Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:18

Postnl zegt niets achter te houden....

Maar waar ie dan blijft?

Een 2e pakket van AliExpress wat geen brievenbus pakket is, is zojuist binnen gekomen. Op dezelfde dag besteld.

Zit een telefoon hoesje in het "missende" pakketje, zou graag zien dat ie er zo snel mogelijk is, dan kan ik mn nieuwe telefoon gaan gebruiken.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:19

Dat heb ik als ze er zon verzamelorder van maken in NL. Ineens krijg je dan een zak met daarin meerdere kleine items :)

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:24

Keet schreef:
Dat heb ik als ze er zon verzamelorder van maken in NL. Ineens krijg je dan een zak met daarin meerdere kleine items :)


Er is anders dan het pakketje met telefoonhoesje, niets anders vanuit China onderweg naar mij.

Een verzamelorder is dus niet aan de orde....

Ik baal echt dat het nu zo lang duurt!

Betaal gvd behoorlijk wat verzendkosten extra om het vóór 13-12 binnen te hebben en het is er nóg niet.

Foto ervan staat in de PostNL app, dus het is in Nederland.

MyWishMax

Berichten: 25419
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:28

Het is extreem druk.... wordt al lang voor gewaarschuwd.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:29

Tja, je zal net als iedereen in NL geduld moeten hebben en even moeten wachten op je pakketje.
Dat jij aan een chinese verkoper meer verzendkosten hebt betaald zal PostNL weinig uitmaken, dis krijgen dat bedrag echt niet :)

Dus keep calm, blijf ademen en probeer je een beetje in te houden. Dit had je kunnen voorzien door in deze tijd iets in China te bestellen wat je hard nodig hebt. Wellicht had je het beter in NL kunnen bestellen :)

capopjekop

Berichten: 30674
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:30

Nou idd.. Ik bestel sowieso niks dat ik voor een bepaalde tijd moet hebben via alie. Je weet daar nooit hoe snel en of het aankomt. Een beetje inlevingsvermogen mag best wel hoor. Het is vervelend, maar het is momenteel echt aanpoten voor bezorgers en voorbereiders

verootjoo
Berichten: 35664
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:31

Je moet naast mij komen wonen, hier is alles gewoon op tijd :') of soms een paar dagen langer wachten, maar niet schokkend.

Sowieso verwachten dat iets uit China op de aangegeven datum komt is niet zo slim. Dan moet je het zelf halen. Of gewoon in NL bestellen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:32

verootjoo schreef:
Je moet naast mij komen wonen, hier is alles gewoon op tijd :') of soms een paar dagen langer wachten, maar niet schokkend.


Same here :) eigenlijk is alles wel redelijk op tijd gekomen :j
Alie allemaal sneller dan ik gedacht had :D hoop dat de laatste bestelling er snel is :D dan kan ik gaan legooen :D

Flying_Angel

Berichten: 15730
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:33

Ik wacht nu ook op een brievenbuspakketje, zou dinsdag al in de bus liggen. Inmiddels is de bezorgtijd onbekend! :+

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:34

Dit doet mij eraan denken dat ik 30 oktober al iets binnen zou hebben en het nog niet binnen is. Heb de hoop maar opgegeven :+
Laatst bijgewerkt door Smallheal op 18-12-20 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Flying_Angel

Berichten: 15730
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:34

Smallheal schreef:
Dit doet mij eraan denken dat ik 40 oktober al iets binnen zou hebben en het nog niet binnen is. Heb de hoop maar opgegeven :+

40 oktober! :)) Dan wacht je al een tijdje inderdaad.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:34

Smallheal schreef:
Dit doet mij eraan denken dat ik 40 oktober al iets binnen zou hebben en het nog niet binnen is. Heb de hoop maar opgegeven :+


Ja bestellingen voor 40 oktober zou ik ook maar vergeten inderdaad.....die gaan nooit aankomen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:35

Hier ook vrij weinig problemen eigenlijk, dingen soms een dagje langer onderweg maar c'est ça.

Lisitano

Berichten: 4935
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:35

Je wordt dood gegooid met berichten dat het zo druk is bij PostNL. Dat was al en sinds de laatste persconferentie is het er nóg drukker. Een beetje gezond verstand vertelt je dat ook wel zonder die nieuwsberichten :D
Helaas, even geduld. Zo strikt noodzakelijk is een telefoonhoesje ook niet.

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:36

Ik vind het gewoon niet tof dat een brievenbus pakketje van Bol.com er wél binnen een paar dagen is, terwijl mijn Ali pakketje wat 100% zeker al in Nederland is, er zo lang over moet doen.

AliExpress pakket dat via de PostNL pakketten is gekomen, is wel wat te laat (18 december ipv 13 december) maar daar kan ik prima mee leven.

Terwijl normaal gesproken de brievenbus pakket sneller gaat dan de normale pakketten.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:38

mvdende schreef:
Terwijl normaal gesproken de brievenbus pakket sneller gaat dan de normale pakketten.


Hoop dat je begrijpt dat de huidige situatie verre van normaal is het het momenteel gewoon net wat anders werkt dat je gewend bent?
Begrijp dat het moeilijk te bevatten is soms, zeker met de onvoorspelbaarheid maar probeer je er bij neer te leggen dat de wereld even anders functioneert en alles anders is nu

capopjekop

Berichten: 30674
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:42

Er zijn zoveel redenen te bedenken voor vertraging. Soms komen pakketten of poststukken in de verkeerde tas of krat terecht. Dan moet het opnieuw naar het sorteercentrum en het proces in. En nu met deze drukte is er meer kans op fouten in het proces. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Soms worden er keuzes gemaakt om bepaalde post of pakketten door te zetten naar een andere dag omdat dat voor het sorteren makkelijker is.

Ik heb vandaag een koffiezetapparaat voor kerst bestelt. Die komt uiterlijk de 28e. In het ergste geval print ik een foto uit en pak ik die in. Beetje creatief zijn in deze gekke tijden

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:43

Keet schreef:
mvdende schreef:
Terwijl normaal gesproken de brievenbus pakket sneller gaat dan de normale pakketten.


Hoop dat je begrijpt dat de huidige situatie verre van normaal is het het momenteel gewoon net wat anders werkt dat je gewend bent?
Begrijp dat het moeilijk te bevatten is soms, zeker met de onvoorspelbaarheid maar probeer je er bij neer te leggen dat de wereld even anders functioneert en alles anders is nu


Een paar dagen later is natuurlijk niet zn probleem.

Maar het is nu al bijna een week later.

En het steekt dat de rest van de post wél gewoon optijd binnen komt, alleen dat éne pakketje komt maar niet.

Als er helemaal geen post binnen zou komen.... Maar het éne wél en het andere niet....

Hond zn voer is op. Vandaag maar even bestellen en 1 merk voer kan ik gelijk afhalen.

Maar zn brokken hoop ik dat die ook snel komen.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 18-12-20 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:44

Grote kans dat hij wel aangemeld is bij postNL maar nog ligt te wachten waar het NL is ingekomen tot er plek is op de wagens.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:49

https://nos.nl/artikel/2361152-honderde ... dicht.html

Citaat:
Honderden pakketpunten vanaf maandag alsnog dicht
Zeker honderden winkels met een pakketpunt zijn vanaf maandag niet meer open. Zowel Primera als Audax, eigenaar van Bruna, AKO en The Read Shop, sluit het merendeel van de winkels.

De winkels mogen openblijven tijdens de lockdown van de overheid, maar mogen geen producten verkopen. Iemand die een pakket ophaalt in de winkel, moet zijn kraslot of tijdschrift vervolgens bij de supermarkt verderop kopen.

"Dat leidt tot vervelende situaties in de winkels", laat een woordvoerder van Audax weten. "Het is niet aan mensen uit te leggen dat ze wel postzegels mogen kopen maar geen ansichtkaart. Dat leidt tot onbegrip. Daarnaast is het economisch ook niet aantrekkelijk zo om open te blijven."

Extra vergoeding
PostNL gaf pakketpunten vanaf deze week een extra vergoeding om open te blijven, maar dat is volgens de winkels onvoldoende om de zaken open te kunnen houden.

Primera zegt dat de meeste van zijn 520 winkels dichtgaan. Ook bij Audax gaat het om honderden zaken. Daarnaast kunnen nog eens honderden franchisenemers zelf besluiten of ze meedoen. Volgens Audax is een groot deel dat van plan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:55

mvdende schreef:
Ik vind het gewoon niet tof dat een brievenbus pakketje van Bol.com er wél binnen een paar dagen is, terwijl mijn Ali pakketje wat 100% zeker al in Nederland is, er zo lang over moet doen.

AliExpress pakket dat via de PostNL pakketten is gekomen, is wel wat te laat (18 december ipv 13 december) maar daar kan ik prima mee leven.

Terwijl normaal gesproken de brievenbus pakket sneller gaat dan de normale pakketten.

Dat is toch helemaaaal niet raar gezien Aliexpress zooi in bulk binnenkomt en eerst door de douane komt? Dat het in Nederland is betekent niet dat het in een sorteercentrum van PostNL ligt. Daarnaast is PostNL er vrij transparant over dat pakketjes uit China niet bovenaan de prio-lijst staan. Bol.com betaalt jaarlijks een fors bedrag aan PostNL voor bezorging, dat doet Aliexpress niet.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:00

Dat ja. Bovendien is het gewoon giga druk.
De pakketten die ik van de webshop wegstuur nu doen er ook lang over. Toppunt was brievenbuspakket wat er meer dan een week over gedaan heeft. Super balen, want we betalen als bedrijven al iets meer gezien de piekperiode. Maar het is niet anders.
Gelukkig hebben mijn klanten wel begrip voor de situatie :j

(En idd krijgen bol en coolblue pakketten bv voorrang. Ik als kleine webshop kan dat nu eenmaal niet. Tis wat het is).

Exitium

Berichten: 7161
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:01

Keet schreef:
https://nos.nl/artikel/2361152-honderde ... dicht.html

Citaat:
Honderden pakketpunten vanaf maandag alsnog dicht
Zeker honderden winkels met een pakketpunt zijn vanaf maandag niet meer open. Zowel Primera als Audax, eigenaar van Bruna, AKO en The Read Shop, sluit het merendeel van de winkels.

De winkels mogen openblijven tijdens de lockdown van de overheid, maar mogen geen producten verkopen. Iemand die een pakket ophaalt in de winkel, moet zijn kraslot of tijdschrift vervolgens bij de supermarkt verderop kopen.

"Dat leidt tot vervelende situaties in de winkels", laat een woordvoerder van Audax weten. "Het is niet aan mensen uit te leggen dat ze wel postzegels mogen kopen maar geen ansichtkaart. Dat leidt tot onbegrip. Daarnaast is het economisch ook niet aantrekkelijk zo om open te blijven."

Extra vergoeding
PostNL gaf pakketpunten vanaf deze week een extra vergoeding om open te blijven, maar dat is volgens de winkels onvoldoende om de zaken open te kunnen houden.

Primera zegt dat de meeste van zijn 520 winkels dichtgaan. Ook bij Audax gaat het om honderden zaken. Daarnaast kunnen nog eens honderden franchisenemers zelf besluiten of ze meedoen. Volgens Audax is een groot deel dat van plan.

Onhandig, maar logisch. Ik zou hetzelfde gedaan hebben als ik franchiser was, had het er maandag nog met iemand over.


Hier belde de overbuurman deze week aan dat er al een week een pakketje bij hem lag. Had niets besteld (was m'n kerstpakket) en DHL had geen briefje in de bus gedaan :')

Memories

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:01

mvdende schreef:
Ik vind het gewoon niet tof dat een brievenbus pakketje van Bol.com er wél binnen een paar dagen is, terwijl mijn Ali pakketje wat 100% zeker al in Nederland is, er zo lang over moet doen.


Ik het dit dus echt heel vaak met Ali, ook buiten kerst en coronatijd om. Wordt ingescand en/of in de PostNL app klaargezet maar duurt er vervolgens langer over voordat het komt, van een paar dagen tot 1,5 week. Heb ik nooit met uit NL afkomstige bestellingen. Wat ik heb begrepen is dat Ali meuk minder prio heeft voor PostNL en dat dat dus als laatste op de vrachtwagen wordt gekieperd als er nog ruimte over is. Omdat ze er idd een stuk minder winst aan behalen.
Ik vind t niet zo erg eigenlijk, als ik bij Ali bestel dan weet ik al dat het langer gaat duren, ook al ga ik voor de duurdere bezorgoptie. Meestal levert me dat een verschil van 'binnen een paar maand bezorgd' naar 'binnen een paar weken bezorgd' op, en geen exacte garanties over welke datum het bezorgd zou moeten zijn.

Jorissie
Berichten: 223
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:03

Ik wacht al sinds begin november op 3 brievenbus pakketjes, terwijl mijn maandag bestelde kerstcadeau’s woensdag er al waren en dit waren gewone pakketten(wel via dhl).

Helaas niets aan te doen en heb het ook maar naast me neergelegd maar slordig vind ik het wel, na meer dan 5 weken nog niets ontvangen of weten is wel zuur. Verwacht die 3 dingen ook nooit meer te ontvangen, heb al contact gehad met de verkopers en die krijgen ook geen reactie waar ze wat meekunnen van PostNL.

Verder met PostNL al zo vaak ellende gehad hier dat ik tegenwoordig liever een andere bezorgdiensten heb.