Paarden hebben & partner

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnoNiemand

Berichten: 920
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:39

Eerlijk gezegd begrijp ik dit niet zo. Hebben jullie partners dan geen eigen passie ofzo? Man en ik besteden ongeveer evenveel tijd aan onze hobby's. Hij klaagt nooit over dat ik iedere dag met paarden bezig ben. In het weekend en op vrije dagen soms wel 3 of 4 uur per dag. En nee, hij heeft zelf niks met paarden. Ik zou afknappen op een man die geen eigen leven heeft. Trouwens, mijn paarden gaan echt niet voor mijn man, als ik zou moeten kiezen. Mijn paarden zijn mijn hobby waar ik onwijs veel van houd, maar mijn man is mijn soulmate.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:54

Mijn vriend zijn passie is zijn werk :Y) En verder basketbal en reizen. Voor dat werk is hij gemiddeld 6 maanden/jaar van huis.
Basketbal is 1x/week training en dan vaak zaterdagavond wedstrijd. Op donderdagavond gaat hij bij zijn ouders eten. Ik heb dus normaal 2 avonden/week om te trainen, dan ergens tussendoor plak ik er nog een dag bij en dan af en toe ook wedstrijd.

Reizen doen we wel graag samen. Alleen heb ik maar 4 weken verlof/jaar en hij dus 6 maanden.

Mijn ex had niks met paarden maar is er via mij wel ingerold.
NOOIT MEER! Dat is zodanig uit de hand gelopen dat we meer tijd op stal doorbrachten en met andere paardenmensen dan dat we als koppel nog wat samen deden. Ik ging op het einde met fikse tegenzin naar stal, gewoon omdat je wist dat je hele dag dan "om zeep" was.

Nee, mijn huidige vriend mag er dan weleens flink over klagen of discussie over beginnen. Dat heb ik 10x liever dan het voorgaande.

_Rusty
Berichten: 56
Geregistreerd: 30-03-14
Woonplaats: Tweede Exloërmond

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:00

Mijn vriend was eerst een beetje sceptisch over de paarden en ik was bang dat het echt een probleem zou worden gezien het feit dat we ook redelijk ver bij elkaar vandaan komen.

Maar wat blijkt nu, mijn vriend is helemaal verliefd geworden op mijn paarden en mijn paarden ook op hem. Hij wil zelfs stukjes rijden of met mijn paard aan het werk. Wandelen met mijn andere pony geen probleem, hij pakt haar uit mijn handen en gaat zelf lopen.

Ja we hebben allebei ons eigen ding, maar vinden het ook heerlijk om samen bij de paarden te lopen.

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:02

Toen ik verkering kreeg met mijn nu man, had hij eigenlijk ook niks met paarden en ik kan me nog goed herinneren dat hij de eerste keer bv. ook echt zwaar onder de indruk was van het paard van mijn nicht die ik verzorgde, wat een aantal jaren later ons paard werd, Helmer. Helmer was de liefste ziel die er maar bestond, maar het was wel schattig om te zien hoe m'n man onder de indruk was ervan en hij niet veel later ook zelf van alles met Helmer deed.

Uiteindelijk heeft hij nooit zelf gereden, maar is hij er dus wel een beetje ingerold en heeft mij alleen maar altijd gesteund in alles wat ik met Helmer deed, wilde doen, en ga zo maar door - uiteindelijk betaalde hij ook een groot deel mee qua financiën omdat ik nooit in m'n up genoeg verdiende. Toen we Helmer kochten waren we getrouwd. We zouden eigenlijk op huwelijksreis gaan naar Canada maar hebben dat opzij geschoven om toen Helmer te kunnen kopen. Wat dat betreft heb ik dus echt een onwijs geweldige man, die mij steunde en nog steeds steunt in alles wat ik wil doen. Je leven verandert ook echt wel, maar in ons geval was het paard er nog niet Echt toen wij verkering kregen dus hebben we de beslissing samen genomen om Helmer te kopen bv en dat is misschien ook weer anders denk ik als dat je iemand leert kennen als jij bv. 7 dagen per week naar je paard gaat, misschien ook nog wel meer als 1x per dag.

Mijn man was zo lief om bv. de stal te mesten als ik aan't rijden was, hij hielp mee met op en van de wei zetten/halen, hielp mee met voeren en verzorgen en opzadelen, liep met me mee als ik naar buiten wilde, dat soort dingen. Hij wandelde met Helmer. Van alles eigenlijk wel uiteindelijk, behalve het rijden zelf. Hij was er nog steeds niet zoveel mee bezig als ik, maar op zijn manier heeft hij wel echt een mooie band gebouwd met Helmer, iets wat hij nooit had verwacht vooraf denk ik haha.

Ik heb wel van vrijwel begin af aan een verzorgster erbij gehad, dus ik was sowieso nooit 7 dagen in de weer met Helmer en op de dagen dat ik dan thuis was, gingen we bv. avondje bios doen en dat soort dingen, zodat we ook dingen konden ondernemen buiten het paarden wereldje om en weekendjes weg deden we dan bv. ook nog enz. Wij hebben een manier gevonden om het gewoon te combineren op een manier dat voor ons werkte. Uiteindelijk is Helmer weggegaan en zou ik nu ook even geen paard maar weten te plaatsen in onze huidige situatie, maar ooit hoop ik wel weer met paarden bezig te zijn en weet ik 100% zeker dat mijn man me daar ook weer volledig in zal steunen <3 Mijn man zal nooit voor zichzelf een paard kopen, maar als er een paard is voor mij houdt hij zich er wel mee bezig.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 13-10-19 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:08

Ik had op het moment dat we een relatie kregen geen paard, maar heb ongeveer een jaar later mijn eerder verkochte paard teruggekocht.
Mijn vriend vindt het paard juist wel leuk en gaat af en toe eens mee naar hem.

Ik zelf ga 4 dagen in de week naar stal en dat zijn dan 2 avonden en 2 weekenddagen. Ik probeer wel de tijd goed te verdelen, zodat ik dus bijv een dag op stal doorbreng als mijn vriend werken is.

We hebben dit jaar een woning gekocht, maar we hebben nog nooit een woordenwisseling ofiets gehad over het paard.

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 20:12

Jes schreef:
Mijn man reed vroeger al, maar had door studie en vervolgens geen tijd meer (dierenarts) hij had zelfs niet gedacht ooit nog tijd te hebben om te gaan rijden.
En toen leerde hij mij kennen, heeft toen ook een aantal keer op mijn oudje gereden.
Toen ons veulen beleerd was is hij weer echt gaan rijden.
We gaan nu ook om het weekend samen op wedstrijd.

Ik lees mensen die zeggen "wil mijn eigen ding" ik vind het juist ideaal dat mijn man ook rijdt.
Inmiddels de paarden ook aan huis, door de weeks ben ik alleen als ik ga rijden, help hem wel 's avonds als hij gaat rijden (mede daardoor kan hij ook weer rijden, paard staat klaar als hij thuis komt).
En in het weekend zijn we ondanks de wedstrijden alsnog samen, hebben samen een leuke dag.

En ondanks dat alles is het zeker niet enkel paarden in ons leven, gaan regelmatig eropuit, paarden redden zich prima een weekendje en als er iets is met de kinderen of mijn man komen zij absoluut op 1 (paarden staan hier alleen op 1 als er iets met ze is).


Wat een fijne relatie heb je dan!

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 20:14

Babootje schreef:
Gizeppie schreef:
Hier kwam ook wel uit dat veel mensen afknappen op vrouwen die een paard bezitten.. Veel partners voelen zich niet op nummer 1 geplaatst. Ook zie ik veel in mijn omgeving dat de paarden meiden geen partner hebben.


Zelf geen last van gehad want ik was al getrouwd toen het eerste eigen paard kwam. Alhoewel mijn man niets met paarden heeft kwam hij nu en dan wel mee, reed mij en later onze dochter naar wedstrijden en pinkte ook een traantje als we weer eens afscheid van een paard moesten nemen.

Bij mijn dochter merk ik het wel. Heeft best wel een paar x verkering gehad maar dan kwam al gauw de "Als je moet kiezen tussen mij en je paard(en), want zou je dan doen"-vraag. En dan was zij er al snel klaar mee. Maar dat zou overigens gelden voor alle kandidaat vriendjes die haar niet de ruimte voor haarzelf laten.
Een vriend die altijd maar mee wil ziet ze evengoed niets in.

Dat veel paardenmeiden alleen zijn komt volgens mij ook omdat ze weinig tijd hebben waarin ze potentiele partners tegen komen.


Daar zit zeker wat in!

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 08:07

_lautje_ schreef:
Het kost veel geld en veel tijd, maar dit maakt mij ook tot de vrouw die ik ben. En van die vrouw houdt hij.


Dat is hem dus precies. Die slaat voor mij de spijker op zijn kop.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 08:14

De mijne klaagt wel dat het allemaal zoveel tijd en geld kost (ik betaal alles zelf...en ik rond weleens af naar beneden :o ).
Maar tegelijkertijd is hij wel blij dat ik een redelijk figuur en conditie behou door al het fysieke én dat ik datzelfde geld dus niet uitgeef aan handtassen en schoenen en kledij :')

We houden allebei van lekker (uitgebreid) eten namelijk. Met goed wijntje erbij. Zonder de paarden zou ik veel minder sporten/bewegen en allang tonnetje rond zijn O:)

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 08:18

mijn vriend heeft nog nooit geklaagd over dat ik te veel tijd bij mijn paard spendeert. Ook niet toen ik in de winkel werkt en alleen maar savonds kon gaan. Zelf is hij de maandag&dinsdag avond weg. En vind het zelf fijn om dan wat uurtjes in de avond alleen te zijn (zou dat de rede geweest zijn dat ik een 2e paard mocht :P )

over geld hoor ik hem eigenlijk nooit. Wel eens van ze kosten veel geld.. Maar echt klagen dat hij daardoor dingen mist.. nee dat niet.

Hij stumileerd mij gewoon om te doen waar ik gelukkig van wordt. En als dat paarden zijn. Is dat prima. Hij heeft er verder niks mee. Hij brengt mij wel weg met de trailer enz maar dat komt omdat ik dat niet kan. (slechte ogen en daardoor heb ik angst met rijden met trailer)

Een vent die zou zeuren om geld, vind dat ik te weinig tijd voor hem heb.. zou ik geen relatie mee aanwillen.. Laat mij lekker mij ding doen.

gelukkig staan mijn paarden wel op een stalling waarbij ik niet persee elke dag hoeft te komen. Al ben ik er wel gemiddeld 5 a 6x per week.

ik ben bezig met een opleiding tot Instructeur academisch rijkunst (dresuurmatig trainen vanaf de grond) en tja dan geef ik wel eens 'les' op de zaterdag/zondagen. Want ik moet ergens beginnen als ik hiervan mijn baan wilt maken. Hij vind het dan ook totaal niet erg dat ik de weekenden daar voor opgeef.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 08:27

Naja, de mijne vergeet gewoon weleens dat hij buiten een mooi loon ook al veel extralegale voordelen heeft bij zijn werkgever die ik niet heb. Leaseauto, hospitalisatieverzekering, pensioenspaarfonds... Daar moet ik hem soms weleens aan herinneren.

Ik ben onlangs wel weer meer uren gaan werken, waardoor ik nu wel lekker kan doorsparen.

_lautje_

Berichten: 9278
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:01

Ik werk niet (meer) na de geboorte van de tweede.
Zij heeft veel opstartproblemen gehad en kan en kon niet naar de crèche.
Dus ja mijn inkomen valt weg. Maar goed hiervoor heb ik altijd part-time gewerkt. Wel goeie carrière als jurist maar part time.
Eerst vanwege de paarden en sporten en daarna kinderen. En nu dus helemaal niet.
Dus hij betaald alles. En hij klaagt nooit. Ja toen ik een nieuw paard moest kopen van t zomer en bleek dat alle kwaliteitsvolle sportpaarden erg duur waren :=
Ooit ga ik wel weer werken als ze op school zitten en we niet €1200,- per maand aan de crèche hoeven te betalen :=

zuigstengel
Berichten: 76
Geregistreerd: 14-11-18

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 09:17

Dit is iets waar ik zelf mee struggle.

Ik heb 2 paarden op halfpension; 1 beleerd en 1 onbeleerd. We werken beide fulltime. Mijn partner doet 75% van het huishouden. Ik probeer 2 avonden door de week thuis te blijven, maar dat lukt ons praktisch gezien niet altijd (avondje met vrienden, werk etc.).

Mijn partner steunt me in mijn paarden en wil absoluut niet dat ik ze wegdoe, af en toe gaan we samen naar de paarden en we genieten er samen van. Toch heb ik het gevoel dat ik ' beide' maar voor de helft doe. Ik train mijn paarden hooguit 2x per week zoals ik dat wil. Zeker in de wintermaanden (alleen buitenpiste). Hulp bieden in het huishouden komt er niet van omdat ik zo laat thuis ben en alles al gedaan is. We wonen in een appartement, dus ik kan natuurlijk niet om 10.00u beginnen stofzuigen of wassen.

Ik heb het gevoel dat het voor ons vooral de omstandigheden zijn. In een huis kan ik kuisen wanneer ik dat wil en een pensionstal met binnenpiste kan ik altijd iets doen. Paarden aan huis zou helemaal de oplossing zijn. Voorlopig is dat voor ons niet haalbaar en moeten we het doen met wat we hebben.

In de toekomst zouden we graag een kindje willen. Ik vraag me echt af hoe andere dit doen -O- . Fulltime werken, paarden en een kindje lijkt mij onmogelijk vol te houden.

CalipsoLover

Berichten: 5585
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 09:24

zuigstengel schreef:
Dit is iets waar ik zelf mee struggle.

Ik heb 2 paarden op halfpension; 1 beleerd en 1 onbeleerd. We werken beide fulltime. Mijn partner doet 75% van het huishouden. Ik probeer 2 avonden door de week thuis te blijven, maar dat lukt ons praktisch gezien niet altijd (avondje met vrienden, werk etc.).

Mijn partner steunt me in mijn paarden en wil absoluut niet dat ik ze wegdoe, af en toe gaan we samen naar de paarden en we genieten er samen van. Toch heb ik het gevoel dat ik ' beide' maar voor de helft doe. Ik train mijn paarden hooguit 2x per week zoals ik dat wil. Zeker in de wintermaanden (alleen buitenpiste). Hulp bieden in het huishouden komt er niet van omdat ik zo laat thuis ben en alles al gedaan is. We wonen in een appartement, dus ik kan natuurlijk niet om 10.00u beginnen stofzuigen of wassen.

Ik heb het gevoel dat het voor ons vooral de omstandigheden zijn. In een huis kan ik kuisen wanneer ik dat wil en een pensionstal met binnenpiste kan ik altijd iets doen. Paarden aan huis zou helemaal de oplossing zijn. Voorlopig is dat voor ons niet haalbaar en moeten we het doen met wat we hebben.

In de toekomst zouden we graag een kindje willen. Ik vraag me echt af hoe andere dit doen -O- . Fulltime werken, paarden en een kindje lijkt mij onmogelijk vol te houden.

Is het geen mogelijkheid om ze op volpension te zetten? Dit lijkt mij toch veel praktischer.

Duhelo

Berichten: 28579
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 09:39

zuigstengel schreef:
Dit is iets waar ik zelf mee struggle.

Ik heb 2 paarden op halfpension; 1 beleerd en 1 onbeleerd. We werken beide fulltime. Mijn partner doet 75% van het huishouden. Ik probeer 2 avonden door de week thuis te blijven, maar dat lukt ons praktisch gezien niet altijd (avondje met vrienden, werk etc.).

Mijn partner steunt me in mijn paarden en wil absoluut niet dat ik ze wegdoe, af en toe gaan we samen naar de paarden en we genieten er samen van. Toch heb ik het gevoel dat ik ' beide' maar voor de helft doe. Ik train mijn paarden hooguit 2x per week zoals ik dat wil. Zeker in de wintermaanden (alleen buitenpiste). Hulp bieden in het huishouden komt er niet van omdat ik zo laat thuis ben en alles al gedaan is. We wonen in een appartement, dus ik kan natuurlijk niet om 10.00u beginnen stofzuigen of wassen.

Ik heb het gevoel dat het voor ons vooral de omstandigheden zijn. In een huis kan ik kuisen wanneer ik dat wil en een pensionstal met binnenpiste kan ik altijd iets doen. Paarden aan huis zou helemaal de oplossing zijn. Voorlopig is dat voor ons niet haalbaar en moeten we het doen met wat we hebben.

In de toekomst zouden we graag een kindje willen. Ik vraag me echt af hoe andere dit doen -O- . Fulltime werken, paarden en een kindje lijkt mij onmogelijk vol te houden.

ik ken je gevoel wel. Nu samenwonend, huishouden, hond, en drie paarden in eigen beheer (op 5 minuten van de deur af).
PAs deze zomer verhuisd, dus nu raakt het wat ingericht zoals ik wil. Idee is om op zaterdag hooi te halen en netten te vullen voor de hele week, zodat ik in de week enkel hoef uit te mesten, te voeren en hooinetten op te hangen (24/7 buiten met onbeperkt ruwvoer, dus als ik de netten vol hang hebben ze genoeg hooi voor minstens 2 dagen ver, dus 3-4 keer per week ophangen. Idee is om meer voederstations te maken zodat ik op zaterdag gewoon het hooi zo kan verdelen dat ze een week wegkunnen.)
Vriend wil een kindje, maar ik ben nu al van 7.30 smorgens tot 18.30 in de weer (hond wegbrengen, werken van 8-12.30, hond ophalen, naar de paarden, werken van 16-18.30, daarna nog huishouden etc.)
Dus hoe dat te combineren valt moet ik wel nog even zien...

troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 09:44

Dat zijn idiote schema’s! Je kan niet fulltime werken en een net huis hebben en veel trainen (als er ook klussen zijn), en een sociaal leven hebben en tijd met partner doorbrengen etc. Dan moet je dingen veranderen of je raakt burned-out . Ga bijv volpension, regel een poetshulp terwijl je werkt, koop een stofzuigrobot en plan max 1 sociale activiteit per maand met vrienden.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 09:46

zuigstengel schreef:
Dit is iets waar ik zelf mee struggle.

Ik heb 2 paarden op halfpension; 1 beleerd en 1 onbeleerd. We werken beide fulltime. Mijn partner doet 75% van het huishouden. Ik probeer 2 avonden door de week thuis te blijven, maar dat lukt ons praktisch gezien niet altijd (avondje met vrienden, werk etc.).

Mijn partner steunt me in mijn paarden en wil absoluut niet dat ik ze wegdoe, af en toe gaan we samen naar de paarden en we genieten er samen van. Toch heb ik het gevoel dat ik ' beide' maar voor de helft doe. Ik train mijn paarden hooguit 2x per week zoals ik dat wil. Zeker in de wintermaanden (alleen buitenpiste). Hulp bieden in het huishouden komt er niet van omdat ik zo laat thuis ben en alles al gedaan is. We wonen in een appartement, dus ik kan natuurlijk niet om 10.00u beginnen stofzuigen of wassen.

Ik heb het gevoel dat het voor ons vooral de omstandigheden zijn. In een huis kan ik kuisen wanneer ik dat wil en een pensionstal met binnenpiste kan ik altijd iets doen. Paarden aan huis zou helemaal de oplossing zijn. Voorlopig is dat voor ons niet haalbaar en moeten we het doen met wat we hebben.

In de toekomst zouden we graag een kindje willen. Ik vraag me echt af hoe andere dit doen -O- . Fulltime werken, paarden en een kindje lijkt mij onmogelijk vol te houden.


Volpension en voor het huis een poets?

Ik werk ook fulltime-time, heb 2 kinderen en heb een tijdje twee paarden gehad. Wel een weggedaan omwille van de tijd die ik voor hem had.

zuigstengel
Berichten: 76
Geregistreerd: 14-11-18

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:07

Ik ben inderdaad opzoek naar een plekje om ze volpension te zetten. Echter houd dat hier in de buurt (Bilzen) in dat ze in de wintermaanden niet buiten komen en in de zomermaanden slechts een paar uur. Halfpension houd op de huidige stal in dat ik zelf moet mesten. Dat kost me dagelijks een kwartiertje werk en 1x een uurtje.

Een robotstofzuiger staat inderdaad op mijn lijstje voor kerst :D
Ik heb sinds kort een bijrijder en dat bied ook al verademing.

@Duhelo, jeetje wat een schema! Maken jullie wel genoeg tijd voor elkaar?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:10

zuigstengel schreef:
Ik ben inderdaad opzoek naar een plekje om ze volpension te zetten. Echter houd dat hier in de buurt (Bilzen) in dat ze in de wintermaanden niet buiten komen en in de zomermaanden slechts een paar uur. Halfpension houd op de huidige stal in dat ik zelf moet mesten. Dat kost me dagelijks een kwartiertje werk en 1x een uurtje.

Een robotstofzuiger staat inderdaad op mijn lijstje voor kerst :D
Ik heb sinds kort een bijrijder en dat bied ook al verademing.

@Duhelo, jeetje wat een schema! Maken jullie wel genoeg tijd voor elkaar?

In Homberg ook? Dat is wel schoonbeek maar is niet zo ver lijkt me. Niet verder dan de andere stallen die ik me in Bilzen kan voorstellen.
http://homberg.be/links/pension-pensioen.html
Daar zie ik ze toch veel buiten staan, ook in de winter.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:30

Mijn vriend heeft/had niets met paarden, maar is wel gek op dieren. Ik denk dat het juist goed is als ieder zijn eigen hobby heeft.
Inmiddels wonen we ergens met de paarden aan huis en wilde hij ook een eigen paard (waar ik alles mee doe en hij vrijwel niet, maar het gaat om het idee :') )

Duhelo

Berichten: 28579
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:44

troi schreef:
Dat zijn idiote schema’s! Je kan niet fulltime werken en een net huis hebben en veel trainen (als er ook klussen zijn), en een sociaal leven hebben en tijd met partner doorbrengen etc. Dan moet je dingen veranderen of je raakt burned-out . Ga bijv volpension, regel een poetshulp terwijl je werkt, koop een stofzuigrobot en plan max 1 sociale activiteit per maand met vrienden.

dat is niet zo evident.
Ik heb idd een poetshulp, en mijn huis is niet altijd spik en span :D

Maar natuurlijk zou het handiger zijn als ze in volpension staan (maar met 3 paarden dat ik 24/7 buiten wil niet haalbaar, zowel financieel als kwa verzorging voor de paarden zelf.)

En nog meer hulp in huis (was strijken etc), kost natuurlijk ook een bom geld. Een hulp voor het werk bij de paarden zou kunnen, maar met 2 paarden die absoluut niet samen kunnen is dat ook niet zo evident om eventjes een vreemde zonder toezicht erbij te laten.

ach, als het zo ver is dan zien we wel hoe het loopt en wat er moet aangepast worden.

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 11:09

Mijn man is altijd door zijn ouders wijsgemaakt: "Kom nooit thuis met een paardenmeisje". :+

Wij zijn inmiddels 10 jaar samen en hebben drie kinderen. Ik werk parttime 10 uur per week en studeer aan de universiteit, hij werkt 32 uur per week alleen nachtdiensten. De dagelijkse zorg voor de kinderen, het huis, de tuin en de dieren (3 paarden, 4 katten, een hond) komt dus overwegend op mij neer en zodra hij ontwaakt na zijn nachtdienst stap ik deur uit voor mijn werk. Tegen de tijd dat ik thuis kom staat hij eten te koken en kan ik nog snel even de stallen uitmesten en de paarden een voerbeurt geven. Echt verzorgen (en vroeger trainen) doe ik vroeg in de ochtend of laat in de avond.

Mijn man zegt vaak: "het is jouw hobby". Hij heeft zelf eigenlijk niets met paarden maar ziet het wel als zijn plicht om me te helpen wanneer nodig. Hij helpt vaak met het voeren, mest wel eens het paddock uit of helpt met het bemesten/inzaaien van het land. Met kerst krijg ik vaak een paardgerelateerd cadeautje (daar doet hij echt moeite voor: nieuwe eskadron set of een stel fancy beenbeschermers die ik mezelf nooit zou hebben gegund).
Daarnaast is hij 4 jaar geleden met me meeverhuisd naar de Veluwe zodat ik de paarden aan huis kon houden, en is hij ook vorige week gewoon mee gaan kijken bij een groter vrijstaand huis met meer land. Daar waar ik zelf nog niet zo enthousiast was zei hij juist: "Maar ze hebben zelfs de weide gedraineerd, dan hoeft je geblesseerde merrie nooit meer op stal te staan en we kunnen misschien nog dat of dat realiseren zodat er een hele grote inloopstal ontstaat of..." <3

Ik denk dat het vooral leven en laten leven is. Mijn man heeft me na het overlijden van mijn once in a lifetime paard ook enkele maanden 'paardloos' meegemaakt en daar word ik gewoon geen leuker mens van. Na 3 maanden zei hij zelf: "Doe me een lol, ga asjeblieft rondbellen of iemand een leuk passend dier voor je heeft staan" :')
En ach zo doen we samen bijv. het huishouden, dan kan hij zich daarna focussen op zijn game hobby en kan ik nog even naar buiten voor qualitytime met de beestjes. Nooit een probleem geweest gelukkig.

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 11:22

Ik heb het geluk om een vriend te hebben die even fanatiek met paardrijden is dan mij. Hij springt, ik rij dressuur. We wonen nog bij onze ouders en onze paarden staan aan huis. Door de paarden zien we elkaar wel minder dan sommige andere koppels, maar ik zou het niet anders willen. Ik ga af en toe is naar een wedstrijd van hem kijken en andersom ook (2x per jaar ofzo hoor..) maar verder zien we elkaar nooit rijden :')
Vinden we prima. Elk ons ding.

Ik heb ooit wel een vriend gehad die zelf niet reed maar altijd mee wou gaan. Verschrikkelijk was dat. Vond het enorm verstikkend. De situatie zoals het nu is, is ideaal :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:14

@Zuigstengel: ik begrijp iets niet, je moet alleen maar uitmesten en dat kost je algemeen genomen 15 minuutjes werk. Als dat per stal is ben je dan een half uurtje bezig per dag en 1x/week 2u. Wat maakt dat je dan maar 2x/week kan trainen?

Ik sta ook half-pension maar dat zit hier toch anders in elkaar. Dat is huur van een kale box, gebruik buitenpiste (als ze wat onderhouden wordt ook prima bruikbaar in de winter), iedere eigenaar heeft een eigen paddock ter beschikking. 1x/dag voeren ze wat je klaarlegt en 's avonds worden de paarden binnen gehaald als je dat wenst. Buitenzetten, uitmesten, hooi/voer voorzien en 1x/dag voeren moet je zelf doen.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:36

Matheno schreef:
Toen ik een relatie kreeg met mijn, inmiddels, man, heb ik in het begin duidelijk gezegd dat áls hij mij graag wilde zien hij mee moest naar stal.

Nu rijdt hij zelf ook.


Dat is een ideaal plaatje!