Post NL frustratie!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 13:39

Ligt heel erg aan je bezorger denk ik, hier maakt het niet uit wie (dhl-dpd-postnl of wat dan ook) er komt bezorgen, maar de bezorger maakt alles. Als ze hier via DHL komen en het is de oudere dame, gaat het altijd prima, als ze ziet de slaapkamergordijnen dicht zijn zal ze niet aanbellen maar het onder de veranda neer leggen, anders belt ze wel aan en begroet ze de honden altijd enthousiast en krijgen ze zelfs een hondenkoekje van haar. Komt er een ander is het altijd gedoe, pakketjes worden over een hek heen gegooid in de regen, aanbellen ho maar.
De PostNL bezorger die hier komt is het heel afhankelijk van zijn humeur die dag, hij mag in een dorp hier verder op al niet meer komen, te bont gemaakt. Het gaat de laatste jaren goed maar er is ook wel een periode geweest dat het niet lekker liep. Ooit een klacht tegen hem ingediend meende hij even verhaal te komen halen terwijl ik met de honden op het fietspad liep, gooide de bus het fietspad op en sneed me af en dacht mij even de les te lezen. Tja als ik mijn werk niet goed doe krijg ik dat ook te horen, had nog niet eens bij de eerste keer dat hij zijn werk niet goed deed een klacht ingediend.. Pas een aantal keren later.

mvdende

Berichten: 5750
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:58

Ennn het is wéér raak -:(-

Maandag een jbl speaker online besteld en die zou dinsdag geleverd worden. Dinsdag ochtend bericht van de webshop dat niet alle pakketten verwerkt zouden zijn. Track and trace gaf aan dat mijn pakket vandaag woensdag binnen zou komen.

Rara... de track and trace geeft nu wéér morgen aan -:(-

Webshop gebeld. "Ja, de pakketten staan hier nog, niet opgehaald door post nl"...

Er bestaat ook nog zoiets als het pakketje zelf naar post nl wegbrengen als webshop. _-:(

Ik heb ook een webshop en breng ook gewoon zelf mn pakketten weg.

En met de drukte bij post nl gaat mijn pakket er ook morgen niet zijn ben ik bang.

Best een kostbaar en gewild iets, een JBL speaker, dus ik hoop niet dat het straks ook nog "kwijt" is.

Justme_Lisaa

Berichten: 2177
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:17

Ik zou gewoon even rustig afwachten, het is nu zo’n gekke tijd waarin iedereen zich moet aanpassen. PostNL moet ook wel de mensen hebben om de pakketten op te halen en anders desnoods je bestelling annuleren. PostNL kon mij vertellen dat het zeer lokaal is waar de vertraging is...

Nirvana_

Berichten: 3204
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:34

Van de afgelopen 2000 pakketten die ik verstuurd heb is er één kwijt geraakt. Volgens mij valt het percentage wat kwijt raakt wel mee. Zeker als je pakket nog niet eens bij postnl is, dan weet je toch waar het is?

Postnl doet er regelmatig nu een week over om te bezorgen ipv een dag. Niet fijn, maar is even niet anders nu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:36

Bij ons komt de bezorger op sommige dagen met een vrachtwagen om achterstanden weg te werken. Het past allemaal niet in de normale bussen die ze hebben zoveel dat er nu met de post gaat. Vind het vooral naar voor de bezorgers die zich de benen uit hun lijf lopen en sjouwen terwijl ze niet altijd even goed behandeld worden ivm zzp'er zijn.

https://www.ad.nl/binnenland/pakketbezo ... ~ad9ba6af/
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-04-20 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:36

Ik vindt klasse hoe ze alles toch voor elkaar krijgen in deze drukte

Hier post nl en dhl altijd op tijd ze legen het bij ons neer in onze stal

Nooit problemen mee

Ik vindt dat deze mensen wel een pluim _/-\o_ verdienen in deze tijd met Corona besteld iedereen aan huis in veel minder tijd moet de bezorger 4 keer zo hard werken, doe dat maar eens zelf

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:39

Wees blij dat ze überhaupt nog werken.
PostNL, DHL, DPD, GLS, allemaal verwerken ze momenteel aantallen alsof het kerstperiode is en dat met een stuk minder personeel dan wat ze rond die tijd hebben.

Rustig afwachten en anders annuleren en naar de winkel als je dat liever wil.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:47

Als je iets met spoed moet hebben moet je niet online bestellen. Het is algemeen bekend dat PostNL het nu extreem druk heeft.

xxxmh

Berichten: 3517
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:50

Heb ook even een frustratie nu..

Donderdag 2 april een retour zending voor kleding van object afgeleverd. De track & trace staat nog steeds op vrijdag 3 april is gesorteerd en wordt afgedragen naar ontvanger.

Heb ondertussen al een bericht gedaan naar post NL en naar object maar geen antwoord. Hoop dat het niet lang meer duurt want krijg 100 euro terug..

Marjo

Berichten: 37296
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:53

Met DPD was ik niet zo tevreden vorige week.

Maar respect voor de bezorgers. Wij hebben onze PostNL bezorger een zakje eitjes meegegeven, die staat hier soms bijna dagelijks aan de deur...

En ja sommige pakketten duren langer voor ze aankomen. oliebol happens. Geduld is een schone zaak :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:56

mvdende schreef:
Ennn het is wéér raak -:(-

Maandag een jbl speaker online besteld en die zou dinsdag geleverd worden. Dinsdag ochtend bericht van de webshop dat niet alle pakketten verwerkt zouden zijn. Track and trace gaf aan dat mijn pakket vandaag woensdag binnen zou komen.

Rara... de track and trace geeft nu wéér morgen aan -:(-

Webshop gebeld. "Ja, de pakketten staan hier nog, niet opgehaald door post nl"...

Er bestaat ook nog zoiets als het pakketje zelf naar post nl wegbrengen als webshop. _-:(

Ik heb ook een webshop en breng ook gewoon zelf mn pakketten weg.

En met de drukte bij post nl gaat mijn pakket er ook morgen niet zijn ben ik bang.

Best een kostbaar en gewild iets, een JBL speaker, dus ik hoop niet dat het straks ook nog "kwijt" is.


Het is pas woensdagochtend, na Pasen notabene, er is net één werkdag verstreken. Ik zou gewoon even rustig doen en geduld hebben. De mensen van PostNL werken keihard om de grote hoeveelheid pakketten met minder mensen weg te werken. Het enige wat we kunnen doen is wat meer geduld hebben, je hebt nu niet alles gegarandeerd de volgende dag. So be it, we zitten in een crisis en dat vergt een beetje aanpassing van iedereen. :)

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:57

xxxmh schreef:
Heb ook even een frustratie nu..

Donderdag 2 april een retour zending voor kleding van object afgeleverd. De track & trace staat nog steeds op vrijdag 3 april is gesorteerd en wordt afgedragen naar ontvanger.

Heb ondertussen al een bericht gedaan naar post NL en naar object maar geen antwoord. Hoop dat het niet lang meer duurt want krijg 100 euro terug..

Ik weet niet in Nederland, maar in België blijven retourzendingen tot het laatst liggen als ze werk niet gedaan krijgen. Gewone paketten hebben voorrang

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:59

mvdende schreef:
Ennn het is wéér raak -:(-

Maandag een jbl speaker online besteld en die zou dinsdag geleverd worden. Dinsdag ochtend bericht van de webshop dat niet alle pakketten verwerkt zouden zijn. Track and trace gaf aan dat mijn pakket vandaag woensdag binnen zou komen.

Rara... de track and trace geeft nu wéér morgen aan -:(-

Webshop gebeld. "Ja, de pakketten staan hier nog, niet opgehaald door post nl"...

Er bestaat ook nog zoiets als het pakketje zelf naar post nl wegbrengen als webshop. _-:(

Ik heb ook een webshop en breng ook gewoon zelf mn pakketten weg.

En met de drukte bij post nl gaat mijn pakket er ook morgen niet zijn ben ik bang.

Best een kostbaar en gewild iets, een JBL speaker, dus ik hoop niet dat het straks ook nog "kwijt" is.

Maandag was geen werkdag. Gisteren was eerste werkdag..... geduld is een schone deugd hoor. Ik weet niet of je je realiseert wat een chaos het overal is. We leven in een crisis tijdperk hoor

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:00

Nou idd..
Ik ben blij dat de reacties op straat over het algemeen een stuk begripvoller zijn. Het is gewoon ontzettend druk met post en pakketten terwijl er ook collega's ziek thuis zitten.

lor1_1984

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:48

Tuurlijk is het balen dat het ff wat langer duurt maar wat al opgemerkt is; we zitten net na een feestdag en ivm het vele thuiszitten en daardoor veel meer online bestellen is het topdrukte bij de bezorgingsdiensten.
Vergelijk het maar met de weken voor kerst. :)

Kabayo

Berichten: 14094
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:04

Het is op dit moment echt smoordruk bij de pakketdiensten omdat iedereen thuis zit en besteld ipv naar de winkel gaat.... Heb even geduld...

verootjoo
Berichten: 35670
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:05

mvdende schreef:
Ennn het is wéér raak -:(-

Maandag een jbl speaker online besteld en die zou dinsdag geleverd worden. Dinsdag ochtend bericht van de webshop dat niet alle pakketten verwerkt zouden zijn. Track and trace gaf aan dat mijn pakket vandaag woensdag binnen zou komen.

Rara... de track and trace geeft nu wéér morgen aan -:(-

Webshop gebeld. "Ja, de pakketten staan hier nog, niet opgehaald door post nl"...

Er bestaat ook nog zoiets als het pakketje zelf naar post nl wegbrengen als webshop. _-:(

Ik heb ook een webshop en breng ook gewoon zelf mn pakketten weg.

En met de drukte bij post nl gaat mijn pakket er ook morgen niet zijn ben ik bang.

Best een kostbaar en gewild iets, een JBL speaker, dus ik hoop niet dat het straks ook nog "kwijt" is.


:') Dit is niet serieus toch?

Als dit de dingen zijn waar je je druk om kan maken, prijs jezelf gelukkig :)

Ik bestel trouwens enorm veel, zeker de laatste tijd, en alles heeft vertraging. Nogal wiedes momenteel. Het komt vanzelf wel aan hoor ;)

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:06

mvdende schreef:
Ennn het is wéér raak -:(-

Maandag een jbl speaker online besteld en die zou dinsdag geleverd worden. Dinsdag ochtend bericht van de webshop dat niet alle pakketten verwerkt zouden zijn. Track and trace gaf aan dat mijn pakket vandaag woensdag binnen zou komen.

Rara... de track and trace geeft nu wéér morgen aan -:(-

Webshop gebeld. "Ja, de pakketten staan hier nog, niet opgehaald door post nl"...

Er bestaat ook nog zoiets als het pakketje zelf naar post nl wegbrengen als webshop. _-:(

Ik heb ook een webshop en breng ook gewoon zelf mn pakketten weg.

En met de drukte bij post nl gaat mijn pakket er ook morgen niet zijn ben ik bang.

Best een kostbaar en gewild iets, een JBL speaker, dus ik hoop niet dat het straks ook nog "kwijt" is.


Er is een verschil tussen enkele pakketten die je zelf wegbrengt of een paar honderd.

Hier haalt postnl ook alles op, als ik dat zelf moet brengen dan kan ik wel iemand in dienst nemen.

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:07

Ik zit dan in Duitsland, maar hier nog erg tevreden hoor, met de bezorgers. Komen hier sowieso ook erg aardige bezorgers, die gek zijn op mijn honden. :+ Heb in mijn accounts ingesteld dat het voor de deur gezet kan worden en dat doen ze dus ook netjes. Heb tot nu toe alles nog wel op tijd gehad. Vind het sowieso handig dat ik DHL en DPD ook online kan volgen wanneer ze er ongeveer zijn. Pas zette de DHL meneer het voor de deur neer en ik was in de tuin. Hij ging nog even de honden aaien en had zelfs koekjes voor ze mee. :D

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:35

Hier nog geen problemen gehad.

Ik bestel niet extreem veel en gewoon de dingen die ik anders ook nodig zou hebben. Maar post.nl was hier gewoon op afgesproken tijd laatst met een zadel van 18kg dat de voruge dag was verzonden. Is luxe, dus had er best wat dagen op kunnen wachten.

Dpd pakket teruggezonden en die zijn altijd iets langzamer, maar ging ook met 2 dagen goed.

Ik vind een JBL speaker ook echt niet belangrijk in deze tijd en kan je gewoon op wachten. Hij moet wel komen, want is betaald, maar ik zou pas gaan zeuren na een week ofzo.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:43

Ik heb ook nog geen problemen gehad en als het wel vertraagd is, begrijp ik dit. Vooral in deze tijd.

Froukje
Forever young

Berichten: 10849
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:09

DHL heeft al zendingen van PostNL overgenomen omdat het zo druk is dat PostNL er zelf niet door komt.

Mensen zitten te veel vast in een 24/7 maatschappij waarbij ze alles direct willen hebben.

Echt, we doen onze best maar wij bezorgers zijn ook maar mensen en een dag heeft maar 24 uur waarvan we ook nog een tijd willen slapen.

En bedrijven die afspraken hebben want het laten ophalen van pakketten kunnen echt niet zelf naar een postpunt, die aantallen worden namelijk gewoon geweigerd.

Heb geduld en geniet van de zon. {:}

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:13

Alle respect voor de bezorgers die nu door gaan met hun werk. En met DHL zijn wij ook bijzonder tevreden. Helaas zit er af en toe een bezorger bij een dienst tussen waarmee je dan problemen krijgt. Zo hebben wij dat met de bezorger die hier de vaste ronde heeft van PostNl.

Wij wonen er ver buitenaf en zijn via een zandweg te bereiken. Maar als de chauffeur voor ons huis langs rijdt, kan hij rechtdoor over de oprit van de buren de weg weer op en hoeft er niet gekeerd te worden. Daar wijzen wij chauffeurs ook altijd op, maakt het leven immers makkelijker.
Deze herfst echter, na een aantal weken was er een PostNl chauffeur die met zijn zware bus erg hard reed over ons erf, daarmee diepe sporen achter liet en meerdere keren kippen onder de bus gehad heeft.
Toen mijn vriend vroeg of hij wellicht langzamer zou willen rijden heeft hij een enorme scheld partij over zich heen gekregen over hoe en wat. En sindsdien wordt hier geen pakketje van PostNl meer bezorgd. Dat wordt nu standaard een dag na het geplande bezorg moment bij een pick up punt een dorp verderop afgegeven zonder dat ze nog bij ons aan de deur komen. Erg jammer dat het zo moet lopen dan.

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:30

Het is een frustratie topic, echter ben ik de laatste tijd juist zeer tevreden. Onze vaste Postnl bezorger is nog altijd vrolijk en vriendelijk. Hij heeft het smoordruk en ik moet wat langer wachten op mijn pakje. Wat is daar erg aan? Als ik iets acuuts nodig heb dan zal ik toch echt naar de winkel moeten.

Net ook een DPD bezorger aan de deur gehad ook helemaal netjes en prima. Pluim voor de bezorgers in deze tijden ik waardeer ze heel erg. Ze houden mede de economie draaiende! Dus gewoon even je verwachtingen bijstellen de komende tijd. **\O/**

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:34

Even om aan te haken op de JBL speaker, POSTNL heeft helemaal geen vrachten opgehaald gister. Even zelf de pakketen wegbrengen? ik kan moeilijk 400 grote pakketen achterin mn agyo meenemen naar een sorteercentrum. Ook weigert Postnl alle volumen aanvragen, dus nemen ze bij ons maar 4 karren mee, waar er 20 klaar staan. Je pakket komt heus wel, maar heb even respect voor de situatie en alle bezorgers én webshops die kei hard voor iedereen werken.