Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:36

Pfff... m'n baby dochtertje is gek op een bepaald speeltje. Een muis.

Gezien ik nu al 2x in korte tijd een slechte ervaring heb met zogenaamd nieuwe en schone artikelen, vraag ik maar extra of iets nieuw is, ook al staat het aangevinkt.

Muis gevonden, berichtje gestuurd en dus gevraagd of hij écht nieuw was.

Afbeelding

Hier kan ik toch niks mee. Pfff

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:45

Irritant is dat ja... Als ik aanvink dat het nieuw is, is het echt nieuw. Super vervelend als dat misbruikt word door anderen die duidelijk gebruikte artikelen als nieuw proberen te verkopen.

Met zo’n reactie zou ik al gauw klaar zijn dan willen ze blijkbaar niet verkopen.

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:45

Ach, als in de adv specifiek vermeld staat dat het nieuw is, kan je opmerking lijken alsof je niet leest of de verkoper niet geloofd, mogelijk ben je niet de eerste. Kijk maar in dit topic, daar gaan mensen dan ook na reactie X kribbig reageren richting potentiële kopers. ;)

Je eigen reactie daarna was ook niet tactvol als je het artikel echt graag wilt hebben. :o

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:12

Want jij vindt zijn reactie normaal?
Ik was er toen al meteen klaar mee

Het staat nergens specifiek nog benoemd hoor. Dat zeg ik ook nergens.

De advertentie tekst is de omschrijving van het artikel letterlijk online gekopieerd.
Afbeelding

Maar ik vraag het om dit:
Afbeelding

Er staat dus ook met geluid. Er zitten balletjes in de voetjes die rammelen. Maar verder niks met geluid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:15

BiBiQ schreef:
Pfff... m'n baby dochtertje is gek op een bepaald speeltje. Een muis.

Gezien ik nu al 2x in korte tijd een slechte ervaring heb met zogenaamd nieuwe en schone artikelen, vraag ik maar extra of iets nieuw is, ook al staat het aangevinkt.

Muis gevonden, berichtje gestuurd en dus gevraagd of hij écht nieuw was.

[ [url=m/Z8pOER.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier kan ik toch niks mee. Pfff


Wat een rare reactie zeg. Vind dat je nog heel netjes reageert daarna.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:21

In de categorie “Mensen die het beter weten”

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze zal het echt goed bedoelen, maar serieus je kunt zelf toch ook uitrekenen dat 20% van 800 kg, 160 kg is en dat zoiets nooit goed zal gaan. Een ruiter moet ook nog in het zadel passen en dat gaat nooit lukken met dat gewicht.

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:33

Kan me ook niet voorstellen dat je soepel kan meebewegen met het paard met een gewicht van 160kg :+

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:51

Pff het klopt niet, maar al zou het wel kloppen het is jou paard dus jij mag bepalen. PUNT
Dit soort berichten ( zeker op mp) snap ik niet.
Net als op fb reageren op een advertentie zonder dat je interesse hebt of zegt “ jammer het is te ver maar mooi paard hoor” :roll: reageer gewoon niet! _-:(

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 08:14

Vreselijk irritant ja die mensen die hele commentaren hebben op je advertentie.

Paardenspullen verkopen lukt wel maar je moet er een beetje geduld mee hebben soms.

xPabloBokt

Berichten: 9482
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 08:56

Wat een gezever. Ik ben zelf 85kg en ik mag van mezelf echt niet meer wegen want dan stap ik niet meer op. En smalle paarden wijs ik ook gewoon af. Het heeft niks met body shaming of wat dan ook te maken, te zwaar = te zwaar. Klaar.

belle_boef

Berichten: 10755
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 09:03

Waarom dan reageren denk ik dan. Om iemand een les te leren die kant nog wal slaat. Knap dat je het nog aan haar hebt uitgelegd. Ik had de moeite niet genomen.

Gini
Berichten: 17966
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:29

Daphara schreef:
In de categorie “Mensen die het beter weten”

[ [url=m/UKxxvX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Rnh06s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pNcW7M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze zal het echt goed bedoelen, maar serieus je kunt zelf toch ook uitrekenen dat 20% van 800 kg, 160 kg is en dat zoiets nooit goed zal gaan. Een ruiter moet ook nog in het zadel passen en dat gaat nooit lukken met dat gewicht.


Ik vind het ook best wel wat dat ze de vergelijking maakt met oorlogspaarden in de riddertijd en dat dan blijkbaar een ok-vergelijking vindt. Als je een oorlogspaard in de riddertijd er moet bijhalen om je punt te maken, dan zou je moeten beseffen hoe belachelijk je punt is. :')

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:31

Afbeelding

Dit ben ik op mijn paard, deze foto staat ook in de advertentie, daar ga je toch ook niet een nog groter persoon op zetten?

Mijn huidige bijrijder is 55 kg, echt een kleine spriet, ik snap wel dat het op die foto’s echt een enorm paard lijkt, maar toch.
Afbeelding


Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:56

Daphara, prachtig paard iig!

Ik kreeg zonet een berichtje dat de verkoper het geld binnen heeft en vanmiddag het pakje wegbrengt. Dan heb ik het maandag of dinsdag normaal in huis *\o/*

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:08

Gekke vraag maar ik heb iemand ruim 12 dagen terug via mp een bericht gestuurd. Blijkt ook op bokt te zitten en daar ook bericht gedaan: wordt niet geopend.
Op
Mp ook niet... vind dat best gek? Alsof die persoon zolang nergens online komt? Ook geen mail krijgt?

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:57

Ik krijg geen mail van mp. Gelukkig want anders loopt mijn mailbox echt vol sommige dagen.
Maar ik kijk vaak 1-2x per dag wel even. Tenzij ik op vakantie ben of een dag heel druk ben. Maar dan nog s’avonds net voor ik naar bed ga vaak wel.

Maar het is wel gek ja 12 dagen niks horen.

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:59

Nouja omdat diegene ook dus opeens niet meer op bokt komt.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:01

Ik had laatst ook iets aparts, reageerde op een pony met wat vragen over hoe hij was en of ze toevallig een video hebben, want pony stond >250km hier vandaan.
Kreeg als antwoord dat ze al naar meer mensen een video had gestuurd en dat ze van niemand niks meer hoorde dus dat ik maar moest komen kijken.
Snap dat het vervelend is als je geen reactie meer krijgt van die mensen maar voor mij is het >250km enkele reis, daar ga ik niet op de gok naar toe rijden zonder fatsoenlijk beeldmateriaal :+

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:09

MelissaV schreef:
Ik had laatst ook iets aparts, reageerde op een pony met wat vragen over hoe hij was en of ze toevallig een video hebben, want pony stond >250km hier vandaan.
Kreeg als antwoord dat ze al naar meer mensen een video had gestuurd en dat ze van niemand niks meer hoorde dus dat ik maar moest komen kijken.
Snap dat het vervelend is als je geen reactie meer krijgt van die mensen maar voor mij is het >250km enkele reis, daar ga ik niet op de gok naar toe rijden zonder fatsoenlijk beeldmateriaal :+


Nou lijkt me dat het voor de verkoper ook juist efficienter is om eerst een video te sturen en dat mensen daar al op selecteren ipv dat je met 1000 mensen moet afspreken en proefrijden en die dan de pony laten staan omwille van zijn bewegingen.... :o

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:13

Poekkie schreef:
MelissaV schreef:
Ik had laatst ook iets aparts, reageerde op een pony met wat vragen over hoe hij was en of ze toevallig een video hebben, want pony stond >250km hier vandaan.
Kreeg als antwoord dat ze al naar meer mensen een video had gestuurd en dat ze van niemand niks meer hoorde dus dat ik maar moest komen kijken.
Snap dat het vervelend is als je geen reactie meer krijgt van die mensen maar voor mij is het >250km enkele reis, daar ga ik niet op de gok naar toe rijden zonder fatsoenlijk beeldmateriaal :+


Nou lijkt me dat het voor de verkoper ook juist efficienter is om eerst een video te sturen en dat mensen daar al op selecteren ipv dat je met 1000 mensen moet afspreken en proefrijden en die dan de pony laten staan omwille van zijn bewegingen.... :o


Ja dat indd, merk toch dat het in de dressuur/springpony's minder normaal is om een video te vragen. Bij de reiners wordt die video bijna standaard gemaakt voor ze überhaupt te koop gaan.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:28

Beter voor niks een video sturen dan kopers die niet op komen dagen, kopers die na het kijken niks meer laten horen etc... Dat kost veel meer tijd en moeite.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:44

Ineke2 schreef:
Beter voor niks een video sturen dan kopers die niet op komen dagen, kopers die na het kijken niks meer laten horen etc... Dat kost veel meer tijd en moeite.

Indd, snap ook niet wat de moeite is als er blijkbaar al videos zijn om deze door te sturen. Je wilt toch verkopen lijkt mij

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:12

Snelle verkoop afgelopen week gehad. althans dat dacht ik

Snelle reacties en het zou vanavond opgehaald worden om 18 uur.....


Need to say more?

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:27

Hier ook weer een positieve ervaring. Naja positief. Ik had een afspraak met iemand die morgen naar m'n pony zou komen kijken, kreeg vandaag een berichtje dat ze ervan af zien en toch niet komen. Heb ze bedankt voor het berichtje want dat is tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:42

Ik heb weer een paar dingen gratis weggegeven. Of ja, tegen verzendkosten. Als iemand 1 ding wilt kopen uit een advertentie met 900 flyers dan denk ik laat maar, dat krijg je wel gratis. :+