Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 09:15

Dat is lastig voor PostNL van mensen bestellen daar niet. Die bestellen bij webwinkels en PostNL/DHL/DPD oid doet de levering.

En iedereen weet dat pakketbezorgers zijn de uitbuiting in NL is, keihard werken op lange dagen en keiweinig betaald krijgen is.
Mij hoor je niet. Als ze hier aan de deur komen krijgen ze overigens altijd een blikje cola van m’n man, of iets anders lekkers, snicker oid. Om ze te waarderen.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 09:17

Ik woon in een dorp en heb vaste bezorgers; dat is echt heel fijn! Laatst kwam de dhl bezorger op een andere tijd dan in de mail. Hij wist dat ik op die dag naar mijn paard ga en hoe laat ik dan terug ben (we komen elkaar dan vaak tegen in de straat) en dan hoefde ik niet 2 uur paraat te staan tussen een bepaalde tijd +:)+ Die van postnl is ook heel fijn, simpele bestellingen zoals dieren spullen ed gaan onder het afdak. Andere duurdere spullen naar de buren.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 09:59

Ja dat is de grap verootje... ze komen vaak niet eens totaan de deur. _O-

Marjo

Berichten: 37258
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:36

Bol.com verzend vanuit meerdere magazijns en werkt ook samen met andere verkopers natuurlijk. Daardoor kan het soms zijn dat al je producten afzonderlijk verstuurd worden...

Ik heb al eens gehad dat 2 producten met 2 t&t codes tegelijkertijd aankwamen, maar wel in 2 pakketjes :')

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:42

__Sannne schreef:
Mhwa ik ben het wel met Alice0Cullen eens. Tuurlijk weet iedereen dat het drukker is in november en december, maar het blijft een service waar je voor betaald. Dat het dan druk is, is aan DHL/PostNL/whatever om intern op te lossen, of eventueel met de verkoper overleggen zodat zij vóór de bestelling geplaatst wordt al kunnen aangeven dat het later bezorgd wordt. Zeggen dat je het op dag A gaat bezorgen, maar uiteindelijk op dag D bezorgen én ook nog claimen dat dat aan de klant ligt (door te zeggen dat diegene niet thuis was) is imo echt niet netjes. Je gaat een overeenkomst aan waarin jij voor een x bedrag een bepaalde service verleend. Dan moet je je daar ook aan houden en het niet op de klant af proberen te schuiven.


Dit!

Plus dat het dichtst bijzijnde pakketpunt hier 5km verderop is en ik het dan vervolgens met de fiets op moet gaan halen.

Vooral het feit dat ze zeggen dat ik "niet thuis" zou zijn geweest, dat maakt dat je aan jezelf gaat twijfelen. Oje heb ik de bel nou net gemist omdat ik op de wc zat....

Ik had het op donderdag besteld, zou dus zaterdag komen.

Dus zaterdag alert, nee hoor.

Maandag alert, weer niet.....

Het pakket is uiteindelijk gisteren wel bezorgd, door een Hufter zonder DHL kleding en het pakket werd bijna naar binnen gesmeten.

Maar het kan onder de boom *\o/*

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:55

MarlindeRooz schreef:
Ja dat is de grap verootje... ze komen vaak niet eens totaan de deur. _O-


Hier wel. Moet je ze gewoon ook lokken met blikjes cola! :')

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:16

MarlindeRooz schreef:
Ja dat is de grap verootje... ze komen vaak niet eens totaan de deur. _O-


Inderdaad... hier gaat gaat het nog het vaakst goed als ik op kantoor laat bezorgen. Maar daar laat je ook geen tig kilo kattenvoer bezorgen ofzo. :j

Froukje
Forever young

Berichten: 10844
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:21

PostNL heeft al sinds november reclames lopen dat je op tijd je cadeautjes moet bestellen omdat het zo druk is dat het anders wel eens vertraagd kan zijn en dan gaan mensen klagen dat ze iets begin van de week/eind vorige week bestellen en het niet voor kerst geleverd is, serieus?! 8)7

Wij hebben bij DHL zelfs een speciale zondag levering gehad om alles van Black Friday en sinterklaas nog op tijd geleverd te krijgen dus zeuren dat pakketdiensten er niet alles aan doen is ook een beetje idioot.

Op het moment dat jij 5 dagen voor kerst je cadeautjes nog niet besteld/gekocht hebt is dat toch echt je eigen probleem en niet die van de bezorgdiensten. Dan had je maar eerder moeten bestellen, het is al járen bekend op welke datum kerst valt dus je hebt tijd genoeg om je daar op voor te bereiden.

Maar als bezorger ben ik heel blij dat december bijna afgelopen is want dit is voor ons niet leuk meer en dan was het in onze regio niet eens bizar druk omdat wij op het laatste moment nog extra mensen hebben aangenomen.

Voor nu, fijne kerst <|- En de cadeautjes die de boom niet gehaald hebben, de ontvanger is er na kerst heus net zo blij mee!

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:47

Marjo schreef:
Bol.com verzend vanuit meerdere magazijns en werkt ook samen met andere verkopers natuurlijk. Daardoor kan het soms zijn dat al je producten afzonderlijk verstuurd worden...

Ik heb al eens gehad dat 2 producten met 2 t&t codes tegelijkertijd aankwamen, maar wel in 2 pakketjes :')


Dan zijn ze niet uit hetzelfde magazijn gekomen. Ze stoppen ze niet voor de lol in 2 dozen.

Vaak snappen mensen ook niet helemaal dat wanneer ze bij een externe verkoper kopen dat bol.com het dan dus niet verstuurd in de meeste gevallen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:55

Froukje schreef:
PostNL heeft al sinds november reclames lopen dat je op tijd je cadeautjes moet bestellen omdat het zo druk is dat het anders wel eens vertraagd kan zijn en dan gaan mensen klagen dat ze iets begin van de week/eind vorige week bestellen en het niet voor kerst geleverd is, serieus?! 8)7

Wij hebben bij DHL zelfs een speciale zondag levering gehad om alles van Black Friday en sinterklaas nog op tijd geleverd te krijgen dus zeuren dat pakketdiensten er niet alles aan doen is ook een beetje idioot.

Op het moment dat jij 5 dagen voor kerst je cadeautjes nog niet besteld/gekocht hebt is dat toch echt je eigen probleem en niet die van de bezorgdiensten. Dan had je maar eerder moeten bestellen, het is al járen bekend op welke datum kerst valt dus je hebt tijd genoeg om je daar op voor te bereiden.

Maar als bezorger ben ik heel blij dat december bijna afgelopen is want dit is voor ons niet leuk meer en dan was het in onze regio niet eens bizar druk omdat wij op het laatste moment nog extra mensen hebben aangenomen.

Voor nu, fijne kerst <|- En de cadeautjes die de boom niet gehaald hebben, de ontvanger is er na kerst heus net zo blij mee!


Nogmaals, ik snap dat het deze periode drukker is, maar als jij als postbedrijf zijnde toezegt dat het pakket op x datum geleverd wordt, en dat dan vervolgens niet doet i.v.m. drukte en ook nog eens gaat beweren dat de klant niet thuis was, gaat er imo wat fout in de planning van het postbedrijf.

Ik ben het er helemaal mee eens dat mensen gewoon op tijd moeten bestellen als ze het op tijd willen hebben. Maar als bedrijf ben je imo ook gewoon verplicht om de klant hierover te informeren. Als jij als postbedrijf zegt dat je het pakket op dag x gaat leveren, en de klant daar ook voor laat betalen, kun je het niet maken om dan je afspraak niet na te komen. De klant zou gewoon jouw berichtgeving moeten kunnen vertrouwen daarover.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:59

Dat zeggen ze niet toe, ze zeggen al de hele maand dat pakketjes later bezorgd kunnen worden vanwege de drukte en dat je dus ruim op tijd moet bestellen :7
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 25-12-19 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:59

Pakjes: blij met aardige bezorgers!

Werkt er hier iemand bij PostNL die ons raad kan geven? Dochters post gaat steeds naar 'haar adres' maar dan wel.... in een andere woonplaats! Er zijn dus vlakbij 2 verschillende dorpjes met hetzelfde adres + huisnummer. Nu is iets erg belangrijks wederom op foute adres bezorgd. Die mensen zijn heel lief en brengen alles, maar waren nu op vakantie. Gevolg: belangrijke brief gemist met vervelende gevolgen (niet naar uitnodiging sollicitatie geweest!) |(
Hoe en waar kun je dat melden bij PostNL? Alvast dank voor de tips :o
Laatst bijgewerkt door IsabelleN op 25-12-19 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ontherun
Berichten: 4968
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:59

Het is heus niet alleen bij de pakketbezorgers loei druk nu, dat is ook in de winkels enz enz. En ook daar worden vaak extra mensen aangenomen en ingezet, dan kunnen bezorgdiensten dat op hun beurt ook. Je hoort mij echt niet klagen dat ik nu ietsje langer moet wachten op mijn pakketten, maar ik hoor ook enorm veel excuses die redelijk makkelijk opgevangen en voorzien kunnen worden door de pakketdiensten.
En ja, je moet op tijd bestellen want er is áltijd een risico dat het te laat geleverd wordt. Ja, je zou eigenlijk al een paar dagen voor kerst ipv de 24e misschien je kados in de winkels moeten halen, de realiteit is dat (veel mensen) pas laat zijn kados gaat kopen.

Edit: ja ze zeggen het wèl toe. Als het in een app èn t&t code verschijnt met die dag wordt het geleverd dan zou het die dag geleverd moeten worden. Klaar. Red je dat niet, scan dan die code pas de dag in dat het geleverd wordt. Die t&t moet gewoon gevolgd kunnen worden. Wederom zo iets wat redelijk makkelijk is voor de pakketdiensten.
Laatst bijgewerkt door ontherun op 25-12-19 12:02, in het totaal 2 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:00

Zeggen dat iemand niet thuis is terwijl dat wel zo is, dat noem ik de boel bedonderen...

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:01

Dat doet het bedrijf toch niet? Dat doen individuele bezorgers, en dat is niet netjes nee :n

En ze nemen ook extra mensen aan, maar het is niet zo dat je even een blik pakketbezorgers open kan trekken.
Er staan nu eenmaal niet veel mensen te springen om dat te doen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:07

verootjoo schreef:
Dat zeggen ze niet toe, ze zeggen al de hele maand dat pakketjes later bezorgd kunnen worden vanwege de drukte en dat je dus ruim op tijd moet bestellen :7


Maar als ze tegelijk nog steeds iets aangeven van: "voor 12u besteld, volgende dag in huis" kun je het de klant toch niet kwalijk nemen dat die daar vanuit gaat? Begrijp me niet verkeerd, ik zit niet al klagend te wachten op een pakketje, maar ik vind wel dat je als bedrijf je moet houden aan de gemaakte afspraken. En als jij aanbiedt dat je een pakketje op x datum gaat bezorgen, het ook aan jou is om je daaraan te houden. Dan kun je imo niet de schuld op de klant af gaan schuiven, omdat jij je niet aan je eigen aangeboden afspraken houdt.

Neemt niet weg dat die postbezorgers vast heel erg hun best doen en hard werken deze periode. Het ligt ook zeker niet aan hen. Er gaat dan imo gewoon iets mis in de planning van het postbedrijf, of in hun communicatie naar de klant.

De berichtgeving sturen van; "u was niet thuis" omdat er geen tijd was om langs te gaan vindt ik wel echt schandalig. Wees dan gewoon eerlijk.

Edit; van mij hoeft die hele snelle bezorging ook echt niet rond kerst, maar ik vind wel dat als je een service aanbiedt je je daar ook aan moet houden. Er wordt immers voor betaald.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:11

Dat heb ik bij PostNL nog nooit zien staan als ik een pakket verstuur.

Wel bij bol.com e.d. Kun je beter bij hun klagen dat het niet klopt ipv boos worden op PostNL.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:21

Dan zou imo de communicatie tussen PostNL en Bol.com beter moeten. Het is in ieder geval nog steeds niet de schuld van de klant als dat de aangeboden service is en die niet geleverd wordt.

Of het nou een postbedrijf, een manege, een bakkerij, of een luchtvaartmaatschappij is. Als je een service biedt voor een bepaalde prijs, heb je je imo gewoon aan die overeenkomst te houden. Is het te druk voor die service? Dan biedt je hem niet.

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:44

IsabelleN schreef:
Pakjes: blij met aardige bezorgers!

Werkt er hier iemand bij PostNL die ons raad kan geven? Dochters post gaat steeds naar 'haar adres' maar dan wel.... in een andere woonplaats! Er zijn dus vlakbij 2 verschillende dorpjes met hetzelfde adres + huisnummer. Nu is iets erg belangrijks wederom op foute adres bezorgd. Die mensen zijn heel lief en brengen alles, maar waren nu op vakantie. Gevolg: belangrijke brief gemist met vervelende gevolgen (niet naar uitnodiging sollicitatie geweest!) |(
Hoe en waar kun je dat melden bij PostNL? Alvast dank voor de tips :o


Even bellen met de klantenservice ;) die kunnen in ieder geval even met je meekijken en desnoods bericht eruit doen zodat er gekeken kan worden naar een oplossing.

Morrie

Berichten: 22321
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 13:12

onze PostNL pakjesman is super, maar de postbode is een ander verhaal. Ik zie in de app dat ik post krijg, maar mijn brievenbus blijft leeg. We krijgen nu aanmaningen van bedrijven dat we de rekeningen niet betaald hebben. Kan kloppen, want we hebben ze blijkbaar nooit ontvangen.
Lastig is dat ik in de app zie wat we zouden moeten krijgen en dan mijn man in de loop van de dag de brievenbus leeghaalt.

Ook jammer vind ik dat je soms bij een bestelling pas op het allerlaatste (als je al betaald hebt) ziet met welk bedrijf het verzonden wordt. Je kan dan ook vaak geen afhaalpunt kiezen.

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:12

__Sannne schreef:
Maar als ze tegelijk nog steeds iets aangeven van: "voor 12u besteld, volgende dag in huis" kun je het de klant toch niet kwalijk nemen dat die daar vanuit gaat? Begrijp me niet verkeerd, ik zit niet al klagend te wachten op een pakketje, maar ik vind wel dat je als bedrijf je moet houden aan de gemaakte afspraken. En als jij aanbiedt dat je een pakketje op x datum gaat bezorgen, het ook aan jou is om je daaraan te houden. Dan kun je imo niet de schuld op de klant af gaan schuiven, omdat jij je niet aan je eigen aangeboden afspraken houdt.

Neemt niet weg dat die postbezorgers vast heel erg hun best doen en hard werken deze periode. Het ligt ook zeker niet aan hen. Er gaat dan imo gewoon iets mis in de planning van het postbedrijf, of in hun communicatie naar de klant.

De berichtgeving sturen van; "u was niet thuis" omdat er geen tijd was om langs te gaan vindt ik wel echt schandalig. Wees dan gewoon eerlijk.

Edit; van mij hoeft die hele snelle bezorging ook echt niet rond kerst, maar ik vind wel dat als je een service aanbiedt je je daar ook aan moet houden. Er wordt immers voor betaald.


Dat is een fout van het bedrijf waarbij je het koopt. Want die hebben een bezorgovereenkomst met het pakketbedrijf waar vrijwel altijd in staat dat het maximaal 5 werkdagen kan duren. Dat is dus niet de fout van de pakketboeren.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:18

Veulen84 schreef:
__Sannne schreef:
Maar als ze tegelijk nog steeds iets aangeven van: "voor 12u besteld, volgende dag in huis" kun je het de klant toch niet kwalijk nemen dat die daar vanuit gaat? Begrijp me niet verkeerd, ik zit niet al klagend te wachten op een pakketje, maar ik vind wel dat je als bedrijf je moet houden aan de gemaakte afspraken. En als jij aanbiedt dat je een pakketje op x datum gaat bezorgen, het ook aan jou is om je daaraan te houden. Dan kun je imo niet de schuld op de klant af gaan schuiven, omdat jij je niet aan je eigen aangeboden afspraken houdt.

Neemt niet weg dat die postbezorgers vast heel erg hun best doen en hard werken deze periode. Het ligt ook zeker niet aan hen. Er gaat dan imo gewoon iets mis in de planning van het postbedrijf, of in hun communicatie naar de klant.

De berichtgeving sturen van; "u was niet thuis" omdat er geen tijd was om langs te gaan vindt ik wel echt schandalig. Wees dan gewoon eerlijk.

Edit; van mij hoeft die hele snelle bezorging ook echt niet rond kerst, maar ik vind wel dat als je een service aanbiedt je je daar ook aan moet houden. Er wordt immers voor betaald.


Dat is een fout van het bedrijf waarbij je het koopt. Want die hebben een bezorgovereenkomst met het pakketbedrijf waar vrijwel altijd in staat dat het maximaal 5 werkdagen kan duren. Dat is dus niet de fout van de pakketboeren.


Lees mijn laatste bericht even. :)

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:35

__Sannne schreef:
Dan zou imo de communicatie tussen PostNL en Bol.com beter moeten. Het is in ieder geval nog steeds niet de schuld van de klant als dat de aangeboden service is en die niet geleverd wordt.

Of het nou een postbedrijf, een manege, een bakkerij, of een luchtvaartmaatschappij is. Als je een service biedt voor een bepaalde prijs, heb je je imo gewoon aan die overeenkomst te houden. Is het te druk voor die service? Dan biedt je hem niet.


Bol.com en de andere grote jongens weten heus dat de verzending in deze periode langer kan duren. Als ze echter op de website zetten vandaag besteld over 3 dagen in huis dan missen ze de helft van de omzet. Die nemen dan liever wat klachten op de koop toe.

Uiteraard snap ik het dat het erg vervelend is als je pakket later komt dan verwacht.

De meeste pakketten worden gewoon de volgende dag bij de klant aangeboden. Helaas kan het in sommige routes voorkomen dat het langer duurt. Uiteraard heb je soms ook gewoon pech dat alles fout gaat of een bezorger die er met de pet naar gooit.

Wij versturen zelf heel veel pakketten met PostNL en gelukkig vrijwel nooit problemen. Wel ben ik van mening dat wanneer je perse iets MOET hebben je het dan gewoon in de winkel moet halen. Dan weet je zeker dat je het hebt.

Verder willen we gratis verzending vanaf 10 euro het liefst, ergens moet de bezorger ook nog van betaald worden en dan krijg je nou eenmaal slecht opgeleid personeel en een groot verloop in je personeel.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:40

Tja, imo moet je gewoon geen beloftes doen die je niet waar kan maken. Of je nou het postbedrijf ben of een verkoopsite. Als jij mensen bezorging binnen x aantal dagen beloofd, heb je je daar ook aan te houden, en al helemaal niet met een vingertje naar elkaar gaan wijzen.

Gelukkig heb ik er zelf eigenlijk nooit last van, ik laat dan ook, waar mogelijk, alle pakketjes op een ophaalpunt bezorgen.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:43

__Sannne schreef:
Tja, imo moet je gewoon geen beloftes doen die je niet waar kan maken. Of je nou het postbedrijf ben of een verkoopsite. Als jij mensen bezorging binnen x aantal dagen beloofd, heb je je daar ook aan te houden, en al helemaal niet met een vingertje naar elkaar gaan wijzen.

Gelukkig heb ik er zelf eigenlijk nooit last van, ik laat dan ook, waar mogelijk, alle pakketjes op een ophaalpunt bezorgen.


Ik snap echt het probleem niet. Het gaat eigenlijk altijd wel goed, behalve in de drukste tijd van het jaar. Zo raar is dat toch niet?
Van bol.com krijg je trouwens altijd een mail als t langer duurt.