Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:02

Ze kunnen ook gewoon eens stoppen met steeds nieuwe klanten aan te nemen. Maar dat doen ze niet. Inplaats daarvan harken ze in deze tijd steeds extra geld binnen 0,25 op elke verzending. En als ze die nou aan hun personeel geven, dat doen ze ook niet.

Volgend jaar gaan ze ook grote dozen toeslag fors verhogen. Als bedrijf kan het zo zijn dat je straks op een groot pakket (wat niks weegt) wel tot 2,50 extra moet gaan betalen. Zogenaamd om de hoeveelheid lucht terug te dringen, maar eigenlijk bedoeld om te zorgen dat er meer bedrijven op z'n bol's alles in kleine doosjes gaan proppen. Wat ze dan weer met postbezorger ipv pakketbezorgers mee kunnen sturen. Dat is nog even een laag goedkoper.

ryukapple

Berichten: 1784
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:22

Veulen84 schreef:
Volgend jaar gaan ze ook grote dozen toeslag fors verhogen. Als bedrijf kan het zo zijn dat je straks op een groot pakket (wat niks weegt) wel tot 2,50 extra moet gaan betalen. Zogenaamd om de hoeveelheid lucht terug te dringen, maar eigenlijk bedoeld om te zorgen dat er meer bedrijven op z'n bol's alles in kleine doosjes gaan proppen. Wat ze dan weer met postbezorger ipv pakketbezorgers mee kunnen sturen. Dat is nog even een laag goedkoper.


Ik vind het juist wel goed dat ze dat doen. Gaan bedrijven mischien eens de dozen aanpassen aan het formaat paketjes. Hoe vaak bedrijven iets wat net niet door de brievenbus pas in dozen doen waar je 1 a 2 zaken paardenvoer in kwijt zou kunnen. Naast dat dat gewoon onnodig veel ruimte inneemt in zo'n busje is dat een hoop onnodig karton verspilling (en plastic want vaak moet de doos ook opgevult worden)

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:26

Sabbientje schreef:
Marjo schreef:
Dan kan PostNL er weinig aan doen vrees ik. Als zij de pakketten niet hebben kunnen ze die ook niet uitleveren natuurlijk :)

als ze de pakketten niet ophalen, kunnen ze ze ook niet bezorgen.....


Dat is bij ons op het moment ook het geval -O-

Ik ben maandag nog naar Zwolle gereden om pakketten daar op het sorteercentrum te leveren.
Daar was het zo druk, dat de containers met pakketten buiten stonden te wachten omdat het binnen vol was :')

Maar uiteindelijk keek ik bij de tracking gegevens van een pakje wat ik maandag op het sorteercentrum heb afgeleverd, is die woensdag pas gesorteerd _-:(

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:34

ryukapple schreef:
Veulen84 schreef:
Volgend jaar gaan ze ook grote dozen toeslag fors verhogen. Als bedrijf kan het zo zijn dat je straks op een groot pakket (wat niks weegt) wel tot 2,50 extra moet gaan betalen. Zogenaamd om de hoeveelheid lucht terug te dringen, maar eigenlijk bedoeld om te zorgen dat er meer bedrijven op z'n bol's alles in kleine doosjes gaan proppen. Wat ze dan weer met postbezorger ipv pakketbezorgers mee kunnen sturen. Dat is nog even een laag goedkoper.


Ik vind het juist wel goed dat ze dat doen. Gaan bedrijven mischien eens de dozen aanpassen aan het formaat paketjes. Hoe vaak bedrijven iets wat net niet door de brievenbus pas in dozen doen waar je 1 a 2 zaken paardenvoer in kwijt zou kunnen. Naast dat dat gewoon onnodig veel ruimte inneemt in zo'n busje is dat een hoop onnodig karton verspilling (en plastic want vaak moet de doos ook opgevult worden)


Ik niet als webwinkelier. Een deel van die lucht is bedoeld om de pakketten te beschermen tegen het gooien en stoten wat er gebeurd met die pakketten. Dat is eigen handelen van de postnl, en als ze dat oplossen gaat er vanzelf al minder papier of plastic omheen.
Daarnaast is het marktmanipulatie. De grote bedrijven met hoge staffels betalen de toeslag namelijk niet of een veel lagere toeslag. Dat betekend dat het weer de kleine webwinkels zijn die betalen voor de grote. Die kleine webwinkels worden vervolgens door de concurrentie positie weer gedwongen om die prijzen niet volledig door te berekenen...

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:49

https://nos.nl/artikel/2359012-postnl-m ... egrip.html
Citaat:
PostNL moet pakketjes laten liggen, webwinkels balen maar hebben ook begrip
PostNL zegt in een week tijd een recordaantal van tien miljoen pakketten te hebben bezorgd. Door die topdrukte moet het bedrijf nu wel webshops en consumenten teleurstellen, want er wordt meer besteld dan PostNL kan verwerken.

"Wij kunnen nu niet alles ophalen wat webwinkels bij ons aanbieden", aldus een woordvoerder. "Om ons netwerk draaiende te houden, moeten we nu grenzen aangeven. We lopen echt tegen de grenzen van ons netwerk aan."

Het bedrijf zegt dat het voor het eerst deze stap moet nemen. "We moeten nu helaas tegen webshops zeggen: sorry, dit is wat we kunnen ophalen, de rest doen we een dagje later."

Oproep na drukte stadscentra
PostNL zegt dat de bestelhausse mede komt doordat het in verschillende binnensteden afgelopen weekend te druk was en burgemeesters mensen opriepen om spullen online te bestellen in plaats van in het centrum te winkelen.

PostNL kan niet zeggen hoeveel pakketjes er geweigerd worden. Vanwege de drukte roept het bedrijf consumenten op om nu geen pakketten retour te sturen, maar daarmee te wachten tot na Sinterklaas.

Volgens het bedrijf is het aan webshops hoe ze omgaan met het feit dat PostNL niet alle pakketten kan meenemen. "Sommige geven aan: houd rekening met een langere bezorgtijd. Of ze geven voorrang aan bepaalde producten."

DHL: we kunnen alle klanten bedienen
Concurrent DHL zegt wel nog alle pakketten te kunnen afhalen bij webshops. "Het is extreem druk en ook drukker dan verwacht. Maar we kunnen al onze klanten nog prima bedienen, zowel kleine als grote webshops."

Het bezorgbedrijf zegt vanwege de drukte nu geen nieuwe klanten meer aan te nemen. "We willen onze bestaande relaties ten volle bedienen, voor nieuwe klanten hebben we helaas geen ruimte." DHL bezorgt nu zo'n 1,2 miljoen pakketten per dag in Nederland.

Webwinkels: begrip, maar balen
Thuiswinkel.org, de brancheorganisatie van webwinkels, heeft begrip voor de situatie bij PostNL. "Het is natuurlijk balen", zegt directeur Wijnand Jongen. "Maar er zijn ook omstandigheden die niet helemaal voorzien waren. Zoals de drukte en sluitingen van winkelstraten afgelopen weekend en die oproep van burgemeesters."

"Het goede nieuws is dat andere bezorgers als DHL, DPD en GLS nog alle afspraken kunnen nakomen", aldus Jongen. Coolblue zegt in een reactie dat klanten er weinig van zullen merken. "Het kan zijn dat een klein deel van de bestellingen een dag later aankomt. Het overgrote deel wordt op tijd geleverd. Ook bezorgen we zoveel mogelijk met onze eigen bezorgdiensten."

Ook Bol.com zegt beperkt hinder te ondervinden van de drukte bij PostNL. "Veruit het grootste deel van de pakketjes zal op tijd worden geleverd."


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:58

Bol.com zegt dat ze geen hinder hebben... klopt ook wel als je je bezorgwindow vergroot naar 3 dagen. :+ zelfs als je betaalt voor je selectvoordelen. Bijna niks is meer vandaag besteld morgen in huis.

Maargoed.. mij maakt t allemaal neit zo uit. Als het ujiteindelijk maar komt. Alle inkopen voor de feestdagen hebben we al lang en breed geregeld :j

Exitium

Berichten: 7161
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:02

Hanafubuki schreef:
Bol.com zegt dat ze geen hinder hebben... klopt ook wel als je je bezorgwindow vergroot naar 3 dagen. :+ zelfs als je betaalt voor je selectvoordelen. Bijna niks is meer vandaag besteld morgen in huis.

Toch is dat prettiger dan dat ze het zouden laten staan. Liever nu bestellen en een leverdag van woensdag zien en het misschien dinsdag al in huis hebben, dan dat ze aangeven dat het zaterdag komt en het dan dinsdag ontvangen.

MyWishMax

Berichten: 25423
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:06

ryukapple schreef:
Veulen84 schreef:
Volgend jaar gaan ze ook grote dozen toeslag fors verhogen. Als bedrijf kan het zo zijn dat je straks op een groot pakket (wat niks weegt) wel tot 2,50 extra moet gaan betalen. Zogenaamd om de hoeveelheid lucht terug te dringen, maar eigenlijk bedoeld om te zorgen dat er meer bedrijven op z'n bol's alles in kleine doosjes gaan proppen. Wat ze dan weer met postbezorger ipv pakketbezorgers mee kunnen sturen. Dat is nog even een laag goedkoper.


Ik vind het juist wel goed dat ze dat doen. Gaan bedrijven mischien eens de dozen aanpassen aan het formaat paketjes. Hoe vaak bedrijven iets wat net niet door de brievenbus pas in dozen doen waar je 1 a 2 zaken paardenvoer in kwijt zou kunnen. Naast dat dat gewoon onnodig veel ruimte inneemt in zo'n busje is dat een hoop onnodig karton verspilling (en plastic want vaak moet de doos ook opgevult worden)


Ik haat die brievenbus pakketjes juist. Vaak betaal ik gewoon voor normale verzending en wordt het door de brievenbus bezorgd. Waarom ik dan betaal voor t&t geen idee. Ook pakketjes die eigenlijk te groot zijn worden erdoor gepropt.

Ik heb liever dat je zelf kan aangeven of het brievenbus of normaal is. 9 van de 10 keer komt het in zo'n doos juist zonder bescherming en heb ik al een aantal keer een kapot pakket gehad of kapotte inhoud

Jessix

Berichten: 16478
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:10

MyWishMax schreef:
Het is ook makkelijk praten dat er meer personeel moet komen. Die mensen moeten er wel zijn, anders kun je niemand aannemen.

En nu met corona is idd ook nog lastig met afstand enzovoorts.

Ik hoorde vanmorgen op het nieuws dat ze inderdaad wel extra mensen hebben aangenomen, maar door ziekte zijn er toch veel uitgevallen en door de drukte hebben ook veel nieuwe mensen het na twee dagen voor gezien gehouden.

Vandaar dat ze het persbericht vorige week hebben verzonden dat het niet gaat lukken om alles op tijd te verzenden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:14

Exitium schreef:
Hanafubuki schreef:
Bol.com zegt dat ze geen hinder hebben... klopt ook wel als je je bezorgwindow vergroot naar 3 dagen. :+ zelfs als je betaalt voor je selectvoordelen. Bijna niks is meer vandaag besteld morgen in huis.

Toch is dat prettiger dan dat ze het zouden laten staan. Liever nu bestellen en een leverdag van woensdag zien en het misschien dinsdag al in huis hebben, dan dat ze aangeven dat het zaterdag komt en het dan dinsdag ontvangen.


Klopt, maar ze verzenden het dus wel pas 1 dag van te voren. Dus ergens gaat er dan wat mis.. :P

Exitium

Berichten: 7161
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:58

Dat is niet logisch nee :')

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:07

Moestuin schreef:
Ik weet dat bij Bpost hier in België er minder werkvolk is ivm corona. Anders kunnen zij geen anderhalve meter afstand garanderen etc. Dus ze hebben de coronadrukte, extra feestdagendrukte en een mindere bezetting door de richtlijnen omtrent corona.


Da's ook niet waar hoor. Ik werk zelf bij bpost, we werken binnen kantoor ook zoiso met mondmasker, maar onze post en pakken sortering wordt verdeeld over mensen die op andere uren beginnen (6 en 7u)
Wij hebben in ons kantoor zelfs meer mensen aan het werk nu voor de pakjes.

Veel regio's hebben ook nog een namiddag shift om de drukte aan te kunnen.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:58

Ineke2 schreef:
Wat bedoel je met een vervangend pakket?
Er kan toch zomaar hetzelfde weer gestuurd worden? Alleen vanuit een winkel kan dat eventueel, maar particulier niet.

Wij doen geen opdrachten voor particulieren, alleen voor bedrijven die op grote schaal verzenden.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:39

Berryz schreef:
Moestuin schreef:
Ik weet dat bij Bpost hier in België er minder werkvolk is ivm corona. Anders kunnen zij geen anderhalve meter afstand garanderen etc. Dus ze hebben de coronadrukte, extra feestdagendrukte en een mindere bezetting door de richtlijnen omtrent corona.


Da's ook niet waar hoor. Ik werk zelf bij bpost, we werken binnen kantoor ook zoiso met mondmasker, maar onze post en pakken sortering wordt verdeeld over mensen die op andere uren beginnen (6 en 7u)
Wij hebben in ons kantoor zelfs meer mensen aan het werk nu voor de pakjes.

Veel regio's hebben ook nog een namiddag shift om de drukte aan te kunnen.

Hier bij postnl met het sorteren ook zo inderdaad. We werken allemaal met mondkapje op en tussen de banen waar de we de pakketten opgooien staan grote plexiglas schotten omdat je daar hooguit een meter uit elkaar staat.

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:37

Citaat:
Inderdaad! Het is ieder jaar wéér hetzelfde.....

Nu met corona was al te verwachten dat het druk zou worden.....

Waarom dan niet extra personeel aannemen? In 2-3 schiften gaan werken? Bezorgtijden verruimen naar standaard óók in de avond?



Het probleem is dat het personeel niet te krijgen is. Ze hebben sinds maart al 40 procent opgeschaald en nu komt daar nog eens 30 procent bij.

De distributiecentra kunnen bv hier 50.000 pakketten verwerken per dag. Wij hebben over de 100 pakketten die nu pas afgeleverd zijn bij de klanten. Deze bleven allemaal staan vanaf maandag in het depot.

Ze schalen wel op maar ze kunnen niet toveren. Je huurt niet even 1000 of meer ervaren extra bezorgers in.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41730
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:39

Vooralsnog is mijn pakket nog steeds niet aan mijn adres gekoppeld ;(.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:00

Er gaan gewoon 1.5 miljoen! 1.500.000 pakketten per DAG bij postnl door het systeem.
Nog eens 1.2 miljoen bij DHL.... bizarre aantallen

kiki1976

Berichten: 16877
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 09:40

Dit heeft ook met de corona te maken, en de oproep zo veel mogelijk online te kopen. Er was voor de drukte black friday en sinterklaas al een achterstand en vaak flinke vertragingen. Er was geen pijl op te trekken. De ene keer werd het netjes de dag erna bezorgd en de andere keer duurde het 5 werkdagen.

Maar wat me verbaasd, ieder jaar hebben ze het probleem met leveren.
Alle webwinkels moeten wel opeens € 0,25 per pakket extra betalen (van 20-11-2020 t/m 31-12-2020).

Bol was wel snel, dochter bestelde donderdag wat en was vrijdag in huis.
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 05-12-20 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 09:41

Hier in België €1 :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41730
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 09:42

Extra betalen voor slechtere service ;(.

verootjoo
Berichten: 35664
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 09:49

Misschien kunnen ze met die prijsverhoging wel meer/beter personeel inhuren.

Voor zo’n laag salaris gaat natuurlijk anders niemand de benen onder z’n lijf vandaan rennen.

MyWishMax

Berichten: 25423
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 09:52

Ik moest mijn telefoon opsturen om te laten maken. Was via DHL en ik was eigenlijk bang dat het enorm lang zou duren voordat hij daar aan zou komen. Maar donderdag middag bij DHL punt ingeleverd, vrijdag begij van de middag al geleverd.

Nu nog duimen dat het repareren en terugsturen ook zo snel gaat. Zonder goed werkende telefoon is eigenlijk niet te doen, helemaal niet in mijn eentje :+ Precies een rot tijd om iets op te moeten sturen en terug te krijgen nu met Bf, sinterklaas en kerst

Terwijl de pakketjes hier afleveren niet zo goed werkt met DHL.

Ik denk dat het trouwens niet eens alleen salaris is, maar dat in combinatie met werkdruk en verwachtingen.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 10:51

verootjoo schreef:
Misschien kunnen ze met die prijsverhoging wel meer/beter personeel inhuren.

Voor zo’n laag salaris gaat natuurlijk anders niemand de benen onder z’n lijf vandaan rennen.


Ik hoop dat je snapt dat het niet altijd op te lossen is met ‘huur meer mensen in!!!!1!’. De aantallen pakketten die over de laatste week besteld zijn is echt idioot, daar kun je op anticiperen in zekere mate maar lang niet altijd volledig. En binnen 4 dagen heb je daar dan niet een blik extra postbezorgers voor.

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:51

Courses schreef:
verootjoo schreef:
Misschien kunnen ze met die prijsverhoging wel meer/beter personeel inhuren.

Voor zo’n laag salaris gaat natuurlijk anders niemand de benen onder z’n lijf vandaan rennen.


Ik hoop dat je snapt dat het niet altijd op te lossen is met ‘huur meer mensen in!!!!1!’. De aantallen pakketten die over de laatste week besteld zijn is echt idioot, daar kun je op anticiperen in zekere mate maar lang niet altijd volledig. En binnen 4 dagen heb je daar dan niet een blik extra postbezorgers voor.


Maar in 8 maanden zou je verwachten dat dát wel had moeten lukken.

Echt iedereen wist vanaf maart toen corona losbarstte al dat deze december héél heftig ging worden wat betreft de pakketten.

Zeker de laatste 2 maanden, sinds de start van de 2e golf.

Er zitten nu genoeg mensen werkeloos thuis, zet die dan in!

Vele handen maken zwaar werk licht.

Méér mensen inhuren, verlicht de werkdruk, waardoor de nieuwe werknemers ook niet binnen enkele dagen er mee kappen "want te zwaar werk"

Postnl doet het financieel niet echt slecht op dit moment, hebben financieel juist een meevaller door corona.

Ik had dus graag gezien dat ze optijd actie hadden ondernomen en veel maar dan ook veel (denk aan duizenden) tijdelijke functies hadden "gemaakt" met een redelijk salaris.

Weet zeker dat er op dit moment genoeg mensen zijn die graag een extra centje zouden verdienen in de huidige corona crisis.

Er is gewoon (weer) niet goed gereageerd door Postnl

En dan moet het ergste nog komen vrees ik. Veel mensen gaan pas ná de sinterklaas aan kerst denken.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 12:34

Geloof niet dat die 25 cent de kosten voor alle extra maatregelen dekt :n