Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:44

Ik ben het wel met DeMolenhoek eens, er staat blijkbaar in dat advertentie dat het bieden exclusief verzendkosten is. Dan zoek je toch de verzendkosten op en die tel je er bij op? Snap niet dat je dit raar gedrag van de verkoper vindt.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:49

Het is niet omdat er niet op een vraag geantwoord is dat je zo maar zelf het antwoord mag invullen. Dan vraag je het nog eens.
Ik ben het met DeMolenhoek eens en zou jou een gekke koper vinden. :D

Ik had je vraag 'waar komt het bedrag dan op?' ook geïnterpreteerd als 'op welk rekeningnummer mag ik het bedrag storten?'. Maar blijkbaar bedoelde je daar het totaalbedrag mee?
Laatst bijgewerkt door Gini op 14-01-20 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:50

Snap wel dat je het jammer vindt of dat het voor jou niet duidelijk was, maar als de verkoper al akkoord met de helft vd prijs, zou ik er niet vanuit gaan dat het ineens incl is. En vragen wat het totaal bedrag dan is? Je kan toch zelf even kijken?

Desnoods vraag je het zelf nogmaals: is dit dan inclusief de verzendkosten?

Niet duidelijk misschien klopt, maar vind het géén rare verkoper.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:08

gewoon een communicatieprobleem. Kan gebeuren. Geen van 2 is raar.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:14

IHN schreef:
gewoon een communicatieprobleem. Kan gebeuren. Geen van 2 is raar.


Dat bedoel ik, ik heb de verzendkosten alsnog gewoon betaald.

Het product stond al vanaf begin oktober op MP, overigens.

Ik vind het hele verhaal zo typisch omdat ik aangeef dat ik het heb gevraagd, en zij nu ( na dik 2,5 dag) erachter komt dat het te weinig is. Zeg dan gewoon ' oh... verkeerd gelezen, sorry'
Want wie zou de grote verliezer zijn in deze, ik toch, ik heb het bedrag ingelegd, en zij heeft het product.
Ik ben echt niet te beroerd om te betalen, ik koop veel via MP en heb strak 5 sterren, vond het gewoon heel typisch gaan, veel excuses waar ik niets mee te maken heb.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:30

DeMolenhoek schreef:
Nou ze heeft toch een foto gestuurd van de advertentie om te tonen dat het er in staat? Dan is het juist een kwestie van lezen.

Advertenties zijn ten alle tijden aan te passen, je bent nu al 2 dagen verder. Als ze die foto meteen had gestuurd als antwoord op de vraag, dan was er geen probleem geweest.
Elke verkoper weet dat kopers niet altijd de advertentie goed doorlezen, dus daar kunnen ze rekening mee houden, bovendien kunnen verzendkosten verschillen afhankelijk van welke dienst er gebruikt wordt, ik vind het geen vreemde vraag.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:33

Maar ze zegt toch dat ze het te snel gelezen had en dat ze alleen rekeningnummer gezien had?
Je hebt oprechte communicatieproblemen en je hebt uitgelokte communicatieproblemen. Als iemand niet antwoord op je vraag en je dan zelf maar het antwoord naar keuze invult, dan creëer je een communicatieprobleem. Maar he kom, het is allemaal opgelost, dat is wat telt zeker. :)

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:41

Ik vind het ook niet raar hoor.
Kan toch over een vraag heen lezen.
Ik zou het zelf nog een keer gevraagd hebben om verwarring te voorkomen.

Johnie

Berichten: 523
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:02

Nielojram schreef:
Gevalletje lastig-om-je-fout toe te geven...:

Nielojram :
Hierbij bied ik € 25,00 op jouw *****'.
Ik zie graag een reactie tegemoet.

Verkoper:
Ik accepteer je bod van € 25,00.

Nielojram:
Ik wil het wel graag laten versturen, met post.nl
Waar komt het bedrag dan op?

Verkoper:
"stuurt rekeningnummer en naam" ( geen totaalbedrag)

Nielojram:
Hoi, heb het bedrag overgemaakt, mijn adres is:
***#####****
Wanneer denk je het te kunnen posten?
Stuur je even een foto van de track&trace code?

Verkoper:
Morgen middag kan dat doen maar stuur de code als het onderweg is

Dit was allemaal afgelopen zondag.


Vandaag:

Verkoper: Ik heb geen verzendkosten ontvangen er staat duidelijk bieden exclusief verzenden in advertentie

Nielojram: Hoi Verkoper, ik vraag ook in mijn bericht waar het bedrag dan op uitkomt, want ik wil het laten versturen. Vervolgens stuur jij alleen je rekeningnummer, dus toen ben ik ervan uitgegaan dat het incl was, snap je? Lees het maar na?


Verkoper: Ik heb dat niet gezien maar daar bied je op ( en foto van de advertentie waarin staat, bieden exclusief verzendkosten)

Nielojram: Ik vind het geen probleem om de verzendkosten te betalen,hoor! Maar ik heb ook geboden, en daarna gevraagd waar het bedrag op komt met verzenden

Verkoper: Verzending zijn 6.95
En aangezien ik aan werk was in zorg reageerde ik snel las rekeningnummer staat tenslotte duidelijk allemaal omschrijving advertentie **** waren samen al 50 dus25 exclusief is al goedkoop.
Maar goed stuur op

Nielojram: Heb de verzendkosten betaald. Stuur je het vandaag nog op?

Verkoper : Ja

Heel vreemde ervaring...Zeg dan, joh, verkeerd gelezen, zou je het erg vinden om het over te maken...
Maar, lag niet aan haar. Want ze werkt in de zorg :Y)



Ik vind het geen rare actie van je. Persoonlijk had ik het nog een keer gevraagd als er niet op in was gegaan. Maar ik begrijp je beredenering ook wel

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:07

Mensen lezen je advertentie ook helemaal niet. Mijn dochter heeft wat te koop staan van speelgoed en ze heeft het er maar afgehaald.
Ze had erbij gezet: alleen ophalen.

In afgelopen week 3 biedingen gehad waar ze mee akkoord ging, maar geen een die het wil komen halen, alleen opsturen.

Staat toch echt duidelijk in haar advertentie. Waarom lezen mensen dat niet?

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:58

En moet Molenhoek dan bepalen met welke de verkoper moet verzenden? Dan kan Molenhoek geld overmaken voor dhl wat lang niet zoveel is als postnl. Ik had het na vragen (zoals Molenhoek) ook gewoon overgemaakt zonder verzendkosten. Ze heeft het netjes gevraagd.

Maar er is uiteindelijk toch betaald dus eind goed al goed toch? :Y)

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:29

Ik ben niet de kopende partij hoor, ik reageerde gewoon op de situatie :D

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:35

Ik vind het ook niet raar op zich. Ik las het op dezelfde manier. Je kunt gewoon zelf de verzendkosten erbij optellen of nog even navragen. Maar zo is het ook opgelost toch?


Ik heb weer een hele leuke ervaring (misschien wel van een bokker).
Tweedehands Pikeur rijbroek gekocht in offwhite, helemaal niet zo duur. Kreeg ik er een gratis Anky wedstrijdshirt en een plastron in dezelfde kleur bij :D :D

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:57

DeMolenhoek schreef:
Ik ben niet de kopende partij hoor, ik reageerde gewoon op de situatie :D


Oh sorry :z

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:01

Mijn moeder had een maxi cosi op marktplaats. Is een aantal keren gebruikt voor mijn neefje toen hij klein was ( zus woont in Zwitserland )

Allereerst hadden we al de grappenmaker die 15 euro bood voor het ding. ( nieuwwaarde 175 euro )

Heeft ze afgesproken met iemand voor 35 euro, gaat hij lopen miauwen dat er een krasje op de achterkant zit. :')

Dus moeders heeft hem weggestuurd en de advertentie van marktplaats gehaald, ze was er meteen helemaal klaar mee. We nemen het ding wel mee op koningsdag en smakken hem op de kraam! :))

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:54

Babyspul loopt hier ook totaal niet. Schoonzus heeft al 2 jaar een maxi cosi mura buggy met maxi cosi zelf erbij voor €40 en ze krijgt het niet verkocht. Echt in nette staat.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:03

Ja, het i echt verschrikkelijk. Mensen willen echt voor een dubbeltje op de eerste rang.

Mijn moeder heeft tegen die knakker gezegd dat hij maar even door moest sparen voor een nieuwe. :')

belle_boef

Berichten: 10738
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:34

Net een kantooradres verkocht. Moest enkel 2!weken wachten voor hij opgehaald werd maar dat was afgesproken. In die tijd wel 2 anderen die ook interesse hadden wat ik wel lastig vind. Stel dat ze niet komen. Maar keurig op tijd.

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:50

Vorige maand onze oude, defecte, auto verkocht. Vraagprijs 200 euro.
Nou, wat voor rare figuren je dan mee te maken krijgt?!
Bieden gerust 25 euro en dan nog lijstje eisen erbij (graag nog meer foto's rondom, foto's van de binnenkant, wat voor stof zit er op de stoelen enz).
Berichten ontvangen in het Engels, Pools, en eentje zelfs met rare letters (Russisch ofzo). Hoezo verwachten ze dat ik dat kan lezen?
Toen er een nette reactie kwam van een sloopbedrijf, bood 150 euro meteen ophalen en vrijwaren, heb ik maar snel geaccepteerd.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:51

Een wat?? Kantooradres?

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:54

Ceetje_bokt schreef:
Een wat?? Kantooradres?


Hihi, dat dacht ik ook

x_Nadia

Berichten: 1361
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:31

DeMolenhoek schreef:
Babyspul loopt hier ook totaal niet. Schoonzus heeft al 2 jaar een maxi cosi mura buggy met maxi cosi zelf erbij voor €40 en ze krijgt het niet verkocht. Echt in nette staat.

Pff praat mij er niet van :')

Ik heb al maanden een complete babykamer te koop( bed, commode en kledingkast) heb het er voor €80 opstaan wat al heel goedkoop is als je andere prijzen bekijkt voor een set... ik krijg biedingen van €25-30
Ik wil prima nog in prijs zakken maar bij €60 houd het wel op :evaw:

taff

Berichten: 250
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:13

Wie weet hier meer van. advertentie gezet.
Word ik geblokkeerd.
Vraag om opheldering ,krijg uit leg die niet klopt .Dan weer een andere uitleg die ook niet te vinden is.
Als ik door vraag zegen ze voor deze keer zien ze het door de vingers. Maar nooit meer doen!
Alle mensen die mij volgen ben ik kwijt.
Het gaat om de vraag ,Of iemand dode lammetjes/geitjes of konijntjes of andere kleine dieren heeft en die willen doneren om te prepareren.
Wie weet wat ik fout doe.

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:28

taff schreef:
Wie weet hier meer van. advertentie gezet.
Word ik geblokkeerd.
Vraag om opheldering ,krijg uit leg die niet klopt .Dan weer een andere uitleg die ook niet te vinden is.
Als ik door vraag zegen ze voor deze keer zien ze het door de vingers. Maar nooit meer doen!
Alle mensen die mij volgen ben ik kwijt.
Het gaat om de vraag ,Of iemand dode lammetjes/geitjes of konijntjes of andere kleine dieren heeft en die willen doneren om te prepareren.
Wie weet wat ik fout doe.


Op facebook ? Of marktplaats?
Want facebook is heel streng in dieren verhandelen, dus het kan zijn dat daar het probleem ligt.

taff

Berichten: 250
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: ureterp

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:48

marktplaats