Onenigheid met vriendin van vriend

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Matheno

Berichten: 7949
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 15:33

bigone schreef:
Ts, je geeft aan dat je op vakantie nooit paniekaanvallen hebt, wat de omstandigheden ook zijn, kun je aangeven waar dan het verschil in zit met je dagelijks leven waarin je ze dus wel hebt?


En automutilatie.
TS, ik denk dat je écht hulp moet zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 15:35

Liesje1611 schreef:
Nouja hele verhalen over haar schrijven op instagram met hashtags als #fakefriend, #backstabber etc is natuurlijk ook niet zo aardig :=


Bron?

TS, het meeste is hier wel gezegd, zoek hulp.. :(:)

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 15:53

Relaxed schreef:
Liesje1611 schreef:
Nouja hele verhalen over haar schrijven op instagram met hashtags als #fakefriend, #backstabber etc is natuurlijk ook niet zo aardig :=


Bron?

TS, het meeste is hier wel gezegd, zoek hulp.. :(:)


Hoe bedoel je? Het is haar eigen instagram pagina, te vinden via de link in haar onderschrift :)

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Onenigheid met vriendin van vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 16:10

O Ts doe dat nou gewoon niet :n
Zo ga je alles kwijtraken, de vriendengroep, misschien zelfs wel je vriend.
Je roept het nu over jezelf af -O- en dat doe je echt helemaal zelf.
Karma is een bitch.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:34

Gezien je aangeeft dat je een angststoornis hebt en dat je geen hulp meer hebt vanwege financiële redenen zou ik toch weer professionele hulp proberen te zoeken. Misschien is er iemand in je omgeving die het voor je wilt betalen als je dat zelf niet kan. Of is er financiële hulp waar je voor in aanmerking komt. Daar kan misschien de gemeente/wijkteam oid je mee helpen

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:40

Liesje1611 schreef:
Relaxed schreef:

Bron?

TS, het meeste is hier wel gezegd, zoek hulp.. :(:)


Hoe bedoel je? Het is haar eigen instagram pagina, te vinden via de link in haar onderschrift :)



En nu snel verwijderd uiteraard.. :roll:

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:52

TS, ga alsjeblieft hulp zoeken. Hoe fijn zou het zijn als je aan je problemen zou werken in plaats van problemen zou maken?



meggiemeg schreef:
Het is zeker confronterend als een vriendschap bij jouw dieper zit/heeft gezeten dan bij haar. Probeer er van te leren, maak er het beste van en wat de rest ook zegt, doe gewoon tegen haar, zal in het begin moeilijk zijn en raar aanvoelen, maar op den duur zal dat steeds makkelijker gaan. Voor je vriend ook het fijnste als het zo kan gaan, hoeft hij voor zijn gevoel ook geen kant te kiezen.

De vraag is of dat überhaupt wel het geval is. Ze waren vrienden, die vriendin kwam voornamelijk met kleine problemen bij TS terwijl TS met zeer zware en ingewikkelde problematiek bij die vriendin aanklopte voor steun. Zit de vriendschap bij die vriendin dan minder diep als ze geen steunpilaar voor dat soort problematiek wil zijn?



__Sannne schreef:
En nu snel verwijderd uiteraard.. :roll:

Nou dat is juist het enige verstandige dat ze deed.

Niqui

Berichten: 2179
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:53

Uiteraard. Met alle respect hoor. Ze vraagt om een slotje. Niet om nog meer shi.t over zich heen te krijgen. Respecteer dat gewoon!

Anoniem

Re: Onenigheid met vriendin van vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:56

GDG de link is idd verwijderd, het betreffende bericht op instagram nog niet helaas..

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:58

Relaxed schreef:
GDG de link is idd verwijderd, het betreffende bericht op instagram nog niet helaas..

Oh. Toch nog steeds niet verstandig bezig dan dus. Jammer. TS kom op, de leeftijd van dit soort puberale/kinderachtige acties zou je toch wel voorbij moeten zijn. Waarom doe je dit? Je zet jezelf ontzettend te kakken zo (in je omgeving) en laat gedrag zien waar mensen enorm op afknappen. Wil je graag dat mensen zich tegen je keren?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Onenigheid met vriendin van vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:03

Ben ook wel benieuwd naar de motivatie van de TS voor zo'n insta bericht. Je schiet jezelf echt alleen maar in je voet op deze manier. Ook wel medelijden met de vriend van TS..

Niqui

Berichten: 2179
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Onenigheid met vriendin van vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:08

Denken jullie nou echt dat deze opmerkingen iemand met geestelijke problemen gaan helpen? Jullie trappen iemand die het toch al moeilijk heeft op deze manier nog verder naar beneden. En waarom? Respecteer haar verzoek om hiermee te stoppen!

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:11

Niqui schreef:
Denken jullie nou echt dat deze opmerkingen iemand met geestelijke problemen gaan helpen? Jullie trappen iemand die het toch al moeilijk heeft op deze manier nog verder naar beneden. En waarom? Respecteer haar verzoek om hiermee te stoppen!


Ik zie zo goed als alleen maar (opbouwende) kritiek en tips. Waarschijnlijk niet waar TS op zoek naar is.. Maar weetje? Vaak kun je het meeste leren van de adviezen die je niet wilt horen ;)

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:14

Niqui schreef:
Denken jullie nou echt dat deze opmerkingen iemand met geestelijke problemen gaan helpen? Jullie trappen iemand die het toch al moeilijk heeft op deze manier nog verder naar beneden. En waarom? Respecteer haar verzoek om hiermee te stoppen!

Ze had dit topic nooit moeten openen en ik zou haar adviseren om de mods te vragen om dit topic te verwijderen.

Verder het advies om toch echt professionele hulp te zoeken.

Niqui

Berichten: 2179
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:15

Sorry hoor, maar ik vind opmerkingen als: "Ik heb medelijden met de vriend van TS" echt niet opbouwend.
Dat ze hulp moet zoeken is inmiddels wel voldoende duidelijk gemaakt. Dat hoeft niet steeds opnieuw te worden herhaald.
Citaat:
Ze had dit topic nooit moeten openen en ik zou haar adviseren om de mods te vragen om dit topic te verwijderen.

Verder het advies om toch echt professionele hulp te zoeken.
Mee eens!

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:32

Ik ben het er ook mee eens dat opbouwende kritiek best kan, maar dat ik dat niet zie hier. Het enige wat ik nu zie is dat iemand die om hulp vraagt de grond in getrapt wordt met allerlei aannames waar zij helemaal niks aan heeft... ik heb getemd.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:36

Niqui schreef:
Sorry hoor, maar ik vind opmerkingen als: "Ik heb medelijden met de vriend van TS" echt niet opbouwend.
Dat ze hulp moet zoeken is inmiddels wel voldoende duidelijk gemaakt. Dat hoeft niet steeds opnieuw te worden herhaald.
Citaat:
Ze had dit topic nooit moeten openen en ik zou haar adviseren om de mods te vragen om dit topic te verwijderen.

Verder het advies om toch echt professionele hulp te zoeken.
Mee eens!


Toch vind ik het niet heel gek om, als ts zijnde, stil te staan bij het effect wat haar gedrag op haar vriend heeft. Hij staat er midden tussenin en moet toezien hoe zijn vriendin een goede vriendin van hem zwart maakt op Instagram. Niet een positie waar ik mijn vriend in zou willen zetten.

Niqui

Berichten: 2179
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Onenigheid met vriendin van vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 19:42

Ik dacht toch echt te lezen dat de TS wel degelijk stilstaat bij het effect dat deze situatie op haar vriend heeft. En dat elkaar zwart maken is iets dat van beide kanten komt. Niet alleen van de TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 20:02

Niqui schreef:
Ik dacht toch echt te lezen dat de TS wel degelijk stilstaat bij het effect dat deze situatie op haar vriend heeft. En dat elkaar zwart maken is iets dat van beide kanten komt. Niet alleen van de TS.

Ben jij een bekende of woordvoerder van deze TS?

zonnebloem18

Berichten: 24855
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Onenigheid met vriendin van vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 20:18

Voor TS informeert even goed bij de huisarts. Psychologische hulp kan volledig vergoed worden. Het kost hooguit het eigen risico maar dat is een investering die je moet willen maken in jezelf. Dat ben je waard.

marleen_usar

Berichten: 24674
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:50

Waarom mes in je rug ze legt uit waarom ze niet meer met je wil om gaan dat is toch heel eerlijk van haar.

Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 22:18

Oei in die Instagram posts staat best persoonlijke informatie, en ook wel beschuldigend naar die 'vriendin' toe. Niet iets waar je vanaf bokt naar wilt linken.. en is wellicht ook bekend bij de vriendengroep van de vriend van TS, gezien het openbaar is?

@TS, sterkte met de situatie en de reacties, sommigen hier reageren wel erg hard. Ik denk dat je erg vanuit je pijn reageert en het extra lastig voor je is gezien je omstandigheden. Ik denk dat hulp zoeken geen slecht idee is, en probeer ook om vrede te krijgen met je oude 'vriendin' (of in ieder geval dat jullie weer onbezorgd elkaar kunnen begroeten). Wrok/boosheid is nooit goed voor jezelf, meestal heb je er zelf meer last van dan de ander. :)

stroopkoek schreef:
Wat maakt het uit of ts een link in haar bio had staan ja of nee? Daar gaat heel dit topic toch niet over?
Eerlijk wat een onwijs kinderachtige reacties als ts aangeeft dat dit topic ook op slot kan.


Zou het topic normaal al door mods gesloten moeten zijn, of zouden ze het open laten? Ik weet niet hoe veel tijd daar normaal tussen zit? Voor TS zou het beter zijn als het op slot gaat denk ik.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:08

Moderatoropmerking:
Ik heb een heel aantal berichten verwijderd met een discussie over het onderschrift van TS, aangezien dat nogal offtopic is. Voor de duidelijkheid, wij passen geen onderschriften aan tenzij het echt ongepast is. Ik zag ook een vraag over een definitief slotje, dat doen we vooral als een topic echt uit de hand loopt of tegen de regels is. Dat is nu niet het geval.

Dan nog wat anders: wij vinden het niet erg netjes om TS aan te vallen op wat ze op Instagram zet, ook al is die via haar onderschrift te vinden. Ik wil jullie vragen om het vanaf nu te houden bij wat TS hier op Bokt heeft geschreven en niet door te gaan op haar Instagram.

Matheno

Berichten: 7949
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Onenigheid met vriendin van vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:44

TS, hoe is het nu met je? Enige vorderingen?

Avalanche

Berichten: 16131
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 21:42

0Lunerancea0 schreef:
Schijnbaar heeft ze veel voor hem gedaan toen hij problemen had (dit was voor 'mijn' tijd met hem).
En ze is er heus niet nooit voor me geweest. Het contrast tussen het bij elkaar kunnen aankloppen lijkt terugkijkend zo groot.

Maar het is niet omdat zij haar grenzen aangeeft dat je niet bij haar aan kunt kloppen, toch? Mijn vriendinnen (dat klinkt als een heleboel, de mensen waar ik het nu over heb zijn 2 personen, kunnen ook bij me aankloppen. En er zijn ook momenten dat dat niet kan, en ik persoonlijk word er dan niet zo vrolijk van, dat er zou worden gezegd dat mensen niet bij me terecht kunnen omdat ik een paar keer mijn grens heb aangegeven. Voor degene die namelijk grenzen aangeeft, voelt dat alsof dat wordt afgestraft, en ook als verdraaiing van de waarheid.

Je kunt namelijk prima bij mij aankloppen, en soms kan het niet. Als ik aan het werk ben is het gewoon niet zo handig. En soms ben ik moe, ben ik fijn een serie aan het kijken, en heb ik gewoon even tijd voor mezelf nodig, en zo kunnen er 1000 redenen zijn. Maar nee is gewoon een prima antwoord hoor :) en de persoon die nee zegt, hoeft zich daar niet voor te verantwoorden.