Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
__Sannne schreef:Mhwa ik ben het wel met Alice0Cullen eens. Tuurlijk weet iedereen dat het drukker is in november en december, maar het blijft een service waar je voor betaald. Dat het dan druk is, is aan DHL/PostNL/whatever om intern op te lossen, of eventueel met de verkoper overleggen zodat zij vóór de bestelling geplaatst wordt al kunnen aangeven dat het later bezorgd wordt. Zeggen dat je het op dag A gaat bezorgen, maar uiteindelijk op dag D bezorgen én ook nog claimen dat dat aan de klant ligt (door te zeggen dat diegene niet thuis was) is imo echt niet netjes. Je gaat een overeenkomst aan waarin jij voor een x bedrag een bepaalde service verleend. Dan moet je je daar ook aan houden en het niet op de klant af proberen te schuiven.
Marjo schreef:Bol.com verzend vanuit meerdere magazijns en werkt ook samen met andere verkopers natuurlijk. Daardoor kan het soms zijn dat al je producten afzonderlijk verstuurd worden...
Ik heb al eens gehad dat 2 producten met 2 t&t codes tegelijkertijd aankwamen, maar wel in 2 pakketjes
Froukje schreef:PostNL heeft al sinds november reclames lopen dat je op tijd je cadeautjes moet bestellen omdat het zo druk is dat het anders wel eens vertraagd kan zijn en dan gaan mensen klagen dat ze iets begin van de week/eind vorige week bestellen en het niet voor kerst geleverd is, serieus?!
Wij hebben bij DHL zelfs een speciale zondag levering gehad om alles van Black Friday en sinterklaas nog op tijd geleverd te krijgen dus zeuren dat pakketdiensten er niet alles aan doen is ook een beetje idioot.
Op het moment dat jij 5 dagen voor kerst je cadeautjes nog niet besteld/gekocht hebt is dat toch echt je eigen probleem en niet die van de bezorgdiensten. Dan had je maar eerder moeten bestellen, het is al járen bekend op welke datum kerst valt dus je hebt tijd genoeg om je daar op voor te bereiden.
Maar als bezorger ben ik heel blij dat december bijna afgelopen is want dit is voor ons niet leuk meer en dan was het in onze regio niet eens bizar druk omdat wij op het laatste moment nog extra mensen hebben aangenomen.
Voor nu, fijne kerst En de cadeautjes die de boom niet gehaald hebben, de ontvanger is er na kerst heus net zo blij mee!
verootjoo schreef:Dat zeggen ze niet toe, ze zeggen al de hele maand dat pakketjes later bezorgd kunnen worden vanwege de drukte en dat je dus ruim op tijd moet bestellen
IsabelleN schreef:Pakjes: blij met aardige bezorgers!
Werkt er hier iemand bij PostNL die ons raad kan geven? Dochters post gaat steeds naar 'haar adres' maar dan wel.... in een andere woonplaats! Er zijn dus vlakbij 2 verschillende dorpjes met hetzelfde adres + huisnummer. Nu is iets erg belangrijks wederom op foute adres bezorgd. Die mensen zijn heel lief en brengen alles, maar waren nu op vakantie. Gevolg: belangrijke brief gemist met vervelende gevolgen (niet naar uitnodiging sollicitatie geweest!)
Hoe en waar kun je dat melden bij PostNL? Alvast dank voor de tips
__Sannne schreef:Maar als ze tegelijk nog steeds iets aangeven van: "voor 12u besteld, volgende dag in huis" kun je het de klant toch niet kwalijk nemen dat die daar vanuit gaat? Begrijp me niet verkeerd, ik zit niet al klagend te wachten op een pakketje, maar ik vind wel dat je als bedrijf je moet houden aan de gemaakte afspraken. En als jij aanbiedt dat je een pakketje op x datum gaat bezorgen, het ook aan jou is om je daaraan te houden. Dan kun je imo niet de schuld op de klant af gaan schuiven, omdat jij je niet aan je eigen aangeboden afspraken houdt.
Neemt niet weg dat die postbezorgers vast heel erg hun best doen en hard werken deze periode. Het ligt ook zeker niet aan hen. Er gaat dan imo gewoon iets mis in de planning van het postbedrijf, of in hun communicatie naar de klant.
De berichtgeving sturen van; "u was niet thuis" omdat er geen tijd was om langs te gaan vindt ik wel echt schandalig. Wees dan gewoon eerlijk.
Edit; van mij hoeft die hele snelle bezorging ook echt niet rond kerst, maar ik vind wel dat als je een service aanbiedt je je daar ook aan moet houden. Er wordt immers voor betaald.
Veulen84 schreef:__Sannne schreef:Maar als ze tegelijk nog steeds iets aangeven van: "voor 12u besteld, volgende dag in huis" kun je het de klant toch niet kwalijk nemen dat die daar vanuit gaat? Begrijp me niet verkeerd, ik zit niet al klagend te wachten op een pakketje, maar ik vind wel dat je als bedrijf je moet houden aan de gemaakte afspraken. En als jij aanbiedt dat je een pakketje op x datum gaat bezorgen, het ook aan jou is om je daaraan te houden. Dan kun je imo niet de schuld op de klant af gaan schuiven, omdat jij je niet aan je eigen aangeboden afspraken houdt.
Neemt niet weg dat die postbezorgers vast heel erg hun best doen en hard werken deze periode. Het ligt ook zeker niet aan hen. Er gaat dan imo gewoon iets mis in de planning van het postbedrijf, of in hun communicatie naar de klant.
De berichtgeving sturen van; "u was niet thuis" omdat er geen tijd was om langs te gaan vindt ik wel echt schandalig. Wees dan gewoon eerlijk.
Edit; van mij hoeft die hele snelle bezorging ook echt niet rond kerst, maar ik vind wel dat als je een service aanbiedt je je daar ook aan moet houden. Er wordt immers voor betaald.
Dat is een fout van het bedrijf waarbij je het koopt. Want die hebben een bezorgovereenkomst met het pakketbedrijf waar vrijwel altijd in staat dat het maximaal 5 werkdagen kan duren. Dat is dus niet de fout van de pakketboeren.
__Sannne schreef:Dan zou imo de communicatie tussen PostNL en Bol.com beter moeten. Het is in ieder geval nog steeds niet de schuld van de klant als dat de aangeboden service is en die niet geleverd wordt.
Of het nou een postbedrijf, een manege, een bakkerij, of een luchtvaartmaatschappij is. Als je een service biedt voor een bepaalde prijs, heb je je imo gewoon aan die overeenkomst te houden. Is het te druk voor die service? Dan biedt je hem niet.
__Sannne schreef:Tja, imo moet je gewoon geen beloftes doen die je niet waar kan maken. Of je nou het postbedrijf ben of een verkoopsite. Als jij mensen bezorging binnen x aantal dagen beloofd, heb je je daar ook aan te houden, en al helemaal niet met een vingertje naar elkaar gaan wijzen.
Gelukkig heb ik er zelf eigenlijk nooit last van, ik laat dan ook, waar mogelijk, alle pakketjes op een ophaalpunt bezorgen.