Paarden hebben & partner

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:28

Ik vind het eigenlijk wat eng om eerlijk te zijn.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:36

Dat vind ik toch ook wel... je kan je wel zorgen maken maar dit vind ik best bizar. Wat is het volgende, niet alleen mogen fietsen?

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:46

Mijn vriend heeft helemaal niks met paarden. We zijn nu 4 jaar samen, ik heb mijn paard dubbel zo lang. Hij wist dus dat hij haar er gewoon lekker bij kreeg, alles of niks haha.

Hij heeft er nog steeds niks mee - hij vind paarden te groot en wilt er niet bij als ze los lopen. Van achter de omheining aait hij haar wel en geeft hij haar wel eens een koekje, hij gaat in het weekend meestal wel mee als ik de stal ga uitmesten, maar hij heeft niet echt een band met mijn paard.

Ik voer zelf, mest ook de stal zelf uit, dus ik ga 365 dagen per jaar naar stal. Dat vind hij soms wel lastig, als ik ergens wil vertrekken "want ze moet nog eten", maar hij legt zich er wel bij neer. Ik zie mijn weekends vaak in duigen vallen door zijn werk dus we gaan gelijk op, we vinden het niet altijd leuk maar we gunnen elkaar "mijn ding" wel :)

En als ik zijn hulp nodig heb op stal, met de omheining oid kan ik altijd op hem rekenen. Ik moet enkel zorgen dat mijn paard hem niet bang maakt en niet aan hem geraakt haha.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:56

Saul schreef:
Hij wil niet mee. Afgelopen zondag is hij meegegaan omdat ik niet alleen mocht en dan met heeel veel tegen zin. Dat hoeft niet van mij ...

Hij kan me volgen via endomondo dus ja ...
.


Lekkere gezonde relatie dan... Dat is toch niet normaal. Jij bent geen klein kind, hij is je vader niet.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 00:32

Ik begrijp nog steeds niet dat mensen dieren nemen en dan er maar een paar keer pw naartoe gaan/willen. En ook niet dat je de partner op 1 zet en dieren "logisch"lager staan. Hoezo? Zijn dieren minder dan een mens?
Ik had daar vroeger zo een hekel aan dat mensen zeiden; eerst mensen, dan dieren........

Mijn man en ik hebben deze discussies helemaal niet en doen alles samen met de paarden, dus het loopt prima.
Onze zoon staat op nr 1, omdat daar gewoon niks tegenop kan. Maar verder heb ik geen weegschaal staan. Ik hou van alle dieren hier en mijn man ook. We zullen in uiterste nood vast als eerste voor elkaar kiezen, maar het is eigenlijk geen optie om te moeten kiezen.

Dat we het samen doen, wil niet zeggen dat we alles samen of tegelijk doen. Zomaar kans dat mijn man hooi geeft, ik uitmest etc.
Op onze gehuurde plek waren we amper tegelijk bij de paarden en als we samen waren, deden we ook allebei iets anders qua taak of gingen samen rijden.

Bezorgdheid snap ik dan weer wel. We stonden in het bos en ik haalde toen onze 4 uit de paddock. Was op 1 gaan zitten en had er 3 naast. Ik zeg; we stappen een rondje. Na een half uur, 3 kwartier belde hij of het goed ging. Hij dacht dat ik om de stal heen stapte en terug kwam. Het werd donker........Ik was gewoon een ritje maken :)
Maar we bellen wel vaker of alles goed is gegaan bij het een of ander......Niet om te controleren.

Wij hebben dus 1 kind en toen hij klein was zaten we wel in een echt lastige positie.
Mijn vader ging dood toen ik zwanger was. Wij waren daarvoor ingetrokken bij mijn ouders, omdat mijn broer zwaar gehandicapt was en mijn moeder en ik een kapsalon hadden. ( op 30km )
We hadden er 3 en later 4 en daarna weer 3. 2 stallen uit te mesten en 1 opfok plek die we om de beurt uitmestte.
Alleen vanwege het inwonen, konden we alles voor elkaar krijgen. Dus een baby, mijn zwaar gehandicapte brper aankleden, eten geven naar busje brengen p tijd, de kapsalon, er zijn als mijn broer thuis kwam, de paarden verzorgen, koken en mijn man had zijn eigen werk nog. Mijn moeder hielp wel met uitmesten, paste op en zo wisselden we elkaar af.
Achteraf was het echt gekken werk en we hebben vaak rond 22uur pas aan tafel gezeten. Daarna is het ook anders gegaan, maar op dat moment sta je ervoor en konden we gelukkig op elkaar leunen en elkaar zo goed helpen.
Honden namen we vaak mee naar de zaak.

Volgens mij merk je het niet eens meer als je al in zo een gekte zit dat het teveel is of als er nog iets bij komt. Het eerste jaar heb ik zelf wel weinig gereden, maar had een korte periode angst toen ik net moeder was.

ML is begonnen toen ik zwanger was, dus kwam goed uit. Je wete van tevoren niet dat je opeens angst krijgt na een bevalling.

Mijn man werkte best veel en natuurlijk stoort dat weleens, omdat je beperkte tijd samen hebt en er soms druk op staat om dan dingen te doen die je wil/moet doen in vrij koste tijd samen.
Maar ik zou iemand er niet om laten lopen als iemand veel tijd besteed aan werk of hobby.

Het is een groot verschil of je iemand zo leert kennen of iemand tijdens de relatie steeds minder tijd heeft denk ik.
Als je gewend bent dat je man er weinig is, is het ook weer wennen als hij opeens veel thuis is.

Ik denk dat mannen het ook vreemd vinden als hun vriendin/vrouw opeens elke avond op de bank zit, als ze gewend zijn dat ze elke avond bij de paarden zitten.

Op een leuke pensionstal bleef ik ook wel uren hangen en kletsen. Maar mijn man heeft echt nooit wat gezegd. Het boeit hem echt niet. Mijn man wist waar ik was en gunt een ander alles. Maar toen ik afgelopen jaar 2x onverwacht een nacht in het ziekenhuis moest blijven, heeft hij het weer wel heel moeilijk. Dat is ook belangrijker om je daar druk over te maken.

Ik denk weleens dat mensen te weinig hebben meegemaakt ( al dan niet samen ) om te weten waar je je wel of niet druk om moet maken.

Anoniem

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 06:26

Mijn vriend heeft zijn huis verkocht (waar bloed, zweet, tranen en heel veel geld is ingestoken) om samen met mij een huis te kopen waar de paarden aan huis konden. Dus hier 0,0 problemen :D Hij helpt indien nodig en steunt mij 100% :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:26

Saul schreef:
Hij wil niet mee. Afgelopen zondag is hij meegegaan omdat ik niet alleen mocht en dan met heeel veel tegen zin. Dat hoeft niet van mij ...

Hij kan me volgen via endomondo dus ja ...



Lastig hoor. Is voor beide wel vervelend zo.

Misschien als er ooit een super brave komt ? Mijn merrie is al aardig op leeftijd dus die zal ik geen jaren meer kunnen rijden.



Ik krijg hier toch echt kriebeltjes van hoor... Is niet een normale relatie -O-

troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:35

bobje26 schreef:
Saul schreef:
Hij wil niet mee. Afgelopen zondag is hij meegegaan omdat ik niet alleen mocht en dan met heeel veel tegen zin. Dat hoeft niet van mij ...

Hij kan me volgen via endomondo dus ja ...



Lastig hoor. Is voor beide wel vervelend zo.

Misschien als er ooit een super brave komt ? Mijn merrie is al aardig op leeftijd dus die zal ik geen jaren meer kunnen rijden.



Ik krijg hier toch echt kriebeltjes van hoor... Is niet een normale relatie -O-


Idd ja, waarom kan je partner je dingen verbieden? Dat maak je toch zelf uit als onafhankelijke volwassen vrouw? Heeft hij de vrouwenemancipatie overgeslagen ofzo??

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:50

superpony schreef:
Ik begrijp nog steeds niet dat mensen dieren nemen en dan er maar een paar keer pw naartoe gaan/willen. En ook niet dat je de partner op 1 zet en dieren "logisch"lager staan. Hoezo? Zijn dieren minder dan een mens?
Ik had daar vroeger zo een hekel aan dat mensen zeiden; eerst mensen, dan dieren........

Mijn man en ik hebben deze discussies helemaal niet en doen alles samen met de paarden, dus het loopt prima.
Onze zoon staat op nr 1, omdat daar gewoon niks tegenop kan. Maar verder heb ik geen weegschaal staan. Ik hou van alle dieren hier en mijn man ook. We zullen in uiterste nood vast als eerste voor elkaar kiezen, maar het is eigenlijk geen optie om te moeten kiezen.


Het is niet zo dat iedereen die discussies heeft of dat iedereen echt definitief de keuze maakt.
Maar de meeste mensen hebben een drukke baan om hun paard te betalen, dan kun je nou eenmaal niet altijd zoveel tijd bij je paard spenderen. Heeft denk niet met willen maar met kunnen te maken. Ik denk dat iedereen het beste met zijn paard voor heeft hier.

En nee, dieren zijn niet minder dan een mens. Maar met een paard wordt je niet snel samen oud, met een paard voed je geen gezin op. Met een partner doe je dat wel, daar lig je straks weer naast in bed als je van stal terug komt. Niet naast je paard.

Dus ik snap heel goed dat sommige bij veel relatie problemen het toch op een lager pitje zetten, de paarden. Want eerlijk is eerlijk, paarden kosten over het algemeen een hele hoop tijd en geld. Ik vind het niet gek dat als je een partner hebt die graag tijd met je doorbrengt en graag samen is dat die daar last van kan krijgen op een gegeven moment. Dat is ook maar een mens met gevoel. :P

Berdien

Berichten: 64558
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:11

Nou ja zeg superpony, wat is dat voor onzin. Dus iemand die niet elke dag bij zijn/haar paard is, zorgt er niet goed voor? :?

Ik werk 40-60 uur per week, ik ben ook niet elke dag bij mijn paarden. Dat vinden ze echt niet erg hoor :') Ze staan zo gestald dat ik echt niet elke dag hoef te kijken of ze er goed bij staan. Staleigenaren zijn dol op ze, stalgenoten checken ze en als er wat is dan sta ik er alsnog direct. Ik heb vanaf mijn 14e eigen paarden en ben nooit standaard er elke dag geweest. En dat gaat ook gewoon al 18 jaar goed ;)

Wat betreft mannen vs paard, hier wist hij ook al vanaf het begin dat ik twee paarden had. Vlak nadat we elkaar leerden kennen overleed volslagen onverwachts mijn ruin, dat was wel even heftig. Hij snapte niet goed waarom ik zo verschrikkelijk verdrietig was, maar steunde me wel. Ondertussen is hij al een paar keer mee geweest en wil hij zelfs wel een keertje op het jachtpaard rijden. De tweejarige vindt hij helemaal geweldig, want die is zo lief en aaibaar :)) Maar verder nooit gezeur over de tijd die ik er doorbreng, of dat ik hele weekenden op stal ben. Hij heeft zijn hobby, ik de mijne. Dikke prima :D

VogeltjeM

Berichten: 3760
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:12

Shaggy09 schreef:
En nee, dieren zijn niet minder dan een mens. Maar met een paard wordt je niet snel samen oud, met een paard voed je geen gezin op. Met een partner doe je dat wel, daar lig je straks weer naast in bed als je van stal terug komt. Niet naast je paard.


Precies :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:17

Feestje bouwen of niet, de mijne was een tijdje terug spontaan huizen aan het kijken. Ik was lichtelijk verbaasd dat hij uitsluitend keek naar woningen waar ze aan huis konden staan of die dichterbij mijn weilanden gelegen waren. Ik heb daar nooit om gevraagd, dat komt dan uit hemzelf.

Hij wil bijvoorbeeld naar het buitenland, Frankrijk spreekt hem enorm aan (al trekt zijn Frans op geen kl*ten en ligt de taal hem ook niet :)) ). En ook daar keek hij naar woningen met grond bij.

Mijn springzadel heb ik van hem cadeau gehad. Ik had die tweedehands gezien in perfecte nieuwstaat voor mooie prijs maar had toen dat budget niet. Bood hij uit zichzelf aan om het aan mij te schenken "omdat je er zoveel plezier aan hebt". (En omdat hij springen/cross leuker vindt dan dressuur).

Het is allemaal best relatief. Maar de dag dat ik hem zou verbieden om alleen weg te gaan of hij mij, voor wat dan ook, dan is het over. Ik bedoel, waar zit je vertrouwen in elkaar dan? Waarom zou je elkaar opzadelen met zo'n giga schuldgevoel omdat die iets wil doen waar die gelukkig van wordt?

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 11:28

Mijn paard staat niet zonder reden in volpension. Juist omdat ik het druk heb met werk en gezin. Dus hoef ik niet iedere dag te gaan en staat ze er toch prima bij en krijgt haar voer op tijd etc.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 11:57

Berdien schreef:
Nou ja zeg superpony, wat is dat voor onzin. Dus iemand die niet elke dag bij zijn/haar paard is, zorgt er niet goed voor? :?

Ik werk 40-60 uur per week, ik ben ook niet elke dag bij mijn paarden. Dat vinden ze echt niet erg hoor :') Ze staan zo gestald dat ik echt niet elke dag hoef te kijken of ze er goed bij staan. Staleigenaren zijn dol op ze, stalgenoten checken ze en als er wat is dan sta ik er alsnog direct. Ik heb vanaf mijn 14e eigen paarden en ben nooit standaard er elke dag geweest. En dat gaat ook gewoon al 18 jaar goed ;)

Wat betreft mannen vs paard, hier wist hij ook al vanaf het begin dat ik twee paarden had. Vlak nadat we elkaar leerden kennen overleed volslagen onverwachts mijn ruin, dat was wel even heftig. Hij snapte niet goed waarom ik zo verschrikkelijk verdrietig was, maar steunde me wel. Ondertussen is hij al een paar keer mee geweest en wil hij zelfs wel een keertje op het jachtpaard rijden. De tweejarige vindt hij helemaal geweldig, want die is zo lief en aaibaar :)) Maar verder nooit gezeur over de tijd die ik er doorbreng, of dat ik hele weekenden op stal ben. Hij heeft zijn hobby, ik de mijne. Dikke prima :D


En wij werken niet? Die 6 paarden kopen zelf hun eten en betalen onze hypotheek??

Wij zouden ze inderdaad never nooit op stal zetten en denken; het is wel goed zo.

Heb vroeger echt weleens iemand gevraagd om naar mijn paarden te kijken of iets te doen, maar doe altijd alles zelf.

Dat je paarden in pension kan zetten en ze daar niks van merken als je dagen niet komt, is echt niet zo. Heb vele stallen gezien in mijn leven en het zou nooit mijn keus zijn.

Daar horen dus wel keuzes bij die een ander vast niet begrijpt. Maar we hebben ook honden en die laat je ook niet een dag niet uit.

Het enige verschil is dat wij al jaren alles samen hebben gedaan en ik altijd voor mezelf heb gewerkt. Dat betekent wat meer flexibel zijn en taken kunnen verdelen. Maar onze zoon is ook heel veel mee geweest.

Hij zal vast een iets ander leven hebben gehad in zijn jeugd, want wij zijn absoluut niet traditioneel en dat zouden we ook niet kunnen/willen.
Als we de paarden niet hadden gehad, was er echt wel iets anders geweest. We hebben ook fanatiek aan fitness en kick boksen gedaan.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 12:09

Ik denk dat een deel van de partners niet inziet dat een paard houden voor veel eigenaars een levensstijl is en niet slechts een hobby of sport.
Als je dat uitlegt is het denk ik een stuk beter te begrijpen.

Er is geen concurrentiestrijd (zoals ik dat veelal lees) als je dit aangeeft en diegene dat begrijpt.
Een dier is namelijk afhankelijk van jouw zorg, een mens niet.
Hebben ze daar geen begrip voor of hebben ze dat inzicht niet, dan zou zo iemand voor mij geen partner kunnen zijn.

Als je partner zelf ook een grote passie heeft is het vaak voor hem of haar ook beter te begrijpen heb ik gemerkt.

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 12:10

Superpony, vind je post erg veroordelend naar mensen die wel een paard bewust op een pensionstal hebben en hier prima tevreden mee zijn.

Saul

Berichten: 9661
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:26

Wat een onzin dat ik geen gezonde relatie zou hebben.

Jammer dat er zo heftig gereageerd wordt hierop.

Weet voor mijn zelf dat mijn vriend alleen het beste voor mij wil. En ja over bezorgd is.
Dat kan zijn voor en zijn nadelen hebben.
Het is heus niet zo dat ik nooit mag rijden.

Goed verder ga ik er niet meer op in.

Achterom
Berichten: 23059
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:46

Saul schreef:
Wat een onzin dat ik geen gezonde relatie zou hebben.

Jammer dat er zo heftig gereageerd wordt hierop.

Weet voor mijn zelf dat mijn vriend alleen het beste voor mij wil. En ja over bezorgd is.
Dat kan zijn voor en zijn nadelen hebben.
Het is heus niet zo dat ik nooit mag rijden.

Goed verder ga ik er niet meer op in.

Waar het wat mij betreft mis gaat is dat je het al hebt over "mogen". Dat impliceert dat je elkaar eenzijdig zaken verbiedt.
En ja, ik vind dat ongezond.
Edit: er is een grens tussen overbezorgd en elkaar zaken verbieden. Zoals jij het omschrijft wordt die grens overschreden.

troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:55

Saul schreef:
Wat een onzin dat ik geen gezonde relatie zou hebben.

Jammer dat er zo heftig gereageerd wordt hierop.

Weet voor mijn zelf dat mijn vriend alleen het beste voor mij wil. En ja over bezorgd is.
Dat kan zijn voor en zijn nadelen hebben.
Het is heus niet zo dat ik nooit mag rijden.

Goed verder ga ik er niet meer op in.


Super fijn dat je gelukkig bent met de gang van zaken! Dat is immers het belangrijkste!

Ik denk wel dat het goed is om je te realiseren dat niet in elke relatie mensen elkaar zaken verbieden. Het is zelfs vrij ongebruikelijk en als jij het toch ook minder prettig vindt je totaal in je recht staat om een verbod te negeren en te doen wat jou goed dunkt!

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 16:05

Super pony hebben jullie ook kinderen? En hoe ziet je dag er dan uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 16:22

Saul schreef:
Wat een onzin dat ik geen gezonde relatie zou hebben.

Jammer dat er zo heftig gereageerd wordt hierop.

Weet voor mijn zelf dat mijn vriend alleen het beste voor mij wil. En ja over bezorgd is.
Dat kan zijn voor en zijn nadelen hebben.
Het is heus niet zo dat ik nooit mag rijden.

Goed verder ga ik er niet meer op in.

vind ik ook vrij heftig en niet heel reëel.

wij hebben een keer een paard aangereden zien worden op een 60 weg, ruiter was er al afgegooid. was een nare situatie. volgens mij heeft mijn vriend het daar nog enkele weken over gehad en vond het ook niet leuk als ik dan wilde gaan rijden.
kan meer achter zitten en hoeft niet meteen ongezond te zijn.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 16:28

Het gaat ook niet om dat ene aspect, er zijn meerdere punten die worden aangehaald door haar waardoor ook mijn wenkbrauwen ook gaan fronsen.

Een man die zo vreemd en negatief doet over iets wat jouw grote passie is, en daarnaast jou zaken verbied. Nee dat is niet gezond. :n
Aan de andere kant, zij geeft hem die ruimte en mogelijkheid en kiest daarmee zelf voor deze situatie en is er daarmee ook mede schuldig aan.
Hoe dan ook is het geen gezonde dynamiek.
En ja, of je in zo'n situatie wil verkeren bepaal je uiteraard altijd zelf; Jij bepaalt namelijk hoe een ander met jou mag omgaan.
Ik persoonlijk zou er voor passen!

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 16:31

superpony schreef:
Wij zouden ze inderdaad never nooit op stal zetten en denken; het is wel goed zo.


Want? Gaan je paarden dood als je ze op stal zet en iemand anders ze laat voeren?
Je kan ook overdrijven, maar dat gebeurd sowieso teveel in de paardensport vind ik zelf. Iedereen heeft het beste met zijn paarden voor en niemand zal zomaar zijn paard dagen laten verpieteren op stal.
Maar als het goed is ken je je pension goed, en weet je hoe ze daar met je paard om gaan. Denk dat jou paard het niks erg vind om een weekje niet te rijden, hij wordt gevoerd, binnen en buiten gezet. Heeft maatjes om zich heen. Je gaat mij niet wijsmaken dat je paard dat geen leven vind.

Wat bedoel je eigenlijk met; het is wel goed zo?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 17:24

Ik ben wat dat betreft ook best makkelijk, voordat de paarden weer aan huis kwamen stonden ze op pension, 24/7 buiten op een goede gras wei, in de winter werd er gevoerd, dan ging ik ook wel eens een paar dagen niet (iets met werk en een gezin) paarden worden daar echt niet minder van zolang ze gewoon eten en drinken hebben en ze niet 24/7 op stal staan.
Maar er waren ook stalgenootjes die hun paard uit de wei haalden om hem aan de hand te laten grazen :')

Saul

Berichten: 9661
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 18:10

Jullie trekken het gigantisch uit zijn verband.

Ik ga gewoon rijden en als er iemand mee gaat vind hij dat geen enkel probleem. Ook alleen ga ik regelmatig. Dit vind hij minder leuk maar dat is jammer.

Afgelopen zondag wilde hij niet vanwege de drukte, het weer en een rede welke ik niet op internet wil hebben, dat ik niet alleen ging. Dus wilde hij perse mee.

Ik heb vorig jaar 1500km gereden met de pony.
Ja ik ben heel zielig. Zit de hele dag in een hoekje omdat ik een ongezonde relatie heb met een partner die mij alles verbied >;)

Ik geef aan dat hij er niet ALTIJD blij mee is. Jammer dat jullie alles echt letterlijk moeten nemen.
Ik zou gewoon graag hebben dat hij wat meer vertrouwen kreeg in de situatie.

Dit is echt het laatste wat ik er over zeg.
Mijn hemel zeg.