Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:20

Ha, een pakketje van de Bax-Shop. Dure dingen zitten daar over het algemeen in :=

Nee, dat mag zeker niet en ik zou ook zeker een klacht indienen als ik de buurman was.

speurneusc

Berichten: 5389
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 19:20

nou weet ik dat je voor bezorgen niet echt een opleiding gevolgd hoeft te hebben, bij dhl ook niet daar presteerde de bezorger om tot 2x toe een niet thuiscode aan een brievenbuspakje toe te kennen... op dat pakje zat dus de dhl sticker met de code voor brievenbuspakje, nee dan doet de bezorger van post.nl het beter. 10 min. voordat het bezorgblok is verlopen geeft ie het pakje de code bezorgd. Het gevolg is dat ik dus kan fluiten naar me pakje want waar je ook zoekt naar je pakje met track en trace, overal staat bezorgd en je kan er nix meer mee.

Ander punt is dat je pakje zo ook kan verdwijnen want hij is uit systeem omdat ie is bezorgd. Nix te klagen natuurlijk.

Vraag me af he, valt dit niet alleen onder het achterover drukken van een pakje als diefstal, niet ook nog onder het verstrekken van valse info????? Dus diefstal en valsheid in geschrifte... wie is er nou slimmer??? DHL bezorger die bij een brievenbuspakje meld dat bewoner niet thuis is dus niet bezorgd kan worden of de postman met zijn diefstal/en valsheid in geschrifte....

hwn
Berichten: 4721
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:30

@Speurneusc, in beide gevallen kan je een klacht indienen hierover, ik vermoed via de leverancier waar je aan kocht die dit dan doorgeeft aan PostNL. Weet niet hoe het zit met die brievenbuspakjes, die status hebben we niet hier in België (aangezien PostNL hier geen gewone post bezorgt), maar als je pakje vermist is, kan je wel in je gelijk gesteld worden, dan ontvang je via je leverancier een nieuw pakket, en de (baas van) de chauffeur krijgt een klacht en eventueel boetebrief.

speurneusc

Berichten: 5389
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 00:17

hwn schreef:
@Speurneusc, in beide gevallen kan je een klacht indienen hierover, ik vermoed via de leverancier waar je aan kocht die dit dan doorgeeft aan PostNL. Weet niet hoe het zit met die brievenbuspakjes, die status hebben we niet hier in België (aangezien PostNL hier geen gewone post bezorgt), maar als je pakje vermist is, kan je wel in je gelijk gesteld worden, dan ontvang je via je leverancier een nieuw pakket, en de (baas van) de chauffeur krijgt een klacht en eventueel boetebrief.


bij het dhl pakje ben ik de leverancier... grote verassing of dit alsnog bij mijn klant in de brievenbus gaat of dat het retour afzender (ik) dus gaat. Status track en trace bij dhl vermeld: is bij sorteercentrum. Vanavond gechat met iemand van post.nl die kon vertellen dat mijn pakje retour was naar sorteercentrum, onbekend waarom gemeld is dat deze is bezorgd terwijl dat niet zo was. Zou morgen bezorgd gaan worden, op de een of andere manier stond dat nergens bij de track en trace mogelijkheden toen vermeld, ondertussen blijkbaar ergens vrijgegeven, want die melding kan ik nu ook zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:06

Nou, PostNL is er hierin geslaagd om een pakket niet af te leveren op het postpunt op 3 minuten rijden. Ook niet op het postpunt op 7 minuten rijden. Nee. Het ligt op 20 minuten rijden. Hier baal ik echt wel van.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:08

Moestuin schreef:
Nou, PostNL is er hierin geslaagd om een pakket niet af te leveren op het postpunt op 3 minuten rijden. Ook niet op het postpunt op 7 minuten rijden. Nee. Het ligt op 20 minuten rijden. Hier baal ik echt wel van.


Dit doet DHL altijd bij ons. Wij wonen precies boven een HEMA die ook als DHL pakketpunt werkt. De HEMA is letterlijk het volgende huisnummer na de onze. Bedenken ze het naar een pakketpunt in de binnenstad te brengen, op tien minuten fietsen van ons huis... :Z

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:06

Bah, pakket met postnl is uitgesteld.

En bij dhl verkeerd gescand, ben benieuwd of dit pakketje niet kwijt geraakt is

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 22:28

Hier ook een zootje met de pakketten die ik verwacht. Zal wel met Black Friday te maken hebben.

Afgelopen dinsdag hadden ze alweer meer dan 48000 pakketten op t depot, dat is normaal rond 35000 := Moet zelf zaterdag weer werken, ik vrees grote vrezen _O-

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 22:35

Wellicht dat er echte PostNL professionals mijn Cluedo puzzel kunnen oplossen; Ik woon zelf op nummer 75 en ik kreeg de melding dat mijn pakket op nummer 3 (zelfde straat) afgeleverd is. Nu is dat vrij ongewoon, want ik woon in een groot complex dus alles wat vaak wel ergens 'hier' afgeleverd en nummer 3 is echt een heel eind weg. Nummer 3 bezocht; geen pakket. Mijn buren zijn 73; hadden ook niks ontvangen. Dus nu is de grote vraag; Waar is 'ie dan wel? :Y) Kan moeilijk alle huisnummers met 3 erin gaan bezoeken in de straat lijkt mij, haha.

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 22:56

Courses schreef:
Wellicht dat er echte PostNL professionals mijn Cluedo puzzel kunnen oplossen; Ik woon zelf op nummer 75 en ik kreeg de melding dat mijn pakket op nummer 3 (zelfde straat) afgeleverd is. Nu is dat vrij ongewoon, want ik woon in een groot complex dus alles wat vaak wel ergens 'hier' afgeleverd en nummer 3 is echt een heel eind weg. Nummer 3 bezocht; geen pakket. Mijn buren zijn 73; hadden ook niks ontvangen. Dus nu is de grote vraag; Waar is 'ie dan wel? :Y) Kan moeilijk alle huisnummers met 3 erin gaan bezoeken in de straat lijkt mij, haha.

Kan best zijn dat hij dan ergens in een andere straat ligt en de bezorger zich vergist heeft en 2 straten door elkaar gehaald heeft.

Is mezelf helaas ook wel eens(meermaals zelfs als het druk is.. :x ) overkomen.

Zou even contact zoeken met de klantenservice.

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 09:52

Neem contact op met de afzender. Die zijn opdrachtgever van het verstuurde pakket.

Als ontvanger speel je geen rol in het verhaal.

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 14:33

Hier een DHL frustratie :\

Ik ben verhuisd, op m'n vorige adres ging het meestal wel goed. Maar nu al een paar keer gedoe.

Vorige keer was m'n pakketje volledig open gescheurd :')

Maargoed, gister zouden ze komen. Tussen 19:30 en 23.45 :wow: 8)7
Vond ik vrij bizar, maargoed toch maar op gebleven.
Niets, krijg ik 23.30u de melding; u was niet thuis! Ja doei...

Nu vandaag zou het tussen 10 en 12 komen. Om kwart voor 12 komt het busje langsrijden, rijd door en 2 minuten later de melding; u was niet thuis, het pakket gaat retour...

En bedankt hé... %)

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 14:40

xSannee schreef:
Hier een DHL frustratie :

Ik ben verhuisd, op m'n vorige adres ging het meestal wel goed. Maar nu al een paar keer gedoe.

Vorige keer was m'n pakketje volledig open gescheurd :')

Maargoed, gister zouden ze komen. Tussen 19:30 en 23.45 :wow: 8)7
Vond ik vrij bizar, maargoed toch maar op gebleven.
Niets, krijg ik 23.30u de melding; u was niet thuis! Ja doei...

Nu vandaag zou het tussen 10 en 12 komen. Om kwart voor 12 komt het busje langsrijden, rijd door en 2 minuten later de melding; u was niet thuis, het pakket gaat retour...

En bedankt hé... %)


Ja dit heb ik ook een keer gehad maar dan met PostNL. Gewoon bellen en een klacht indienen. Je schiet er voor nu niks meer mee op maar de bezorger krijgt dan wel op zijn kop.

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 14:46

Ja dat heb ik al gedaan idd... voelt toch banketstaaf als je het busje ziet langskomen terwijl je braaf zit te wachten. Amazon (verkoper) heeft inmiddels gebeld met DHL dat ze nog een 3e poging doen :+
Ben heel benieuwd

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:07

xSannee schreef:
Ja dat heb ik al gedaan idd... voelt toch banketstaaf als je het busje ziet langskomen terwijl je braaf zit te wachten. Amazon (verkoper) heeft inmiddels gebeld met DHL dat ze nog een 3e poging doen :+
Ben heel benieuwd


Yep. Ik zat aan de keukentafel en zag het busje zo door de straat rijden zonder te stoppen. Na 1 minuut kreeg ik de melding dat ik niet thuis was. Ja doei, dan hebben ze aan mij een goeie hoor. Iedereen moet werken voor zijn geld.

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:14

Suzanne F. schreef:
xSannee schreef:
Ja dat heb ik al gedaan idd... voelt toch banketstaaf als je het busje ziet langskomen terwijl je braaf zit te wachten. Amazon (verkoper) heeft inmiddels gebeld met DHL dat ze nog een 3e poging doen :+
Ben heel benieuwd


Yep. Ik zat aan de keukentafel en zag het busje zo door de straat rijden zonder te stoppen. Na 1 minuut kreeg ik de melding dat ik niet thuis was. Ja doei, dan hebben ze aan mij een goeie hoor. Iedereen moet werken voor zijn geld.

Ik had hem een paar weken terug andersom :j
Ik was aan het shoppen in een stadje een uur van mijn woonplaats vandaan, toen ik een melding kreeg dat postnl een pakket succesvol bij mij afgeleverd had.
Het pakket zou volgens de app op dinsdag komen maar werd in eens op zaterdag bezorgd en mijn man was samen met mij een uur verderop :+
Bij thuiskomst stond er geen pakket voor de deur (wat ik ook niet op prijs had gesteld) en geen van mijn buren had het pakket in ontvangst genomen (was ook niet aannemelijk want ze zeiden dat het pakket succesvol bezorgd was, dus dat zou betekenen dat iemand van ons hem aangenomen had)

Pakket is nooit meer terug gevonden en ik heb uiteindelijk, na klagen bij de afzender het geld terug gekregen :j

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:34

Dat is ook niet veel beter M_D_H _O-

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:36

Mijn pakket wat via Budbee verzonden is is blijkbaar vermist geraakt :+ Gaat lekker zo, is al het tweede pakket deze week wat niet op plek van bestemming aankomt.

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:37

xSannee schreef:
Dat is ook niet veel beter M_D_H _O-

Zeker niet :n
en ik had geluk, de afzender wilde bewijs en 1 minuut voor het pakket volgens postnl afgeleverd was, had ik een pintransactie gedaan bij de Hema. Toen begrepen ze wel dat wij in ieder geval nooit het pakket aangenomen konden hebben :+
Ik kan helaas mijzelf niet teleporteren :') _O-

Marcella

Berichten: 36758
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 16:12

Mijn pakket van DHL gaat nu morgen pas na pakket punt. Heb nu de neiging om het gewoon retour te laten gaan. En gewoon naar de Pet's place te rijden om te halen.

Flying_Angel

Berichten: 15722
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 08:07

Niet mijn frustratie, wel verbazing. Gisteravond is de postbode nog hier geweest om de post te bezorgen. Wij lagen al op bed. Zo laat nog post bezorgen :(:)

Marcella

Berichten: 36758
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 10:04

Nou mijn dhl pakket stond gisteren ineens voor de deur.

Biebz

Berichten: 5518
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 10:24

Flying_Angel schreef:
Niet mijn frustratie, wel verbazing. Gisteravond is de postbode nog hier geweest om de post te bezorgen. Wij lagen al op bed. Zo laat nog post bezorgen :(:)


Ik heb een tijdje via sandd bezorgd. Moest dan altijd voor 18u alles bezorgd hebben. Lukte altijd prima.
Tot ik op een dag tijdens mijn route ben aangereden. Kon amper lopen. Ik was thuis gebracht. Dus ik telefonisch contact opgenomen met Sandd met wat er gebeurd was en ik zo eerst naar de huisarts moest.

Kreeg ik me toch een preek dat het niet uit maakte hoe. Ik moest ervoor zorgen dat voor 18u alles bezorgd was. Al liet ik het de buurman of mijn oma doen.

Nu was helaas verder iedereen aan het werk en mijn moeder mee naar de huisarts. Dus was niet allemaal gelukt. Uit eindelijk wel voor 20u.
Hadden ze blijkbaar een steekproef gedaan in de wijk met hoelaat het bezorgd was en kreeg ik een officiële waarschuwing omdat ik mij niet aan hun regels had gehouden. 8)7

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 10:57

Ik heb genoeg meegemaakt met bezorgdiensten (zowel privé als zakelijk) maar je zou mij echt niet horen of briefpost nou een paar uur later is aangekomen ja of nee. Enigste moment dat ik enigszins kan indenken dat dat onhandig is is rond de Kerstdagen (of met rouwkaarten); ik heb liever dat de postbode dan even uitziekt of als er wat dringends is dat oppakt dan dat ik voor 18u m'n post heb. We blijven allemaal mensen hoor, kom op zeg.

Flying_Angel

Berichten: 15722
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 10:58

Pff, wat ontzettend stom dat je daardoor een klacht kreeg! :\ hier maakt het mij ook niks uit, anders werd het dinsdag. Ook goed. Maar vond het zo sneu dat ze ‘s avonds nog moest lopen.