ik heb een pony zadel 15 inch te koop die nauwelijks gebruikt is, iets meer dan de helft van de normale prijs eraf gehaald en dan nog stijgbeugels , singel en staartriem erbij .. vanavond erop gezet.. ben benieuwd naar de reacties

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:23

01San schreef:
Ik heb een pony zadel 15 inch te koop die nauwelijks gebruikt is, iets meer dan de helft van de normale prijs eraf gehaald en dan nog stijgbeugels , singel en staartriem erbij .. vanavond erop gezet.. ben benieuwd naar de reacties


Ik vindt dit ook altijd een beetje de hanteerbare 'regel' haal ongeveer 40 tot 50 procent van de nieuwwaarde af.. ook al is het nauwelijks gebruikt. Als het echt om een zadel van 3000 gaat en je haalt er 1000 af oke, maar voor een zadel wat 680 nieuw kost 550 tot 600 vragen vindt ik echt te gek

Alja

Berichten: 25650
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:13

01San schreef:
Ik heb een pony zadel 15 inch te koop die nauwelijks gebruikt is, iets meer dan de helft van de normale prijs eraf gehaald en dan nog stijgbeugels , singel en staartriem erbij .. vanavond erop gezet.. ben benieuwd naar de reacties


Voor die zadels vraag je altijd te weinig, lopen echt als een tierelier :)

Marcella

Berichten: 36837
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:45

Zo zit ik nu met een 15" vooroorlogs vzh zadel waar ik zelf niks meer aan heb. Is een van de eerste fabrieks passier (Lewa). Verkopen of houden. Staat is netjes heb een aantal jaren geleden opnieuw laten vullen en stiksel op sommige plekken laten vernieuwen (handwerk).

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:06

Iemand die op zaterdagavond (21;45)wat koopt met gelijk oversteken en vraagt wanneer die het kan verwachten want hij heeft het snel nodig.. _O-

Joh duhh op zaterdagavond is hier niks open hoor :')

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 08:09

Alja schreef:
01San schreef:
Ik heb een pony zadel 15 inch te koop die nauwelijks gebruikt is, iets meer dan de helft van de normale prijs eraf gehaald en dan nog stijgbeugels , singel en staartriem erbij .. vanavond erop gezet.. ben benieuwd naar de reacties


Voor die zadels vraag je altijd te weinig, lopen echt als een tierelier :)

Das goed om te weten :) dankje

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 10:50

Op je handen moeten zitten.

Een advertentie voorbij zien komen met n tafel.
Leuke tafel.
Mooie foto's.
Tot ik zag dat ze een echte goudvis in n vaas met doorsnede van 35/40 cm hadden gedaan.
Mijn hart brak.

Nee... Deze tafel dus niet

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:12

Misschien kan je de tafel ruilen voor een groter aquarium? Of je bied op de tafel +vis? Y;(

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:21

Sting schreef:
Misschien kan je de tafel ruilen voor een groter aquarium? Of je bied op de tafel +vis? Y;(


Mijn groot aquarium gaat niet in ruil voor een eventuele tafel...

Het gaat natuurlijk om de tafel.

Helaas zit mijn aquarium qua visbestand vol. Vijver is in aanbouw, maar dat duurt nog wel ff.

Maar vond t wel sneu...
Hooguit... Vijf liter water?!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:42

Over paardenmateriaal: ik heb steeds vaker het idee dat bij een flinke korting of sale mensen een hele hoop opkopen en dan alsnog met wat winst proberen doorverkopen. Bijvoorbeeld een dekje van 100 met korting kopen aan 75 en dan voor 85 te koop zetten. Het is "maar" 10€ winst maar als ze dat met 5 dekjes doen is het wel 50 extra natuurlijk.

SweetVanille
Berichten: 1774
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:44

Varekaj schreef:
Over paardenmateriaal: ik heb steeds vaker het idee dat bij een flinke korting of sale mensen een hele hoop opkopen en dan alsnog met wat winst proberen doorverkopen. Bijvoorbeeld een dekje van 100 met korting kopen aan 75 en dan voor 85 te koop zetten. Het is "maar" 10€ winst maar als ze dat met 5 dekjes doen is het wel 50 extra natuurlijk.



Zie ik heel vaak idd, met de ES of PsoS

petra8
Berichten: 1142
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:53

Grappig dat jullie die indruk ook hebben, ik dacht dat ik de enige was die dat dacht.....
Ik zie het vooral met Anky dekjes die dan een paar keer gebruikt zijn en dan voor bijna de hoofdprijs weer aangeboden worden.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:04

Ik heb vooral de indruk dat mensen vasthangen aan wat zij hebben betaald ipv aan de marktprijs. Heb nu op een paar dingen geboden de laatste week, maar geen enkele verkoper die voor een redelijk bod wil verkopen. En dan doel ik op 60% van de marktprijs voor spullen van 3 jaar oud. Bvb vandaag nog veiligheidsbeugels. Als 3 jaar in gebruik maar wel nog deftig. mevrouw beweert ze voor 44 euro gekocht te hebben terwijl ze online nieuw gewoon voor 34 staan. Is dan een bod van 20 euro zo gek? Dat ze zichzelf in een of andere winkel hebben laten oplichten boeit me namelijk niet zo.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:57

Niet alleen met paardenmateriaal. Ik ben nu veel naar Schleich aan het kijken en in mijn buurt zit iemand die daar veel in handelt. Ze heeft zelf een bod gedaan van 10 euro op een paardje en met exact dezelfde foto staat hij er nu bij haar op voor 25 euro. Ik vind het ook jammer dat je bepaalde users niet kan blokken, want nu moet ik steeds 30 advertenties van haar door spitten.