Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 16:02

De regel is nooit afgeschaft. En de folder bestaat ook nog steeds. Maar de capaciteit is er vaak niet om de wet te handhaven. Vroeger in de ptt-tijd was daar een speciale afdeling voor. Tegenwoordig moet het echt een probleem opleveren wil de postnl er geld in steken. Maar ik woon onder de rook van de bijlmer. Hier wordt er echt op gehandhaaft. Onbeheerde fietsen worden ook leeggehaald, dus dat is logisch.

Af en toe grijpen ze wel in. Hier verderop hebben ze ingegrepen toen een woningbouw een flatblok opleverde met alleen brievenbussen op de galerij. Daar is nooit bezorgd. Enne een heel bekende uit de krant: https://www.ad.nl/amersfoort/postnl-wei ... ~afa58dbb/

Sherivey
Berichten: 8638
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 16:15

Zelf nooit probelemen gehad. Wel gewerkt op een klantenservice, en man wat een drama :=

Wat kan er met je pakje gebeurd zijn?

- het is niet ingescand bij PostNL en dus kwijt
- het blijft hangen in het sorteersysteem (kan dan ook kwijt zijn)
- de bezorging is vertraagd en de track en trace niet aangepast
- het ligt bij de buren (geen briefje in de bus)
- ze komen nogmaals langs (soms mist de bezorger je ook als je gewoon thuis bent)
- ze brengen het naar een ophaalpunt (track en trace wordt soms aangepast, later, maar soms vergeten ze dat)
- indien geen van bovenstaande en je belt naar PostNl, krijg je standaard te horen; 'daar kunnen wij niets aan doen, bel de verkoper maar'
- bel je de verkoper, dan neemt de verkoper contact op met PostNL. Dan gaan ze de status van je pakket wèl nakijken
- 9 vd 10 keer krijgt de verkoper terug van PostNL 'de chauffeur geeft aan het pakket op het juiste adres bezorgs te hebben'

En op magische wijze zijn er zo al veel pakketten verdwenen. Best case senerio, ze duiken een paar weken later als retourzending op.

rockwitch

Berichten: 11734
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 20:55

Wij hebben gelukkig meestal een vaste bezorger. Aardige gast die weet dat hij het ook achter mag zetten als de poort open is. Meestal zijn het nogal flinke pakketten omdat mijn vriend een bierbrouwerij heeft en alle mout en hop en flessen worden bij ons bezorgd. Dus die arme jongen heeft altijd flinke dozen bij zich voor ons. Maar altijd vrolijk en vriendelijk.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 20:56

Beauty, is je pakket al terecht?

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 21:40

Tinkerloos schreef:
Beauty, is je pakket al terecht?


Nee helaas... Man belt er volgende week weer achter aan...

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 22:16

Post nl is hier redelijk te doen maar dpd is een waar drama.

Heb vorig jaar een duur hoofdstel besteld ruim 100 euro. Ik kreeg een mail van dpd met de informatie over de levering. Prima. Mijn moeder was de hele dag thuis maar ik kreeg een mail dat we niet thuis waren en dat er voor getekend was bij onze buren. Lag geen kaartje in de bus maar goed ik had die mail.
Ik naar de buren, geen pakket, handtekening hadden ze ook niet gezet. Ik contact opgenomen met dpd die zeiden dat die nog niet bezorgd was.
Dag later kreeg ik een mail dat die afgeleverd was bij de andere buren, ook met handtekening. Maar weer geen hoofdstel, mensen wisten ook van niks.

Ik weer contact opgenomen, ze zeiden dat die op het sorteercentrum lag. Moest het zelf maar ophalen, dichtstbijzijnde was 25 km enkele reis. Uiteindelijk daar heen gegaan, geen pakket. Konden een klacht indienen.

Uiteindelijk wou de webshop een andere opsturen maar prompt een dag nadat ze een nieuw hoofdstel opstuurden kwam een buurman bijna 10 blokken verder aan met een hoofdstel in de handen. Een geluk dat ik altijd de hond uitlaat in paardrijkleren :'). Maar man man man wat was dat slecht.

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 22:22

Het is inderdaad net welke bezorger je treft. Wij hebben gelukkig een hele fijne bezorger. Ik heb eerst wel vaak gehad dat er stond dat er niemand thuis was en het daardoor de dag erna werd bezorgd, terwijl ik gwn heel de dag thuis was >;) Gelukkig de laatste tijd nooit meer last van.

Wel heb ik van de week een brievenbus pakketje gekregen welke niet van mij was en waar een totaal ander adres op stond. Plaats en huisnummer waren enkel hetzelfde. Wij hebben deze later wel op het goede adres bezorgd, maar zo raak je pakketjes dus wel kwijt. Overigens is dit niet de eerste keer, maar gebeurd vaker met brievenbus pakketjes.

speurneusc

Berichten: 5384
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 23:31

ik al 3 dagen met spanning thuis wachten op me pakket vind ik vandaag een gestuurd geprint kaartje dat ik mijn pakket uit buitenland ff helemaal aan de andere kant van veldhoven bij post.punt op kan halen, terwijl er gisteren nog een pakket door post.nl afgegeven is.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 06:58

Ik laat het meestal bij een afhaalpunt bezorgen. Vind ik zo veel fijner! Ik heb hier een bezorger gehad die keihard op m'n deur en raam ging kloppen toen ik niet in 2 seconden open deed. Ik was me rot geschrokken! Aangezien er wat vervelende voorvallen waren geweest in m'n buurt durfde ik niet meer open te doen (ik wist niet dat het de bezorger was, daar kwam ik later pas achter)...

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 07:06

Wij hebben een bezorger die tegenwoordig niet eens meer langs komt en het gelijk bij een afhaalpunt brengt,maar wel aangeven dat je niet thuis was (leugen)
Nu vind ik ophalen bij een afhaalpunt niet erg, maar dan wel graag bij de dichtsbijzijnde en niet in de stad waar ik nauwelijks kan parkeren en parkeergeld moet betalen _-:(

Narcissa
Berichten: 3048
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:33

PostNL, zwijg me ervan. Ben vaste klant bij hun klachtendienst. Altijd problemen met hen, ik moet er altijd achteraan. Ze slagen er zelfs in om een niet-thuisbriefje in de bus te doen met een adres waar ze het zouden hebben afgegeven. Klein detail: ik was thuis en het gegeven adres bestond niet eens... Als het kan laat ik het op een afhaalpunt leggen, maar veel verkopers van MP doen dat niet en via de TT-code wijzigen lukt ook niet altijd.

De enige waar we echt altijd goede ervaringen mee hebben: DPD. Die doen het echt volgens het boekje en denken zelf mee. Toppers!

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:54

Ik laat niks meer thuisbezorgen maar alles op het werk van mijn lief. Daar zijn altijd mensen en sind sik het op die manier doe gaat het altijd goed.

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 14:50

Pakket is terecht!!

Ze hadden hem bij juiste huis nr afgeleverd maar verkeerde adres!! >;)

Komen ook regelmatig mensen aan de deur is dit...(verkeerde straatnaam) nee dit is ( zeg ik onze eigen straatnaam) ooh dan zit ik verkeerd...

Nou ja het is terecht!

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:01

Gelukkig. +:)+

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:30

Ik heb gister een pakketje besteld bij bol.com en een mailtje gehad van bol.com met track and trace code dat vandaag het pakketje tussen 15:15 en 17:45 binnen zou komen. Inmiddels zit ik al de hele dag te wachten en heb ik nog steeds niks ontvangen. De track and trace code zegt dat het pakketje in het sorteercentrum ligt en dus eigenlijk ready zou moeten gaan zijn om bezorgd te worden. Ik heb airpods besteld, dus het is ook redelijk wat geld vandaar dat ik me een beetje zorgen maak. Mijn ouders zeggen dat het misschien komt doordat het bijna sinterklaas is en dus heel veel mensen tegelijk wat bestellen en dat het daarom misschien een dag later pas komt. Kan dit kloppen en is er een kans dat ik het morgen nog ontvang? Ben beetje bang dat het pakketje blijft hangen in het sorteercentrum en postnl bereiken is ook een bager service zeg

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:31

Ik zou me geen zorgen maken.
Morgen komt je pakketje vast.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:33

Het is momenteel gewoon een drukke maand. Black Friday, Sinterklaas, Kerst... dan kan het soms wat vertragen.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:37

Whale schreef:
Het is momenteel gewoon een drukke maand. Black Friday, Sinterklaas, Kerst... dan kan het soms wat vertragen.


Baal een beetje dat dat niet gemeld wordt door middel van een mailtje, maar ja als er zoveel pakketjes tegelijk zijn. Weten jullie toevallig of je dan ook een nieuwe verwachte tijd krijgt of niet? Want dan kan ik er ook een beetje rekening mee houden

Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:40

Vind PostNL anders vrij betrouwbaar. Gewoon laten aankomen op een PostNL punt. Heb je geen gezeur met thuis hoeven te blijven e.d.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:46

Ik heb ook wel eens gehad dat ik op m'n werk in de app zag dat pakketje bezorgd was. Terwijl ik dus niet thuis was.
Verwachtte dus een briefje in de bus. Maar mooi niet.
Gebeld. Zeden ze dat ik de buren maar langs moest gaan. Nou ik dacht het niet. Zij leveren m ergens anders, dus zij zoeken m maar. Ze hebben toen contact opgenomen met de bezorger en deze kwam later aan huis om te vertellen waar ie het had afgeleverd. Dat was wel aardig.

zaterdag verwachte ik ook pakketje. Tussen 10:15 en 12:45 zou het geleverd worden.
Nou ik kreeg om 12:45 bericht dat het tussen 12:45 en 14:45 geleverd ging worden... Zit ik dus de hele dag thuis. Trek dat echt slecht!

Zo is er elke keer wel wat met PostNL.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:50

Ik had gister ook iets leuks. Pakket naar een postpunt laten sturen, ik lag prinsheerlijk te slapen, staat de bezorger toch hier aan de deur -O- stond stijf naast mijn bed toen hij aanbelde.

Goof

Berichten: 28800
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:52

Beauty26 schreef:
Pakket is terecht!!

Ze hadden hem bij juiste huis nr afgeleverd maar verkeerde adres!! >;)

Komen ook regelmatig mensen aan de deur is dit...(verkeerde straatnaam) nee dit is ( zeg ik onze eigen straatnaam) ooh dan zit ik verkeerd...

Nou ja het is terecht!


Ik heb precies hetzelfde. In mijn zijstraat is hetzelfde huisnummer als dat van mij en de postcode is dus nagenoeg hetzelfde.
Ik krijg continue post en pakketten voor hen, word er doodziek van.
Gisteren 4 dozen van Gall en Gall en vandaag kreeg ik een partytent. Pleur toch op, leer je adressen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110701
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:52

Huh, maar hoe komt hij dan op jouw adres?

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:57

Maar als jij niets besteld hebt dan neem je het toch niet aan?
Ik neem sowieso alleen aan van m'n buren. En check het adres van te voren.

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:58

Geduld is een schone zaak, in zo’n drukke maand zijn er helaas te weinig bezorgers ten opzichte van het aantal pakketten.

Hier zaterdag iets laten versturen is vandaag aangekomen.

Zit je dringend verlegen om iets of wil je het perse hebben haal het dan ook in een winkel in de buurt.

PostNL bellen heeft geen zin, überhaupt moet je bij de verzender zijn.