Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 13:06

Sanet schreef:
Ik zit in een groep met vermiste huisdieren, want ik vind het sneu dat mensen hun geliefde huisdier kwijt zijn. Maar hoeveel katten daar wel niet voorbij komen, dan denk ik: hou hem dan lekker in je eigen tuin! Mijn honden en paarden lopen toch ook niet vrij waar ze willen? Waarom moet een kat dat wel?

Ik heb totaal geen medelijden met mensen die de kat kwijt zijn door eigen toedoen. Maar wel huilen als ie dood gereden wordt.

Lous

Berichten: 24251
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 13:20

Flying_Angel schreef:
Dat berichten waar een spel- of taalfout in staat, niet de moeite waard zijn om te lezen.

Of zonder interpunctie. Vreselijk!

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:41

Lous schreef:
Flying_Angel schreef:
Dat berichten waar een spel- of taalfout in staat, niet de moeite waard zijn om te lezen.

Of zonder interpunctie. Vreselijk!


Of geen spatie gebruiken na leestekens.

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:54

Tiggs schreef:
Of geen spatie gebruiken na leestekens.


Of juist een spatie voor leestekens.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 15:09

Of een komma tussen twee dezelfde woorden. Daar kan je, je zo goed aan storen :')

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:04

Ik snap wel dat jullie het zeggen. Sommige berichten zijn ook echt niet te volgen. Maar als dyslect vind ik het altijd zo pijnlijk klinken dat mensen zeggen "niet de moeite waard om te lezen". Brengt me meteen terug naar de middelbare en lagere school waar ze me pesten met elke fout en me dom noemde.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33828
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 16:04

Veulen84 schreef:
Ik snap wel dat jullie het zeggen. Sommige berichten zijn ook echt niet te volgen. Maar als dyslect vind ik het altijd zo pijnlijk klinken dat mensen zeggen "niet de moeite waard om te lezen". Brengt me meteen terug naar de middelbare en lagere school waar ze me pesten met elke fout en me dom noemde.

Daarom zijn het ook unpopular opinions?

Esmee_RS

Berichten: 4886
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-21 17:15

sureido schreef:
Sanet schreef:
Ik zit in een groep met vermiste huisdieren, want ik vind het sneu dat mensen hun geliefde huisdier kwijt zijn. Maar hoeveel katten daar wel niet voorbij komen, dan denk ik: hou hem dan lekker in je eigen tuin! Mijn honden en paarden lopen toch ook niet vrij waar ze willen? Waarom moet een kat dat wel?

Ik heb totaal geen medelijden met mensen die de kat kwijt zijn door eigen toedoen. Maar wel huilen als ie dood gereden wordt.

Paardenmensen be like: mijn paard moet zo veel mogelijk natuurlijk gedrag kunnen vertonen en iedereen die dat niet voor zijn paard wilt is slecht
Ook paardenmensen be like wanneer iemand zijn kat zo veel mogelijk natuurlijk gedrag gunt: Nee kan echt niet
Mag je uiteraard met een korrel zout nemen :+

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:22

Nu heb ik zowel geen kat als geen paard, al twijfel ik wel over die eerste, aangezien er elke dag een stuk of 5 passeren door de tuin of het dakterras, maar ik vind soms het paardengeneuzel ook érg ver gaan. Ja, elke dag in de wei vind ik meer dan terecht, maar ik vind het niet te rijmen dat je pro natuurlijk houden bent en zoveel mogelijk vrijheid geven en dat ook aan iedereen opdringt maar wel elke dag met je bips erop gaan zitten :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:36

Balenciaga schreef:
sureido schreef:

Ik heb totaal geen medelijden met mensen die de kat kwijt zijn door eigen toedoen. Maar wel huilen als ie dood gereden wordt.

Paardenmensen be like: mijn paard moet zo veel mogelijk natuurlijk gedrag kunnen vertonen en iedereen die dat niet voor zijn paard wilt is slecht
Ook paardenmensen be like wanneer iemand zijn kat zo veel mogelijk natuurlijk gedrag gunt: Nee kan echt niet
Mag je uiteraard met een korrel zout nemen :+

Ja, een scheepslading. Het is appels met peren vergelijken.

Amber_anne

Berichten: 6927
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 17:38

Mijn unpopular opinion is dat ze van mij paardrijden wel mogen verbieden. Ik begin steeds meer te denken dat we er maar mee op moeten houden

Bij elk topic over paarden welzijn schreeuwen mensen dat we naar een toekomst gaan waar paardrijden niet meer mag. Ik vind dat dus geen dramatisch idee.

Wranglerbutt

Berichten: 10387
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 18:33

Sommige mensen hebben alleen een paard op hun setjes op te showen :')

Cinnepin

Berichten: 8939
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 18:56

sureido schreef:
Sanet schreef:
Ik zit in een groep met vermiste huisdieren, want ik vind het sneu dat mensen hun geliefde huisdier kwijt zijn. Maar hoeveel katten daar wel niet voorbij komen, dan denk ik: hou hem dan lekker in je eigen tuin! Mijn honden en paarden lopen toch ook niet vrij waar ze willen? Waarom moet een kat dat wel?

Ik heb totaal geen medelijden met mensen die de kat kwijt zijn door eigen toedoen. Maar wel huilen als ie dood gereden wordt.



mee eens

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:19

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet aan de regels voldoet. Zie OP
Laatst bijgewerkt door Giolli op 27-11-21 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels

Esmee_RS

Berichten: 4886
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-21 19:21

_San87_ schreef:
Balenciaga schreef:

Paardenmensen be like: mijn paard moet zo veel mogelijk natuurlijk gedrag kunnen vertonen en iedereen die dat niet voor zijn paard wilt is slecht
Ook paardenmensen be like wanneer iemand zijn kat zo veel mogelijk natuurlijk gedrag gunt: Nee kan echt niet
Mag je uiteraard met een korrel zout nemen :+

Ja, een scheepslading. Het is appels met peren vergelijken.

Dat men roept dat ze hun paard ook niet overal los laten lopen en katten dat daarom ook niet mogen? Dat is idd appels met peren vergelijken.

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:21

sureido schreef:
Sanet schreef:
Ik zit in een groep met vermiste huisdieren, want ik vind het sneu dat mensen hun geliefde huisdier kwijt zijn. Maar hoeveel katten daar wel niet voorbij komen, dan denk ik: hou hem dan lekker in je eigen tuin! Mijn honden en paarden lopen toch ook niet vrij waar ze willen? Waarom moet een kat dat wel?

Ik heb totaal geen medelijden met mensen die de kat kwijt zijn door eigen toedoen. Maar wel huilen als ie dood gereden wordt.


Lief dat je huilt als mijn kat doodgereden wordt. Was het zelf nl niet van plan.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:27

Laat maar weten als het gebeurt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:30

Cowboy55 schreef:
sureido schreef:

Ik heb totaal geen medelijden met mensen die de kat kwijt zijn door eigen toedoen. Maar wel huilen als ie dood gereden wordt.


Lief dat je huilt als mijn kat doodgereden wordt. Was het zelf nl niet van plan.

Huh, jij huilt niet als een geliefd dier (tenminste, ik neem aan dat je ze lief hebt) doodgaat?

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:54

sureido schreef:
Laat maar weten als het gebeurt.


Laatste 3 buitenkatten zijn niet platgereden, maar ik hou je op de hoogte.

@san87: we hebben een zakelijke deal, de kat en ik: ik geef hem te eten en hij vangt ongedierte. Daar moet ie buiten voor zijn anders zijn we te laat. Als ie ziek wordt zorg ik voor m. Als ie sterft komt er een nieuwe.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 20:08

Cowboy55 schreef:
sureido schreef:
Laat maar weten als het gebeurt.


Laatste 3 buitenkatten zijn niet platgereden, maar ik hou je op de hoogte.

@san87: we hebben een zakelijke deal, de kat en ik: ik geef hem te eten en hij vangt ongedierte. Daar moet ie buiten voor zijn anders zijn we te laat. Als ie ziek wordt zorg ik voor m. Als ie sterft komt er een nieuwe.

Ah okay. Ik kan me er niks bij voorstellen, ik raak gehecht aan ieder beest waar ik zorg voor draag.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 20:11

Ik ook, maar de kleine kans op een ongeluk vind ik zelf opwegen tegen het geven van de vrijheid.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 20:16

En de zooi die andere mensen er van hebben ook?

iirrssjjee

Berichten: 5945
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 20:17

Zullen we hier geen katten binnen/buiten houden discussie gaan houden?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 20:19

iirrssjjee schreef:
Zullen we hier geen katten binnen/buiten houden discussie gaan houden?

Sorry, ik liet me even gaan :D Prima.

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 21:42

Nou ik heb écht een unpopular opinion vermoed ik (niet om op te scheppen overigens maar ik heb nog niemand gevonden die het met me eens is :+ ): van mij mogen mensen stoppen met het aan de hele buitenwereld willen verkondigen dat er een baby geboren is door huis en tuin te versieren. En dan moet het ook nog zo groot en 'origineel' mogelijk én blijft het geëtaleerd tot het kind zowat naar school gaat (iets overdreven ja, maar toch lang). Vind het echt een stom, ouderwets iets.
Zo, ik zit klaar voor de rotte tomaten ^)