Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:56

bridgetF schreef:
Tja...de advertentie is er nog steeds, staat niet op gereserveerd, zo juist voor de laatste keer gebeld. Nu laat ik het maar...

Heb ik ook eens gehad bij een pony.
Ineens was de pony die ik in de kijk had veranderd in een hele andere pony, maar wel met dezelfde tekst.
Later hoorde ik dat veel handelaren dat zo doen. Dan hoeven ze niet opnieuw te betalen als ze weer een pony aanbieden, maar blijft dezelfde advertentie staan, alleen met andere foto.

Eén keer had ik zelfs dat ik vroeg om de exacte stokmaat van de aangeboden bonte pony.
Bonte pony? Oh hadden we die dan nog?
En even later, nee we hebben nog wel een witte staan, maar die is verder precies hetzelfde hoor.
Alsof je een fiets koopt … nee laat maar, bedankt.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:05

Isapaardje schreef:
Ineens was de pony die ik in de kijk had veranderd in een hele andere pony, maar wel met dezelfde tekst.
Later hoorde ik dat veel handelaren dat zo doen. Dan hoeven ze niet opnieuw te betalen als ze weer een pony aanbieden, maar blijft dezelfde advertentie staan, alleen met andere foto.


de hele advertentie is nog krek het zelfde, zowel tekst als foto.

Ik vermoed inderdaad wel dat het een handelaar is, daar deze nog een andere advertentie heeft met een andere pony.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:10

Oke ik verkocht een fitnessbankje. Krijg reactie van Anita: "kan je er goed bloot op liggen?"
Ik dacht echt eehhh wat? :') Uiteindelijk maar gereageerd met "ja hoor geen probleem"
Krijg ik terug: "Mag ik proberen in bikini?"
Wuuuuut :')

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:35

antje_vip schreef:
Oke ik verkocht een fitnessbankje. Krijg reactie van Anita: "kan je er goed bloot op liggen?"
Ik dacht echt eehhh wat? :') Uiteindelijk maar gereageerd met "ja hoor geen probleem"
Krijg ik terug: "Mag ik proberen in bikini?"
Wuuuuut :')

Haha ik had teruggestuurd: “ Als u het koopt kunt u bij u thuis uitproberen wat u wilt / fijn vind”

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:26

Haha sommige verhalen ook :')

Maar sommige mensen zijn echt aso...

Een x aantal maanden had ik mijn auto (Ford Focus) te koop gezet. Nou binnen enkele dagen een afspraak met een meid gemaakt om te kijken. Dus auto op "gereserveerd" gezet.

Gaat een of andere kerel mij helemaal volspammen dat hij dezelfde dag die auto nog ophalen wilde voor een x bedrag.

Euhm nee meneer; ik heb al een afspraak staan en die gaat voor. Ik wil u wel op reserve zetten mocht de koop niet doorgaan.

Nou dat moest uiteindelijk danmaar (ondertussen wel door blijven spammen, heb maar niet meer gereageerd)

Wantja afspraak is afspraak en de auto onder de neus van die meid doorverkopen is ook zo gemeen. En zo wil ik niet zijn :)

Nou die meid is met haar vriend langsgeweest en heeft mijn auto meegenomen. Ze was heel blij dat ik hem niet had weggedaan naar die man (had het haar verteld tijdens de proefrit).

Enkele dagen later kreeg ik nog een leuk berichtje van haar dat ze zo blij is met de auto en hoe fijn hij rijdt :D

Ging allemaal heel snel. Ik had mijn zinnen gezet op een andere (grotere) auto, welke ik kon overnemen van mijn pake (welke helaas nu overleden is). Maar dan moest de Focus eerst weg. Plus een week later zou ik met mijn vriend op vakantie gaan.

Nou wij konden mooi op vakantie in mijn nieuwe auto :D

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:34

Wat gaat het nieuwe topic hard! Dat zegt een hoop over marktplaats :')

Had gister ook wel een leuke.
Iemand had ergens interesse in, mee akkoord gekomen. Krijg ik, het geld staat op uw rekening!
Euh hoe kan dat? Heb nog niets verstuurd aan gegevens? :o?
Ja zegt ze ik heb al eens eerder iets bij je gekocht dus had je gegevens nog.

Haha super grappig!

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:35

Ooh het stond er ook echt op?

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:38

ja! ik snapte het in eerste instantie al niet :))

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:40

Haha nee idd! Best een gok ook van haar, maar wel leuk! :D

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:43

Ik zou het zelf ook nooit gedurfd hebben.
Kan me niet goed meer herinneren wat ze gekocht heeft destijds, maar voor het zelfde geld was ik gewisseld van bank :oo

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-19 15:04

Saul: dat is nog eens leuk :D snelle deal :D

belle_boef

Berichten: 10738
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:59

Ik zou haar dan wel de tip geven om het niet weer te doen. Indd stel dat je van bank bent gewisseld of een gezamenlijke rekening hebt en bent gescheiden oid.

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:21

belle_boef schreef:
Ik zou haar dan wel de tip geven om het niet weer te doen. Indd stel dat je van bank bent gewisseld of een gezamenlijke rekening hebt en bent gescheiden oid.

Dan krijg je bij betalen toch de melding dat het nummer niet bij de naam hoort

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:32

Soms krijg je via mp van meerdere mensen berichtjes en raken dingen door de war. Ik heb net per ongeluk iemand die vroeg of iets nog beschikbaar was geantwoord dat ik het pakketje voor haar net naar het postkantoor gebracht heb. ;-)

sabine1979

Berichten: 2596
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 04:56

Ik had vorig jaar winterrijlaarzen op mp staan.
Krijg ik een bericht van iemand uit de buurt of hij mocht komen passen.
Nou prima,
2 Tellen later een berichtje of ze een supermarkt bij mij in de buurt hebben.
Ik reageer, ja er zit een spar.
Hij: zouden ze daar ook condooms hebben?
Ik: >;) , weet ik veel
Hij: ik moet wel xl mat hebben

Toen heb ik het gemeld aan mp en hem geblokkeerd :wave:

4 weken geleden had iemand interesse voor dezelfde laarzen, waren het eens over de prijs, ik een betaalverzoek gedaan.
Staat nu nog in afwachting van betaling, dusss :wave:

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 07:56

sabine1979 schreef:
Ik had vorig jaar winterrijlaarzen op mp staan.
Krijg ik een bericht van iemand uit de buurt of hij mocht komen passen.
Nou prima,
2 Tellen later een berichtje of ze een supermarkt bij mij in de buurt hebben.
Ik reageer, ja er zit een spar.
Hij: zouden ze daar ook condooms hebben?
Ik: >;) , weet ik veel
Hij: ik moet wel xl mat hebben

Toen heb ik het gemeld aan mp en hem geblokkeerd :wave:

4 weken geleden had iemand interesse voor dezelfde laarzen, waren het eens over de prijs, ik een betaalverzoek gedaan.
Staat nu nog in afwachting van betaling, dusss :wave:


:')

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 08:02

Sommige verhalen zijn echt te erg :=

Ik heb nu ook weer mensen die iets heel graag willen en vervolgens niets laten horen. Zo irritant!

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:17

misschien wilde hij de condooms wel als pas sokje gebruiken

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:58

In een ver verleden (+/-15 jaar geleden) heb ik eens een spelcomputer gekocht (nintendo DS lite) via marktplaats. Volgens verkoopster had deze een lichte beschadiging maar functioneerde hij verder uitstekend. Pakketje kwam binnen, zag dat ding er uit alsof hij was bewerkt met een moker.
Schermpjes hingen los van elkaar, ding ging niet meer aan, behuizing was verbrijzeld. Echt gewoon beyond repair.
Ik met mijn 12 jaar mijn papa inschakelen, kregen we toch een bak oliebol over ons heen.... Want als ik oud genoeg was om zelf iets te bestellen via mp was ik ook oud genoeg om met teleurstellingen om te gaan (?) en ik was wel een heel aanstellerig kind dat ik het verdere contact door mijn vader liet doen, ze voelde zich zogezegd "aangevallen" (en papa maar netjes blijven)
Bovendien was ze directeur van een prominente scholengemeenschap en ze zou er wel even voor zorgen dat geen enkele school mij zou willen hebben met mijn manipulatieve gedrag.
Uiteindelijk geen cent van mijn gespaarde 100 euro teruggezien.
Wel diep ik soms het toenmalige mailverkeer op als ik wil lachen, want hoewel ik er onwijs van baalde, en nooit meer een apparaat via marktplaats heb durven kopen, waren de idote uitvluchten van mevrouw achteraf hilarisch :')

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:29

Echt schandalig om een kind van 12 op een dergelijke manier op te lichten :r . Zéker voor een directeur van een scholengemeenschap. Aan mij had ze een slechte gehad als het mijn kind was geweest,

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:44

Ik heb mijn zadel te koop staan, verder een goed zadel, een Kieffer. Kreeg ik gisteravond een berichtje: voor 40 euro kom ik hem ophalen. Jaa, dag, ik wil er wel vanaf, maar niet voor zo weinig.
Ik heb gevraagd of het een grapje was. Of misschien een typefout, dat ze 400 euro bedoelde.

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:26

@ het Nintendo verhaal:
Wow, dat is wel erg grof :wow:

Ik heb een leuke ervaring. Had een tent gekocht die ik moest ophalen, helemaal aan de andere kant van het land := . Maar ja, die dingen zijn niet meer te krijgen verder. Aangegeven dat het dus een paar weken kon duren. Vond ze helemaal prima, tent voor me gereserveerd en ik heb 'm 2 weken later netjes opgehaald :D .

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:15

Ik had laatst ook een vreemde. Had een advertentie met dekjes (PK en Eurostar) in goede staat met bijpassende beenbescherming.
Krijg ik reactie van een meisje; “wat wil je voor het groene én roze setje?”
Ik geef aan “€55 incl verzendkosten” (dus twee dekjes, 2x kappen voor en achter en springschoenen)
Zegt ze: “nee dat is te duur”
Ik: “ok waar dacht je dan zelf aan”
Zij: “ja 20 euro want ik ben nog maar een kind en kan natuurlijk niet veel besteden”

Ok droom en spaar nog even verder :+

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:22

Ik zal wel een raar mens zijn.
Ik heb dinsdag al een afspraak gemaakt voor deze zaterdag om een pup te bekijken.
Helaas heb ik er een vervelend buikgevoel bij.
Pups zijn naar mijn mening te jong on het nest te verlaten(14 september).
En ik dacht dat ik er aan toe was om een nieuwe hond te nemen. Maar het voelt gewoon nog niet goed -O-

Dus ik heb nu net de verkopers een bericht gedaan dat ik toch van de afspraak morgen afzie ivm toch niet klaar voor een nieuwe hond/pup

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:41

hagelslag schreef:
Ik zal wel een raar mens zijn.
Ik heb dinsdag al een afspraak gemaakt voor deze zaterdag om een pup te bekijken.
Helaas heb ik er een vervelend buikgevoel bij.
Pups zijn naar mijn mening te jong on het nest te verlaten(14 september).
En ik dacht dat ik er aan toe was om een nieuwe hond te nemen. Maar het voelt gewoon nog niet goed -O-

Dus ik heb nu net de verkopers een bericht gedaan dat ik toch van de afspraak morgen afzie ivm toch niet klaar voor een nieuwe hond/pup

Juist goed om je gevoel te volgen toch? :) Vast de beste keuze!