Ongepland zwanger. Houden of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benoite

Berichten: 692
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 10:28

Zet hem op en trakteer jezelf hierna op heel veel lekkers want waarschijnlijk is je misselijkheid gelijk voorbij! Jullie mogen heel trots zijn op jezelf! Deze keus is zeer zorgvuldig gemaakt. +:)+. Ik hoop dat de ingreep met weinig pijn vergaat en dat je snel weer de oude bent! Veel sterkte toegewenst! Y;( Y;(

wend2009

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-02-14

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 10:46

Heel veel sterkte moedig

Palmera

Berichten: 9467
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 11:20

Jokester schreef:
Als jij mag vinden dat het dapper is, mag ik natuurlijk ook vinden dat het dat niet is.

Dit is overigens niet zomaar een losse mening. Ik heb over die onderwerp al veel en grondig nagedacht. Dat er geen goed of fout is, is een nihilistische dooddoener. Natuurlijk is er een morele wet, die ieder voor zich moet proberen te begrijpen en naar best vermogen in daden om te zetten.

Wie vrijheid wil moet, zoals ik eerder schreef, ook bereid zijn verantwoordelijkheid te dragen. Veroordelen doe ik niemand; daar zijn wijzere geesten voor dan de mijne, Een beetje meer respect voor het menselijke leven was echter voor bijna iedereen die hier zijn zegje gedaan heeft wel gepast geweest.

Maar nu schud ik het stof van mijn voeten en ga elders prediken.

Juist door keuzes als deze te kunnen en te mogen maken is er respect voor het menselijk leven.

TS, iedere goed doordachte keus is een goede keus.
Heel veel sterkte! :(:)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 11:23

Citaat:
Wie vrijheid wil moet, zoals ik eerder schreef, ook bereid zijn verantwoordelijkheid te dragen. Veroordelen doe ik niemand; daar zijn wijzere geesten voor dan de mijne, Een beetje meer respect voor het menselijke leven was echter voor bijna iedereen die hier zijn zegje gedaan heeft wel gepast geweest.

TO neemt haar verantwoordelijkheid juist en heeft respect voor het menselijk leven door niet ondoordacht/ongewenst weer een nieuw leven op onze overbevolkte wereld weg te zetten.

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 11:42

Sterkte TS!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110751
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 13:19

Ik hoop dat het inmiddels allemaal achter de rug is en dat je wat rust en opluchting hebt.

Appeltje00

Berichten: 5017
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 13:38

Heel veel sterkte TS. Hopelijk heb je vandaag rust en is je misselijkheid direct weg.

Twijfelmam
Berichten: 31
Geregistreerd: 27-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 14:07

Dankjewel allemaal. Alles is goed verlopen. Ik ben heel duizelig, moe en warrig en voel er nog niet echt iets bij.
Mijn vriend is de allerliefste en hij wil me zo graag helpen.

Voor nu op de bank en rust!

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:09

Lekker rustig aan doen nu :(:)

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:17

Goed om jezelf denken TS. Heel veel sterkte :(:)

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:38

Stille meelezer...

Een hele dikke knuffel voor jullie :* nu rusten en om jezelf denken :*

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:50

Goed dat je bij je keus gebleven bent TO. Dit was gewoon niet voor jou, niet op dit moment.

Ik heb zelf ooit abortus laten doen en heb daar vanaf het eerste moment vrede mee gehad. Pas 10 jaar later toen ik wél een kinderwens had gekregen en een baby had, kreeg ik er met terugwerkende kracht enige weemoedige emotie bij. Zo van “wat als ik toen...”. Maar spijt was dat niet en het was ook snel weer over.

De abortuskliniek vertelde me toen al dat maar weinig vrouwen echt spijt ervaren, bijna alle vrouwen denken er erg goed over na en dan is er geen verkeerde beslissing. Denk dus vooral niet dat je nog iets móet voelen, je hebt vantevoren al zoveel gevoeld. Als het zo klaar is dan is het ook goed he. Alles is goed. Dikke knuffel en sterkte met het herstel.

Anoniem

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:57

Sterkte meis! Laat die lieverd van je maar goed voor je zorgen! :(:)

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 17:16

Heb net alles gelezen en wil je toch nog even sterkte wensen.

Las al dat het goed is gegaan gelukkig.

Pak je rust en laat je maar goed verwennen. :)

Sanet

Berichten: 7982
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 17:38

Heftige beslissing! Hopelijk voel je je gauw beter!

Benoite schreef:
Zet hem op en trakteer jezelf hierna op heel veel lekkers want waarschijnlijk is je misselijkheid gelijk voorbij!

Ik ben dan dus heel benieuwd of dit waar is.

Joltsje

Berichten: 9044
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 19:42

Sanet schreef:
Heftige beslissing! Hopelijk voel je je gauw beter!

Benoite schreef:
Zet hem op en trakteer jezelf hierna op heel veel lekkers want waarschijnlijk is je misselijkheid gelijk voorbij!

Ik ben dan dus heel benieuwd of dit waar is.


Ik ook ja. Zou dat zo snel over zijn? Hormonen zijn niet zomaar uit je lijf.

Dappere beslissing ts! En kom je kns over een half jaar weer een update geven. Hoe het dan voelt (zonder hormonen). Of je er innd nog veel mee bezig bent of niet.

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 19:57

Joltsje schreef:
Benoite schreef:
Zet hem op en trakteer jezelf hierna op heel veel lekkers want waarschijnlijk is je misselijkheid gelijk voorbij!


Ik ook ja. Zou dat zo snel over zijn? Hormonen zijn niet zomaar uit je lijf.

Dappere beslissing ts! En kom je kns over een half jaar weer een update geven. Hoe het dan voelt (zonder hormonen). Of je er innd nog veel mee bezig bent of niet.


Waarschijnlijk wel ja. De placenta is de "boosdoener" qua hormonen, zodra die weg is zijn de klachten vaak ook weg. Na mijn bevalling waren de klachten direct weg, verwacht dat dat op de termijn van TS ook zo is. :j


Sterkte TS, met bijkomen en alles een plekje geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:15

Ik was na mijn miskraam nog enkele weken misselijk :=

marleen_88

Berichten: 14091
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:32

Twijfelmam schreef:
Dankjewel allemaal. Alles is goed verlopen. Ik ben heel duizelig, moe en warrig en voel er nog niet echt iets bij.
Mijn vriend is de allerliefste en hij wil me zo graag helpen.

Voor nu op de bank en rust!


Fijn dat het goed is gegaan. Laat je maar verwennen de komende dagen.

Hutcherson

Berichten: 7399
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 00:26

TS, ik lees al een tijd mee en voel eigenlijk precies hetzelfde als jij voor je zwangerschap. Ik heb ook wel eens nagedacht van stel nou dat ik toch onverhoopt zwanger raak... Wat dan? En ik kon me er nooit goed een voorstelling van maken.
Ik zie in mijn omgeving gezinnen/mensen met kinderen om me heen die echt beter geen ouder hadden kunnen worden omdat ze gewoon echt niks voor hun kind voelen en dat staat nog net niet op hun voorhoofd. Lijkt me vreselijk als kind. Een beetje het beeld waar jij ook bang voor bent zoals je eerder aangaf.
Ik zeg altijd dat veel mensen (met kinderen) beter hadden moeten nadenken voordat ze besloten om een kind ter wereld te laten komen, en jullie hebben hier echt goed over nagedacht. Dus alle respect daarvoor. Ik vind het echt heel sterk en ik hoop dat je je snel beter voelt! Beterschap!

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:41

Twijfelmam schreef:
We zijn in de kliniek en over een uurtje ben ik niet zwanger meer. Het was een super lastige keuze en ze zagen mijn twijfel in de kliniek.
Echter op een aantal vragen die ze stelde gaf ik wel de goede antwoorden.
Voel je je zwanger? Nee alleen beroerd.
Voel je een connectie met de echo? Nee diet me niks.
Ben je blij?
Nee gewoon beroerd.
Heb je in de afgelopen weken ergens het moment gekend van blijdschap?
Nee alleen angst en paniek.

En zo nog wat vragen. Ik ben heel nerveus voor wat er komen gaat maar de mensen weten wat ze doen.

Ik hoop dat ik over een halfjaar terug kijk met weemoed van het juiste maar moeilijke moment dat dit is.


Dat is idd wat ik al zei, ze stellen daar de nodige vragen die ervoor zullen zorgen dat zij een beeld krijgen.
Zij staan daar wat objectiever in en zien veel aan je lichaamstaal.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:42

Twijfelmam schreef:
Dankjewel allemaal. Alles is goed verlopen. Ik ben heel duizelig, moe en warrig en voel er nog niet echt iets bij.
Mijn vriend is de allerliefste en hij wil me zo graag helpen.

Voor nu op de bank en rust!



Laat het allemaal rustig bezinken.
Sterkte en beterschap

Twijfelmam
Berichten: 31
Geregistreerd: 27-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 10:27

Hallo allemaal,

Na het maken van de beslissing en met alles wat gister op me af kwam had ik niet de kracht meer om hier goed te reageren.

De ingreep is me alles meegevallen. Iedereen was super lief en ze hebben me echt onwijs goed begeleid door de hele dag heen. Chapeau voor deze mensen want wat krijgen die de hele dag veel op zich af!

Ik heb 10 uur aan een 1 stuk geslapen na vele dutjes gister op de bank.
De misselijkheid kan nog even aanhouden omdat het hormoon 4 weken nodig heeft om af te breken in je lijf. De eerste 3 dagen is het vrij normaal nog wat last te hebben dus. Ik ben een beetje misselijk en heb een beetje buikpijn maar verder... Ik voel me lichamelijk beter dan ik me de afgelopen 3/4 weken gevoeld heb.

Nadat ik gepost had dat ik weg zou laten halen heb ik eigenlijk de reacties niet meer gelezen omdat ik geen invloed van buitenaf wilde. Zoals gezegd is dit topic gemaakt om erover te praten discussiëren en mening te geven. Wat ik niet goed snap is, als je niks aardigs kan zeggen of het er niet mee eens bent, op zo een moment, waarop post je dan? Kan je dan niet gewoon denken, joh niet mijn keuze maar wellicht is het vervelend of kwetsend? Wellicht een vraag om jezelf te stellen voor je iets (anoniem) post.

Alle lieve bokkers die mee hebben gedacht/ gepraat/ gelezen of via pb hebben gereageerd (sorry ik heb niet op iedereen gereageerd want het waren er veel!) wil ik heel erg bedanken! <3 Ook degene die een andere mening hadden en dat gewoon fijn geformuleerd hebben!

@de modjes. Bedankt voor deze kans want ik had dit nooit onder mijn eigen naam kunnen posten. Kleine noot van kritiek is dat het erg lang duurde voor het account was goedgekeurd wat in een situatie als deze natuurlijk lastig is. Desalniettemin ben ik er heel blij mee!

Ik heb volgende week nog een gesprek met onze begeleider en dan over 3 maanden weer. Als ik er aan denk zal ik dan even posten hoe het met ons gaat.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:38

Lieve TS Ik wens je het allerbeste voor de toekomst samen met je partner. Ik vind dat je het super gedaan heb om alles op een rijtje te krijgen en achter je gevoel te staan!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:53

Veel sterkte TS, hopelijk voel je je snel beter. Fijn ook dat je zo goed opgevangen en begeleid wordt.
Is er dan in Nederland trouwens geen verplichte wachttijd tussen het eerste bezoek en de behandeling? Ik geloof dat je in België vijf/zes dagen moet “nadenken”?