Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:03

Cayenne schreef:
Huh, maar hoe komt hij dan op jouw adres?


Omdat de postcode maar 1 letter verschilt en het huisnummer hetzelfde is. Zowel post- als pakketbezorgers kijken gewoon niet naar de straatnaam.

En nee, uiteraard neem ik het niet aan. Ik heb Flipje net weg gestuurd met zijn complete partytent en heb de postbode enkele weken geleden ook terug geroepen. Maar gisteren was ik niet thuis en hadden ze het pakket (die 4 dozen drank) bij mijn buren afgegeven en bij mij een briefje in de bus gedaan.
Mijn buurman was zo lief om het even naar het juiste adres te brengen.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:06

Sjonge, je bestelt iets in de drukste periode van het jaar en bent verbaasd dat het er een dag later nog niet is :=
Gelukkig is ie weer terecht maar waar mensen werken worden fouten gemaakt en al helemaal in deze maand, het is onwijs druk.
Meestal duiken pakketjes gewoon weer op of ze komen iets later.

Als het droog is en ik moet weg als het pakketjes zou komen plak ik altijd een briefje op de deur dat ze het voor m’n deur mogen zetten.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:08

Wat wij laatst mee maakten met een bezorger..
Bezorger belt aan bij achterdeur (= meest logische ingang, want boerderij), maar m’n moeder was te laat met open doen. Komt ze bij de deur, heeft de bezorger de deur zélf open gedaan en het pakketje naar binnen gegooid >;)

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:35

Niet zo vreemd dat je pakketje vertraagd is. De feestdagen komen eraan en het is net black friday en cyber monday geweest, dus ze zullen het waarschijnlijk erg druk hebben. Ik zou het gewoon even afwachten, komt vast wel goed :)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:52

Postnl is hier geweldig, vaste bezorger en zet het op een afgesproken plaats neer als wij niet thuis zijn. Moet ervoor getekend worden en we zijn er niet rijdt hij later op de dag nog een keer langs. Hij heeft het nu gigantisch druk en werkt 6 dagen in de week.
Morgen komt er een pakketje met DHL, ik hou mijn hart al vast. Tijdvak van een hele dag, daar kun je niet op acteren. Moeten ook beesten verzorgen die niet aan huis staan.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:58

Ik was al op zo'n soort topic aan het wachten :')
Wat hierboven genoemd wordt dus. Black friday/Cyber monday, morgen sinterklaas, kerst in aantocht...
Ik wacht ook al 3 dagen op een pakketje en een brievenbuspakketje. Van dat eerste wist ik dat het risico er in zat maar ik hoop vooral dat het geleverd wordt voor de oppas komt zodat zij niet moeilijk hoeven te doen met dat pakketje zoeken als het toevallig geleverd wordt als ze niet thuis zijn. Die 2e vind ik wel wat vervelender want dat is ecologische insectenbestrijding. Oftewel levende mijten die eigenlijk binnen 1-2 dagen na ontvangst verspreid moeten worden. En dat gaat wat lastig als ze er én 4 dagen over doen om bezorgd te worden én wij vervolgens 4 dagen weg zijn en ik dat eigenlijk niet aan de oppas wil overlaten :=
Maargoed, dat zien we ook dan wel weer.. :')

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:01

stroopkoek schreef:
Ik heb gister een pakketje besteld bij bol.com en een mailtje gehad van bol.com met track and trace code dat vandaag het pakketje tussen 15:15 en 17:45 binnen zou komen. Inmiddels zit ik al de hele dag te wachten en heb ik nog steeds niks ontvangen. De track and trace code zegt dat het pakketje in het sorteercentrum ligt en dus eigenlijk ready zou moeten gaan zijn om bezorgd te worden. Ik heb airpods besteld, dus het is ook redelijk wat geld vandaar dat ik me een beetje zorgen maak. Mijn ouders zeggen dat het misschien komt doordat het bijna sinterklaas is en dus heel veel mensen tegelijk wat bestellen en dat het daarom misschien een dag later pas komt. Kan dit kloppen en is er een kans dat ik het morgen nog ontvang? Ben beetje bang dat het pakketje blijft hangen in het sorteercentrum en postnl bereiken is ook een bager service zeg


Dit heb ik de laatste twee bestellingen via bol ook gehad en die waren ergens in oktober dus ruim voor de drukke maanden. Heel irritant dat je het de dag erna verwacht (en dus thuis bent) en het vervolgens 1 of 2 dagen later komt (en je er dus niet bent).

Mlt94

Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:04

Ik wil toch even inhaken! Wij hebben een depot van DHL en zeker afgelopen 2 weken is het echt enorm druk! 12 dagen achter elkaar werken 6 tot 9 uur. Ik begrijp dat het enorm vervelend is als inderdaad je pakket niet op tijd is, of niet bezorgd... Maar uit ervaring van onze eigen bezorgers en externe koeriers wordt er ongelooflijk hard gewerkt om alles op tijd en goed te bezorgen. Er zijn jongens die afgelopen weken elke dag 200+ pakketten in de bus hebben liggen! Wij krijgen gelukkig elke dag de pakketten weg maar dat zal ergens anders misschien gewoon niet lukken omdat het te veel is! Want hier komen nu dagelijks tussen de 2500 en 3500 pakketten binnen. Begrijp me niet verkeerd ik heb zelf met post nl ook geen beste ervaringen (pakket kwijt), ook totaal niet geholpen door de klantenservice! Wij sturen de bezorger altijd terug naar het adres om de klacht op te lossen en de klant tevreden te stellen!

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:07

Hier juist alleen maar goede ervaringen met PostNL, DHL daarintegen :') Verschilt ook altijd weer waar je woont.

Yavanna

Berichten: 2643
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:14

Post NL en DHL zetten alles bij ons binnen, sleuteladres, ideaal.. Alleen de brutaliteit van de DHL chauffeur.
Liep gisteren mijn huis uit, word ik geblokkeerd door de dhl chauffeur of ik 2 grote kledingzakken voor de buren aan wilde nemen. En, nee, dat wil ik niet, 1) buurvrouw en ik kunnen elkaar niet luchten of zien en 2) ik kwam niet meer thuis die dag, dus ga even naar de andere buren.
Zegt ie” ja, je kan het toch wel aannnemen, maakt mijn werk een stuk makkelijker” Dus aangegeven dat ik niet meer thuis zou komen, blijft ie echt doordrammen kom je echt niet meer thuis, echt niet?
Waarop ik dus zei, “ Nee, en nu opzouten drammer”.
Maar ons post Nl turkie ( hij weet dat we hem zo noemen en moet er altijd erg om lachen ) parkeert hem gewoon binnen..
Maar de DPD.. snap werkelijk niet dat dat waardeloze bedrijf nog bestaat... Daar zit nu werkelijk niks van Deutsche grundlichkeit in...die zijn pas slecht.. Stelen zelfs de spullen uit je schuur vandaan...

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:25

DHL heeft 6 jaar geleden tot 4x toe mn huis niet kunnen vinden voor de geboorte kaartjes van onze oudste zoon. Niet eens een niet thuis code, terwijl we dat wel waren uiteraard, maar iets van onbekend object?

Postnl als ze komen gaat meestal wel goed, maar vertraagd vrij vaak, hoeft het niet eens black friday voor te zijn
Had het nu wel heel onlogisch, ik woon tegenover winkelcentrum met een bruna, alleen ging mijn pakketje (ze waren een half uur te vroeg en was nog niet thuis), niet daarheen maar naar een Turkse supermarkt 4 blokken verderop :+

Siggislief

Berichten: 13974
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:49

Wij hebben vaak problemen met de plaatsnaam want vaak zien ze alleen maar de straatnaam en ze staan ergens in Amsterdam.

Maar dat hebben we met alles, zelfs met mijn rijlessen kreeg ik te horen ik sta voor je huis!
Ik zoek naar een Leswagen, en nergens te vinden! Belde die geachte man weer op, van uhm sta je daar en daar, en kijk je daar op uit?

Ja!!

Nou dan kan je beter naar de plaatsnaam kijken want daar woon ik niet!!

En dan ben je een halfuur verder....

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 08:16

Neonlight schreef:
Postnl is hier geweldig, vaste bezorger en zet het op een afgesproken plaats neer als wij niet thuis zijn. Moet ervoor getekend worden en we zijn er niet rijdt hij later op de dag nog een keer langs. Hij heeft het nu gigantisch druk en werkt 6 dagen in de week.
Morgen komt er een pakketje met DHL, ik hou mijn hart al vast. Tijdvak van een hele dag, daar kun je niet op acteren. Moeten ook beesten verzorgen die niet aan huis staan.

Geen stress, zodra de bezorger zijn rit start krijg je een mailtje met een tijdvak van 2uur waar binnen ze langs komen.


Ik werk momenteel bij DHL en ik kan niet wachten tot het januari is, echt. Mensen zijn gek geworden zoveel als dat er nu besteld word.

Er zitten dagen bij dat ik om 7 uur van huis ga en om half 10 's avonds weer binnen stap. Vergeef ons de drukte, dat we niet altijd naar buren gaan deze dagen en dat er wel eens een pakketje vertraagd is. Moet je een cadeautje hebben, bestel hem dan een week van te voren en niet 1 dag van de voren.. PostNL maakt al sowieso een maand lang reclame dat je op tijd moet bestellen wegens de verwachte drukte, dan kun je er vanuit gaan dat niet alles keurig op tijd de volgende dag word bezorgd.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 09:04

Ik had dinsdag 2 mails dat mijn pakketjes donderdag zouden komen. Prima :)
Ging gister de deurbel. Stond onze bezorgheld er al met die 2 pakketjes :)
Weinig problemen eigenlijk. Alleen soms met pakketjes uit amerika :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 09:11

Alle afhaalpunten puilen ook uit, diverse noodkreten gezien omdat mensen hun bestelde zooi niet direct ophalen maar het alsnog dagen laten liggen.. ze kunnen het niet meer kwijt. Er wordt echt heel veel besteld deze periode.

Ik laat alles thuiskomen maar bestel sowieso weinig in deze periode. Begin zelf gewoon al eerder met shoppen :)

Als er staat ‘in sorteercentrum’ is het wel door postnl vertraagd. Die melden als het goed is op hun site al dat het te druk is. Personeel vinden is heel lastig. Ligt iig niet bij bol.com/andere webwinkel want daar is het al verzonden.

Als je pakket niet direct komt heb dan even een dag of 3 geduld. Is het er dan nog niet bel dan even met de webwinkel.

Mijn postbezorgers zijn allemaal aardig :) en heb ik deze periode wat nodig geef ik ze ff een glas drinken, koffie of gewoon wat lekkers mee voor in hun bussen.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 09:23

Beste mensen die reageren met "Niet zo gek dat het er nog niet is, dus is de drukste tijd van het jaar"
moeten even naar de datum van de eerste post kijken.
Dit topic is in oktober geopend. Niet in december.


De pakketdienst van postNL er zo ongeveer de enige die er geen potje van maakt.
Over de brievenbuspost hebben we het maar even niet. Want dat schijnt moeilijk te zijn...
Ik heb de postNL app en als daar brievenbus post in verschijnt komt het geregeld een week later pas aan.

DPD laat ik alleen nog maar op afhaalpunt of de Pensionstal waar mijn paarden staan bezorgen. Dan gaat het meestal wel goed.

GLS is alle keren mis gegaan, dus bij voorkeur gebruik ik deze niet meer.

DHL is al meerdere keren een pakket kwijt geraakt. 1 ervan is nog steeds kwijt.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 09:26

Sabbientje dat gaat om de post van stroopkoek die dit topic weer aangehaald heeft omdat ze eergister iets heeft besteld wat gister nog niet is aangekomen :=

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 09:31

verootjoo schreef:
Sabbientje dat gaat om de post van stroopkoek die dit topic weer aangehaald heeft omdat ze eergister iets heeft besteld wat gister nog niet is aangekomen :=

aha. Sorry, die had ik even gemist :oo
Ik heb duidelijk een postje over geslagen.

Rond deze tijd heb ik iets meer geduld.
Als ging van de week de bestelling van mijn paardendekens wel snel.
En dat was wel effe schrikken, want dat ben ik laatste tijd niet gewend van DHL. :')

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 09:56

Ik wil toch ook even inhaken op het topic. Ik ben werkzaam bij PostNL en kan je vertellen dat we uitpuilen van de pakketten (landelijk bijna 2 miljoen per dag). Er zijn op het moment meer pakketten dan wij kunnen verwerken en de chauffeurs doen hun uiterste best om alles weg te brengen.

Dat er dan soms iets zoek raakt of een paar dagen later aankomt is natuurlijk super vervelend, maar geloof mij: klantenservice maakt overuren om alle pakketten op de sporen en alsnog de deur uit te krijgen.

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:29

PostNL gaat hier eigenlijk altijd goed. Fantastische bezorger. <3

Ooit wel een misverstandje. Ik snapte niet waar mijn pakket bleef en had mijn beklag gedaan bij de verkoper, die op zijn beurt een klacht indiende bij PostNL. Misschien was het pakket naar het PostNL punt gebracht... Ik had daar echter geen melding van gekregen. Bezorger sprak ik later. Hij was verontwaardigd, want hij had het pakket net afgeleverd. Die lag inderdaad bij mij in de schuur. Ik denk dat de verkoper gewoon later is geweest met versturen... Dat daar een misverstandje zat en de schuld niet bij PostNL lag. IK ben super blij met de bezorger, dus ik vond die klacht heel vervelend en als ontvanger kon ik daar helaas niets mee. Dan kan je de klacht niet indienen en niet intrekken.

Met DHL heb ik echt heel vervelende dingen meegemaakt. Pakketcode gaf om de haverklapeen andere leverdatum aan, afleverdatum onbekend en regelmatig zei hij 'afgeleverd', maar er was geen pakket te vinden. Ik moest er voor tekenen, dus het kon niet ergens neergezet zijn. Bovendien was het een groot pakket. Het ging om een internationale zending met een hoge waarde, dus ik vond het heel vervelend. Ik en de verkoper hebben zó vaak gebeld. Het was niet meer grappig. De medewerkers konden ons op geen enkele manier wijzer maken en hadden zelf ook geen idee. Uiteindelijk gaf iemand toe dat het pakket kwijt was. Na weken en weken wachten is het teruggegaan naar de afzender. Zij moest 10 euro betalen om het pakket op te mogen halen ( waarom??? :? ). Toen heb ik OPNIEUW hoge verzendkosten betaald en uiteindelijk is het pakket geleverd. De inhoud was het waard, maar ik heb schandalig veel kosten gemaakt en moeite gedaan om mijn pakket te krijgen. Ik snap niet waarom de verkoper geld moest betalen om het pakket mee terug te mogen nemen en ik vind het nog steeds oneerlijk dat er geen compensatie was voor de gemaakte kosten (verrekenen met verkoper), omdat de aangekochte dienst volgens mij niet was geleverd.

Met PostNL komen mijn pakketten altijd goed over met de minste schade aan de doos. Met bijv. Kiala waren de dozen vrijwel altijd kapot. Dat vond ik te spannend worden.

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:47

Wij hadden altijd een beste bezorger van Post.nl, was een Turkse man die keihard werkte en bekend was hier in de buurt.
Hij wist altijd bij wie hij iets achter kon laten voor een ander en als er iets zwaars kwam, grote zak hondenvoer bv, zette hij het netjes in de gang.
Hij kreeg ook altijd wel iets in de buurt, flesje koud drinken in de zomer of een kop koffie maar jammer genoeg hadden we hem al tijden niet gezien.
Komtber afgelopen week iets van Nespresso met DHL en wie staat er voorbode deur, juist!
Schijnt dat hij bij Post.nl vreselijk behandeld is, nu werkt hij voor zichzelf en heeft drie chauffeurs in dienst.
Laat nou DHL degene zijn waar wij hier vaak ellende mee hebben :=
Post.nl gaat eigenlijk altijd wel goed, op de vreselijk gehaaste bezorgers na.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:47

Het enige nadeel aan Postnl vind ik dat ze soms een tijdvak aangeven terwijl het pakketje verwacht wordt, maar nog niet in sorteerproces zit ofzo. Zo heb ik al eens gehad dat on mijn app het pakketje 3 dagen lang een tijdvak aangaf, maar pas op de 3e dag daadwerkelijk bezorgd werd. Nu weet ik dat ik daarop moet letten, maar ik begrijp niet zo goed waarom ze er een bezorgvak bij zetten als dat nog niet gebeurd.

Verder nooit gezeur gelukkig. Als ik weet dat ik niet thuis ben laat ik het naar een Postnl punt sturen en haal ik het dezelfde dag nog op.

Afgelopen zaterdag was de bezorger als zwarte piet verkleed, super leuk!

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:53

Postnl gaat hier ook altijd goed.
Ik snap alleen niet waarom ik soms wel het afleverpunt kan wijzigen,en soms niet.

DHL is 5 van de 10 keer drama.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41605
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:02

Mijn pakket ligt al anderhalve week bij de douane :=. Kreeg ik te horen nadat ik PostNL gemaild heb.

Vind dat wel echt idioot lang. Pakket komt uit Engeland. Mijn andere pakket (een dag later besteld) is 3 dagen later al geleverd door DPD.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:10

_San87_ schreef:
Mijn pakket ligt al anderhalve week bij de douane :=. Kreeg ik te horen nadat ik PostNL gemaild heb.

Vind dat wel echt idioot lang. Pakket komt uit Engeland. Mijn andere pakket (een dag later besteld) is 3 dagen later al geleverd door DPD.

Alleen kan PostNL daar vrij weinig aan doen volgens mij :(