Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:02

Dan kan PostNL er weinig aan doen vrees ik. Als zij de pakketten niet hebben kunnen ze die ook niet uitleveren natuurlijk :)

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:19

_San87_ schreef:
ardo_iggy schreef:
Wat verwacht je dan?

Je weet dat PostNL in deze tijd drukker is als normaal en als je het echt nodig had op tijd had ik nooit online besteld.

Mijn pakket ligt al twee weken inmiddels op depot. Nog steeds niks te vinden in de track and trace. Pakket was ruim voor Black Friday besteld en komt uit het buitenland.

Het is gewoon irritant zo lang te moeten wachten op iets wat je met Sinterklaas nodig hebt. Dus ik snap de frustratie heel goed. Daar is dit topic voor he.


Dat heb ik ook met 2 pakketten. Had ze willen hebben voor mijn verjaardag op 21 november. Niet geleverd. Blijven op onderweg staan. Mijn telefoon had 1,5 week geleden moeten komen, die zijn ze kwijt.


Marjo schreef:
Dan kan PostNL er weinig aan doen vrees ik. Als zij de pakketten niet hebben kunnen ze die ook niet uitleveren natuurlijk :)


In zover kunnen ze er wat aan doen. Als ik 30 pakketten aanmeld dan willen ze er ook maar maximaal 30 hebben zeggen ze. Alleen staan ze hier regelmatig vol voor de deur en nemen ze er dan bv maar 10 of 15 mee. Dat is ook al meer dan een week aan de gang.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:42

PostNL zit aan hun limiet en hebben inderdaad op een x aantal locaties geen pakketen opgehaald. Hebben ze van de week in een persbericht naar buiten gebracht

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:59

Toch hilarisch hoe de feestdagen bij POSTNL elk jaar weer als een totale verrassing lijken te komen.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:07

Marjo schreef:
Dan kan PostNL er weinig aan doen vrees ik. Als zij de pakketten niet hebben kunnen ze die ook niet uitleveren natuurlijk :)

als ze de pakketten niet ophalen, kunnen ze ze ook niet bezorgen.....

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:08

MarlindeRooz schreef:
Toch hilarisch hoe de feestdagen bij POSTNL elk jaar weer als een totale verrassing lijken te komen.


Inderdaad! Het is ieder jaar wéér hetzelfde.....

Nu met corona was al te verwachten dat het druk zou worden.....

Waarom dan niet extra personeel aannemen? In 2-3 schiften gaan werken? Bezorgtijden verruimen naar standaard óók in de avond?

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:14

Ik vind PostNL zonder de feestdagen al een rotbedrijf. Eind oktober had een vriendin van me een rotperiode en vanwege corona kon ik niet langs gaan. Toen heb ik wat zoetigheid laten bakken en versturen. Bedrijf heeft dat netjes dezelfde dag verzonden, maar ligt volgens de app al sinds eind oktober in een sorteercentrum. Nu zie je aan de bedrijfsnaam vrij snel dat er in het pakketje iets zoets zit, dus misschien had iemand van PostNL honger... Maar ze doen dus helemaal niets met klachten als je niet de afzender bent. De afzender zei 'Ja doen ze niets mee, ik stuur wel wat nieuws toe' en dat is natuurlijk ook niet aangekomen en nu ben ik er klaar mee. :+

Nu reageert de verzender weer niet op m'n verzoek het geld terug te storten, maar dat is niet de schuld van PostNL natuurlijk.

Ik vind het wel echt een beetje prehistorisch dat alleen de verzender contact kan opnemen over zulke dingen. Ik heb die verzending betaald (want eindklant), heb een Track & Trace en kan net zo goed zien als een ander dat PostNL het pakketje heeft ontvangen, verplaatst en al bijna 1,5 maand niks heeft gedaan. :')

Ik heb m'n contactgeschiedenis doorgekeken en ik ben echt wel ongeveer 1x per jaar best wel boos op PostNL, terwijl ik echt een super toffe bezorger heb.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:17

Wij hebben oprecht dit jaar geen enkel probleem gehad met PostNL en de bezorging trouwens :) al zijn we wel optijd begonnen met bestellen :)

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:28

mvdende schreef:
MarlindeRooz schreef:
Toch hilarisch hoe de feestdagen bij POSTNL elk jaar weer als een totale verrassing lijken te komen.


Inderdaad! Het is ieder jaar wéér hetzelfde.....

Nu met corona was al te verwachten dat het druk zou worden.....

Waarom dan niet extra personeel aannemen? In 2-3 schiften gaan werken? Bezorgtijden verruimen naar standaard óók in de avond?

Er wordt ook met meerdere shifts gewerkt. Hier hebben we de ochtend en de avond. In Zwolle ging de post zelfs 's nachts door, pakketten dan niet geloof ik. Maar ik ben het helemaal met je eens, er is veel te weinig personeel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:45

Ik weet dat bij Bpost hier in België er minder werkvolk is ivm corona. Anders kunnen zij geen anderhalve meter afstand garanderen etc. Dus ze hebben de coronadrukte, extra feestdagendrukte en een mindere bezetting door de richtlijnen omtrent corona.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:49

Het is ook makkelijk praten dat er meer personeel moet komen. Die mensen moeten er wel zijn, anders kun je niemand aannemen.

En nu met corona is idd ook nog lastig met afstand enzovoorts.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:50

MyWishMax schreef:
Het is ook makkelijk praten dat er meer personeel moet komen. Die mensen moeten er wel zijn, anders kun je niemand aannemen.

En nu met corona is idd ook nog lastig met afstand enzovoorts.

Misschien minder werk aannemen als je weet dat je t niet verwerkt krijgt...

Dit is ieder jaar een ding he. DHL lukt t wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:52

_San87_ schreef:
MyWishMax schreef:
Het is ook makkelijk praten dat er meer personeel moet komen. Die mensen moeten er wel zijn, anders kun je niemand aannemen.

En nu met corona is idd ook nog lastig met afstand enzovoorts.

Misschien minder werk aannemen als je weet dat je t niet verwerkt krijgt...

Dit is ieder jaar een ding he. DHL lukt t wel.

Dit is ook niet helemaal waar. Zal super regiogebonden zijn maar DHL heeft het hier moeilijker dan PostNL en ook zij hebben al berichten de deur uit geslingerd dat ze vertragingen hebben omdat ze gewoon niet genoeg capaciteit hebben.

Postbezorger zijn is door de privatisering van de sector gewoon al jaren super onaantrekkelijk. Bezorgers krijgen hele strakke targets en als ze die niet halen is het voor eigen rekening, moeten zelf een bus huren of kopen. Mijn bezorger bezorgt normaal gesproken 150 pakketjes op een dag, nu had hij er 400 zei hij. Bij wie die fout ligt is echt super ingewikkeld.

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:53

Shae schreef:
Ik heb die verzending betaald (want eindklant)

Los van de rest van je verhaal, dit is een ja voor jou en een nee voor PostNL. Jij betaalt de verzending aan de webshop en die betaalt het aan PostNL. PostNL heeft zowel qua opdracht als qua financiële afhandeling enkel te maken met de verzender.


Hier loopt het ook niet helemaal lekker. Vorige week iets besteld wat afgelopen weekend binnengekomen is, alleen niet alles. Contact met de leverancier opgenomen en de rest dinsdag ontvangen en daarna gelijk op de bus gedaan. Die pakketjes zijn inmiddels ook twee dagen lang een dag opgeschoven en staan nu op bezorgtijd onbekend. Heb het in dit geval door die incomplete levering zelf later kunnen versturen dan de bedoeling was, maar ben benieuwd wanneer het aankomt :+

Kerstcadeautjes heb ik al een maand in huis inmiddels, dus daar hoef ik me geen zorgen meer om te maken :+

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:54

_San87_ schreef:
Misschien minder werk aannemen als je weet dat je t niet verwerkt krijgt...

Dit is ieder jaar een ding he. DHL lukt t wel.


Dat doen ze al :+ ze ahlen geen pakketen met op bij webwinkels :+

DHL is hier het probleem bedrijf. Komen altijd te laat, vershuiven 36 keer per dag het tijdvak. Pleuren pakketten in het volle zicht voor de voordeur terwijl er een plekje gecommuniceerd was om het neer te zetten.
Die eikel parkeerde gister een laptop en diverse computer onderdelen aan het begin van de oprit in de stromende regen. Terwijl ik bij de deur stond en hij dat gezien had.

ryukapple

Berichten: 1777
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:55

Endan heb je nog al die mensen die er na 2 weken al mee stoppen omdat het te zwaar is (en ik heb mensen gezien die het postlopen in rustige periodes op dal dagen al klagen dat het te zwaars dat is 2 bundels post en een zak paketjes, dus dan weet je een beetje wat er soms op af komt)

En Dhl heeft hier trouwens meer problemen dan postnl kwa niet kunnen bezorgen dus het is bij meerdere bedrijven een probleem

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:57

_San87_ schreef:
MyWishMax schreef:
Het is ook makkelijk praten dat er meer personeel moet komen. Die mensen moeten er wel zijn, anders kun je niemand aannemen.

En nu met corona is idd ook nog lastig met afstand enzovoorts.

Misschien minder werk aannemen als je weet dat je t niet verwerkt krijgt...

Dit is ieder jaar een ding he. DHL lukt t wel.


Dat wisselt ook per regio, maar als zij minder aannemen loopt de vertraging alleen maar op. Er wordt zoveel besteld dat dat voor elk bedrijf een probleem zou zijn.

En heel eerlijk, ik zou er niet willen werken. En dat is wel weer de 'schuld' van postnl dhl enzovoorts voor een deel.

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:57

Het is toch elk jaar een ding, vroeger was het enkel door alle kerstkaarten, nu door pakketten. Met die kaarten was het inderdaad makkelijker om tijdelijk mensen in de schakelen. Want ze hebben verder alleen een fiets nodig. Voor een pakket heb je weer een busje nodig en die hebben de meeste mensen dus niet. :+

Aan de andere kant, vanaf het de eerste lockdown week is zo'n beetje bekend dat het super druk is bij de post. Dan kun je er vergif op innemen dat het nu rond de feestdagen nog drukker is. Dus dat het wel zo slim is om op tijd te bestellen/versturen. Net zoals het niet zo slim is om op de dag voor kerst/Sinterklaas nog even al je cadeautjes te willen gaan kopen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:00

Emmaa_ schreef:
_San87_ schreef:

Misschien minder werk aannemen als je weet dat je t niet verwerkt krijgt...

Dit is ieder jaar een ding he. DHL lukt t wel.

Dit is ook niet helemaal waar. Zal super regiogebonden zijn maar DHL heeft het hier moeilijker dan PostNL en ook zij hebben al berichten de deur uit geslingerd dat ze vertragingen hebben omdat ze gewoon niet genoeg capaciteit hebben.
Ah okay. Ik heb echt nooit problemen met DHL.
Postbezorger zijn is door de privatisering van de sector gewoon al jaren super onaantrekkelijk. Bezorgers krijgen hele strakke targets en als ze die niet halen is het voor eigen rekening, moeten zelf een bus huren of kopen. Mijn bezorger bezorgt normaal gesproken 150 pakketjes op een dag, nu had hij er 400 zei hij. Bij wie die fout ligt is echt super ingewikkeld.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:34

Ik heb deze zomervakantie bij een organisatie gewerkt die schoolboeken levert, bij de klantenservice. Hoe vaak ik klachten kreeg dat PostNL de boeken gewoon buiten in de regen had laten staan, of op de stoep, of in een vuilniscontainer (ook wel eens 1 aan de weg en die container werd geleegd). Of gewoon niet eens aanbellen en gelijk naar de buren gaan.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:44

mvdende schreef:
Waarom dan niet extra personeel aannemen? In 2-3 schiften gaan werken? Bezorgtijden verruimen naar standaard óók in de avond?


Tja, ze staan ook niet echt bekend om hun goede arbeidsvoorwaarden, dus bakken met nieuw personeel opentrekken zal vast lastig zijn

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:46

Goed dat ik het topic tegenkom

Kan dit ook met de drukte te maken hebben?
28 november verzonden/ontvangen door post nl
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 04-12-20 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:46

_San87_ schreef:
MyWishMax schreef:
Het is ook makkelijk praten dat er meer personeel moet komen. Die mensen moeten er wel zijn, anders kun je niemand aannemen.

En nu met corona is idd ook nog lastig met afstand enzovoorts.

Misschien minder werk aannemen als je weet dat je t niet verwerkt krijgt...

Dit is ieder jaar een ding he. DHL lukt t wel.


_O- DHL lukt dat wel?
Sorry, maar DHL kan niet eens fatsoenlijk een pakketje opmeten. Mijn pakketje is 2 weken onderweg geweest, en vervolgens weer naar de afzender gegaan.

Smoes was dat het pakketje te groot was, pakketje was nog niet eens de helft van hun genoemde afmetingen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:46

Linnie050 schreef:
Goed dat ik het topic tegenkom

Kan dit ook met de drukte te maken hebben?
28 november verzonden.
[ [url=m/EV8yyG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja, dat is net rond Black Friday geweest.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:03

Vealosz schreef:
_O- DHL lukt dat wel?
Sorry, maar DHL kan niet eens fatsoenlijk een pakketje opmeten. Mijn pakketje is 2 weken onderweg geweest, en vervolgens weer naar de afzender gegaan.

Smoes was dat het pakketje te groot was, pakketje was nog niet eens de helft van hun genoemde afmetingen.

Ik heb echt nooit problemen met DHL. Met PostNL tot voor kort ook niet :').

Als ze m'n pakket maar niet kwijt raken :(.