Paarden hebben & partner

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 07:09

Hier een man die ook is gaan rijden en mijn hobby juist stimuleert.

“Schat we moeten nu echt zelf een trailer kopen.”
“Laat ik mijn BE ook maar halen.”
“Dat is toch leuk zo’n haflinger erbij.”

Enkele voorbeelden. Toen ik 2 maanden paardloos was (op de shet na) zei hij dat ik maar weer eens op zoek moest.

Ze staan inmiddels aan huis en hij betaalt aan alles mee. Ze horen erbij net zoals de honden. Nooit discussies over kosten of tijd. Ook toen wij arme studenten waren deed hij nooit moeilijk. Maar heel eerlijk, mocht hij dat wel hebben gedaan dan zou ik het waarschijnlijk niet vol hebben gehouden met hem.

Ideaal!

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 07:21

Mijn vriend houd niet van paarden en is ook allergisch.
Echter had ik al paarden voordat ik hem leerde kennen. En daar ga ik 7 dagen in de week naar toe.
Hij heeft gelukkig totaal geen problemen met de tijd die ik er aan besteed. ( het is ook nog eens 30 minuten enkele reis, dus ik ben elke dag flink lang weg).

Wij vinden onze eigen tijd heel fijn, en ik moet er niet aan denken om elke avond saampjes op de bank te zitten, wat moet je elkaar dan nog vertellen.

We plannen wel altijd genoeg dates in zodat we ook tijd voor elkaar vrij maken.

Hij vindt wel dat er veel geld naar mijn paard toe gaat, maar dat betaal ik allemaal zelf.

Daarnaast hebben we ook nog een hond, dus inderdaad hij komt op nummer 3, maar dit weet hij.

Hij weet ook dat als ik mijn hond en paard niet zou hebben ik ook niet het meisje zou zijn waar hij gek op is.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 07:32

Die van mij is maar 6 maanden/jaar thuis, telkens in blokken van 6 weken weg en 6 weken thuis.
We hebben dus op zich al minder tijd samen dan een "normaal" koppel.

Hij heeft zeker wel een hobby en bezigheid, maar ik werk ook gewoon 30u/week. Ik probeer om alles wel zodanig te plannen dat dat samenvalt maar helaas lukt dat niet altijd.

We waren wel aan het kijken voor een woning ofwel dichterbij stal/mijn weilanden ofwel huis met grond bij. Jammer genoeg hebben ze nu in België besloten om het hypothecaire belastingvoordeel te stoppen en is daarmee ook de zoektocht gestopt. Eerst dit koophuis (versneld) aflossen en daarna zien we wel.

Ik heb met werk en paarden best een drukke agenda en ondanks zijn hobby zit hij dus best wel vaak alleen thuis.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 07:47

Ik ben pas sinds kort weer terug aan het rijden na 10 jaar. Het heeft er gewoon zo lang niet in gezeten (mentaal en lichamelijk). Ik had vroeger wel een paard en momenteel dus niet, dus in feite zijn wij bij elkaar gekomen zonder paard in the picture.

Maar... Mijn vriend is echt degene die me gemotiveerd heeft weer te beginnen en weer eens echt iets te gaan doen waar ik blij van werd en waar mijn hart ligt. Binnenkort ga ik waarschijnlijk het paard waar ik nu op rijdt een tijdje leasen om te kijken hoe het weer bevalt en hoe dat praktisch in ons leven past en daarna komt er misschien een moment dat er toch weer een eigen paard komt, maar dat is nog niet zeker. Ik vind dat we daar heel goed over moeten praten vantevoren want ik weet wat het inhoudt, wat het kost en wat erbij komt kijken, hij niet zo goed al vertel ik hem natuurlijk wel erover.

Dochterlief is inmiddels ook begonnen met rijden dus wie weet delen we straks onze hobby. Mocht er wel een paard komen dan weet ik zeker dat mijn vriend dan regelmatig meegaat, want hij vindt het zelf ook leuk en geniet wanneer ik geniet. Ik ga overigens ook regelmatig mee met zijn hobby (hij speelt grote trom bij een hofkapel van een carnavalsvereniging en hoewel ik echt altijd een bloedhekel aan carnaval heb gehad doe ik ook heel hard mijn best juist de leuke kanten eraan te vinden maar vooral ook hem te steunen zoals hij mij doet *\o/* ) en we hebben samen ook dingen die we heel leuk vinden om te doen, legpuzzels en lego bijvoorbeeld :)

Dus hier alleen maar positief gelukkig!

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 07:51

Mijn vriend heeft mijn paard voor mij gekocht. Hij rijdt zelf geen paard, vindt het af en toe wel leuk om mee te gaan. Hij vindt het vooral leuk dat ik er zo blij en enthousiast van word. Hiervoor had ik een bijrijdpaard op 20 minuten afstand dat vond hij wat minder. Maar we hebben er eigenlijk nooit problemen over.

MarliesV

Berichten: 15205
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:57

Ik kan mij (op de TS haar situatie na) niet voorstellen dat je in een fijne relatie zit maar wel issues hebt over een andermans hobby. Of dat nu de paarden is of een andere hobby.

Leven en laten leven, ieder zijn eigen hobby naast je baan lijkt mij alleen maar gezond.
Dat een hobby geld en tijd kost, so be it. Daar wordt je gelukkig van, van thuis zitten niet.

Wij zouden niet 24/7 naast het werk op elkaars lip kunnen zitten. Ieder zijn eigen ding en nadien lekker samen op de bank ploffen.

En ja, hij gaat wel eens mee naar stal, mest wel eens de wei uit of sleept de bak. Gaan wel eens samen wandelen met pony maar over het algemeen gaat hij lekker naar de sportschool/mountainbiken of rommelen in de schuur en is hij regelmatig langer weg dan ik.

Naast de paarden heb ik ook nog een hobby aan mountainbiken (maar dan graag zonder kerel), met een beetje plannen is dit nog nooit een issue geweest.

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:03

Hier sinds maart nu een vriend, hij moest eerst niks gaan paarden hebben waren eng etc. Maar hij werd toch verliefd op die van mij :') dus vind het hartstikke leuk, hij zal er niet opgaan maar hij speelt met die van mij als mannen onder elkaar :')

Die van mij staat aan huis ook ideaal.(Ik woon nog bij mijn ouders)

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:11

Wij wonen samen en hebben paarden aan huis. De minishet is echt zijn vriendinnetje en als ik 's avonds aan het rijden ben, gaat hij de kleine uitgebreid borstelen. Dressuur vind hij vreselijk, gelukkig rijd ik western :D

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:11

Mijn vriend was bang voor paarden voor hij mij ontmoette, maar wilde op een gegeven moment wel een keer mee. En toen wilde hij ook wel een keer wandelen. En eten klaarmaken kon hij ook wel. En met 'm grazen lukt ook. En toen maar een lesje paardentaal bij mijn instructeur gedaan omdat hij de kudde niet begreep en eng vond. Inmiddels is hij mijn backup als ik niet kan en gaat hij gerust alleen paard uit de kudde halen, wandelen en voeren. Paardlief komt ook al meteen naar hem toe als hij er bij is. Eten maakt vrienden :D :Y)
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 11-10-19 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiwabalia

Berichten: 4698
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:12

Poe, als ik sommige antwoorden zo lees, mag ik toch wel in mijn handjes knijpen met mijn vent.

Mijn vriend vind het belangrijk dat ik dingen doe die mij gelukkig maken, en naast hem is dat mijn paardendame. Ik ga nog steeds 6 keer per week, hij gaat meestal mee en onze hond ook.
Hij heeft niks met paarden maar vind mijn merrie inmiddels wel leuk (ook omdat het eigen is) en met kleine dingetjes helpt hij wel (wilt best ondertussen de slobber maken of even mijn slowfeeder vullen).

Hij heeft altijd geroepen dat ik echt niet moest denken dat hij ging uitmesten, maar zelfs toen ik ziek op bed lag, stelde hij voor om Wieb te mesten en voeren.

Wel moet ik eerlijk toegeven dat ik kieskeuriger ben geworden waar ik mijn tijd aan besteed en ik nooit meer op een "doe-het-zelf" stal zal gaan staan. Ook dingen buiten de paarden om zijn leuk (uit eten/weekendjes of avondjes weg), en daardoor is volpension wel fijn.

Daarnaast is er 1 harde afspraak, de woensdag avond is van ons. Dan ga ik dus niet, of er moet iets
spoed zijn. Er ligt wel een plan om minder uur te gaan werken zodat ik meer tijd voor mijn paard heb, als hij aan het werk is, maar ik vind het zelf ook het fijnst om overdag naar stal te kunnen.

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:53

Mijn vriend ziet hoe blij mijn paard me maakt, en daar wordt hij dan weer blij van. Ondanks de soms toch wel aanwezige ongemakken is hij blij dat ik een paard heb. Deels heeft dat te maken met het feit dat ik voor hem naar de andere kant van het land ben verhuisd en dat ik door het paard m'n leven in deze regio kan opbouwen. We gaan 1x per maand samen op wedstrijd en dan leest ie lief m'n proefjes voor. Even helpen met proppen draaien, paard vasthouden, dat soort dingen. Een paar dagen voor de wedstrijd nog even mee naar stal om de proef te oefenen. Hij probeert echt te begrijpen waar ik mee bezig ben en probeert mee te denken. Hoe lief? Hij ziet het zelfs als aanwinst om latere kinderen op te voeden, omdat zij leren om te gaan met verantwoordelijkheid. Oh en hij is ook nog eens ontzettend knap haha. Hij heeft ook z'n eigen hobby waar hij nu ook lekker veel tijd in kan steken. Tuurlijk vindt hij het soms wel eens jammer dat ie alleen thuis is, dus ik probeer dan ook om niet uuuren op stal te hangen. :) Het is immers geven en nemen. Hij gaat dan niet mee naar stal om bij m'n les te kijken ofzo, dat hoeft ook echt absoluut niet, maar als ik z'n hulp nodig heb helpt 'ie graag. Volgend jaar komen de paarden ook nog eens thuis te staan. Ik mag in m'n handjes knijpen!

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:15

Ik heb al heel wat meisjes\vrouwen gezien die zodra ze verkering krijgen hun paard wegdoen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41659
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:16

Mijn vriend kreeg vooraf de waarschuwingen zoals in de OP. Je staat nooit op 1, paarden gaan altijd voor, iewl, paardenmeisjes, leuk voor even, niet je hele leven.

Zelf had (ja, had) hij niks met paarden, maar sinds wij met elkaar hebben, gaat hij toch wel eens mee naar stal in het weekend, en vindt dat ook echt leuk. Hij helpt mee de paarden buiten en binnen zetten, staat vooral als ik wedstrijd heb en vind het heerlijk de merrie lekker te borstelen :).

Hij zeurt er ook nooit over dat ik naar het paard ga, hoe lang ik ook weg ben, wel overleg ik bij echt lange dagen van tevoren (morgen komt bijvoorbeeld de osteopaat en ben ik dus langer weg dan normaal). Het is belangrijk eigen hobby's te hebben, die heeft hij ook. Zo lang je nog genoeg we-time hebt denk ik niet dat een hobby een probleem kan zijn.

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:20

even enkel de beginpost gelezen:

Ik had al paarden voor ik mijn vriend leerde kennen. Van in het begin ook gezegd dat als hij mij ooit voor de keuze zet "hij of de paarden" hij niet eens de vraag moest stellen maar zijn tas mocht pakken.
(Let wel, dit geldt niet als het voor echt financiële issues ofzo is, maar wel als HIJ mij laat kiezen tussen hem en de paarden. Als hij me voor die keuze zet dan is de liefde voor mij en mijn wensen niet groot genoeg. Andersom zal ik hem ook niet vragen om zijn hobby op te geven voor mij.)

Hij vindt het soms wel eens lastig dat ze veel tijd (en geld) in nemen, maar indien nodig krijg ik wel hulp bij klusjes op stal, of zal hij zelfs eens gaan uitmesten als ik echt niet kan. Andersom respecteer ik ook zijn hobby en geef hem daar ook de tijd en ruimte in om die uit te oefenen. Concreet hebben we dus niet heel veel tijd echt samen :+.

Financieel gezien hebben we nog elk onze rekeningen waar we onze eigen hobby's van bekostigen, dus ook daar geen discussie over.

Als het van hem afhangt zou hij het niet erg vinden als er geen paarden meer zouden zijn, in de loop van de jaren heb ik er echter in overleg 2 bijgekocht (heb er nu drie in totaal) (maar dat is wel de grens zegt hij :D ).

Kayleigh__

Berichten: 1073
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:31

Die van mij is meer dierengek dan ik ben. Als ik hem niet tegenhoud hebben we hier straks een halve dierentuin in huis.
Ik leerde hem kennen toen een pensioenpaard had en dat vond ie allemaal prima. Gingen vaak samen naar stal en hij was eigenlijk altijd de gene die uitmestte. Als ik ziek was ging hij ook gerust zelf naar stal om mijn paard te verzorgen.
Vorig jaar hebben wij een veulen gekocht en die is ook echt van ons samen. Hij vind het ook niet zo leuk als ik te vaak zonder hem naar ons veulen ga _O-

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:33

Tot nu toe nog nooit problemen mee gehad met mijn vriend :) Hij is niet opgegroeid met paarden/dieren, maar vind ze wel ontzettend leuk. Gaat ook regelmatig mee als ik moet voeren/binnenzetten.

Ik denk dat het bij ons vooral heel veel scheelt dat hij heel fanatiek is met fitness en daar ook dagelijks 1,5/2 uur uur aan kwijt is. In die tijd doe ik dan meestal mijn paard. Als je beide een tijdrovende hobby hebt kan je elkaar ook makkelijker begrijpen denk ik :) Plus, mijn paard staat er ook wel zo ideaal bij dat als ik een dagje iets anders wil/moet doen dat geen probleem is.

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:43

Ik had mijn paard voor mijn vriend, en hij heeft d'r ook al gezien voordat we iets hadden :))
Hij wist heel goed waar hij aan begon (we kennen elkaar al langer) en vind het juist heel leuk.
Natuurlijk is het soms even wat meer plannen, en je kan soms wat minder spontaan een hele dag weg.
Maar daar houdt hij prima rekening mee! Hij is ook een grote dierenvriend, dat helpt natuurlijk wel.

Hij past zelfs op als ik een weekendje weg ben! Hij heeft al veel geleerd in minder dan een jaar *D
M'n pony is dan ook groot fan van hem, want hij geeft altijd snoepjes haha :Y)
Als ik weg ben dan mest hij m'n stal uit, poetst d'r, maakt een foto voor mij haha. Als we samen gaan oefent hij wel eens een beetje met een stukje longeren, dat is vooral vermakelijk voor mij :P

Maar hij kan d'r in principe helemaal klaarmaken, zodat ik kan rijden haha. Dus we zijn echt samen bezig dan.

En voor mij werkt een relatie ook niet als dat niet zou gebeuren... Andersom zit ik om de week bij zijn wedstrijden te kijken. Niet verplicht, maar omdat ik dat leuk vind *D

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:44

Mijn vriend is druk met zijn eigen hobby's, dat scheelt. De paarden staan aan huis, dus ik ben meestal wel in de buurt en hij hoeft er geen cent aan mee te betalen. Daarom tot nu toe geen enkel probleem. Het is wel zo dat mijn dag begint en eindigt met de paarden en dat ik éérst paarden op stal zet en voer, daarna pas zelf eten ga koken. Hij kent mij niet anders. Ik betrek hem niet echt bij de paarden en heb hem ook niet geleerd hoe je ze moet verzorgen. Het is mijn hobby en ik houd het graag bij mezelf.

tyleysmiley

Berichten: 1898
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:47

Ooh Selka, wat een lieverd die gouden kerel van jou.
Mijn man heeft niet veel met paarden, echter toen ik onze hengst antibiotica moest spuiten (en dat niet durfde :+) heeft hij het van de dierenarts afgekeken en het vervolgens twee weken lang gedaan.
De eerste keer dat hij dat deed, zag ik hem paard aaien, 10 x sorry sorry zeggen en die vreselijke lange dikke naald erin tjoepen, om vervolgens met tranen in z'n ogen de stal uit te komen.
Paard is helaas verkocht en de eerste maanden heb ik zoveel gehuild, dat ook hij aan tafel mee zat te grienen.. Ellende..
Hopelijk volgend jaar weer een nieuw maatje..

Santos_05

Berichten: 3074
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:47

Selka schreef:
Hier een man die ook is gaan rijden en mijn hobby juist stimuleert.

“Schat we moeten nu echt zelf een trailer kopen.”
“Laat ik mijn BE ook maar halen.”
“Dat is toch leuk zo’n haflinger erbij.”

Enkele voorbeelden. Toen ik 2 maanden paardloos was (op de shet na) zei hij dat ik maar weer eens op zoek moest.

Ze staan inmiddels aan huis en hij betaalt aan alles mee. Ze horen erbij net zoals de honden. Nooit discussies over kosten of tijd. Ook toen wij arme studenten waren deed hij nooit moeilijk. Maar heel eerlijk, mocht hij dat wel hebben gedaan dan zou ik het waarschijnlijk niet vol hebben gehouden met hem.

Ideaal!


Geweldig!! Hier ook een man in de paarden. Ze staan aan huis. Eerst samen de verzorging, daarna is hij gaan mennen en sinds vorig jaar zelfs rijden! Het zijn gewoon huisdieren en alle kosten worden verdeeld.

Hier nu ook geen probleem om een nieuw zadel te kopen, nieuwe dekjes of wat anders :D Een goede trekauto, een tweede trailer (voor als je allebei ergens anders wilt rijden)... Ik voel me niet meer bezwaard om voor te stellen dat ik wat anders nodig heb :D

Sure_lee

Berichten: 10411
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:48

Ik heb niet echt een nummer 1. Ik vind mijn paarden belangrijk, mijn vriend belangrijk, mezelf belangrijk en vrienden en familie belangrijk.
Besteed daar aandacht aan en doseer dat.
Alles en iedereen vermaakt zich ook wel zonder mij.

Toen ik met mijn vriend ging daten via Tinder was hij wel benieuwd hoeveel tijd er in mijn paarden ging zitten. Valt bij mij reuze mee en is prima te combineren omdat hij lange dagen maakt op het werk.
Hij gaat mee als hij tijd heeft en vindt ze heel leuk.

Ik ben ook geen wedstrijd ruiter ofzo. Geniet van de omgang met mijn paardjes en maak buitenritten.

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:52

Mijn vriend en mijn pony's staan samen op één :)
Hij heeft nog nooit geklaagd over hun, maar ik probeer de pony's wel zoveel mogelijk in te plannen als hij gaan werken is. Maar als dat niet lukt, klaagt hij ook niet. Hij heeft gewoon zijn eigen hobby's, wat ik zelf ook belangrijk vind.
Hij vindt de pony's wel leuk, en helpt me af en toe als ik het vraag maar hij gaat zeker niet vaak mee, maar dat hoeft voor mij ook niet. Als hij meegaat geeft hij altijd wortels en snoepjes, pony's zien hem graag komen :P

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:53

Enige wat mijn vriend aan ergert is als ik m'n schoenen uittrek op de mat en er beland weer wat stro op de mat :')

tja sorry schat dat is het enige wat ik niet kan onthouden.. sokken uitkloppen na het opstrooien.. _O-

Verder heeft hij zn E rijbewijs gehaald en rijd hij gerust met mijn paarden, kan hij ze in z'n eentje in en uitladen en vind het prachtig om de hindernis omhoog te doen/helpen met springen. Poets gerust een paard, zet haar in de molen of wandelt ermee. Ik heb echt de liefste ever *\%/* <3

edit; heb hem ook de helft van 1 van mijn paarden gegeven.. tegelijk met de dierenarts rekening :Y)

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:58

ik had al paarden voor ik mijn man leerde kennen (nou ja, ik kende hem al 40 jaar).
Hij heeft me altijd gesteund, mijn paard kreeg steeds vaker koliek en dan ging hij ook midden in de nacht mee om te checken. Maar toen ik uiteindelijk mijn paard liet inslapen en de ezel naar de ezelopvang ging en ik het land verkocht, was hij er wel erg blij om.
Hij raadt me ook sterk af weer aan een paard te beginnen, als ik bij mijn voormalige stalburen even naar mijn ex-stalkat ga kijken, krijg ik al boze blikken als ik alleen maar naar de paarden kijk :roll:

Nu kunnen we eindelijk met vakantie b.v. (ware het niet dat ik nog een 20 jaar oude kat heb met chronisch niesziekte die niet naar een pension kan :') )

AnnetteFlame

Berichten: 1443
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:17

Ik zal vast een gekke mening hebben, maar paard staat op vol pension, dus die mist mij echt niet als ik er een paar dagen niet ben. Ik laat paard dus gerust staan voor een man en probeer t ook zo te plannen dat de man er zo min mogelijk 'last' van heeft/tijd van mij kwijt is.

Maar idd een man hoef niet te vragen om te kiezen tussen hem en paard want die keuze is simpel