Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:32

Daphara schreef:
IHN schreef:
Daphara, de optie dat ze het wel echt verzonden heeft en nu gekwetst is omdat ze voor oplichter wordt uitgemaakt. Ze gaf immers eerst wel antwoord.
Wat ik nog bedenk:je hebt nu haar adres maar wil er sws niet heen. Waarim stuur je haar geen berichtje dat je haar adres hebt, adres doorgeven, en aangeven dat je iig graag reactie wilt. Mss werkt het.
en verder:opgelicht. nl ofzi.
Als dit echt misgegaan is heeft dat geen consequenties, maar als ze wel echt een oplichter is en er 3 neldingen zijn word haar bankrekening geblokkeerd. Heb het gehad met een client van me... erg veel gedoe kan ik je vertellen.


Je blijft de verkoper als slachtoffer zien, terwijl ik al meerdere keren heb uitgelegd en screenshots heb laten zien van het gesprek. Echt zo frustrerend.
Als jij verkoper als gekwetste slachtoffer wil zien, prima, maar ik zie het toch echt anders.

Verkoper houdt zich niet aan de afspraak voor verzending, verkoper geeft geen track & trace, na dagen aandringen (en geen reactie) krijg ik na 7 dagen eindelijk een reactie dat het met gewone post is verstuurd en het teveel betaalde geld in de jaszak zit.
Weer wacht ik af, om de dag meld ik netjes dat het nog steeds niet binnen is, maar verkoper reageert niet. Ik vraag om een oplossing, verkoper reageert niet.

Ik heb het woord “oplichting” pas gebruikt toen het 12 dagen na zogenaamde verzending nog niet was aangekomen en verkoper op geen enkel bericht van mij reageerde, dat was: “Waarom reageer je niet? Ik begin ondertussen het idee te krijgen dat ik opgelicht ben.”
Wel weer groene vinkjes, maar weer geen reactie, dus een dag later heb ik haar bericht gestuurd dat ik aangifte zou doen als zij niet met een oplossing zou komen. Ze wenste mij succes en dat was haar laatste reactie op mijn gewone account.

Maar nee, volgens jou heeft verkoper de beste intenties en is ze gekwetst, je vind het vreemd dat ik niet een uur heen en een uur terug gaan reizen om de confrontatie bij haar voor de deur aan te gaan.

Verkoper weet dat ik al haar gegevens inmiddels heb, ze heeft ook marktplaats beloofd het netjes op te lossen, daarom is haar account weer vrijgegeven.
Hoewel ze net een banketstaaf verhaal ophangt tegen het account van “andere ik” over dat er een misverstand was en ze het opgelost heeft (iedereen die met haar contact had kreeg een melding dat de gebruiker geblokkeerd was vanwege onveilig account, dus ook een melding op het account van “andere ik”) dus “andere ik” heeft haar gevraagd hoe dat nou zit.
Zich ergens uit kletsen kan ze (als ze wil) als de beste, als ik het echte verhaal niet zou weten, dan zou ik er zo in trappen en echt denken dat ze het netjes opgelost heeft en haar account daarom is vrijgegeven. Daarom heb ik haar ook nog niet via het andere account gemeld dat ik het ben.

Verkoper leest ook vandaag weer het bericht van mijn echte account, dat ik bereid ben alles in te trekken als ze met een oplossing komt (dus geld terug of de bodywarmer), maar ze reageert daar nog steeds niet, wel groene vinkjes.


poeh, wat lees jij selectief. Nogmaals, beide opties staan open imo, ik was er niet bij, conversaties kan ik niet lezen en interesseert me ook niet. Ik zeg niet dat je niet opgelicht bent, ook niet dat dat wel zo is en ik zie verkoper zeker niet als slachtoffer...vind het wel apart dat mp haar kennelijk geblokkeerd heeft maar nu zonder na te vragen aan jou of het is opgelost het account weer vrijgeeft. Lijkt me dat je ze dan zo ff kunt contacten.

En met:je vind het vreemd dat ik geen uur ga rijden trek je echt een bizar foute conclusie.
Jij geeft aan:ik ga geen uur rijden.. heel plausibel,en ik probeer enkel met je mee te denken dat, aangezien je toch geen uur gaat rijden, mijn optie mss nog zou kunnen. Goedbedoeld hoor. Maar goed, laat maar.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:57

Daphara schreef:
DoretteK schreef:
Helaas is mijn gekochte Marktplaats pakketje met boeken toch echt kwijt door DHL. De verkoper biedt heel lief aan om het geld terug over te maken. Dus ik zeg dat ik dat heel netjes vind, en vraag of ze mijn gegevens heeft (ik had betaald met een MP betaalverzoek, dus niet direct met mijn eigen rekening). Zegt ze dat ze het al heeft overgemaakt. Maar alleen niet naar mij, maar naar Marktplaats O:)


Naar online betaalplatform?

Je zult begrijpen dat ik daar heel weinig vertrouwen in heb.
Waarom boekt ze het daar naartoe over en niet gewoon naar jou?


Ik gok dat het echt met goede bedoelingen was, ze dacht dat dat mijn rekeningnummer was :o Maar ze ging even kijken waar het nu terecht komt en of ze het eventueel kan annuleren. Maar al heel netjes dat ze gewoon alles terug wil sturen :)

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:42

Daphara schreef:
Daphara schreef:
Trouwens nog wel een andere leuke verkoper. Verkocht een dunne bodywarmer (ik heb er blijkbaar nog niet genoeg) dus ik bood er op, bod werd geaccepteerd en ik vroeg of het in een A4 envelop zou passen als voor verzending. De meeste bodywarmers die ik gekocht heb zijn allemaal zo verstuurd, dus als brievenbuspakket. Maar ze zei dat het niet zou passen, dus ik heb betaald voor pakketpost.

Vandaag melde ze dat het toch wel in een A4 envelop paste en dat ze het te veel betaalde geld in de jaszak had gedaan.


Dit verhaal krijgt een staartje, ik heb de bodywarmer namelijk nooit ontvangen en verkoper kan geen track en trace geven. Ze beweerde dat ze het met gewone brievenbuspost verzonden heeft, dus met postzegels in plaats van als brievenbuspakket.

Na meerdere keren haar bericht gestuurd te hebben en gevraagd te hebben naar de t&t, maar nooit antwoord gekregen van verkoper tot ze opeens kwam met dat het via gewone post verstuurd was.
Na 10 dagen was het nog niet binnen, dus heb haar aangesproken dat ik een oplossing van haar verwacht, ik heb betaald voor verzending met track en trace, het is als verkoper haar verantwoording dat het item op plaats van bestemming komt.

Beweert ze weer dat het verzonden is en het te veel betaalde geld in de jaszak zit.

Ik werd boos, wat heb ik er aan als teveel betaald geld in een jaszak zit van een item dat ik nooit ontvangen heb? Toen ik zei dat ik het idee had dat ik opgelicht werd en dat ze het helemaal niet verzonden had, ontkende ze het niet eens. Ik zei dat ik aangifte zou doen als zij geen oplossing zou bieden en ze wenste mij veel succes.

Dus ik heb het gemeld bij marktplaats (die alleen een aantekening op het account zetten) ik heb het gemeld bij online betaalplatform, die ook alleen een aantekening op het account zetten en toen liep ik vast, want meer gegevens had ik niet.... nog niet.

In de periode tussendoor, toen ik geen contact kreeg, had ik al eens met een ander account geboden op een item van haar. Dat bod werd afgelopen vrijdag geaccepteerd.
Dus “andere ik” vroeg om haar bankrekeningnummer en naam om het bedrag over te maken, die verkoper netjes gaf.
Toen bleek ineens dat “andere ik” een parter heeft (ik hoop maar dat hij knap is) en dat de partner van “andere ik” toevallig morgen voor zijn werk in de buurt van de woonplaats van de verkoper is, of hij het misschien op kan halen na zijn werk?

Verkoper vind dat prima en (andere) ik kreeg het adres. En nu kan ik met alle gegevens aangifte doen bij de politie! Ja zelfs voor €12,65 laat ik dit niet over mijn kant gaan.



Sorry hoor maar JIJ wil het als brievenbuspakket, wat ze uiteindelijk ook nog doet, netjes t geld in de jaszak en dan ga je zeuren als, in deze tijd, iets kwijt raakt bij post nl? De grootste rommelorganisatie tijdens corona?! En ze KAN je geen track and trace geven want dat zit NIET op een brievenbuspakketje! Ms even beter je huiswerk doen en als de wiedeweerga je excuses aanbieden..

_Lorette_

Berichten: 12101
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:44

Een brievenbusPAKKETJE heeft een track & trace code. Via Marktplaats kan je kiezen voor pakketpost en brievenbuspakketjes, beide met verzendbewijs. Alleen brieven met gewone postzegels hebben geen traceercode.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:48

just_kiki schreef:
Je leest lekker :+
Ze vroeg om een brievenbus PAKKET. Met track en tracé dus :')


Ik heb pas nog verstuurd als brievenbuspakket en zat GEEN tt op zei de winkelmedewerkster!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:49

Nogmaals: Ik heb gevraagd om een brievenbusPAKKET met track & trace, dat zou niet passen volgens haar, dus betaald voor gewone pakketpost met track & trace.

Verkoper zegt het verstuurd te hebben met postzegels. Ik heb niets ontvangen.

Ik vind het werkelijk bijzonder dat sommige mensen hier dat als mijn eigen fout blijven zien.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:49

Dat zal verschillend zijn. Hier een brievenbus pakket met track en trace. En 1 zonder. Laatste is ook nog niet aangekomen en de 1e van januari al verzonden..

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:50

girlyggirl schreef:
just_kiki schreef:
Je leest lekker :+
Ze vroeg om een brievenbus PAKKET. Met track en tracé dus :')


Ik heb pas nog verstuurd als brievenbuspakket en zat GEEN tt op zei de winkelmedewerkster!


Dan heeft de winkelmedewerker haar werk niet goed gedaan!

DuoPenotti

Berichten: 29778
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:52

Ik verzend best vaak, laatste tijd een berg bitten verkocht die mijn huidige paarden toch niet passen.
Allemaal als brievenbus Pakket en die hebben allemaal track and trace.
Je krijgt daar ook gewoon het bonnetje van mee.
Dus als een verkoopster zegt dat er een TT op zit zou ik even vragen of ze op het goede knopje wil gaan drukken :P
Want je vraagt om een pakket, niet om te frankeren als gewone post. Al is het net zo groot.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:54

Daphara schreef:
IHN schreef:
ok, voor jou misschien duidelijk, maar als iemand mij vraagt:past het in een a 4 envelop zou ik ook aan gewone briefpost denken, hoor.
Dus het is niet onmogelijk dat ze gewoon echt van goede wil was. Dat bedoel ik er maar mee te zeggen.


Goede wil?

Oké, wat moet ik dan volgens jou doen, ervanuit gaande dat de verkoper van goede wil was? Ik heb niets ontvangen, verkoper reageert niet en neemt geen verantwoording, bied geen mogelijke oplossing.

Dus even vanuit gaande dat dit “goede wil” is wat had ik dan volgens jou nu moeten doen als aangifte zo oneerlijk is?

Ik snap niet dat je mij veroordeeld en de verkoper in deze goed blijft praten.
Heb jij nou net zo’n plaat voor je hoofd als verkoper in deze kwestie?

Ik heb ergens voor betaald en het niet gekregen, verkoper heeft zich niet aan de afspraken gehouden en neemt nul verantwoording. Waarin zie jij “goede wil”?
Laat maar, ik wil het ook niet weten, ik snap werkelijk niet dat dit gedrag goedgepraat wordt.


Jesus kun je je mp naam ff noemen dan weet ik tenminste dat ik niks aan je verkoop. Zolang de kans er nog steeds is dat deze mevrouw dacht je tegemoet te komen met hoe je het verstuurd wilde hebben en niet voor 12,- iemand oplicht zou ik toch wat indimmen. Wij zijn overduidelijk voor 500,- opgelicht en zelfs daar maken we een harde les van ipv zo tekeer gaan als jij doet

Gini
Berichten: 17936
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:55

DoretteK schreef:
Helaas is mijn gekochte Marktplaats pakketje met boeken toch echt kwijt door DHL. De verkoper biedt heel lief aan om het geld terug over te maken. Dus ik zeg dat ik dat heel netjes vind, en vraag of ze mijn gegevens heeft (ik had betaald met een MP betaalverzoek, dus niet direct met mijn eigen rekening). Zegt ze dat ze het al heeft overgemaakt. Maar alleen niet naar mij, maar naar Marktplaats O:)


Heb je ondertussen je geld al ontvangen?

Marocje
Berichten: 5610
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:02

girlyggirl schreef:
Sorry hoor maar JIJ wil het als brievenbuspakket, wat ze uiteindelijk ook nog doet, netjes t geld in de jaszak en dan ga je zeuren als, in deze tijd, iets kwijt raakt bij post nl? De grootste rommelorganisatie tijdens corona?! En ze KAN je geen track and trace geven want dat zit NIET op een brievenbuspakketje! Ms even beter je huiswerk doen en als de wiedeweerga je excuses aanbieden..


Sorry hoor, maar nou word ik er ook wel een beetje simpel van, die aantijgingen naar Daphara! Zij heeft gevráágd of het als brievenbus pakket (dat is dus mét track en trace!) kon! Dit kon niet en betaalt voor gewoon pakket. Vervolgens wordt het ‘zogenaamd’ in de brievenbus gegooid.

En dan krijgt Daphara de schuld? Gelooft iemand werkelijk dat de verkoper het wisselgeld in de jaszak heeft gedaan? Dat is te naïef voor woorden: wie gaat er nu een envelop weer openmaken om contant geld in de zak stoppen? Waarom kon dit niet overgemaakt worden? Of vermeld worden?

Dit is toch overduidelijk oplichting..

Ga ff zèlf je excuses aanbieden girlygirl!

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:04

Vrede op aarde Y;(

Hier weer een aantal mooie en snelle verkopen gedaan :j
Blij mee.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:22

Kunnen we de discussie over die bodywarmer niet achter ons laten?

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:23

girlyggirl schreef:
Jesus kun je je mp naam ff noemen dan weet ik tenminste dat ik niks aan je verkoop. Zolang de kans er nog steeds is dat deze mevrouw dacht je tegemoet te komen met hoe je het verstuurd wilde hebben en niet voor 12,- iemand oplicht zou ik toch wat indimmen. Wij zijn overduidelijk voor 500,- opgelicht en zelfs daar maken we een harde les van ipv zo tekeer gaan als jij doet


Ga even ergens anders rellen, het is hier Eindhoven niet.

Brievenbuspakket is met T&T.

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:46

Moestuin schreef:
Kunnen we de discussie over die bodywarmer niet achter ons laten?

Heel erg graag.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:59

Plezier van het lezen van dit topic gaat zo wel over als er ellenlang discussie gevoerd moet worden over die bodywarmer zeg pfff....

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:04

Daphara schreef:
Trouwens nog wel een andere leuke verkoper. Verkocht een dunne bodywarmer (ik heb er blijkbaar nog niet genoeg) dus ik bood er op, bod werd geaccepteerd en ik vroeg of het in een A4 envelop zou passen voor verzending. De meeste bodywarmers die ik gekocht heb zijn allemaal zo verstuurd, dus met brievenbuspost. Maar ze zei dat het niet zou passen, dus ik heb betaald voor pakketpost.

Vandaag melde ze dat het toch wel in een A4 envelop paste en dat ze het te veel betaalde geld in de jaszak had gedaan.


Daphara, ik heb ff je 1e bericht gezocht omdat je steeds zo fel reageert dat jij gezegd heb pakkketje. Hier staat toch echt LETTERLIJK dat je vroeg of het in a4 envelop zou passen.
Daaruit maak ik echt niet op dat je een pakketje met track en trace bedoeld.
Brievenbuspost zou voor mij ook gewoon zijn in een envelop met postzegels erop. En jij was in 1e instantie ook blij met de goedkopere optie. Nu pakt het verkeerd uit en blaas je vd hoogste toren.
En nogmaals:het KAN dat je bent opgelicht.
Maar het kan evengoed dat het wel echt verstuurd is.
En dan volgens de methode die je zelf hebt aangegeven in eerste instantie.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:07

Goh, laten we er nog maar eventjes over door gaan joh :roll:

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:13

S8903N schreef:
Goh, laten we er nog maar eventjes over door gaan joh :roll:


ik voel jouw ergernis niet. Dus waarom zou ik stoppen als ik er nog iets over zeggen wil?
Je kunt ook zelf gewoon niet reageren, he. Dan is het ook klaar.

DuoPenotti

Berichten: 29778
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:14

Gaan we het nu hebben over de reacties op een reactie.... kom aub, beetje lief zijn voor elkaar :knuffel:

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:17

Ik ben niet de enige die klaar is met deze ellenlange discussie. Maar hey, bij deze ontstip ik, erg jammer van het anders zo leuke topic :evaw:

Alja

Berichten: 25624
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:59

Daphara heb ik ook iets verkocht en dat is prima verlopen.

Waar ik wel moe van wordt is dat mensen allerlei grote dingen in enveloppen of brievenbus pakjes willen maar dat is een andere discussie :)

01San

Berichten: 18752
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:35

Alja schreef:
Daphara heb ik ook iets verkocht en dat is prima verlopen.

Waar ik wel moe van wordt is dat mensen allerlei grote dingen in enveloppen of brievenbus pakjes willen maar dat is een andere discussie :)

Ja haha heb ik ook weleens met mensen maar soms lukt het wel met flink pletten en veel tape :')

_Lorette_

Berichten: 12101
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:39

Het probleem is vaak dat het wel in een envelop past, maar dat het vervolgens niet door de brievenbus kan. :P