Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:11

Marjo schreef:
_San87_ schreef:
Mijn pakket ligt al anderhalve week bij de douane :=. Kreeg ik te horen nadat ik PostNL gemaild heb.

Vind dat wel echt idioot lang. Pakket komt uit Engeland. Mijn andere pakket (een dag later besteld) is 3 dagen later al geleverd door DPD.

Alleen kan PostNL daar vrij weinig aan doen volgens mij :(

Nee, kunnen ze ook niet. Behalve dat er in de informatievoorziening wel rekening mee gehouden kan worden :). Het is nergens te vinden, namelijk. Pas toen ik zelf contact opnam werd me verteld dat t bij de douane ligt. Al anderhalve week :'). Geen idee wat t daar zo lang doet.

Overigens ben ik over PostNL pakketservie erg tevreden. Nooit problemen gehad.

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:35

Het was hier echt drama, maar nu een nieuwe bezorger op de route hier en het gaat weer helemaal goed.

Ik zit ziek thuis, heb niet de mogelijkheid om zelf naar de winkel te gaan dus bestel regelmatig dingen online.

Toen de vorige bezorger deze route nog reed wijzigde de bezorgtijden serieus 2-3x per keer. Om gek van te worden, moest je dus de hele dag thuisblijven, of in mijn geval wakker blijven :') De vorige bezorger deed dus gelijk een briefje door de bus... In het begin twijfel je aan jezelf, heb de bel gecontroleerd, batterij vervangen. Op een gegeven moment als ik wist dat er een pakketje kwam op het klepperen van de brievenbus gelet, en dan zo snel mogelijk naar de deur toe. Was meneer de bezorger iedere keer niet blij mee. Aangegeven dat ik zo goed als altijd thuis ben als er een pakket komt. Er kwam als reactie alleen een soort van gromgeluid uit en hij ging door met gelijk de briefjes in de bus doen.

Eigenlijk nooit aan gedacht om een klacht in te dienen :')

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 12:00

Ik heb net e.e.a. voor de kat besteld bij Zooplus, ruim op tijd, want meneer heeft nog genoeg eten en grit staan, maar ik krijg een keurige mail van Zooplus, die zelf al waarschuwen dat het langer kan duren dan gebruikelijk.

Citaat:
Wij werken er hard aan om uw bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Wij zijn echter slechts een deel van het bezorgproces. Veel van onze bezorgdiensten hebben hun limieten al bereikt. Dit kan leiden tot extra vertraging bij de levering. Wij verontschuldigen ons bij voorbaat voor het ongemak.
Bedankt voor uw begrip.


Het is bij hun sowieso altijd even afwachten met welke bezorgdienst het komt, maar goed, ik zie het wel verschijnen. Alleen als dit naar een afhaalpunt gaat, dan moet ik even iemand met een auto charteren, omdat ik zelf geen auto rijdt en zo'n zware doos met de rolstoel en aankoppel e-bike niet versleept krijgt. Dus ja, dan kan het zijn dat het een dagje langer op het afhaalpunt staat. Maar ik ga mijn best doen gewoon thuis te zijn voor de levering, aangezien PostNL sowieso geen 2 keer meer aanbiedt, ook niet buiten de kerstdrukte.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:20

Mijn DHL pakketje is goed aangekomen. *\o/* Ik kreeg vanmorgen inderdaad een mail met een nauwkeuriger tijdvak, en op de laatste minuut daarvan bezorgd. Moet trouwens zeggen dat het de laatste tijd wel goed gaat hier met de DHL, maar een vaste bekende bezorger is gewoon prettiger, wij hoeven dan niet thuis te zijn (tenzij er voor getekend moet worden maar dat komt bij Postnl haast nooit voor.
Aantal jaar geleden was het wel anders bij de DHL. Pakketten werden dan niet geleverd omdat ze het niet haalden in de tijd en we achterop de route zaten, en dat zo 4 dagen op rij om vervolgens de melding te krijgen dat ze het niet meer aanboden en ik het op het depot op moest halen in Den Bosch, ruim 50 km verderop. -O- Daarom heb ik niet zo'n vertrouwen meer in DHL, hoewel het al een jaar of 3 wel goed gaat.

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:34

Net iets besteld wat in twee keer komt, ben benieuwd :')

Hier de laatste maanden veel gedoe met PostNL, ben inmiddels al vier klachten verder. De eerste keer vertikte de bezorger het om naar boven te komen (vier hoog met lift) en heeft 'ie uiteindelijk gezegd dat ik niet thuis was terwijl ik gewoon open gedaan heb. Daarna hebben ze pakketjes twee keer voor de voordeur gezet terwijl ik niet thuis was, semi-openbaar toegankelijk en als je via het trappenhuis omhoog loopt kun je door het raam m'n voordeur (en dus de pakketjes) zien. De laatste keer regende het en vertikte de bezorger het om uit z'n auto te komen. Had speciaal voor zondagbezorging gekozen omdat ik dan thuis ben, maar PostNL doet echt totaal niet aan oplossingen wat dat betreft. Later opnieuw aanbieden kon niet, die begrijp ik nog, maar hoewel ze avondbezorging aanbieden was dat ook geen optie, ik moest het pakketje maar halen. Heel benieuwd hoe dit nu gaat :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:34

Goof schreef:
Cayenne schreef:
Huh, maar hoe komt hij dan op jouw adres?


Omdat de postcode maar 1 letter verschilt en het huisnummer hetzelfde is. Zowel post- als pakketbezorgers kijken gewoon niet naar de straatnaam.

En nee, uiteraard neem ik het niet aan. Ik heb Flipje net weg gestuurd met zijn complete partytent en heb de postbode enkele weken geleden ook terug geroepen. Maar gisteren was ik niet thuis en hadden ze het pakket (die 4 dozen drank) bij mijn buren afgegeven en bij mij een briefje in de bus gedaan.
Mijn buurman was zo lief om het even naar het juiste adres te brengen.


Ik bedoelde eigenlijk PabloBokt :P

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:38

Dacht ik al :+ omdat hij een dag eerder wel voor de deur had gestaan, maar toen was ik niet thuis. Had toen nog niet de optie om een PostNL punt aan te geven, wat ik dus wel gelijk gedaan heb nadat ik in de app de "wij hebben u gemist" melding kreeg. Maar dat is blijkbaar bij hem niet aangekomen, of hij heeft er schijt aan gehad omdat mijn vriend een pakketje had besteld wat wel hierheen moest :+

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:57

_Lorette_ schreef:
PostNL gaat hier eigenlijk altijd goed. Fantastische bezorger. <3

Ooit wel een misverstandje. Ik snapte niet waar mijn pakket bleef en had mijn beklag gedaan bij de verkoper, die op zijn beurt een klacht indiende bij PostNL. Misschien was het pakket naar het PostNL punt gebracht... Ik had daar echter geen melding van gekregen. Bezorger sprak ik later. Hij was verontwaardigd, want hij had het pakket net afgeleverd. Die lag inderdaad bij mij in de schuur. Ik denk dat de verkoper gewoon later is geweest met versturen... Dat daar een misverstandje zat en de schuld niet bij PostNL lag. IK ben super blij met de bezorger, dus ik vond die klacht heel vervelend en als ontvanger kon ik daar helaas niets mee. Dan kan je de klacht niet indienen en niet intrekken.


Je kunt het wel melden als je heel tevreden bent met de bezorger, heb ik ook eens gedaan via Facebook. Moest toen even de track&trace doorgeven en zij zou het compliment doorgeven, is ook gebeurd want later sprak de bezorger mij daar nog over aan :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:08

xPabloBokt schreef:
Dacht ik al :+ omdat hij een dag eerder wel voor de deur had gestaan, maar toen was ik niet thuis. Had toen nog niet de optie om een PostNL punt aan te geven, wat ik dus wel gelijk gedaan heb nadat ik in de app de "wij hebben u gemist" melding kreeg. Maar dat is blijkbaar bij hem niet aangekomen, of hij heeft er schijt aan gehad omdat mijn vriend een pakketje had besteld wat wel hierheen moest :+


Oh op die fiets. Het klonk al een beetje creepy dat ie gewoon je adres wist :')

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:13

DHL: tijdvak tussen 9 en 18.00 uur, rond 12 uur: er is iets fout gegaan in het sorteerproces, zending is vertraagd. De webwinkel waar ik het gekocht had, vroeg al om een review, ik heb het artikel nog niet eens binnen. :roll:

Er ligt een pakje van Ali al een maand bij de douane, een telefoonhoesje van 3 euro :')

Onze PostNL man is geweldig! Hij is enorm dik, ik vraag me altijd af hoe ie met al die pakjes de lift in komt door dat smalle deurtje, altijd vrolijk en je weet dat je pakje bij de buren wordt wordt bezorgd als je er niet bent. Alleen op maandag werkt ie niet en dan komt er een gast die niet eens aanbelt maar meteen een briefje in de bus doet dat je het op een PostNL punt 3 dorpen verderop kan ophalen na 3 dagen. (Post NL punt hier zit 200 meter verderop)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:29

Onze huidige PostNL pakketbezorger is ook heel fijn!
Alleen is er geen pijl te trekken op de bezorgtijden.
Via de Track & Trace staat er regelmatig een tijd die niet klopt. Dan staat er bijvoorbeeld dat hij tussen 13:30 uur en 16:00 komt en dan gaat de bel al om 11 uur :+

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:33

Bij ons komen ze eigenlijk nooit eerder dan aangegeven :P

Aangegeven bezorgtijden klopten eerst altijd, maar de laatste tijd niet, staan ook dan hele rare tijden bij. Ze komen hier eigenlijk altijd rond dezelfde tijd.
Pas stond er dat ze zouden komen tussen half 8 en half 10 ‘s ochtends, maar zo vroeg zijn ze hier nooit := Ze kwamen uiteindelijk de dag erna op de gewone tijd, altijd begin van de avond zijn ze hier. Tussen 18 en 19uur meestal.

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 04:59

Mijn dochter had nogal wat besteld voor de Sint, verjaardagen en Kerst, de pakjes werden bezorgd door Post.nl maar geloof dat op 1 dag 3x dezelfde bezorger aan de deur is geweest -O-
Dan vraag ik me af of dat niet efficiënter kan.

Froukje
Forever young

Berichten: 10841
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 07:05

Tja, ik heb gisteren ook 3x het zelfde rondje gereden. Het paste simpelweg niet in de auto al die pakketjes -O-

Nu kijk ik dan wel een beetje maar adres en de dubbelen zodat ik niet 2x bij mensen aan de deur sta maar soms kijk je daar overheen en dan krijg je dat.

En als de webwinkels efficiënter zouden inpakken was dat niet nodig geweest, gisteren die dozen van de Lidl. Joekels van dozen en nog niet eens voor de helft gevuld, dat is gewoon jammer want het kost ons ruimte voor niks. Als die dozen kleiner waren geweest hadden we er ook meer mee kunnen nemen.

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 08:07

Tinkerloos schreef:
Postnl gaat hier ook altijd goed.
Ik snap alleen niet waarom ik soms wel het afleverpunt kan wijzigen,en soms niet.

DHL is 5 van de 10 keer drama.


Wijzigen van de bezorging ligt aan of de webwinkel die optie heeft gegeven aan postnl :) sommige doen geen avondbezorging terwijl t veel makkelijk zou zijn met mensen die werken.

Hier zo blij met mijn bezorger. In het dorp is het een stel die het doet en de man bezorgd bij ons. Altijd tussen 11 en 2 is die hier. Op maandagen altijd rond 7 maar dat is een andere jongen.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 08:30

Bij ons nemen ze niet eens de moeite om aan te bellen :') . Gebeurd regelmatig, dat zowel wij als de onderburen thuis zijn en dat er een “geen thuis” briefje ligt. Wij hebben 2 deurbellen, wel met namen, maar dat is toch lastig denk ik.

Anoniem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 08:42

Meestal gaat alles bij ons goed. Alleen ik kreeg afgelopen zomer wel een halve hartverzakking van een postnl bezorger toen ze heel nonchalant m'n pakketje zo neer kwakte in de bus. Er zat een duur objectief in. Oeps.

Ik hoop dat ze me dat vandaag niet fikken, want heb nu 2 objectieven die binnen moeten komen. Altijd even spannend hahaha.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:35

Marije_1997 schreef:
Meestal gaat alles bij ons goed. Alleen ik kreeg afgelopen zomer wel een halve hartverzakking van een postnl bezorger toen ze heel nonchalant m'n pakketje zo neer kwakte in de bus. Er zat een duur objectief in. Oeps.

Ik hoop dat ze me dat vandaag niet fikken, want heb nu 2 objectieven die binnen moeten komen. Altijd even spannend hahaha.

Zorgen dat je goed verpakt. Op t sorteercentrum gaat t er ook niet zachtzinnig aan toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:38

_San87_ schreef:
Marije_1997 schreef:
Meestal gaat alles bij ons goed. Alleen ik kreeg afgelopen zomer wel een halve hartverzakking van een postnl bezorger toen ze heel nonchalant m'n pakketje zo neer kwakte in de bus. Er zat een duur objectief in. Oeps.

Ik hoop dat ze me dat vandaag niet fikken, want heb nu 2 objectieven die binnen moeten komen. Altijd even spannend hahaha.

Zorgen dat je goed verpakt. Op t sorteercentrum gaat t er ook niet zachtzinnig aan toe.


Ik kan helaas niet bepalen hoe het verpakt word als ik iets bestel :) vind het altijd maar belachelijk dat postsorteerders en bezorgers zo onvoorzichtig met andermans spul omgaan

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:51

Marije_1997 schreef:
_San87_ schreef:

Zorgen dat je goed verpakt. Op t sorteercentrum gaat t er ook niet zachtzinnig aan toe.


Ik kan helaas niet bepalen hoe het verpakt word als ik iets bestel :) vind het altijd maar belachelijk dat postsorteerders en bezorgers zo onvoorzichtig met andermans spul omgaan

Nee, dan kun je niks idd. Sorteren is met machines, dus sowieso hardhandig. Dat de bezorgers ermee smijten is idd niet tof. Maar als je daar rekening mee houdt met inpakken moet spul goed aankomen.

Anoniem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:52

Ach ik zie wel hoe het vanavond aan komt. Scheelt dat cameranu een winkel in Leeuwarden heeft dus kan altijd daar nog heen :)

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:26

Onze post.nl bezorger is top.
Hopelijk blijft hij nog een tijdje.

Wel een ander probleem met post.nl
Schoonmoeder is verhuisd. Op tijd verhuisservice aangevraagd en betaald.
Er is niks doorgestuurd. Dus schoonmoeder wil bellen hoe dat kan.
Geen telefoonnummer te vinden op de website.
Wel het telefoonnummer van het hoofdkantoor dus dat maar doorgegeven.

Chat geprobeerd, maar die gaven ook geen telefoonnummer. Hadden enkel vragen over track en trace code.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:35


DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:46

PostNL niet super aardige bezorger die altijd op tijd is en vriendelijk.

Ik ben dan weer niet te spreken over DHL die gewoon niet op komt dagen..

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 12:36

ik zit te wachten op DHL, de hele ochtend al. Kijk ik nog een keer: bezorgd bij de buren op nr. 18. dat is een heel ander appartementencomplex, gewoon 250 meter verderop. Bij mensen die ik helemaal niet ken. Hier is niet aangebeld.
Nu DPD nog en Post NL. Ze zijn allemaal dagen te laat, want het was voor Sinterklaas, schuift nu maar door naar de Kerst....