Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:00

Ladygiroc schreef:
Vandaag een smsje gehad dat DHL een pakketje voor me heeft en dat alleen nog de invoerrechten hoef te betalen *\o/*

Ik heb helaas niks besteld dus de poging tot oplichting stopt net zo snel.

Ik zag zoiets ook op fb voorbij komen, maar helaas bij iemand die wél wat bij DHL besteld had vanuit de VS. Hij was er helaas ingetrapt.

beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:02

Ladygiroc schreef:
Vandaag een smsje gehad dat DHL een pakketje voor me heeft en dat alleen nog de invoerrechten hoef te betalen *\o/*

Ik heb helaas niks besteld dus de poging tot oplichting stopt net zo snel.

Oh daar zou ik niet eens gelijk bij stil hebben gestaan dat je zo ook kan oplichten. Goede tip :-)

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:41

Ik houd mijn werk en privé strikt gescheiden.
Kreeg ik op mijn werkmobiel een sms dat er een pakketje is waarvoor nog verzendkosten moeten worden betaald. Ligt nu bij postNL distributie schijnbaar.

Zou natuurlijk kunnen. Heb afgelopen week wel wat besteld tijdens bf. Maar de afzender stond niet vermeld. Volgens postnl was het ook nep.

Maar ik kan snappen als je druk bent en je zit op iets te wachten dat je het maar over maakt. Echt sneu dat mensen dit doen

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:29

Ineke2 schreef:
Op die rekening word je salaris gestort.
Word in je dossier gestopt, gaat al héél wat jaren zo in loondienst. Heb je nooit die vraag gehad dan?


Nee nog nooit hoeven doen sinds ik werk, ook niet bij bijbaantjes. En ik heb best wat werkgevers gehad.
Ik krijg altijd gewoon een formulier waar ik mijn gegevens op invul inclusief bankrekening. Dat is altijd voldoende geweest.

Net even gegoogled. Je pas aan je werkgever laten zien, is ook voldoende. En op een formulier ook, want vaak moet je dat naar waarheid invullen.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 17:19

Ik had een had een donut hondenmand gevraagd, iemand had er 1 en reageerde via wats app. Ze zette er bij waar ik hem kon op halen, ik zei ik kom daar iedere dinsdag in de buurt. Dus ik sprak een tijd af met haar, ik kreeg ook haar adres. Ik was daar en belde aan, een vrouw deed open en gaf aan geen hond te hebben en ook geen mand.
Dus ik weer in de auto gestapt, ik belde haar nummer en ze weigerde de oproep. Toen kreeg ik een appie waar stond ja wat is er. Ik gaf aan voor de deur de staan maar de vrouw had geen hond. Ik vroeg nogmaals haar adres en ze gaf weer dat adres op.

Ik gaf aan dat dat adres niet klopte want ik was daar al, ze reageerde toen geïrriteerd en zei ik ben gewoon thuis.Toen heb ik haar geblokkeerd en ben ik naar huis gereden.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 17:21

Ladygiroc schreef:
Vandaag een smsje gehad dat DHL een pakketje voor me heeft en dat alleen nog de invoerrechten hoef te betalen *\o/*

Ik heb helaas niks besteld dus de poging tot oplichting stopt net zo snel.

:')

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 17:32

marleen_usar schreef:
Ik had een had een donut hondenmand gevraagd, iemand had er 1 en reageerde via wats app. Ze zette er bij waar ik hem kon op halen, ik zei ik kom daar iedere dinsdag in de buurt. Dus ik sprak een tijd af met haar, ik kreeg ook haar adres. Ik was daar en belde aan, een vrouw deed open en gaf aan geen hond te hebben en ook geen mand.
Dus ik weer in de auto gestapt, ik belde haar nummer en ze weigerde de oproep. Toen kreeg ik een appie waar stond ja wat is er. Ik gaf aan voor de deur de staan maar de vrouw had geen hond. Ik vroeg nogmaals haar adres en ze gaf weer dat adres op.

Ik gaf aan dat dat adres niet klopte want ik was daar al, ze reageerde toen geïrriteerd en zei ik ben gewoon thuis.Toen heb ik haar geblokkeerd en ben ik naar huis gereden.


Jee wat stom. Is ze al lang gebruiker van mp?


Ik heb nu een hardnekkige.

Die stuurt: mag ik het komen halen voor 40?

Dat is onder mijn prijs, dus ik geef mijn prijs.

Ik bied 40!

Uitgelegd dat ik daar niet mee akkoord kan gaan

Voor 40 kom ik hem halen


Boodschap komt blijkbaar niet aan. Maar ik voel me ook een beetje aso dat ik niet reageer.

Maar heb nu een hele rij berichten met:
40 euro
Ik doe het voor 40
Voor 40 kom ik hem halen.

Moet ik nu nogmaals mijn prijs geven of wat is handig?

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 17:35

Luxorvalkje, ik zou alleen " nee" terug sturen denk ik en daarna blokkeren

Marleen_usar, wat dom. En dan ook nog echt volhouden ook

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 17:36

nee is ook een antwoord

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 17:42

Hier had ik iemand die reageerde op mijn veulen (stamboek irish cob, beide ouders eerste premie etc) Voor €500 wil ik haar wel komen halen! Heb geantwoord: Ja, dat snap ik, voor €500 zou ik ook wel zo een kwaliteit willen!

Geen reactie meer gehad.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 17:48

Moestuin schreef:
Hier had ik iemand die reageerde op mijn veulen (stamboek irish cob, beide ouders eerste premie etc) Voor €500 wil ik haar wel komen halen! Heb geantwoord: Ja, dat snap ik, voor €500 zou ik ook wel zo een kwaliteit willen!

Geen reactie meer gehad.

Dat snap ik wel, omdat je reactie best wel onbeleefd is.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 17:50

Het dier staat te koop voor 2500 euro. Het is dan best wel gedurfd om dat bedrag te bieden. Het mag, maar het is gedurfd en dan moet je het ook kunnen incasseren dat je een gedurfde reactie terug krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 17:56

Ineke2 schreef:
Moestuin schreef:
Hier had ik iemand die reageerde op mijn veulen (stamboek irish cob, beide ouders eerste premie etc) Voor €500 wil ik haar wel komen halen! Heb geantwoord: Ja, dat snap ik, voor €500 zou ik ook wel zo een kwaliteit willen!

Geen reactie meer gehad.

Dat snap ik wel, omdat je reactie best wel onbeleefd is.


Ik vind hun ook onbeleefd. Vraagprijs ligt vele malen hoger. Zeker bij een paard wil ik ook even persoonlijk contact met de koper en niet een veulen klaar zetten dat ze maar even komen halen.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:10

Zo'n onzinbod is pas onbeleefd :o

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:11

Ik vind ongezien bieden op een paard op marktplaats sowieso vreemd...

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:28

Als verkoper ben ik gewoon niet zo snel onbeleefd hoe stom het bod ook is. Gewoon nee daar gaat het paard niet voor weg is ook een antwoord :)

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:20

Luxorvalkje ze stuurde gelijk via wats app niet via marktplaats dus ik weet niet haar echte naam.

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:01

GamblersCup schreef:
Heel normaal om een copie van de bankpas bij je werkgever af te geven. Maar helemaal NIET normaal is om 1 cent over te moeten maken, dat is duidelijk oplichterij!

maar dat doe je toch niet via een mailtje, pas na een persoonlijk gesprek en wanneer je aangenomen bent geef je je bankgegevens.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:07

Vandaag een messen set gezien.
Vraagprijs, bieden naar waarde. Had iemand gereageerd met 5 euro.
Dus ik daarop reageren met 7,5.

Opbieden kan altijd denk ik dan maar.

Krijg ik een beledigd berichtje, dat ik moet bieden naar waarde.

"Sorry, maar meerdere mensen vragen je om een richtprijs. Ik bied alleen maar over mijn voorganger heen. Als u een hogere prijs wilt, zou het handig kunnen zijn om een begin bedrag te plaatsen"

Krijg ik terug!

"Er staat toch bij!!! Normaal bieden?!?!"

Dus nog één x braaf een reactie geplaatst met: "wat de één normaal vind, vind de ander niet normaal. Nogmaals vraag ik om een richtprijs."

Weer een norse reactie.

Dan niet :') ook prima!

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:23

pillow schreef:
GamblersCup schreef:
Heel normaal om een copie van de bankpas bij je werkgever af te geven. Maar helemaal NIET normaal is om 1 cent over te moeten maken, dat is duidelijk oplichterij!

maar dat doe je toch niet via een mailtje, pas na een persoonlijk gesprek en wanneer je aangenomen bent geef je je bankgegevens.

Maar dat bedoel ik uiteraard ook ( en schrijf ik ook in een eerder bericht). Persoonlijk gesprek en na het doorlezen / tekenen van het contract dan een kopie van de rest van de gegevens eerder niet.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:24

maralyn schreef:
Vandaag een messen set gezien.
Vraagprijs, bieden naar waarde. Had iemand gereageerd met 5 euro.
Dus ik daarop reageren met 7,5.

Opbieden kan altijd denk ik dan maar.

Krijg ik een beledigd berichtje, dat ik moet bieden naar waarde.

"Sorry, maar meerdere mensen vragen je om een richtprijs. Ik bied alleen maar over mijn voorganger heen. Als u een hogere prijs wilt, zou het handig kunnen zijn om een begin bedrag te plaatsen"

Krijg ik terug!

"Er staat toch bij!!! Normaal bieden?!?!"

Dus nog één x braaf een reactie geplaatst met: "wat de één normaal vind, vind de ander niet normaal. Nogmaals vraag ik om een richtprijs."

Weer een norse reactie.

Dan niet :') ook prima!

Logisch jou reactie hoor, je wilt verkopen of niet.
Deze verkoper wil dat duidelijk niet.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:26

Ineke2 schreef:
maralyn schreef:
Vandaag een messen set gezien.
Vraagprijs, bieden naar waarde. Had iemand gereageerd met 5 euro.
Dus ik daarop reageren met 7,5.

Opbieden kan altijd denk ik dan maar.

Krijg ik een beledigd berichtje, dat ik moet bieden naar waarde.

"Sorry, maar meerdere mensen vragen je om een richtprijs. Ik bied alleen maar over mijn voorganger heen. Als u een hogere prijs wilt, zou het handig kunnen zijn om een begin bedrag te plaatsen"

Krijg ik terug!

"Er staat toch bij!!! Normaal bieden?!?!"

Dus nog één x braaf een reactie geplaatst met: "wat de één normaal vind, vind de ander niet normaal. Nogmaals vraag ik om een richtprijs."

Weer een norse reactie.

Dan niet :') ook prima!

Logisch jou reactie hoor, je wilt verkopen of niet.
Deze verkoper wil dat duidelijk niet.


Ik had echt wel meer willen geven, als ze er n richtlijn bij had gezet.

Merk was onbekend, was ook niet compleet, geeft niks. Maar wimpel dan niet af met: "normaal bieden"

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:35

Ik heb nog wel een messenblok voor je staan Maralyn, niet de nieuwste maar die mag weg tegen verzendkosten. :)

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 23:26

upendo schreef:
Ik heb nog wel een messenblok voor je staan Maralyn, niet de nieuwste maar die mag weg tegen verzendkosten. :)


Je mag me wel een pb sturen. :D

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 00:33

Ineke2 schreef:
Op die rekening word je salaris gestort.
Word in je dossier gestopt, gaat al héél wat jaren zo in loondienst. Heb je nooit die vraag gehad dan?


Ik werk al jaren in loondienst, heb nog nooit één cent hoeven overmaken.


Verder is dit een hele bekende manier om identiteitsfraude te plegen, dus pas echt op met die thuiswerk advertenties. Legit bedrijven zoeken 90% van de tijd niet via Marktplaats werknemers. If it is too good to be true ..