Paarden hebben & partner

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:23

Verschil is alleen dat Ayascha de paarden wel op 1 zet... ;)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:32

Nou zo vreemd vind ik dat niet. Mijn beesten staan ook op 1. Zij zijn afhankelijk van mij, mijn partner niet. Op het moment dat hij mij laat kiezen zou ik niet eens meer een relatie met zo’n man willen.

Maar gelukkig staat hij ruimschoots op 1 wat mensen in mijn leven betreft ;)

Saul

Berichten: 9668
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:47

Ik heb niet het hele topic gelezen sorry, dus ik antwoord puur op de openingspost.

Mijn partner wist van te voren dat ik 2 pony's had en hoe belangrijk ze voor mij zijn.
Gelukkig is hij zelf een grote dierenvriend en zelfs thuis ook opgegroeid met paarden.
Rijden was echter nooit echt aan hem besteed.

Wel in de begin fase althans ging hij met mij overal mee naartoe, mee op de wagen, mee wandelen met de paarden, de paarden longeren en zelfs er op was niet te gek.

Helaas is dat aardig wegge-ept sinds dat we echt een vast setje zijn geworden :')
Hij is knetter dol op mijn (inmiddels onze) pony's, wil ze voor geen goud missen. Ze staan daarom ook aan huis en hij voert ze ook gewoon iedere ochtend. En heeft het zelfs al over een derde gehad omdat we toch te veel gras hebben.

Echter, de laatste jaren heeft hij ineens minder vertrouwen in mij qua rijden.
Hij doet zo godsgruwelijk moeilijk als ik wil gaan rijden, en al helemaal als ik met de trailer weg wil.
Het liefst heeft hij dat ik gewoon vanaf een stoel naar ze kijk in plaats van dat ik er op zit.

Ik weet dat dit allemaal goed bedoeld is en (over)bezorgdheid is. Maar eerlijk? Ik word er inmiddels wel echt heel erg moe van.
Tegenwoordig is het ruzie als ik ergens heen wil met de paarden, hij haalt allerlei smoesjes uit de kast waarom ik het niet zou moeten doen.
Ik snap het niet.. echt niet. En ik ga mijn hobby niet voor hem opzij zetten.
Maar heb ook geen zin om iedere keer een discussie en een hoop gechagrijn te hebben -O-

Ok mijn merrie is niet altijd de makkelijkste dat klopt, maar in de 9 jaar dat ik haar heb ben ik er hooguit 4x afgevallen... 4x. Als ik er nu wekelijks naast zou liggen. Maar dat is dus niet het geval.

Zucht.
Sorry moest even mijn frustratie kwijt :+

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:49

Selka schreef:
Nou zo vreemd vind ik dat niet. Mijn beesten staan ook op 1. Zij zijn afhankelijk van mij, mijn partner niet. Op het moment dat hij mij laat kiezen zou ik niet eens meer een relatie met zo’n man willen.

Maar gelukkig staat hij ruimschoots op 1 wat mensen in mijn leven betreft ;)

100% eens met het bovenstaande. Hoewel mijn moeder, zus en broer ook wel heel hoog in mijn ranking staan :D Maar moest mijn vriend een ultimatum stellen of het ongelofelijk moeilijk maken met mijn dieren dan zal hij eerder de deur uit gaan dan mijn dieren.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:57

Selka schreef:
Nou zo vreemd vind ik dat niet. Mijn beesten staan ook op 1. Zij zijn afhankelijk van mij, mijn partner niet. Op het moment dat hij mij laat kiezen zou ik niet eens meer een relatie met zo’n man willen.

Maar gelukkig staat hij ruimschoots op 1 wat mensen in mijn leven betreft ;)

Dat dus. Mijn man kan voor zichzelf zorgen. Mijn dieren zijn in hun gehele welzijn afhankelijk van mij.

Jessix

Berichten: 16494
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:28

Selka schreef:
Nou zo vreemd vind ik dat niet. Mijn beesten staan ook op 1. Zij zijn afhankelijk van mij, mijn partner niet. Op het moment dat hij mij laat kiezen zou ik niet eens meer een relatie met zo’n man willen.

Maar gelukkig staat hij ruimschoots op 1 wat mensen in mijn leven betreft ;)

Mee eens. Dan ook nog, mijn paarden zijn er al. Zij wonen bij me en maken een groot deel uit van mijn leven en van alle dagen uit mijn leven. Daar ben ik ook gewoon eerlijk over. Ze blijven, altijd.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:45

Maar kiezen we niet allemaal die ene partner net omdat hij ons niet voor de keuze stelt? Hoezeer de mijne er ook over kan lopen klagen, er is niets dat ook maar de intentie geeft dat hij dat ooit zou doen.

Ja, als ik naast werk uitsluitend op stal/weide/wedstrijd te vinden zou zijn, alle verlof rondom mezelf en de paarden zou plannen en alleen die ene avond/week wat samen zou doen omdat het toevallig rustdag is/geen les/geen wedstrijd/sluitingsdag op stal. En waar mijn hele maandloon eraan op zou gaan en er geen cent over zou blijven om samen wat te doen.
Maar ik denk niet dat er in dit topic iemand zit die zo extreem is.

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:21

Hier een partner die is aangestoken met de liefde voor paarden.
Hij vond het altijd leuk om mee te gaan, poetste mijn paard, meste mijn stal en was samen met mijn moeder groom op wedstrijd.
Na een tijdje wou hij toch ook leren rijden en nadat we 3/4 jaar samen waren kochten we een huis waar de paarden aan huis konden. Dus gelijk een paard voor hem gekocht (IJslander)
We hebben allebei andere doelen voor ogen mbt het rijden maar steunen elkaar, rijden samen maar kunnen ook ons eigen ding doen (hij buiten, ik trainen in de bak)

Gedoe over de kosten of tijd is hier gelukkig dus ook niet :)

VogeltjeM

Berichten: 3763
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:16

Selka schreef:
Nou zo vreemd vind ik dat niet. Mijn beesten staan ook op 1. Zij zijn afhankelijk van mij, mijn partner niet. Op het moment dat hij mij laat kiezen zou ik niet eens meer een relatie met zo’n man willen.

Maar gelukkig staat hij ruimschoots op 1 wat mensen in mijn leven betreft ;)


Met een man die mij deze levensstijl niet zou gunnen, zou ik niet samen kunnen zijn. Dit omdat ik elkaar respecteren en steunen het allerbelangrijkst vind en mijn paarden een deel van mij zijn. De paarden zijn daarnaast afhankelijk, dus in praktische zin zijn ze er altijd en plannen we om de paarden heen.

Maar toch staan mijn paarden niet op 1. Als er iets zou zijn met mijn gezin waarvoor de paarden echt moesten wijken, dan is dat zo en zijn man en kind belangrijker. Dan gaan de paarden eruit. Maar wel pas in het alleruiterste geval natuurlijk.

Ik voel het oprecht zo. Maar zou het ook niet ethisch vinden (vooral voor mijn kind, maar ook voor mijn man) als ik de dieren boven hen zou stellen. Mijn kind natuurlijk sowieso. Maar ook mijn man verdient mijn liefde en steun net zo hard als ik die van hem.

pol013

Berichten: 9020
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:25

Ik weet heel zeker dat mijn vriend geen feest zou geven als de paarden zouden vertrekken. Op korte duur misschien lekker dat er minder planning komt kijken bij ons leven. Maar hij is door schade en schande al wijs geworden dat ik een fijner mens ben als ik lekker kan rijden en alles goed gaat met de paarden.

Als er ooit een langere periode is dat ik niet kan rijen gaat hij vanzelf bedenken hoe hij me toch op het paard kan krijgen :+

Zo had ik hem altijd bezworen dat ik nooit 2 paarden zou gaan rijden toen ik een jong paard kocht. Mijn oudje was toen 19 en de jonge 2,5. De oude zou met pensioen gaan als ik de jonge fatsoenlijk onder het zadel had......
Niet dus, die is echt nog veeeeel te fit en nu rij ik ze allebei...al 4 jaar. Kost een bak meer tijd. Hoor je hem nooit negatief over. Want hij ziet hoe beide paarden me aan het hart gaan en zou het ook 'zielig' vinden voor mijn oudje om 'afgedankt' te worden omwille van tijd.

Suliko

Berichten: 4353
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:46

Mijn vriend zegt altijd doodleuk "Ik moet weer even hard aan het werk voor de toekomstige paarden van mijn vriendinnetje, en niet te vergeten, het paddock paradise" :')

Tot zover de overtuiging dat ik dacht een onafhankelijke sterke vrouw te zijn -O-

MarliesV

Berichten: 15251
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:53

Je dieren boven je partner stellen op basis van: als hij me laat kiezen dan kies ik de dieren. Is natuurlijk logisch.
Als mijn vent mij laat kiezen tussen hem en wat dan ook, dan kies ik voor wat dan ook, niet omdat ik niet van hem houdt maar omdat ik niet gedwongen wil worden om hem op een voetstuk te plaatsen en dus mijn eigenwaarde aan de kant te moeten zetten om hem te vereren.

Soms gaan de dieren voor (ziekte ed), soms mijn vent. Het is de hele deal he, een relatie, niet een deel er van. Net als de dieren, die zijn er en wordt voor gezorgd. Niet soms, altijd.

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:39

Ayasha schreef:
Selka schreef:
Nou zo vreemd vind ik dat niet. Mijn beesten staan ook op 1. Zij zijn afhankelijk van mij, mijn partner niet. Op het moment dat hij mij laat kiezen zou ik niet eens meer een relatie met zo’n man willen.

Maar gelukkig staat hij ruimschoots op 1 wat mensen in mijn leven betreft ;)

Dat dus. Mijn man kan voor zichzelf zorgen. Mijn dieren zijn in hun gehele welzijn afhankelijk van mij.


Ik neem niet aan dat er ook maar een man is die het raar vind dat je je paard eten, een schone stal of wei en beweging geeft. Het is vaak het gedoe eromheen. Uren voor of na blijven hangen. Hele zaterdagen en zondagen weg voor wedstrijden etc.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:58

Je zou je kunnen verbazen.... :\

Maar ik kan me met mijn man alleen maar gelukkig prijzen.

Het "gedoe er omheen" is IMO ook een beetje een sociaal leven. Ik heb ze aan huis staan dus door de week heb ik dat niet zo maar in het weekend in de zomer... Ik ben in de zomer vrijwel elke zondag de hele zondag weg. Een weekend zelfs zaterdag en zondag en een kleine zes weken later als ik geselecteerd raak heb ik een wedstrijd die meestal minstens 100km verderop is en dan vertrek ik dus ook op zaterdag al. Hij vindt die wedstrijd ook leuk om te zien en mee te maken dus bij die gaat hij mee. (komend jaar is het in onze eigen provincie. Hoop dat ik niet deze net niet geselecteerd raak. _O-) Bij de kampioenschappen ben ik doorgaans vaak pas na 21:00 thuis omdat je dan nog een uitgebreidde prijsuitreiking hebt, meestal heb ik dan tussentijds de knol al naar huis gebracht indien die niet meer in de prijsuitreiking moet zijn of als ik een paard van iemand mag lenen die 'm toch daar houdt.. Dit jaar is hij Sam komen halen op één kampioenschap zodat ik niet heen en weer moest rijden. :+:

Ik prijs me gelukkig met een man die dat normaal vindt. Twee jaar geleden stond ie om zes uur 's ochtends in zijn boxershort te helpen met mijn knol te laden die normaal zo de trailer op loopt maar juist voor een kampioenschap besloot dat ie geen zin had. _O- Toen ik 's avonds laat thuis kwam hebben we er samen nog om zitten lachen dat het een schoon zicht was. _O- (de buren waren al wakker en hebben uit kijk op onze tuin. :') )

Natuurlijk komt dat niet van één kant. Dan zouden we al lang niet meer samen zijn. Andersom sta ik er ook voor hem het leven makkelijker te maken waar ik kan. Mijn man is in de zomer dan weer regelmatig hele weekeindes of zelfs een gehele week naar Zweden enz voor rally's. Er is een keer geweest dat ik 'm 's avonds sms'te om te vragen rond hoe laat we zouden eten, dat wisselt door onze respectievelijke levensstijlen nogal eens van uur. En toen kreeg ik ineens een telefoontje van 'm. Hij had me toch gezegd dat ie naar Zweden zou vertrekken voor 10 dagen....
"Nee schat, dat had je niet, ben gelukkig nog niet aan het eten begonnen...." _O- We waren toen een jaar samen en we lachen daar nog steeds om 7 jaar later.
En als je denkt dat dat maar eenmalig was. :+ Het jaar er na stond een vriend van hem in de keuken en ze waren aan het overleggen en het klonk alsof ze op weekend gingen. Dus ik zeg ineens "Eh, jonges, ik wil niet onderbreken maar waar gaan jullie eigenlijk heen en vooral, wanneer?" waarop de vriend ineens heel stil wordt en mijn man zegt "Had ik niet gezegd dat we vanavond een weekend naar Zweden gingen?" (ja, ze gingen in die periode veel naar Zweden omdat de auto van de piloot waar ze bij mee gaan uit Zweden kwam en ook daar regelmatig aan de computers moest enzo.)
"Nee schat, dat had je niet, maar deze keer wist ik het tenminste voor je vertrok...." :+ Sinds heeft ie het me wel altijd een weekendje op voorhand gemeld als ie naar het buitenland trok voor meerdere dagen. _O-

Ik zou het niet anders willen. We kunnen beide gewoon ons ding doen zonder beperkingen en tegelijk zijn we een team als we tegen moeilijkheden aan lopen.

SplashIsLief

Berichten: 33031
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:59

Bij ons gaat her prima, maar ik kan me wel voorstellen dat het niet bij iedereen zo makkelijk gaat. Er gaat gewoon erg veel tijd, geld en energie in onze hobby zitten.

Mijn vriend en ik vinden onze vrijheid 1 van de belangrijkste dingen in onze relatie. Mijn vriend is veel bij de voetbalvereniging (zaterdag en zondag wedstrijd, voorheen ook maandag en woensdag training, nu sporadisch training). Hierdoor snapt hij ook dat sport belangrijk is en dat het niet fijn is om daar "regels" qua tijd of geld aan te verbinden.

Wij accepteren elkaars hobby en geven elkaar daarin de ruimte. Toch vind ik het soms moeilijk, omdat ik veel weg ben en daarmee de ruimte neem. We zijn samen gaan wonen in het huis van mijn vriend waardoor ik totaal 40min onderweg ben, dus "even" naar stal duurt altijd lang :+
Ik probeer om de dag te rijden (ivm de artrose van mijn paard), waardoor ik op de tussenliggende dagen alleen ga lopen en minder lang van huis ben. De langere dagen probeer ik zo te plannen dat die vallen op dagen dat mijn vriend later thuis is van zijn werk of iets anders 's avonds heeft gepland.

In het weekend zijn wij overdag allebei "weg" en zien we elkaar wel weer een keer verschijnen en op zijn "vrije dagen" kijk ik altijd hoe ik mijn paard in plan zodat we ook iets leuks kunnen doen.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:11

WesternWay schreef:
Hier geen probleem. Hij houdt van fitness en ik van paarden. Heel af en toe kan ie weleens klagen over het huishouden wat blijft liggen als ik drukker op stal ben dan thuis :)) maar nooit echt serieus.

precies dit.
mijn partner gaat naar de sportschool, zet mij tussendoor op stal af en pikt me weer op als ie klaar is met sporten.

helaas is het wel druk met een fulltime baan. dus thuis verslonst het, totdat ik de zooi niet meer aankan en heftig ga schoonmaken. maar tot die tijd... ben ik heel lui in het huishouden

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 13:42

VogeltjeM schreef:
Selka schreef:
Nou zo vreemd vind ik dat niet. Mijn beesten staan ook op 1. Zij zijn afhankelijk van mij, mijn partner niet. Op het moment dat hij mij laat kiezen zou ik niet eens meer een relatie met zo’n man willen.

Maar gelukkig staat hij ruimschoots op 1 wat mensen in mijn leven betreft ;)


Met een man die mij deze levensstijl niet zou gunnen, zou ik niet samen kunnen zijn. Dit omdat ik elkaar respecteren en steunen het allerbelangrijkst vind en mijn paarden een deel van mij zijn. De paarden zijn daarnaast afhankelijk, dus in praktische zin zijn ze er altijd en plannen we om de paarden heen.

Maar toch staan mijn paarden niet op 1. Als er iets zou zijn met mijn gezin waarvoor de paarden echt moesten wijken, dan is dat zo en zijn man en kind belangrijker. Dan gaan de paarden eruit. Maar wel pas in het alleruiterste geval natuurlijk.

Ik voel het oprecht zo. Maar zou het ook niet ethisch vinden (vooral voor mijn kind, maar ook voor mijn man) als ik de dieren boven hen zou stellen. Mijn kind natuurlijk sowieso. Maar ook mijn man verdient mijn liefde en steun net zo hard als ik die van hem.


In het geval van een kind vind ik dat niet meer dan logisch. Dan zou ik mij zorgen maken als mama het kind op marktplaats zet ipv het paard ;) ;)

Ik zou geen enkele situatie kunnen bedenken waarin mijn dieren moeten wijken voor mijn partner. Toen er spraken was van een tijdelijke verhuizing naar het buitenland heb ik altijd gezegd "ik ga met je mee als mijn beesten ook mee mogen" en zo sta ik er in. Ik wil alles voor hem opgeven behalve de dieren. Dus mocht dan de keuze zijn geweest partner of dieren, nou sorry maar dan houdt het op. Andersom zou hij mij laten gaan als ik ga eisen dat hij meer thuis moet zijn.

Djoena
Berichten: 11521
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:10

Toen ik mijn man leerde kennen had ik al allerlei dieren en ja ook paarden. Het enige wat hij super vervelend vond is dat als een van mijn drachtige merries tekenen van bevallen lieten zien dat ik dan niet thuis sliep maar in de caravan op de wei, soms duurde dit wel twee weken :+ Maar dat probleem is ook opgelost sinds wij verhuisd zijn en de paarden aan huis staan :D

Verder spoort mijn man mij enorm aan om mijn eigen hobby uit te blijven oefenen en sociaal contact te onderhouden met mijn vrienden en vriendinnen :j

Mijn ex daarentegen was een heeeel ander verhaal! We hadden altijd ruzie over de paarden! Hij schreeuwde altijd dat die kl*te knollen maar weg moesten, waarop ik altijd antwoorden dat hij maar alvast zijn koffers moest gaan pakken, want de paarden waren er jaren eerder dan hij :') Ik ben daar echt super makkelijk in :') ik ging toen trouwens 3x per week in de avond naar de paarden, de rest van de dagen had ik een verzorgster. Hij reageerde trouwens hetzelfde als ik met vrienden of vriendinnen wat wou gaan drinken oid. Achja, hij is niet voor niks een ex zeg maar... hij bleef altijd wel, maar nadat hij was vreemdgegaan met de reden "je bent er nooit voor mij en altijd bij die kl*te knollen, daarom heb ik het gedaan" heb ik hem eruit geknikkerd en veel succes gewenst met zijn verdere leven en zijn afwijking om een vrouw 110% te willen bezitten. Want welke vrouw pikt dat nog tegenwoordig. Laatste wat ik gehoord heb is dat hij getrouwd is nu met zo'n stille ja-knikker, maar ook met paarden _O- ik wens zijn vrouw veel sterkte en mijn ex vooral heel veel wijsheid en inlevingsvermogen, iets wat hij bij onze relatie duidelijk niet had :+

VogeltjeM

Berichten: 3763
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 15:34

Selka schreef:
Ik zou geen enkele situatie kunnen bedenken waarin mijn dieren moeten wijken voor mijn partner. Toen er spraken was van een tijdelijke verhuizing naar het buitenland heb ik altijd gezegd "ik ga met je mee als mijn beesten ook mee mogen" en zo sta ik er in. Ik wil alles voor hem opgeven behalve de dieren. Dus mocht dan de keuze zijn geweest partner of dieren, nou sorry maar dan houdt het op. Andersom zou hij mij laten gaan als ik ga eisen dat hij meer thuis moet zijn.


Ik denk aan een situatie waarbij hij ziek zou worden en ik hem zou moeten onderhouden en daardoor de paarden niet meer zou kunnen betalen oid (ik heb een boven-modaal inkomen dus dat zal niet zo snel gebeuren) - dan kies ik hem boven de paarden. Of om wat voor reden dan ook een gedwongen verhuizing naar het buitenland. Situaties die in het echt gelukkig nooit gaan voorkomen. Maar ik vind het wel belangrijk (en hij ook) dat hij voelt dat hij op 1 staat. :)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 15:48

Ah ja dat snap ik. Bij ons ook geen reële situaties gelukkig. Maar, heel eerlijk, ik neem aan dat jouw man niet op 1 staat. Die plek lijkt mij voor jouw kind. (en dat vind ik heel normaal)

Zo lang hij voor mij mens nr. 1 is dan loopt het allemaal wel los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 15:52

Saul schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen sorry, dus ik antwoord puur op de openingspost.

Mijn partner wist van te voren dat ik 2 pony's had en hoe belangrijk ze voor mij zijn.
Gelukkig is hij zelf een grote dierenvriend en zelfs thuis ook opgegroeid met paarden.
Rijden was echter nooit echt aan hem besteed.

Wel in de begin fase althans ging hij met mij overal mee naartoe, mee op de wagen, mee wandelen met de paarden, de paarden longeren en zelfs er op was niet te gek.

Helaas is dat aardig wegge-ept sinds dat we echt een vast setje zijn geworden :')
Hij is knetter dol op mijn (inmiddels onze) pony's, wil ze voor geen goud missen. Ze staan daarom ook aan huis en hij voert ze ook gewoon iedere ochtend. En heeft het zelfs al over een derde gehad omdat we toch te veel gras hebben.

Echter, de laatste jaren heeft hij ineens minder vertrouwen in mij qua rijden.
Hij doet zo godsgruwelijk moeilijk als ik wil gaan rijden, en al helemaal als ik met de trailer weg wil.
Het liefst heeft hij dat ik gewoon vanaf een stoel naar ze kijk in plaats van dat ik er op zit.

Ik weet dat dit allemaal goed bedoeld is en (over)bezorgdheid is. Maar eerlijk? Ik word er inmiddels wel echt heel erg moe van.
Tegenwoordig is het ruzie als ik ergens heen wil met de paarden, hij haalt allerlei smoesjes uit de kast waarom ik het niet zou moeten doen.
Ik snap het niet.. echt niet. En ik ga mijn hobby niet voor hem opzij zetten.
Maar heb ook geen zin om iedere keer een discussie en een hoop gechagrijn te hebben -O-

Ok mijn merrie is niet altijd de makkelijkste dat klopt, maar in de 9 jaar dat ik haar heb ben ik er hooguit 4x afgevallen... 4x. Als ik er nu wekelijks naast zou liggen. Maar dat is dus niet het geval.

Zucht.
Sorry moest even mijn frustratie kwijt :+

oh vreemd! klinkt wel lief ipv vervelend. misschien gewoon bang dat je iets overkomt: hebben jullie kinderen?
wat antwoord hij als je vraagt waarom dit zo veranderd is?

Saul

Berichten: 9668
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 16:12

Nee wij hebben geen kinderen brokjes. Dat wordt wat als wij ooit een penny kindje krijgen die met mama mee wil :').

Geen idee waarom het zo veranderd is. Zal het m eens vragen.
Heb wel een idee. Hij hoeft nu niet meer voor mij te vechten natuurlijk hij heeft me al :+
Plus mijn dame heeft wat opstart problemen dus hij ziet me regelmatig over de oprit vliegen met haar :').

Ook gaat het trailer laden niet altijd even vlotjes. Da's ook nog een argument |o

Oh en ik rij met regelmaat alleen. Da's helemaal een no go.
Overigens deed ik dat 8 jaar geleden ook al. Maargoed.

Duhelo

Berichten: 28594
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 16:15

Van mij zou het dan simpel zijn hoor: je wil niet dat ik alleen op pad ga, dan ga je toch lekker mee naar mijn les/wedstrijd/buitenrit?

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 16:38

Saul, zou het helpen als je afspreekt dat je een appje stuurt als je opstapt en als hij na 1 1/2 uur niks heeft gehoord hij belt? Of dat je via whatsapp een live tracker start?

Saul

Berichten: 9668
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:03

Hij wil niet mee. Afgelopen zondag is hij meegegaan omdat ik niet alleen mocht en dan met heeel veel tegen zin. Dat hoeft niet van mij ...

Hij kan me volgen via endomondo dus ja ...


Lastig hoor. Is voor beide wel vervelend zo.

Misschien als er ooit een super brave komt ? Mijn merrie is al aardig op leeftijd dus die zal ik geen jaren meer kunnen rijden.