Paarden hebben & partner

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 22:06

Ik had de paarden ook al toen ik hem leerde kennen en hij zijn job.

Nu vind ik het persoonlijk wel een verschil dat mijn partner vaak weg is van huis. Dan heb ik tijd zat. Wanneer hij echter thuis is, dan is dat 24/7 voor een aantal weken. We zijn met 2, geen kinderen, klein koophuis zonder tuin, enkel 2 katten. Hij zit veel meer tijd effectief alleen dan wanneer je partner 9 to 5 werkt en 's avonds thuiskomt.

Wij hebben echter nooit issues voor vakantie. We gaan gerust een keertje op citytrip of 2-3 weken op reis. Ik probeer zo vaak mogelijk overdag of vroeg op de avond te gaan zodat we nog tijd genoeg hebben op de bank. Hij heeft mijn springzadel voor me gekocht en is altijd blij voor me als wedstrijd goed ging.

Hij zal echter nooit een proef lezen bijvoorbeeld. Hij kent er echt te weinig van om dat goed te doen :+ Hij sakkert weleens op mijn trekauto maar dat is puur omdat we een compleet andere smaak hebben. De auto's die hij wil vind ik zonde om mee door modder te baggeren :))
Trailer rij ik zelf. Hij zal nooit zijn E halen, hij heeft zo al een pesthekel aan autorijden.

Paarden aan huis? Dat zou dan wel weer kunnen voor hem. Omdat het immens veel tijd zou besparen en ik ben hoe dan ook gewoon in de buurt.

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 22:21

troi schreef:
Poe wat enorm veel mensen hier met een partner die ze niet steunt in hun passie! Echt schokkend gewoon. Je wilt toch dat je geliefde gelukkig is? Hoe kan je dan zeuren daarover?

Gelukkig heeft mijn man een druk eigen leven, sterker nog hij stuurt me regelmatig naar stal. Volgens hem wordt ik daar een l relaxter en leuker mens van :D


Wat fijn dit te horen! Iemand die t stimuleert haha!

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:33

Mijn vriend heeft niks met paarden en dat hoeft ook niet, hij heeft z'n eigen hobby's. Hij grapt er wel eens over hoeveel geld ik zou besparen als mijn paard er niet zou zijn, maar dat is natuurlijk ook zo :')

Ik vond de combinatie samen tijd doorbrengen en de tijd met mijn paard altijd prima te doen. Sinds we een zoontje hebben, nu 2 jaar, vind ik het wel eens lastig om een goede balans te vinden tussen werk/tijd met het gezin/paard. Maar daarin steunt hij mij altijd gelukkig!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 15:55

Mijn man reed vroeger al, maar had door studie en vervolgens geen tijd meer (dierenarts) hij had zelfs niet gedacht ooit nog tijd te hebben om te gaan rijden.
En toen leerde hij mij kennen, heeft toen ook een aantal keer op mijn oudje gereden.
Toen ons veulen beleerd was is hij weer echt gaan rijden.
We gaan nu ook om het weekend samen op wedstrijd.

Ik lees mensen die zeggen "wil mijn eigen ding" ik vind het juist ideaal dat mijn man ook rijdt.
Inmiddels de paarden ook aan huis, door de weeks ben ik alleen als ik ga rijden, help hem wel 's avonds als hij gaat rijden (mede daardoor kan hij ook weer rijden, paard staat klaar als hij thuis komt).
En in het weekend zijn we ondanks de wedstrijden alsnog samen, hebben samen een leuke dag.

En ondanks dat alles is het zeker niet enkel paarden in ons leven, gaan regelmatig eropuit, paarden redden zich prima een weekendje en als er iets is met de kinderen of mijn man komen zij absoluut op 1 (paarden staan hier alleen op 1 als er iets met ze is).

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:07

Ik knijp in mijn handjes met mijn man.. Toen de paarden nog in mijn oude woonplaats stonden, ging hij regelmatig zelfs alleen op en neer om te voeren en te mesten. Toen ze eenmaal verhuisd waren naar 10min van huis, mestte hij elk weekend mijn stallen, zodat ik dan kon rijden. Begin 2018 moest ik geopereerd worden en lag een kleine 6 weken uit de running, mesten werd in die periode door de weeks gedaan, maar hij stond dag in, dag uit de longeren, zodat ze in conditie bleven. Sinds een jaar sta ik vol-pension, tot kleine ergernis van hem, want het mesten en rommelen hoeft hij nu niet meer. Maar nog steeds gaat hij met regelmaat mee, vind hij wandelen met zijn viertjes (hij met de ene, ik met de andere) geweldig en is hij druk aan het oefenen met proefjes lezen. Ik krijg alle steun van hem, voel me nooit belemmerd in mijn hobby en ondanks dat ik mijn hobby zelf betaal, hoor ik er nooit wat over en schiet hij met regelmaat wat toe voor (zoals hij zegt) zijn maatjes . Ook is hij bij elk belangrijk tripje naar dierenarts etc meegegaan. Hij is ontzettend begaan met ze.

Summerdreams

Berichten: 1272
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:11

Hier geen probleem. Hij houdt van fitness en ik van paarden. Heel af en toe kan ie weleens klagen over het huishouden wat blijft liggen als ik drukker op stal ben dan thuis :)) maar nooit echt serieus.

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:26

Gizeppie schreef:
Hier kwam ook wel uit dat veel mensen afknappen op vrouwen die een paard bezitten.. Veel partners voelen zich niet op nummer 1 geplaatst. Ook zie ik veel in mijn omgeving dat de paarden meiden geen partner hebben.


Zelf geen last van gehad want ik was al getrouwd toen het eerste eigen paard kwam. Alhoewel mijn man niets met paarden heeft kwam hij nu en dan wel mee, reed mij en later onze dochter naar wedstrijden en pinkte ook een traantje als we weer eens afscheid van een paard moesten nemen.

Bij mijn dochter merk ik het wel. Heeft best wel een paar x verkering gehad maar dan kwam al gauw de "Als je moet kiezen tussen mij en je paard(en), want zou je dan doen"-vraag. En dan was zij er al snel klaar mee. Maar dat zou overigens gelden voor alle kandidaat vriendjes die haar niet de ruimte voor haarzelf laten.
Een vriend die altijd maar mee wil ziet ze evengoed niets in.

Dat veel paardenmeiden alleen zijn komt volgens mij ook omdat ze weinig tijd hebben waarin ze potentiele partners tegen komen.

Lukasje
Berichten: 11340
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:36

Nou ik kan niet zeggen dat mijn vorige relatie daarop echt gestrand is maar mijn partner kon er niet zo goed mee overweg, vond het bv. lastig dat ik ‘s avonds nog even ging kijken of de pony oke was en zei wel eens: “als je moet kiezen tussen je paarden of ik, kies jij je paarden.”
(Niemand hoeft me voor die keuze te zetten, dat bepaal ik zelf wel.) Nou ja goed, relatie bleef niet duren.

Mijn huidige man daarentegen is een fervent menner, we hebben nou al jaren paarden aan huis en eigenlijk draait ook erg veel daarrond. Traint hij, kijk ik toe. Rijd ik, is hij er ook vaak bij. En natuurlijk maken we samen koetsritten achter in het bos of gaan we op vakantie naar de Veluwe met paarden en honden.

nicole_floor

Berichten: 3280
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:41

Mijn vriend heeft een trekker, ik een paard. Dusja ieder zijn hobby, hij heeft er totaal geen moeite mee. Hij zei trouwens wel altijd voordat die me mij had, dat die nooit een relatie met een paardenmeisje zou nemen. :')

Sporthorsies
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:54

Ik zou het dan weer een afknapper vinden als iemand geen hobby's heeft en de meeste avonden van de week op de bank hangt. En dan ook nog verwachten dat ik je handje vast ga houden.. Nee, geen denken aan. Ik moet gewoon bezig zijn en zou ik met de paarden moeten stoppen om wat voor reden dan ook dan komt er wel iets anders voor in de plaats.
Lara_Silver schreef:
Mijn partner vind het juist fijn als ik lekker mijn eigen ding doe en niet thuis aan hem zit gekleefd. Dat is een grote afknapper volgens hem, een meid die niet ook haar eigen ding kan doen.

Nou precies zo dus.

puppy1128

Berichten: 5019
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:59

Mijn vriend vind het ook prima. En paardlief heeft hem al goedgekeurd voor we wat hadden. Vandaag nog paar uur heerlijk met paard doorgebracht terwijl vriend op de computer bezig was. Hij gaat met mooi weer ook wel eens mee. Soms zelfs foto's maken. Of hij gaat bv schoonmaken terwijl ik op stal ben. Heerlijk zo'n vriend. Heb niks te klagen. :D

xMyrnavG

Berichten: 114
Geregistreerd: 28-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:03

De eerste twee jaar met mn vriend had ik een paard, nu niet meer door studiewissels en dergelijke.

In die twee jaar was hij altijd ontzettend blij als ik lekker naar mijn paard ging, ik wordt er rustig van en kan er beter stress door loslaten.

Hij is zelf helemaal niet geïnteresseerd in paarden maar support mij er wel mee, in die twee jaar is hij dan ook maar 1x mee geweest hahaha

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:05

Hier eigenlijk ook geen problemen. Mijn vriend werkt 6 dagen in de week en is gek op zijn baan. Dus hij werkt gerust wat langer op een doordeweekse dag. Dan heb ik alle tijd voor mn beestjes. In het weekend verkort ik mijn bezoekjes altijd naar dat wat nodig is, voeren/mesten/water geven. Soms heeft hij ook nog wat dingen in het weekend van werk of andere dingen. Dan ga ik wel langer.

Hij is gelukkig wel eerlijk in dat hij soms geen zin heeft om mee te gaan(bij regen vooral). Dan ga ik lekker alleen en vermaak ik me prima! Ponys zijn ontzettend belangrijk voor me.

Enige moment dat hij mee ''moet'' is als ik nieuw hooi gehaald heb, dan zet hij dat met de shovel in de stal :+ Maar laat hij daar nou net van houden

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:09

ik denk ook wel dat het een groot verschil maakt of je je paard op een doe-het-zelf stal hebt staan of all-in, zoals hier meerder malen lees. Mijn paard staat op een all-in stal, hoef niet te mesten, voeren, binnen halen etc. mijn vriend heeft/had ook helemaal niks met paarden, vind het nooit erg als ik naar stal ga, en gaat ook zeer regelmatig mee. Ondertussen heeft hij er zelfs een paar keer op gezeten, mee geholpen met wassen, plukt haar zelfs af en toe alleen uit de wei als ik de spullen aan het klaar zetten ben. Hij is zelfs meerdere malen alleen naar haar toe geweest toen ik op vakantie was. Ben er heeel gelukkig mee dat het allemaal zo gaat, helemaal als ik hier zie hoe het óók kan...

Lienepien95

Berichten: 820
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:16

Mijn vriend vond paarden dood en doodeng toen ik hem leerde kennen, nu 7 jaar later heeft hij een eigen Fjord. Laatst hadden de dames de voervooraad gevonden en was ik erg bang dat ze ziek zouden worden. Midden in de nacht is hij naar onze doe het zelf stal gereden om de dames te controleren. Erg fijn zo’n gezamenlijke hobby. Gaan ook regelmatig lekker samen weg met de trailer, hij hardlopen en ik op t paard.

ivy_power89

Berichten: 5863
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:23

Toen mijn man en ik een relatie kregen, heb ik hem gewaarschuwd.
Als je voor mij kiest, krijg je de paarden erbij..........

Nu bijna 13 jaar later, zijn we nog steeds heel gelukkig en gaat hij als het even kan met mij mee. Terwijl hij niets met paarden had. Hij staat rustig stallen te mesten terwijl ik aan het rijden ben. Of als ik ziek bent, dan springt hij in de auto om even te gaan wandelen oid.

Ik vind de vraag wie er op nummer 1 zou staan zo overbodig....
Ondanks dat mijn paarden mijn leven zijn, en ik niet weet hoe ik zonder zou moeten staat mijn man toch echt boven aan.
Gelukkig hebben wij dan dus ook nooit strijd over hoeveel tijd het allemaal kost, of hoeveel geld (al is ie natuurlijk not happy iedere maand whaha)

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:25

Toen de net nieuwe, pas begonnen jonge dierenarts bij ons was, heb ik die maar aan de haak geslagen. Nooit gezeur over bendes beesten in- en om huis ;)

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:31

Ik vind het ook echt not done als een partner zeurt over te weinig tijd/bladiebla. Hebben die mannen zelf geen eigen leven? Mijn vriend is een goede tennisser, dus spendeert gelukkig minimaal 2 avonden doordeweeks en een weekenddag aan zijn sport. Dat zijn ook de momenten dat ik train en op wedstrijd ga. Ik stem dus wel mijn trainingsmomenten op de zijne af, omdat ik dat zelf kan plannen.

Zou echt ongelooflijk ongelukkig worden van een man die blijkbaar zelf zo weinig plannen heeft en elk vrij uur samen wil spenderen :o

Hij hoeft trouwens niet mee naar stal, af en toe kijken op wedstrijd vind ik leuk en dat doe ik ook bij hem. :)
Laatst bijgewerkt door ElSea op 13-10-19 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Berichten: 8076
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:36

Lisa_WB schreef:
Ben er heeel gelukkig mee dat het allemaal zo gaat, helemaal als ik hier zie hoe het óók kan...


Ik zal nu vast half Bokt over mij heen krijgen, maar waarom heeft men er zo’n probleem mee als de partner niks met paarden heeft? Waarom wil je perse dat je partner mee naar stal gaat? Die van mij vindt het leuk dat ik het leuk vindt, als ik het vraag gaat hij wel mee en gaat er ook wel op voor bijvoorbeeld een foto. Maar daarentegen heb ik niks met zijn hobby (airsoft) en hoef daar ook niet mee. Zou het ook heel erg vinden als hij niks met mij zou willen omdat ik niks met zijn hobby heb. Het is toch zijn hobby en niet mijne? Ben wel benieuwd hoe Bokt dat ziet

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:40

Autumnn schreef:
Lisa_WB schreef:
Ben er heeel gelukkig mee dat het allemaal zo gaat, helemaal als ik hier zie hoe het óók kan...


Ik zal nu vast half Bokt over mij heen krijgen, maar waarom heeft men er zo’n probleem mee als de partner niks met paarden heeft? Waarom wil je perse dat je partner mee naar stal gaat? Die van mij vindt het leuk dat ik het leuk vindt, als ik het vraag gaat hij wel mee en gaat er ook wel op voor bijvoorbeeld een foto. Maar daarentegen heb ik niks met zijn hobby (airsoft) en hoef daar ook niet mee. Zou het ook heel erg vinden als hij niks met mij zou willen omdat ik niks met zijn hobby heb. Het is toch zijn hobby en niet mijne? Ben wel benieuwd hoe Bokt dat ziet


Ik heb mijn partner ook niet uitgezocht op of hij wel of niks met paarden had. Ben er blij mee dat hij het ook leuk vind en daardoor ook regelmatig mee gaat, maar zou het dat niet doen is het ook prima. Hij heeft ook een hobby waar ik niet zo heel veel mee heb, ik ga soms mee maar niet vaak. Ook dat vind hij goed.

_lautje_

Berichten: 9276
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:48

Een van mijn vorige relaties is mede om de paarden gestrand.
Ik reed en rijdt ook echt heel fanatiek en op redelijk niveau. Had toen 4 paarden staan en ieder weekend concours.
Hij vond het vreselijk en zonde geld en teveel tijd kosten.

Mijn huidige relatie/echtgenoot vond het een pluspunt dat ik paarden had en zo fanatiek was.
Hij heeft een groot eigen bedrijf. Werkt vreselijk veel en relaties gehad die stuk zijn gegaan omdat zijn exen wilde dat hij meer tijd aan hun besteedde of om 18:00 thuis was voor het eten.
Daarnaast is hij sportfanaat, vindt paardensport prachtig en gek van (top)sportmentaliteit en ergens vol voor gaan.

Hij vond het dus super tof en gaaf.

Ondertussen getrouwd en 2 kleine kinderen. En omdat er geen 2 kapiteins op een schip kunnen staan heb ik momenteel wel de paarden op lager pitje staan. Ze staan niet meer (bij mijn moeder) aan huis, minder paarden, minder wedstrijden, minder trainen.
Mijn paard waar ik internationaal mee reed is van t zomer dood gegaan. Dus heb nu alleen een 3 jarige en jaarling staan.
Werk zelf niet en ga zeker 5x per week naar paard toe. Dat is echt mijn uitlaatklep. Vaak gaan de kinderen mee. En in het weekend kan ik alleen.
Hij weet dat zonder paard ik gek wordt en ook niet gemaakt ben voor beetje hobby rijden.
Dus hij steunt het wel als ik straks weer veel op wedstrijd ga en dan ook internationaal en meerdaags.
Het kost veel geld en veel tijd, maar dit maakt mij ook tot de vrouw die ik ben. En van die vrouw houdt hij.
Een vrouw die hele thuis op hem zou wachten zou hij snel zat zijn.
Of dat was hij snel zat toen mijn paard dood ging van t zomer en ik thuis zat hele dagen :Y)

Overigens staan in principe onze kinderen op 1 en heel kort daarna het bedrijf. Paard staat daarna met hem gelijk. Waarom een paard is een dier en van mij afhankelijk.
Net als de kinderen. En het bedrijf heel simpel omdat een paar honderd gezinnen daarvan afhankelijk zijn.
En Tuurlijk als er wat is met mij of hem staat hij of ik op 1.
Maar ik weet gewoon dat de zaak voor gaat. Eerste keer kerst was hij 3 uur te laat voor kerstdiner want er was een lekkage. Ja jammer dan. Dat moet eerst gerepareerd en personeel laat je dat niet doen met kerst.
Ik heb daar nooit mee gezeten.
Zit helft vd week in de avond alleen thuis. Hoort erbij

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:53

Mijn vriend heeft geen probleem met mijn paarden hobby, hij kent me ook niet zonder. Hij heeft zelf 2 zaken, sport zelf ook 3x per week en is altijd druk dus we hebben beide onze dingen waar we druk mee zijn. We wonen samen en hebben, vinden wij, veel tijd met elkaar samen maar soms is het even plannen. Hij heeft niks met paarden maar als het logistiek handig is, of ik wedstrijd heb, gaat hij mee. Puur voor mij, niet omdat hij mijn paard leuk vindt, die geeft hij heel sporadisch een keer een aai over z’n bol :')

Kan me wel voorstellen dat het voor een partner niet altijd leuk is om samen te zijn met iemand met een paard maar mijn paard staat volpension dus een dagje overslaan of vakantie kan prima :)

Mijn vriend zegt nooit dat ik teveel op stal ben en vind het leuk voor me dat mijn paard mijn hobby en ontspanning is. Zou het ook niet fair vinden als hij daar over zou klagen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:57

Autumnn, het had mij niets uitgemaakt als hij niets met paarden zou hebben. Tenzij er sprake is van weerzin. Ik wil wel over mijn passie kunnen praten en bij bepaalde situaties kunnen overleggen/sparren.

Nu er een paard van ons kreupel is en de dierenartsen/hoefsmid al 4x zijn geweest is het heel erg fijn om met iemand in de auto te zitten die je hand vastpakt en zegt “we gaan alles doen om hem beter te maken”.

Het lijkt mij verschrikkelijk als er in zo’n situatie geen interesse is of er vooral gereageerd wordt met “tja kost wel veel geld dit gedoe”,

Lize92

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:05

Hier is het natuurlijk wel eens ter sprake gekomen dat ik veel tijd in mijn paard stop, maar vriendlief accepteert het wel en gaat ook vaak mee. Inmiddels stapt hij zelf ook steeds vaker op en heeft hij al iets laten vallen over lessen nemen haha. :P de hobby lijkt er bij hem nu ook wat in te sluipen wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind! :+

CalipsoLover

Berichten: 5585
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:08

Ik denk dat hier ooit zelfs al een topic over geweest is, of vergis ik me nu? Enkel de OP gelezen dus excuseer als het al eens is gezegd geweest.

Goh ja, ik ben een paardenmeisje in hard en nieren. Mijn paard komt dan ook altijd op de eerste plek. Ik heb weinig tot geen vrienden/familie die in de paardenwereld zitten, dus krijg vaak wel die opmerkingen van "paardenwijf" enz. Een vriend van mijn vriend vertelde me dan ook eens op een avond dat toen mijn vriend verliefd op me werd maar we nog geen relatie hadden hij had gezegd tegen zijn vrienden "Het is een paardenwijf, maar ik vind dat niet eens erg!" _O- _O- Dus nee, mijn vriend maakt er gelukkig geen probleem van maar hij staat ook niet te springen om mee te gaan naar de paarden. Maar dat vind ik ook helemaal niet erg want ik kan er toch niet zo goed tegen als er iemand op mijn vingers zit te kijken. Ook is hij helemaal niet bang en doet daarom soms dingen die toch wat te onverwacht of gevaarlijk zijn voor paarden en dan kan ik ook heel boos worden. Hij is gelukkig wel akkoord met het feit dat als we samen een huis gaan kopen, ik de paarden thuis wil hebben en dat ook een must is. Mijn ex-vriendjes maakte er ook niet echt een probleem van. Misschien ook omdat ik volgens mijn vrienden niet het typische paardenmeisje ben, en een heel groot deel van mijn leven nog altijd los staat van de paarden ook al zijn ze een groot deel van mijn leven, want natuurlijk draait je hele ritme daar rond vanaf je eigen paarden hebt. Ik praat dan ook zelden over de paarden tegen mijn vrienden, mijn vriend moet het iets vaker aanhoren maar die maakt er geen probleem van gelukkig, hij leert er zelf ook door bij en probeert ook echt de slimmerik omtrent paarden uit te hangen dan.