Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 15:49

Hier laatste tijd alleen maar ellende.

"We hebben je gemist" vertaald: had geen zin, heb het bij het postnl punt neergepleurd. Want hele dag thuis aan het werk.

En deze week niet thuis: "pakket is bezorgd" vertaald: voor de deur in de regen gemikt. Er staat toch niet voor niks dat een legitimatiebewijs nodig is voor ontvangst? Zat voor €600 aan spullen in. Gelukkig was huisbaas thuis, dus gevraagd of die het pakket wilde ophalen en bij hun binnen zetten. Maar echt wat een ramp tegenwoordig.

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:20

Wat een eikels bij PostNL. Krijg het geld dus niet terug van invoerrechten en BTW die ik dus al betaald had bij de webshop.

Dan staat er op de site “als je al betaald hebt kun je bezwaar indienen en krijg je het terug” en dus betaal ik en dien ik klacht in. Maar vervolgens is het argument “volgens de gegevens van de verzender hebben we het goed gedaan en we kunnen het niet corrigeren, vraag het daar maar terug.” Ja lekker dan. Als jullie niet gezegd hadden dat ik het terug kan vragen dan had ik uberhaubt dat pakket niet aangenomen!!

Vind dit echt naar oplichting neigen. En ik moet maar gewoon geloven dat zij het goed hebben gedaan en het bedrijf fout. %) want enige bewijslast daarvan zit er niet bij.

Vind dit echt heel raar.

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 17:20

Hm dat is echt naar ja. Waarom heb je dan betaald? Anders kreeg je het niet mee zeker?

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 17:54

Nope. Eerste betalen. Dan klagen. Maar op de website staat dat als je al btw betaald hebt je dat terug kan vragen door bezwaar in te dienen. Maar daar staat nergens dat als de informatie verkeerd is doorgegeven dat je kan fluiten naar je geld. Als dat er had gestaan had ik niet betaald en het retour afzender laten gaan. Maar nu heb ik die optie niet meer en moet ik maar hopen of de webshop mee wil werken.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:16

Is het wel nederlandse btw dat je betaald hebt wat de webshop ook hier afgedragen heeft?

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:34

@shilow is het pakket zakelijk besteld of particulier?

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:49

Particulier. Dat bedrijf is aangesloten bij het IOSS systeem. Dan zorgt de webshop dus voor de btw afdracht aan Nederland. Ik heb dus nu btw betaald over de producten bij de webshop en vervolgens bij post nl btw betaald over de waarde van het product incl BTW. Dus 21% over 121% -O-

En dan dus ook geen reactie mogelijkheid meer bieden natuurlijk. “Ik ga ervan uit je voldoende geïnformeerd te hebben” …. Uhm. Nee dus! Welke informatie was fout dan???!!??? Eikels.

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:30

Shiloh schreef:
Particulier. Dat bedrijf is aangesloten bij het IOSS systeem. Dan zorgt de webshop dus voor de btw afdracht aan Nederland. Ik heb dus nu btw betaald over de producten bij de webshop en vervolgens bij post nl btw betaald over de waarde van het product incl BTW. Dus 21% over 121% -O-

En dan dus ook geen reactie mogelijkheid meer bieden natuurlijk. “Ik ga ervan uit je voldoende geïnformeerd te hebben” …. Uhm. Nee dus! Welke informatie was fout dan???!!??? Eikels.


Heel vervelend. Ik zou het bedrijf eens contacteren. Wellicht is het bij het bedrijf inderdaad fout aangegeven en daar verkeerd verwerkt!

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:36

Ja dat heb ik gedaan. Die hadden ook nog een onderzoek bij de vervoerder lopen. Maar daar heb ik alweer een hele tijd niks van gehoord. Vandaag ze wel weer een bericht gestuurd. Afwachten daar maar. Hoe dan ook vind ik dat PostNL echt incorrect informeert.

Jorex

Berichten: 9966
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:06

Hier geen postNL maar DHL ellende.

Eerst krijg ik te zien dat mijn pakket (Wat bestaat uit 2 los van elkaar verpakte voerzakken) vertraging heeft van 1 dag tot 2 dagen wegens verkeerd gesorteerd. Oké, kan gebeuren, voer was volledig op dus even een kleine zak van wat anders bij de welkoop gehaald zodat ze in ieder geval iets in hun voerbak hebben. Vervolgens kom ik de welkoop uit lopen en zie ik op mijn mobiel dat het pakket tussen half 2 en half 4 wordt bezorgd. Ach, nou ja kan gebeuren dus het komt toch vandaag. Vervolgens betreft het en maar 1 zak en wordt het buiten het tijdsvak bezorgd. Dus nu weet ik nog niet waar mijn andere voerzak is gebleven, die is gok ik verkeerd gesorteerd dus ik hoop m morgen of overmorgen alsnog binnen te hebben. De pony's waren blij dat er weer gewoon hun muesli in hun voerbakken lagen.

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:11

Hier in de app de bezorging aangepast naar een andere dag. Daar kreeg ik ook bevestiging van. En ineens wordt het toch vandaag afgeleverd. Ik was niet thuis dus lag bij de buren. Maar ik laat het toch niet voor niks wijzigen toch? Stom.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 00:55

Mijn pakket is zomaar bij een ander afhaalpunt geleverd. Ik kies bewust voor die ene hè. Nu moet ik of eerder richting werk want ligt er om de hoek dat punt waar t nu ligt. Anders had ik t op mijn vrije dag kunnen ophalen want dat punt ligt om de hoek van mijn huis. Zucht

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 16:51

DHL weer hier hoor. Er is een reden waarom ik het liefst PostNL heb hier. Onze bezorgers zijn fantastisch. Maar helaas bezorgt een webshop waar ik af en toe bestel alleen via DHL. Hele dag thuis gewerkt, krijg ik ineens een melding dat mijn pakket bij de buren ligt. Ja, dan heb je niet aangebeld vriend, want de versterker van die bel hangt op zolder, waar ook mijn werkplek is, en ik krijg altijd een halve hartverzakking van de bel. Niet gehoord = echt niet aangebeld dus. Direct via de chatbot een klacht ingediend.

Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:01

Normaal nooit een probleem met Post.nl, tot nu.
Wij (of inmiddels alleen ik, manlief is maar alleen naar stal gegaan, we hadden een afspraak om ons zadel te laten checken) zitten te wachten op een bank die vandaag geleverd zou worden via Post.nl. De hele middag netjes op de hoogte gehouden via de T&T van de verwachte tijd, 2 keer een blij smsje gehad dat wij het eerstvolgende adres waren, maar inmiddels is de uiterste bezorgtijd al lang voorbij en nog steeds geen bank.
De track en trace zegt al een uurtje: status: probleem. Nouja, dat klopt dan weer wel want die bank is er nog steeds niet. De mevrouw van de klantenservice (ok, die was nog bereikbaar dat is weer een pré) draait een standaard riedeltje af en weet niets -:(- :x
Dus nouja.....er is ergens misschien nog een driezitsbank onderweg en daarom ben ik voor de zekerheid maar thuis gebleven want een bank bij de buren laten afleveren is ook zo wat :+
Tijd genoeg in elk geval om mijn frustratie dan maar even hier van me af te schrijven :')

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:57

Ik wist helemaal niet dat PostNL zulke grote dingen bezorgde. Hopelijk komt ie alsnog.

Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:54

Post.nl heeft de afdeling Extra at home. Dat is voor grote dingen. Als je dan ziet wat voor klachten daarover zijn word je daar niet vrolijk van. Als ik dat eerder had gezien....

dalena

Berichten: 3125
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 23:52

Ik kreeg een brief dat ik te weinig postzegels op een brief had geplakt. Ik had gewogen. Was onder de 50gram; dus 2 postzegels.
Postnl zegt dat het 64 gram woog.

1-2 gram verschil kan ik nog voorstellen. Maar meer dan 15 gram verschil? :o?

Moet ik dit nog betalen? Of moet ik bellen? Geen idee :+

Exitium

Berichten: 7154
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 00:09

Ding weggooien en negeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 00:12

Gewoon negeren idd.. ik kreeg er ooit ook eentje, voor post die ik had ontvangen. Ze wisten de afzender niet. Ja, daar ga ik toch zeker niet voor betalen _O-

De DHL kwam vandaag langs.. hoop dat huisbaas had gezegd waar die moest wezen. De voordeur ging open, er werd een doos naar binnen geschoven en weg was ie weer. Beetje vreemd, wel handig want de doos viel half uit elkaar door het gewicht erin.

Flying_Angel

Berichten: 15722
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 09:13

Haha! Ik gooi dat ook altijd weg, soms ontving ik een herinnering, ook weggegooid. Dan hoor je niks meer :+

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:11

dalena schreef:
Ik kreeg een brief dat ik te weinig postzegels op een brief had geplakt. Ik had gewogen. Was onder de 50gram; dus 2 postzegels.
Postnl zegt dat het 64 gram woog.

1-2 gram verschil kan ik nog voorstellen. Maar meer dan 15 gram verschil? :o?

Moet ik dit nog betalen? Of moet ik bellen? Geen idee :+

Dat gebeurt wel eens vaker dat post opeens zwaarder of zelfs groter is geworden, alsof het zodra het bij post.nl is het pakket groeit.

Ik kreeg een naheffing van € 75,00 op een zending ( werd opeens een pallet plek ipv extra lange zending).
Contact gehad en ik kon aantonen dat het pakket niet opeens 20cm! groter was dan dat post.nl beweerde.
En heb het uiteindelijk ook niet hoeven te betalen.

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:54

Ik heb dat ooit eens met kerstkaarten gehad, daar zet ik mijn postcode en huisnummer altijd op. Ik had toen 3 kerstkaarten waar de postzegel ineens van was verdwenen, heel gek want ik check alles altijd driedubbel of het allemaal klopt.
Daar kreeg ik dus ook een naheffing voor, niet betaald en na een herinnering waar ik ook niet op heb gereageerd, heb ik er nooit meer iets van gehoord.

Exitium

Berichten: 7154
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 09:37

Benieuwd hoe blij PostNL (ok, er komen ook twee pakketjes met GLS en DHL :')) met me is :+

Afbeelding

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 15:00

DHL busje reed achter ons de straat in en vervolgens krijgen we een briefje met we hebben je gemist in de bus. Goh ja dat krijg je als je niet aanbelt. :')

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:13

De bovenbuurman appt mij met de vraag of ik een pakketje voor hem heb aangenomen. Daar kreeg hij bericht over. Dat was niet zo, want ik heb geen postbode gezien.

Ik loop een uur later naar buiten, hebben ze zijn pakket gewoon achter de vuilnisbak gezet. Langs een hartstikke drukke straat waar veel mensen voorbij lopen. Dat kan toch niet zomaar!?

Afbeelding