Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froukje
Forever young

Berichten: 10845
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:45

Ik ben het er mee eens dat onterechte niet thuis meldingen niet mogen. DHL heeft een 'uitstel knop', dan krijgen de mensen gewoon een mailtje dat wegens omstandigheden de verzending vertraagd is, maar ik heb geen idee hoe dat bij PostNL werkt. Misschien hebben die alleen de mogelijkheid tot niet thuis als ze er niet doorkomen/wegens omstandigheden niet alles kunnen bezorgen.

Daar zou Postnl dan best naar kunnen kijken, dat zou dan een verbeterpuntje zijn.

Maar alle Coolblue en Bol.com beloftes met "vandaag besteld, morgen in huis" is niet het probleem van de verzendbedrijven. Wij doen onze uiterste best maar meer dan je best kun je niet doen, dus als je daar over struikelt moet je bij die bedrijven gaan klagen en dat heeft niks met vingertje wijzen te maken.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:53

verootjoo schreef:
__Sannne schreef:
Tja, imo moet je gewoon geen beloftes doen die je niet waar kan maken. Of je nou het postbedrijf ben of een verkoopsite. Als jij mensen bezorging binnen x aantal dagen beloofd, heb je je daar ook aan te houden, en al helemaal niet met een vingertje naar elkaar gaan wijzen.

Gelukkig heb ik er zelf eigenlijk nooit last van, ik laat dan ook, waar mogelijk, alle pakketjes op een ophaalpunt bezorgen.


Ik snap echt het probleem niet. Het gaat eigenlijk altijd wel goed, behalve in de drukste tijd van het jaar. Zo raar is dat toch niet?
Van bol.com krijg je trouwens altijd een mail als t langer duurt.


Ik denk niet dat je mijn berichten helemaal goed gelezen hebt. Zoals ik eerder aangaf zit ik niet te wachten op een pakketje nu, en heb ik er sowieso nooit echt last van. Ik geef enkel aan dat ik vind dat een bedrijf zich aan zijn afspraken hoort te houden. Oftewel; als een bedrijf (postbedrijf of online verkoper) beloofd dat een bestelling op x datum aan komt, dan moet dat pakket imo ook op datum x aankomen. Als zo'n bedrijf van te voren al weet dat dat niet gaat lukken, vind ik dat ze dat van te voren moeten laten weten aan de klant. Dat een bedrijf zijn communicatie of planning niet op orde heeft, kun je niet aan de klant wijten. Het vervolgens op de klant gooien onder het mom van "U was niet thuis" vind ik niet kunnen.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:56

Nee, pakketjes niet bezorgen en doen alsof ze niet thuis zijn is niet netjes en zou niet moeten gebeuren.

Maar dat staat los van de kerstdrukte. Die is er nu eenmaal.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:56

Froukje schreef:
Maar alle Coolblue en Bol.com beloftes met "vandaag besteld, morgen in huis" is niet het probleem van de verzendbedrijven. Wij doen onze uiterste best maar meer dan je best kun je niet doen, dus als je daar over struikelt moet je bij die bedrijven gaan klagen en dat heeft niks met vingertje wijzen te maken.


Maar dan gaat er dus iets mis tussen de communicatie van een bol.com (of concurrent) en het postbedrijf. Een communicatieprobleem waar de klant imo niet de dupe van zou moeten worden.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:58

verootjoo schreef:
Nee, pakketjes niet bezorgen en doen alsof ze niet thuis zijn is niet netjes en zou niet moeten gebeuren.

Maar dat staat los van de kerstdrukte. Die is er nu eenmaal.


Klopt hoor, helemaal met je eens. Zoals ik eerder aangaf; ik hoef echt geen super snelle bezorging. Als ik iets direct nodig heb ga ik wel naar de winkel (als dat kan). Ik vind het enkel belangrijk dat er eerlijk en voortijdig wordt gecommuniceerd naar klanten. Zowel vanuit postbedrijven als online verkopers. Zou een hoop klachten schelen denk ik.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 15:17

__Sannne schreef:
verootjoo schreef:
Nee, pakketjes niet bezorgen en doen alsof ze niet thuis zijn is niet netjes en zou niet moeten gebeuren.

Maar dat staat los van de kerstdrukte. Die is er nu eenmaal.


Klopt hoor, helemaal met je eens. Zoals ik eerder aangaf; ik hoef echt geen super snelle bezorging. Als ik iets direct nodig heb ga ik wel naar de winkel (als dat kan). Ik vind het enkel belangrijk dat er eerlijk en voortijdig wordt gecommuniceerd naar klanten. Zowel vanuit postbedrijven als online verkopers. Zou een hoop klachten schelen denk ik.


Scheelt een hoop klachten, en een hoop omzet ;) Mensen bestellen niet als je uit voorzorg zegt dat ze het over een week binnen hebben :+ Een winkel als bol.com is een miljoenenbusiness. Mensen bestellen daar omdat je het meestal een dag later in huis kunt hebben. Als je dat er niet bij schrijft, kun je de helft van je omzet laten verdwijnen.

Kun je beter veel bestellingen krijgen en 1x per jaar wat klachten. (Want veel mensen klagen hier wel, maar niet bij het bedrijf zelf) En als je die klachten klantvriendelijk oplost, en dat doet bol.com erg goed, zijn de mensen tevreden en blijven ze toch wel daar bestellen. Want het is wel een hele makkelijke winkel, en meestal gaat het gewoon goed :)

Kinke

Berichten: 20550
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 15:42

Natuurlijk moeten bedrijven rond deze tijd niet beloven dat het pakket er de volgende dag is. Maar er is ook nog zoiets als gezond verstand. Als je niet weet dat pakketdiensten zich momenteel 3 slagen in de rondte werken en pakketjes later afgeleverd worden dan kun je je niet verschuilen achter de belofte van bijvoorbeeld een Bol.com.

Marjo

Berichten: 37259
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:26

robert45 schreef:
Marjo schreef:
Bol.com verzend vanuit meerdere magazijns en werkt ook samen met andere verkopers natuurlijk. Daardoor kan het soms zijn dat al je producten afzonderlijk verstuurd worden...

Ik heb al eens gehad dat 2 producten met 2 t&t codes tegelijkertijd aankwamen, maar wel in 2 pakketjes :')


Dan zijn ze niet uit hetzelfde magazijn gekomen. Ze stoppen ze niet voor de lol in 2 dozen.

Vaak snappen mensen ook niet helemaal dat wanneer ze bij een externe verkoper kopen dat bol.com het dan dus niet verstuurd in de meeste gevallen.


Dat zet ik er letterlijk zelf nog boven :')

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 14:14

Ons pakketje van Bol.com was er niet en ook geen bericht gehad, dus na een paar dagen gechat. Ze zijn aardig, maar kunnen niks doen, dus je hebt er niks aan.

Zat gisteren alsnog in de brievenbus gepropt, dus geen idee wanneer ze nog zijn geweest??? Was met meer post en gek genoeg een envelop die al weken kwijt was........

Wat ik ook vervelend vind is het gewicht van pakketten. Ik had gaas besteld en die man klaagd eover het gewicht. Maar ik betaal meer voor een zwaarder pakket. Het is zijn werk en hij weet dat je die ertussen hebt. Hij was van Dpd.

Post.nl kwam zaterdag en 2 dozen waren wat zwaarder en zij zei gewoon; hoort erbij, is mijn werk.

Eerder bestellen zou vaak handig zijn, maar als iedereen dat gaat doen, loopt de post dus al eerder vast.

In de winkel halen zou ik het allerliefste doen, maar tegenwoordig zie ik steeds meer winkel leeg raken en niet alles meer hebben. OOk op hun site of in de folder staat dan al web only. Daar kan ik niks aan doen.

En ja, als ik bij de een iets binnen 24uur in huis kan hebben en bij de andere pas na een week, kies ik vaak optie 1. Tenzij het niet uitmaakt. Maar denk dat ik gwend ben naar de winkel te gaan en iets meteen te hebben en dat heb je bij bestellen dan ook. Ik denk ook niet weken of maanden eerder al aan kadootjes.

Bol.com wisselt trouwens heel erg. Ik had 2x 2 artikelen van een aparte leverancier. En dus 1 van weer een andere die met de post moest komen. Prima.
Maar het ene artikel zat bij 2 van de anderen in en die andere zat apart. Dus kreeg 1 doos met 3 artikelen van 2 leveranciers en dan een andere doos met een gelijk artikel.
Maakt mij verder ook geen donder uit hoe ze het doen. Ik bestel, er staat bij voor 23:59 besteld, morgen in huis en dan zal het er wel zijn. De rest is echt niet mijn probleem.

Froukje
Forever young

Berichten: 10845
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 15:13

Tja, wij moeten van onze baas pakketten tot 32 kilo bezorgen.. Kun je wel klagen dat dat ons werk is en we niet moeten zeuren maar dat ís ook gewoon zwaar, ik heb collega's die dat niet eens van de grond krijgen..

God dank ligt er nu een voorstel om dat terug te schroeven naar 23 kilo. Kan het alleen maar toe juichen, genoeg bedrijven waar je van de arbo nog maar 20 kilo mag tillen.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 15:25

Wanneer wij hondenvoer bestellen dan helpen we altijd met tillen wanneer ze het komen bezorgen. Het zijn vaak ook nog eens twee zakken, dus dubbel zo zwaar, dus dan vinden we het wel netjes om even een handje te helpen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 17:19

Froukje schreef:
Tja, wij moeten van onze baas pakketten tot 32 kilo bezorgen.. Kun je wel klagen dat dat ons werk is en we niet moeten zeuren maar dat ís ook gewoon zwaar, ik heb collega's die dat niet eens van de grond krijgen..

God dank ligt er nu een voorstel om dat terug te schroeven naar 23 kilo. Kan het alleen maar toe juichen, genoeg bedrijven waar je van de arbo nog maar 20 kilo mag tillen.

Dus? Je hoeft het werk niet te doen. Dit soort dingen kun je allemaal van te voren te weten komen hoor. Ik moet op mijn werk 20 kilo de trap op tillen. Gedeelte van de route kan ik niet eens rechtop staan. En dat zeker 10x per dag... part of the job noem je dat.

Justme_Lisaa

Berichten: 2174
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 17:25

Froukje schreef:
Tja, wij moeten van onze baas pakketten tot 32 kilo bezorgen.. Kun je wel klagen dat dat ons werk is en we niet moeten zeuren maar dat ís ook gewoon zwaar, ik heb collega's die dat niet eens van de grond krijgen..

God dank ligt er nu een voorstel om dat terug te schroeven naar 23 kilo. Kan het alleen maar toe juichen, genoeg bedrijven waar je van de arbo nog maar 20 kilo mag tillen.



Maar ik merk dat op dit moment dat de waarschijnlijker bezorgers van PostNL, dhl, dpd of whatever zich nu genoodzaakt voelen om steeds maar te blijven verdediging. Het gaat er toch om dat je je gal kan spuwen hier? Niet steeds maar weer om een tegenargument te verwachten. Lijkt het beste als we hier door blijven met klagen, want daar is dit topic tenminste voor, iedereen gewoon laten leven :D.

Voor nu, santé. Ik ga weer aan de borrel. {:)

Froukje
Forever young

Berichten: 10845
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 18:00

MarlindeRooz schreef:
Froukje schreef:
Tja, wij moeten van onze baas pakketten tot 32 kilo bezorgen.. Kun je wel klagen dat dat ons werk is en we niet moeten zeuren maar dat ís ook gewoon zwaar, ik heb collega's die dat niet eens van de grond krijgen..

God dank ligt er nu een voorstel om dat terug te schroeven naar 23 kilo. Kan het alleen maar toe juichen, genoeg bedrijven waar je van de arbo nog maar 20 kilo mag tillen.

Dus? Je hoeft het werk niet te doen. Dit soort dingen kun je allemaal van te voren te weten komen hoor. Ik moet op mijn werk 20 kilo de trap op tillen. Gedeelte van de route kan ik niet eens rechtop staan. En dat zeker 10x per dag... part of the job noem je dat.

Nou gefeliciteerd. Voel je je nu beter dan de rest? 20 kilo is natuurlijk ook precies het zelfde als 32 kilo. ;)

Wees blij dat er mensen zo als ik zijn die het werk willen doen zodat je met je kont op de bank kunt blijven zitten als het regent/waait/je jezelf poedersuiker voelt.. ipv in de winkel te moeten gaan shoppen.


Justme_Lisaa schreef:
Froukje schreef:
Tja, wij moeten van onze baas pakketten tot 32 kilo bezorgen.. Kun je wel klagen dat dat ons werk is en we niet moeten zeuren maar dat ís ook gewoon zwaar, ik heb collega's die dat niet eens van de grond krijgen..

God dank ligt er nu een voorstel om dat terug te schroeven naar 23 kilo. Kan het alleen maar toe juichen, genoeg bedrijven waar je van de arbo nog maar 20 kilo mag tillen.



Maar ik merk dat op dit moment dat de waarschijnlijker bezorgers van PostNL, dhl, dpd of whatever zich nu genoodzaakt voelen om steeds maar te blijven verdediging. Het gaat er toch om dat je je gal kan spuwen hier? Niet steeds maar weer om een tegenargument te verwachten. Lijkt het beste als we hier door blijven met klagen, want daar is dit topic tenminste voor, iedereen gewoon laten leven :D.

Voor nu, santé. Ik ga weer aan de borrel. {:)

Beetje jammer dat er onterecht geklaagd word, terecht geklaag is helemaal prima maar de helft van de klachten hier is niet echt redelijk. Lijkt me dat we als bezorgers zijnde daar best toelichting over mogen geven, zodat mensen kunnen snappen waarom iets is gegaan zoals het is gegaan.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 18:04

Jeetje Froukje, doe even kalm aan.

Mlt94

Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 18:32

Ik snap Froukje precies! Bezorgers krijgen zo veel gezeik over zich heen terwijl de meeste niet eens weten hoe hard er gewerkt wordt, ook achter de schermen! Mijn ouders, vriend en ik maken als depothouder van DHL dagen van 14 uur en proberen ervoor te zorgen om elke dag weer alle pakketten goed te laten bezorgen! Onze bezorgers werken zich rot om alles op tijd weg te werken, gelukkig zijn er ook klanten die hen wel waarderen en wat leuks geven of gewoon een simpel compliment over hebben! Maar ook klanten die op de drukste dag van het jaar nog durven te zeggen dat hij/zij wel erg laat is vandaag! En tuurlijk het zal niet altijd goed of netjes gaan en ook wij spreken hier de bezorger op aan maar met 3000 of meer pakketten op een dag kan het niet allemaal goed gaan!

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 19:14

Ja maar jongens, dit is een topic over PostNL frustraties.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 19:17

Moet zeggen dat het meestal met PostNL pakjes hier wel prima gaat. De vaste bezorger is een hele chille vrolijke gozer. Geen klacht over hem. DHL gaat vaker mis. Ben je thuis in het (erg ruime) tijdsslot komt de bezorger gewoon niet. Blijft raar. Dat pakjes bezorger hard werken is, twijfel ik zeker niet aan en waardeer ze echt heel erg. Moeten ze wel dus op zijn minst daadwerkelijk langskomen met je pakje. :P

Ik wacht momenteel nog steeds op een brief met cadeaukaart die ik 20 december zou moeten krijgen. Daar irriteer ik mij dus wel aan. Die zal wel kwijt zijn of eerder nog gestolen.

Seraphia
Berichten: 272
Geregistreerd: 07-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 19:20

Ik werk als postbezorger bij PostNL en ik had laatst 8 tassen staan waarvan 4 tassen pakketjes waren. Kreeg het die dag helaas niet af omdat ik een paar keer op en neer moest fietsen helaas. Mocht het in de ochtend er op afmaken. Nu als ik een pakketje heb wat gescand moet worden (bijv bol.com) dan moet ik aangeven dat ik het pakketje niet in mijn tas heb zitten maar wat er dan als status bij track en trace staat weet ik niet, nooit gecheckt eigenlijk. Denk dat ie dan door geschoven wordt naar een dag later?

Overigens ook ondanks dat ik er zelf werk een kleine frustratie van mij uit; ik was 27 november jarig en mijn oom had een kaartje gestuurd waar hij altijd een VVV bon in stopt. Tot op heden niet ontvangen en ik kan er eigenlijk wel van uit gaan dat ie kwijt is. ;( Jongere broer was 18 december jarig en mijn oom heeft het weer geprobeerd en die is gewoon netjes aangekomen dus ik heb gewoon dikke pech gehad deze keer. -O-

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:55

Een groot deel van de frustratie bij mij is dat die app gewoon vaak niet klopt. Dat je dan een tijdvak krijgt, braaf naar huis gaat en op de bank voor de tv zit te wachten tot je een berichtje krijgt met 'u was niet thuis' of nog mooier 'uw pakket is bezorgd' (waar dan en waarom ging mijn bel niet?).

De app schept voor mij bepaalde verwachtingen, geef dan niet aan dat het in dat tijdvak komt.

kiki1976

Berichten: 16866
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 23:24

Nou sorry het gebeurt bij bv DPD echt met enige regelmaat dat ze gewoon niet op komen dagen en ze zeggen glashard dat je niet thuis was.
Maar dat is altijd wel op vrijdagmiddag of bij erg mooi weer.
Dit is niet alleen nu met de drukke periode, maar het gehele jaar door. Echt vet irritant.
En nee dat is niet de schuld van de verzender, die kan niets doen aan het wanbeleid van de bezorgers/pakketdienst.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 00:29

Mijn problemen met welke bezorg dienst dan ook zijn vaker in de zomer dan rond kerst. Het hele jaar door dus, en dan meestal aangeven dat ik niet thuis was, terwijl ik de hele dag thuis was.
Pakket gewoon leveren bij de buren zonder eerst bij ons te proberen omdat ze bang is voor honden en wij een hond hebben.
Zelf tekenen voor een pakket of het de buurjongen van 8 laten doen en dit ging om een nieuwe telefoon.
Pakket afleveren bij buren en dan geen briefje in de bus doen zodat er een speurtocht volgt, of briefje in de bus doen maar het daar niet afleveren maar weer mee terug nemen naar depot zodat je de buren gaat verdenken van verduisteren terwijl ze dit dus niet doen.
Ik kan ondertussen wel een boek schrijven, een nee geen van deze momenten waren rond de kerst of sinterklaas.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 01:16

Als post.nl een limiet zou hebben van 20kg is dat prima. Dan is dat duidelijk.

Maar nu is dat er niet. Ik bestel iets en kan er niks aan doen als iemand dat te zwaar vindt. Je kiest voor dat werk. En ik bestel zeker niet om thuis op de bank te blijven zitten. Wat een rotopmerking en vooroordeel. Dan stoppen we lekker met bestellen en zitten er weer mensen zonder werk......

Winkels hebben gewoon niet alles meer en steeds meer winkels verdwijnen. Wat ik bestel is niet te koop of iig niet in de nabije omgeving.

En ik loop zeker naar het busje toe als ik ze zie. Maar als ik het daar aanpak alsnog zeiken over het gewicht waar ik niks aan kan doen, vind ik een slechte instelling.

Postbezorgers klagen overigens ook snel. Waar familie woonde was een complex met in de laagbouw brievenbussen in de deur en ernaast bij hoogbouw centrale brievenbussen. Wilden ze opeens de post bij de laagbouw niet meer bezorgen en moest ook ergens centraal komen. Dat is een strijd geweest en nooit gelukt om dat erdoor te krijgen.

En waar wij nu wonen staan huizen gewoon ver uit elkaar. Maakt het ook niet altijd makkelijker.

Ik liet overigens speciaal hondenvoer weleens bij een ophaalpunt in de supermarkt bezorgen. Dan moeten die jonge meiden dat gaan pakken.......Lijkt me ook niet altijd de bedoeling, maar tegenwoordig zeurt men echt heel snel over hard werken.

JorineV
Berichten: 1097
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 09:53

Yipee schreef:
(...)
Ik wacht momenteel nog steeds op een brief met cadeaukaart die ik 20 december zou moeten krijgen. Daar irriteer ik mij dus wel aan. Die zal wel kwijt zijn of eerder nog gestolen.


Even off-topic... Je kunt aan de afzender (werkgever?) vragen van welk bedrijf de cadeaukaart moest komen. Dan kun je vaak via de klantenservice een nieuwe kaart of code aanvragen. De originele, die kwijt is of onderschept, wordt dan geblokkeerd.

JorineV
Berichten: 1097
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 13:31

Jammer, nu toch een Post NL frustratie, ging een hele tijd goed hier.

Op het moment dat we de brievenbus horen, zien we een busje wegrijden. Vriend erachter aan gerend (we zijn gewoon thuis, hoezo bezorg je dat pakketje bij de buren?) en dan glashard beweren dat de bel het niet deed, yeah right :') Natuurlijk meteen getest, ding maakt keurig ruimvoldoende herrie. Wtf just happened?