Post NL frustratie!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:35

sporten schreef:
Ik vindt klasse hoe ze alles toch voor elkaar krijgen in deze drukte

Hier post nl en dhl altijd op tijd ze legen het bij ons neer in onze stal

Nooit problemen mee

Ik vindt dat deze mensen wel een pluim _/-\o_ verdienen in deze tijd met Corona besteld iedereen aan huis in veel minder tijd moet de bezorger 4 keer zo hard werken, doe dat maar eens zelf

Helemaal mee eens!

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:39

mvdende schreef:
Webshop gebeld. "Ja, de pakketten staan hier nog, niet opgehaald door post nl"...

Er bestaat ook nog zoiets als het pakketje zelf naar post nl wegbrengen als webshop. _-:(

Ik heb ook een webshop en breng ook gewoon zelf mn pakketten weg.

Bedrijven betalen extra om pakketten/brieven te laten ophalen.
Vaak zijn dat bedrijven die veel versturen en niet zelf weg kunnen brengen.

Het gaat dan niet om 1 pakketje maar vaak om meerdere containers vol.
Ze kunnen dan echt niet alleen jouw pakketje ertussenuit halen en deze persoonlijk wegbrengen.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:46

Meen je dit nu echt serieus?
Het is weer raak?
1 dag te laat??

Mijn C&A bestelling heb ik 3 dagen vóór de Pasen besteld, en nu nog niks binnen.
Wel een mail dat het nu super druk is door alle coronagekte.

We zijn te verwend,dat alles de volgende dag al in huis is.
Dit is overmacht, dat zie je zelf toch ook wel?
Ik vind het eerlijk gezegd schandalig dat je dit nu hier post.
:oo

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:50

mvdende schreef:
Ennn het is wéér raak -:(-

Maandag een jbl speaker online besteld en die zou dinsdag geleverd worden. Dinsdag ochtend bericht van de webshop dat niet alle pakketten verwerkt zouden zijn. Track and trace gaf aan dat mijn pakket vandaag woensdag binnen zou komen.

Rara... de track and trace geeft nu wéér morgen aan -:(-

Webshop gebeld. "Ja, de pakketten staan hier nog, niet opgehaald door post nl"...

Er bestaat ook nog zoiets als het pakketje zelf naar post nl wegbrengen als webshop. _-:(

Ik heb ook een webshop en breng ook gewoon zelf mn pakketten weg.

En met de drukte bij post nl gaat mijn pakket er ook morgen niet zijn ben ik bang.

Best een kostbaar en gewild iets, een JBL speaker, dus ik hoop niet dat het straks ook nog "kwijt" is.


Op internet vind je genoeg plannen om tijdelijk een speaker te bouwen met een wc rolletje :D Jij bent niet de enige die nu online besteld, doe je samen met heel Nederland & België. Even geduld kan geen kwaad ;)

mvdende

Berichten: 5750
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:05

Het is een frustratie topic.

En ja, ik baal ervan dat de levering nu al 2x is uitgesteld.

En dit is helaas niet voor het eerst.

Vorige week werd een groot zwaar pakket precies voor de trap af gedonderd, ik kon niet eens meer naar mijn slaapkamer!

Met veel moeite het pakket een stukje op kunnen schuiven, maar toen kon de deur niet meer open. Lekker gevaarlijk mocht er brand uitbreken, had ik opgesloten gezeten.


Er is hier gewoon iedere keer wat en ja, daar wordt ik wel een beetje gek van.

Dat het een keertje fout gaat, kan gebeuren, maar dit....

Sabbientje

Berichten: 4716
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:13

Enige waar ik van baal.
Als ik gewoon op mijn werk ben, komen ze op tijden dat ik op mijn werk zit.
Nu ik thuis werk, besluiten ze ineens in de avond te komen. :+ (en dan ben ik er niet)

Klein beetje hoop dat ze voor 18.00 komen, dan ben ik nog thuis.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:17

Frustratie prima. Maar je kunt toch wel een beetje rekening houden met overmacht? Dit is een situatie die we nog niet eerder meegemaakt hebben. Ik vind het juist super hoe snel bedrijven op de crisis zijn ingesprongen, daardoor blijft levering mogelijk. Bij postnl werken gewoon mensen, geen supermachines. Dus met minder personeel moeten veel meer post en pakketjes bezorgd worden. En over het pakket bij de deur. Dat zijn nu even de maatregelen om besmetting te proberen voorkomen.

chanicha

Berichten: 12186
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:37

Ik moet zeggen dat ik er, ondanks de drukte, geen last van heb.
Zowel met DPD als met Post.nl niet terwijl ik toch in de stad woon maar zou het wel begrijpen.
Erger vind ik het dat ik 8 Weken op mijn meubels moet wachten, iets met ongeduldig zijn :=

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:38

Ik vind het ook not done dat mensen nu gaan miepen dat het pakket 1 dag te laat is. Die mensen werken zich in het zweet en doen er alles aan om het pakket op tijd te bezorgen.. We zijn te verwend in deze maatschappij en verwachten dat altijd alles meteen geleverd wordt.

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:44

Om het bij de frustratie te houden, gisteren belde Postnl dat ze dus geen containers kwamen collecteren. Even balen, maar oké niks aan te doen, is enorm druk ook daar. Wat mij weer het meest frustreert zijn mensen die om 0830 meteen naar de zaak bellen om te vragen of ik de desbetreffende chauffeur kan vragen waar hij op de route zit. En als je dan uitlegt dat dat niet gaat aangezien wij niet Postnl zijn, krijg je meteen een grote bek :')

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:48

Ik heb er vooral last van dat ik nu een pakketje heb zonder track & trace waarbij het afgeleverd wordt bij de intertoys in den Burg omdat mijn postadres niet te vinden is. Dus ik bel nu telkens de intertoys op om te vragen hoe het daar is. Ik ken ze bijna persoonlijk inmiddels :+
Maar daar kan postnl ook weinig aan veranderen. Intertoys had het item niet binnen op de releasedatum van de game waar het bij hoorde te zitten, dus eerst alleen de game gestuurd en het item zodra ze het zelf binnen hadden. Alleen dat is dus ergens onderweg zonder track & trace dus nu bel ik er zelf maar telkens achteraan.

mvdende

Berichten: 5750
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:50

Lisa_WB schreef:
Om het bij de frustratie te houden, gisteren belde Postnl dat ze dus geen containers kwamen collecteren. Even balen, maar oké niks aan te doen, is enorm druk ook daar. Wat mij weer het meest frustreert zijn mensen die om 0830 meteen naar de zaak bellen om te vragen of ik de desbetreffende chauffeur kan vragen waar hij op de route zit. En als je dan uitlegt dat dat niet gaat aangezien wij niet Postnl zijn, krijg je meteen een grote bek :')


Kamera Express toevallig? Want daar zijn de pakketten ook al niet opgehaald door Postnl

Nu heel hard hopen dat ze morgen wel leveren en dat ik dan thuis ben. Morgen staat een wandeling in Tholen op het programma. (Daar is het een stuk rustiger dan hier in Ossendrecht)

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:54

Ik weet dat het een frustratie topic is. Maar als postbode moet ik toxh even mijn 2cent komen delen.

Bij ons (bpost) blijven we alle pakken aannemen en ophalen. Wel hebben we zoiso MEER pakken dan met de kerstperiode. En wij staan 70.000 pakken achter in de sorteercentra.

Nu weet ik ook dat andere pakjes bedrijven als zoals PostNL, DHL, ect momenteel pakken wijgeren omdat het er te veel zijn.

En nu wil ik niet moeilijk doen he, maar in Nederland zijn de winkels nog open, waarom laten jullie per se bezorgen. :roll:

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:57

Berryz schreef:
En nu wil ik niet moeilijk doen he, maar in Nederland zijn de winkels nog open, waarom laten jullie per se bezorgen. :roll:


Nou, omdat het niet slim is om nu naar buiten te gaan voor onnodige dingen misschien? Mijn hemel.

Kimbers

Berichten: 5107
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:59

Omdat we zoveel mogelijk thuis moeten blijven.

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:02

Maar die onnodige dingen moet de pakjesbezorger wel brengen. En die nemen nog extra veel risico's. Denk eraan dat het virus 24u op karton blijft leven he.
Bij osn in het bedrijf zijn al vsch mensen opgenomen en al zeker 1 gestorven. Maar bestel maar gerust verder wc papier, bbq's en alle andere onzole dingen die ik dagelijks voorbij zie komen.
En aangezien je toxh niet buiten mag, waarom dan kleding bestellen?

Kimbers

Berichten: 5107
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:04

En die 'onnodige' dingen zorgen wel weer voor inkomsten die veel bedrijven nu hard nodig hebben.

Ik vind het iig geen probleem om langer op mijn pakketten te wachten.

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:08

Ik wil gewoon zeggen dat je wat geduld moet hebben. Als je ziet hoeveel pakken er dagelijks binnen komen en hoeveel extra risico er is voor paketbezorgers. Dan verwacht ik toxh iets medeleven.
In België zijn we aan het hopen dat de dhz winkels terug open mogen zodat we niet meer met zoveel zware tuinartikkelen moeten sleuren elke dag.

Marije_jiplover

Berichten: 25368
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:12

Het is ook nog eens zo dat op de sorteetcentra er met minder personeel tegelijk gewerkt wordt om de 1,5 meter beter voor elkaar te kunnen krijgen.
Dus met minder mensen moet er meer post behandeld worden. Dat kan dan inderdaad vertraging opleveren.
En dan was 't maandag ook nog een vrije dag, dus dat er dan een extra vertraging op.
Dat je er gefrustreerd door raakt, ok, maar echte boosheid is wat onterecht.
Vooral omdat de webshop dus aangeeft dat het pakket niet is opgehaald en nog bij hen staat.
Dan is het dus niet kwijt, alleen gewoon vertraagd.
En ja, das balen, erg jammer als je je erop verheugd om een pakketje binnen te krijgen.

Maar niet helemaal terecht om dan echt boos te zijn op de pakket bezorgers, want die doen hun stinkende best om al onze bestellingen op te halen en te bezorgen.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:12

Poeh jeetje zo'n frustratie opbouwen over een pakketje dat 2dagen later komt. Op elke website staat dat het door drukte langer kan duren. Geduld mensen, geduld,beetje onthaasten.Het gaat niet over zaken die onmisbaar zijn.

En zeg eens dank je wel tegen de pakket bezorger of geef een glimlach aan die bezorger die zich een slag in de rondte werkt én risico neemt door zijn/ haar werk te doen

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:36

Dank je wel zeggen vind ik ook normaal, de DPD bezorger was er net weer, op afstand weer praten over mijn hond, en die moest die ook weer even zien. Ik zit aan het einde van zijn route en zag vanochtend iets van 110 stops staan in de tracking en dan nog was die helemaal vrolijk. :D

Exitium

Berichten: 7168
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:47

Nickeltje schreef:
Alle respect voor de bezorgers die nu door gaan met hun werk. En met DHL zijn wij ook bijzonder tevreden. Helaas zit er af en toe een bezorger bij een dienst tussen waarmee je dan problemen krijgt. Zo hebben wij dat met de bezorger die hier de vaste ronde heeft van PostNl.

Wij wonen er ver buitenaf en zijn via een zandweg te bereiken. Maar als de chauffeur voor ons huis langs rijdt, kan hij rechtdoor over de oprit van de buren de weg weer op en hoeft er niet gekeerd te worden. Daar wijzen wij chauffeurs ook altijd op, maakt het leven immers makkelijker.
Deze herfst echter, na een aantal weken was er een PostNl chauffeur die met zijn zware bus erg hard reed over ons erf, daarmee diepe sporen achter liet en meerdere keren kippen onder de bus gehad heeft.
Toen mijn vriend vroeg of hij wellicht langzamer zou willen rijden heeft hij een enorme scheld partij over zich heen gekregen over hoe en wat. En sindsdien wordt hier geen pakketje van PostNl meer bezorgd. Dat wordt nu standaard een dag na het geplande bezorg moment bij een pick up punt een dorp verderop afgegeven zonder dat ze nog bij ons aan de deur komen. Erg jammer dat het zo moet lopen dan.

Dat zou ik dan weer wel klachtwaardig vinden moet ik zeggen :)

Berryz schreef:
En nu wil ik niet moeilijk doen he, maar in Nederland zijn de winkels nog open, waarom laten jullie per se bezorgen. :roll:

In mijn geval omdat ik online veel meer keus heb, ik overdag vanuit huis aan het werk ben (maak nu over het algemeen langere dagen dan normaal, ICT met veel zorgklanten is druk) en omdat we zoveel mogelijk thuis moeten blijven. Moet zeggen dat ik altijd al van het online bestellen geweest ben, ik kom nog vrij weinig in winkels

Gillbo schreef:
En zeg eens dank je wel tegen de pakket bezorger

Zijn er mensen die dit niet doen dan? :=

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:02

Pakket/post bezorgers worden niet tot nauwelijks bedankt ;) ik ben post bezorger en ook de brievenbus pakketten zijn flinke aantallen. Ik snap dat het vervelend is als je iets langer moet wachten op je pakketje, maar deze periode is nu eenmaal drukker dan normaal, zelfs drukker dan de kerstperiode

verootjoo
Berichten: 35670
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:12

Gillbo schreef:
En zeg eens dank je wel tegen de pakket bezorger of geef een glimlach aan die bezorger die zich een slag in de rondte werkt én risico neemt door zijn/ haar werk te doen


Mn man geeft altijd een blikje cola of een snicker of een ijsje :+


Berryz schreef:
En nu wil ik niet moeilijk doen he, maar in Nederland zijn de winkels nog open, waarom laten jullie per se bezorgen. :roll:


Nou, omdat alleen de supermarkt en Kruidvat hier open zijn en ik meer dingen nodig heb. En qua kleding wil ik de middenstand steunen, dus koop ik kinderkleding en kleding voor mezelf.

Het interesseert mij overigens weinig dat het later dan anders is. Ik kijk sowieso nooit op T&T wanneer iets komt, zie het vanzelf wel. Kan me daar totaal niet druk om maken.


Berryz schreef:
Maar die onnodige dingen moet de pakjesbezorger wel brengen. En die nemen nog extra veel risico's. Denk eraan dat het virus 24u op karton blijft leven he.
Bij osn in het bedrijf zijn al vsch mensen opgenomen en al zeker 1 gestorven. Maar bestel maar gerust verder wc papier, bbq's en alle andere onzole dingen die ik dagelijks voorbij zie komen.
En aangezien je toxh niet buiten mag, waarom dan kleding bestellen?


Je kan handschoenen gebruiken en niet aan de pakketten ruiken. Het vliegt namelijk niet zo van de pakketten af je lijf in :)

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:14

mvdende schreef:
Lisa_WB schreef:
Om het bij de frustratie te houden, gisteren belde Postnl dat ze dus geen containers kwamen collecteren. Even balen, maar oké niks aan te doen, is enorm druk ook daar. Wat mij weer het meest frustreert zijn mensen die om 0830 meteen naar de zaak bellen om te vragen of ik de desbetreffende chauffeur kan vragen waar hij op de route zit. En als je dan uitlegt dat dat niet gaat aangezien wij niet Postnl zijn, krijg je meteen een grote bek :')


Kamera Express toevallig? Want daar zijn de pakketten ook al niet opgehaald door Postnl

Nu heel hard hopen dat ze morgen wel leveren en dat ik dan thuis ben. Morgen staat een wandeling in Tholen op het programma. (Daar is het een stuk rustiger dan hier in Ossendrecht)



Nee, er is bij honderden bedrijven gisteren niet gecollecteerd ivm de drukte. Alleen bij de hele grote bedrijven zoals Wehkamp/zalando etc