Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:22

Gisteren ook weer een leuk akkefietje. Ik had een bod gedaan op 3 m³ haardhout en mocht het halen. Kom ik daar, staat er hooguit 1 m³. Dus ik vraag hoe ze het had gemeten, nou met een meetlat. Logisch maar dan weet je kennelijk niet hoe je een kuub hout meet. Nou dat wist ze wel en werd gelijk boos. Ik zei dat ik het voor dat geld niet wilde hebben en deed een bod voor 1 m³. Toen werd ze boos want ik had het voor zoveel gekocht en ik kon het daarvoor meenemen of laten staan. Dus ik ben zonder hout naar huis gegaan 40 km met trailer voor niks gereden. En ...... s'avonds had ze de advertentie gewijzigd in ongeveer 1 m³ haardhout. W.T.F.!!!!

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:54

En de winnaar meest blonde marktplaats verkoopster van het jaar gaat naaaarrrrrr.... _O-

Zonder grappen, dan zou ik me ook goed rot voelen ja, zeker als je die afstand hebt afgelegd.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:04

Alja schreef:
Ineke van harte :)F :)F :)F

Dankjewel <3

Pillow ik zou ook woest zijn zeg!

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 01:45

Vealosz schreef:
Afgelopen week 2 dingen via marktplaats laten verzenden. Een hoofdstel, en een grill voor de auto. Vandaag is de hoofdstel binnen gekomen, erg netjes. Mevrouw ook 5 sterren gegeven. Zelf 4 terug gekregen, beetje jammer maar oké.

Ander pakketje is nog onderweg. Netjes via mail track and trace code van DHL gekregen. Stond er sinds gisteren dat de verzender contact moet opnemen met DHL. Dat doorgegeven aan meneer. Meneer heeft netjes contact opgenomen, en een dossier laten aanmaken. Nou zag ik dat ik de melding kreeg dat ik morgen het pakketje kon ophalen bij de afhaalpunt. Meneer heeft alvast netjes een 5 sterren waardering gekregen van mij, want zo meewerkend heb ik nog nooit meegemaakt. Zelf ook 5 sterren terug gekregen.


Nou.... Dit verhaal is nog niet afgelopen. Nou staat er weer dat het pakketje retour afzender gaat... -O-

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:59

x_ankieee schreef:
En de winnaar meest blonde marktplaats verkoopster van het jaar gaat naaaarrrrrr.... _O-

Zonder grappen, dan zou ik me ook goed rot voelen ja, zeker als je die afstand hebt afgelegd.

Maar het gekke is dat toen ik vroeg of ze wel wist wat een kuub inhield, ze wel wist dat het een meter bij een meter en een meter hoog is. Dus ze had ws een halve meetlat.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 11:26

Hoe had ze dat gemeten met een meetlat dan?

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 11:30

Poekkie schreef:
Hoe had ze dat gemeten met een meetlat dan?

Ja dat staat in mijn eerste post.

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:35

*zucht* iemand zou vanmorgen om 9 uur mijn whiteboard ophalen. 10 voor half 10 nog niemand, dus ik ben eens gaan zoeken. Ze heeft een eigen bedrijf dus ik kon een telefoon nummer vinden. Ik bel op met de vraag of ze het kan vinden? Nou ze moest even heeeel diep nadenken, maar ze was onderweg naar haar werk. Uh je zou om 9 uur bij mij zijn? Ja maar ik moest opeens werken... en dan meld je je niet af ofzo? Echt heel raar zulke mensen, nu wil ze maandag komen, maar ik denk dat ik er wel klaar mee ben.

Alja

Berichten: 25596
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:35

Zou een aanbetaling vragen
Als ze die niet wil voldoen weet je genoeg toch?

beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:46

Vealosz schreef:
Vealosz schreef:
Afgelopen week 2 dingen via marktplaats laten verzenden. Een hoofdstel, en een grill voor de auto. Vandaag is de hoofdstel binnen gekomen, erg netjes. Mevrouw ook 5 sterren gegeven. Zelf 4 terug gekregen, beetje jammer maar oké.

Ander pakketje is nog onderweg. Netjes via mail track and trace code van DHL gekregen. Stond er sinds gisteren dat de verzender contact moet opnemen met DHL. Dat doorgegeven aan meneer. Meneer heeft netjes contact opgenomen, en een dossier laten aanmaken. Nou zag ik dat ik de melding kreeg dat ik morgen het pakketje kon ophalen bij de afhaalpunt. Meneer heeft alvast netjes een 5 sterren waardering gekregen van mij, want zo meewerkend heb ik nog nooit meegemaakt. Zelf ook 5 sterren terug gekregen.


Nou.... Dit verhaal is nog niet afgelopen. Nou staat er weer dat het pakketje retour afzender gaat... -O-

Oh dhl. Zo is een pakketje naar mij toe ook eens twee weken onderweg geweest en ineens stond hij weer bij de verzender voor de deur. Zonder mededeling of iets, gewoon terug naar de afzender. Zij heeft hem natuurlijk gelijk weer verzonden en toen kwam hij wel aan. Maar ja, twee weken is best een tijd ;)

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:05

Beert, ik denk ook dat zodra hij terug bij verzender is dat ik hem echt wil laten versturen via PostNL.

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:18

Alja schreef:
Zou een aanbetaling vragen
Als ze die niet wil voldoen weet je genoeg toch?


Oh goed idee thanks

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 17:47

Vealosz schreef:
Vealosz schreef:
Afgelopen week 2 dingen via marktplaats laten verzenden. Een hoofdstel, en een grill voor de auto. Vandaag is de hoofdstel binnen gekomen, erg netjes. Mevrouw ook 5 sterren gegeven. Zelf 4 terug gekregen, beetje jammer maar oké.

Ander pakketje is nog onderweg. Netjes via mail track and trace code van DHL gekregen. Stond er sinds gisteren dat de verzender contact moet opnemen met DHL. Dat doorgegeven aan meneer. Meneer heeft netjes contact opgenomen, en een dossier laten aanmaken. Nou zag ik dat ik de melding kreeg dat ik morgen het pakketje kon ophalen bij de afhaalpunt. Meneer heeft alvast netjes een 5 sterren waardering gekregen van mij, want zo meewerkend heb ik nog nooit meegemaakt. Zelf ook 5 sterren terug gekregen.


Nou.... Dit verhaal is nog niet afgelopen. Nou staat er weer dat het pakketje retour afzender gaat... -O-

Oh dhl. Zo is een pakketje naar mij toe ook eens twee weken onderweg geweest en ineens stond hij weer bij de verzender voor de deur. Zonder mededeling of iets, gewoon terug naar de afzender. Zij heeft hem natuurlijk gelijk weer verzonden en toen kwam hij wel aan. Maar ja, twee weken is best een tijd ;)[/quote]


DHL betekent :duurt-heeeeeel-lang

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 14:36

Heb nu een dilemma met een beoordeling, of ik haar 4 of 5 sterren ga geven.

Contact was goed, deal binnen een uur rond en betaald, verzending ook mega snel. Maar het product wat ik kreeg (setje pees/strijklappen) was echt heel vies; zaten allemaal haren in, vlekken op, zand en modder, zat zelfs een soort haar-elastiekje oid in het klittenband... dus echt niet netjes. Tuurlijk hoeft het niet spik en span te zijn bij 2ehands, maar dit..

Wat denken jullie?

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 14:39

Oh, nu ben ik de stomme verkoper. Had een Wii verkocht heb ik de balance bord niet in de doos gedaan.

Morgen maar even naar Lelystad rijden om die nog even bij de rechtmatige eigenaar te brengen. Zo suf.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 14:48

x_ankieee schreef:
Heb nu een dilemma met een beoordeling, of ik haar 4 of 5 sterren ga geven.

Contact was goed, deal binnen een uur rond en betaald, verzending ook mega snel. Maar het product wat ik kreeg (setje pees/strijklappen) was echt heel vies; zaten allemaal haren in, vlekken op, zand en modder, zat zelfs een soort haar-elastiekje oid in het klittenband... dus echt niet netjes. Tuurlijk hoeft het niet spik en span te zijn bij 2ehands, maar dit..

Wat denken jullie?


Hangt ervan af wat in de advertentie vermeld stond. Was deze staat duidelijk uit de tekst of foto af te leiden? Stond er misschien zelfs iets bij als 'product wordt niet meer schoongemaakt voor verzending'?
Dus in het kort: wat zei de advertentie?

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 14:54

Citaat:
Hangt ervan af wat in de advertentie vermeld stond. Was deze staat duidelijk uit de tekst of foto af te leiden? Stond er misschien zelfs iets bij als 'product wordt niet meer schoongemaakt voor verzending'?
Dus in het kort: wat zei de advertentie?


Uh nou vrij weinig haha. Enkel:

“Te koop: peeskappen in kleur X maat full”

Ik heb er verder ook niet naar gevraagd, op de foto zagen ze er prima uit. Ik verwacht ook niet dat het superschoon aankomt maar dit was wel een beetje te.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 14:59

Ja, dat is typisch paardenspullenverkoop.
Wat ik zou doen en in het verleden dus ook gedaan heb :D: geen waardering geven en aan mezelf beloven dat dit de laatste keer is dat ik tweedehands paardenspul gekocht heb, want voor twee tientjes meer had je prachtige, spiksplinternieuwe peesbeschermers.

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 15:31

Gini schreef:
Ja, dat is typisch paardenspullenverkoop.
Wat ik zou doen en in het verleden dus ook gedaan heb :D: geen waardering geven en aan mezelf beloven dat dit de laatste keer is dat ik tweedehands paardenspul gekocht heb, want voor twee tientjes meer had je prachtige, spiksplinternieuwe peesbeschermers.


Probleem is alleen dat de kleur nergens meer te verkrijgen was, dus ik moest wel :+ _O-

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 15:44

Ik denk dat ik dan 4 sterren zou geven, met als aandacht punt het schone artikel. Even een voorstel of stofzuiger eroverheen vind ik gewoon fatsoen.

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:05

Als jou paard ze 2 keer aan gehad heeft zien ze er ook zo uit. En anders gooi je ze even in de wasmachine, zijn weer als nieuw. Maar even schoonmaken voor de verkoop is wel zo netjes.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:27

Toch vind ik dat je als verkoper een verantwoording hebt om een artikel in de best mogelijke staat af te leveren, dus ook dat je het tenminste ze schoon mogelijk moet afleveren. Ik zou daar inderdaad een mindere beoordeling voor geven.

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 17:31

Ja ik vind het ook echt geen ramp, gooi ze inderdaad wel even in de wasmachine! :j Maar toch jammer, ik probeer m’n producten altijd netjes schoon op te sturen. Zou toch mooi zijn als iedereen dat doet :D

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:23

Ik stuur mijn artikelen wel zo schoon mogelijk op. Zou mij doodschamen als verkoper, als ik ze zo vies Ankie zou krijgen en als koper er echt een mindere waardering voor geven.

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:30

Ik zou ook een mindere waardering geven. Het is toch ook geen 5* waard als in ‘helemaal goed’?

Vandaag een badkamerkast opgehaald. Gister op mp gezien en ik was de eerste die reageerde dus mocht hem ophalen. Het was een klein bedrag in verhouding met waar ze voor opstaan, maar toen ik aankwam was ik verbaasd! De kast is supermooi, echt goede kwaliteit en heel netjes afgewerkt. De verkoper hielp me ook nog met hem in de auto te zetten, hij was veel langer en zwaarder dan ik dacht.

We hadden afgesproken dat ik met een tikkie zou betalen, maar hij deed het toch even via mp zelf anders moest ie mij eerst toevoegen bij de contacten: was het bedrag ineens iets lager? Dus ik zei dit, bleek ie de 40ct die je aan mp moet betalen gesplit te hebben: hij ‘vond niet dat ik alles hoefde te betalen als hij koos voor betaalverzoek via mp’. Dat vond ik echt heel aardig en had absoluuut niet gehoeven!

Beiden ook weer een 5* waardering erbij blijkbaar, das altijd fijn!