Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:42

Avelienvd schreef:
Om daar op voort te borduren: niet alle beestjes hoeven gered. Met rolstoeltjes protheses etc.
* duikt snel weg *


Eens, beide achterpootjes amputeren en t beestje in een rolstoel leggen doe je voor jezelf en je eigen ego. Zeker als je dan nog online loopt te kirren hoe goed je bezig bent met het leegdrukken van de blaas en pampertjes verschonen. Walgelijk, heeft niks met dierenliefde te maken.

Sherivey
Berichten: 8749
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:44

MarlindeRooz schreef:
Avelienvd schreef:
Om daar op voort te borduren: niet alle beestjes hoeven gered. Met rolstoeltjes protheses etc.
* duikt snel weg *

Ja spuit ze gewoon in... Net als al die paarden waar maar eindeloos aan ingespoten en geopereerd wordt want mensen kunnen ze niet missen. Als die beesten elke dag pijn hebben (en dan bedoel ik echt pijn) laat ze gaan.

Met die reden heb ik twee weken geleden mijn liefste paardenvriendje ook in laten slapen.

Had een griffelbeenbreuk op een hele rottige plek, waar veel botwoekering bij kwam. Hij had er na wekenlange boxrust nog steeds pijn aan.

Kon kiezen voor een enorm prijzige operatie, maar kans was vrij groot dat ie (na herstel en alles) niet pijnvrij zou zijn/blijven.

En wilde hem niet nog meer ellende aan doen, zonder vooruitzicht op een pijnvrij pensioen.
Sommigen zouden misschien wel de operatie gedaan hebben. Maar zelfs de dierenartsen waren het erover eens dat het paard beter af was met een spuitje.

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:40

_xManadisx_ schreef:
HopeMyDay schreef:
Dan heb ik ook nog een leuke mening die niet veel gedeeld wordt buiten de diergeneeskunde om.

Het zou vanwege medische redenen verboden moeten worden om Franse Bulldogs, Engelse Bulldogs en mopshonden te fokken.

Het is gewoon dierenmishandeling om die dieren te fokken en te houden. Natuurlijk zijn er meer hondenrassen met aandoeningen maar deze 3 komen zo vaak langs met zo veel verschillende problemen.. Het is gewoon triest.


Dit is al verboden. Helaas houden weinig mensen zich hiet aan.


Het is niet helemaal verboden, alleen de extreme korte snuiten zijn verboden maar dan nog zijn de snuiten té kort voor een "normale" manier van ademhalen en is er aan de rest van het hondje alsnog genoeg mis.
Franse bullen hebben namelijk heel vaak last van hernia's, knieproblemen, heupproblemen, oogproblemen door een te hoge oogboldruk etc. Het is meer dan alleen de korte snuit..

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 00:23

Ja breek me de beek niet open over wat er allemaal mis mee is, heb het allemaal al gezien. Wij als praktijk werken ook niet meer mee aan de fertiliteitsbegeleiding van deze rassen. Maar veel fokker nemen het risico want de pups brengen meer op dan dat de boete kost.

Jildau

Berichten: 9426
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 00:27

Bij dat rijtje hondenrassen vind ik de Cavalier King Charles Spaniel ook zeker horen. Die hebben vaak dat de schedel te klein is voor de hersenen waardoor ze enorme hoofdpijn hebben. Echt dieptriest..

Ook helemaal mee eens dat het egoïstisch is om een dier te redden met rolstoelen en weet ik het wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is.

Sherivey
Berichten: 8749
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:06

Jildau schreef:
Bij dat rijtje hondenrassen vind ik de Cavalier King Charles Spaniel ook zeker horen. Die hebben vaak dat de schedel te klein is voor de hersenen waardoor ze enorme hoofdpijn hebben. Echt dieptriest..

Ook helemaal mee eens dat het egoïstisch is om een dier te redden met rolstoelen en weet ik het wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is.

Net als die heel aflopende ruggen bij Duitse Herders. Lijkt me niet heel gezond voor ze.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:36

Dilan93 schreef:
Jildau schreef:
Bij dat rijtje hondenrassen vind ik de Cavalier King Charles Spaniel ook zeker horen. Die hebben vaak dat de schedel te klein is voor de hersenen waardoor ze enorme hoofdpijn hebben. Echt dieptriest..

Ook helemaal mee eens dat het egoïstisch is om een dier te redden met rolstoelen en weet ik het wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is.

Net als die heel aflopende ruggen bij Duitse Herders. Lijkt me niet heel gezond voor ze.


Het kromme is dat die rug niks zegt over gezondheid. De meest kromme kan alsnog goede heupen en rug hebben. Ik houd er ook niet van, dus ik heb werklijnen (oke niet alleen vanwege de bouw) maar ik heb wel heel veel DH meegemaakt en gezien. Het ziet er niet gezond uit, maar het stomme is dat je dus niet kan zeggen of ze het zijn.

DuoPenotti

Berichten: 29998
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:40

Op de club samen met onze pup toen was ook zo'n herder die mismaakt gefokt is, ja sorry zo zie ik het.
Maar die was er de helft van de tijd niet want die had "groei pijnen" uhuuuh.... :\ ;(

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:45

Groeipijnen kan elke hond krijgen, dat heeft niks met bouw te maken. Juist met voer en dan ligt het nog aan de hond.

Kijk ik vind het niet nodig en niet mooi, maar gezondheid kan je er niet van af lezen. Zouden er meer gezondheidseisen moet komen? Ja, zeker, maar ik ben echt verbaasd geweest over uitslagen van honden. Degene waar je van dacht dat ze kapot moesten zijn waren dat niet... of honden die dus helemaal gezond waren qua foto's van enorme allergie hadden en wel mee gefokt. Absoluut niet oke, dan kunnen ze gezond zijn qua botten, maar pups op de wereld zetten die vreselijke jeuk hebben of weinig dingen kunnen eten vind ik net zo slecht.

DuoPenotti

Berichten: 29998
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:27

Ja dat kan elke hond krijgen dat klopt....maar als je die zag lopen wist je wel beter.
Heeft daarna ook geen vervolg cursussen meer gedaan terwijl dat eerder wel het plan was.

Sherivey
Berichten: 8749
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:32

MyWishMax schreef:
Groeipijnen kan elke hond krijgen, dat heeft niks met bouw te maken. Juist met voer en dan ligt het nog aan de hond.

Kijk ik vind het niet nodig en niet mooi, maar gezondheid kan je er niet van af lezen. Zouden er meer gezondheidseisen moet komen? Ja, zeker, maar ik ben echt verbaasd geweest over uitslagen van honden. Degene waar je van dacht dat ze kapot moesten zijn waren dat niet... of honden die dus helemaal gezond waren qua foto's van enorme allergie hadden en wel mee gefokt. Absoluut niet oke, dan kunnen ze gezond zijn qua botten, maar pups op de wereld zetten die vreselijke jeuk hebben of weinig dingen kunnen eten vind ik net zo slecht.

Oh ik wist niet dat dat niet uitmaakte qua gezondheid.

Wij hebben zelf herders gehad. Eerste was een goed gefokte, vsder politiehond, moeder speurhond. Beide HD en ED vrij enz enz. Ook niet gefokt om de aflopende rug.

En jawel, onze pup kreeg uiteindelijk ED en HD. Dus in dat opzicht moet je ook een beetje mazzel hebben

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:37

Ja, het bizarre is dat ze dus perfecte scores kunnen hebben qua ed en hd maar ook rug. Dat zou je idd niet zeggen als je ze ziet lopen. Ze zijn vaak wel heel slap als jonge hond en jong castreren kan de kans op botafwijkingen welngroter maken. Maar goed, ik houd er ook niet van, maar wilde even zeggen dat je het helaas niet kan zien aan buitenkant. Het is wel een voorbeeld hoe vreselijk mensen een ras kunnen veranderen omdat het mooier is in hen ogen...

Nu is ed en hd ook gewoon lastig. Zoals jullie meemaakte kan je ook gewoon pech hebben, terwijl ouders gewoon gezond zijn. Nu vind ik dat ze nog strenger mogen zijn hoor.

Sherivey
Berichten: 8749
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:40

MyWishMax schreef:
Ja, het bizarre is dat ze dus perfecte scores kunnen hebben qua ed en hd maar ook rug. Dat zou je idd niet zeggen als je ze ziet lopen. Ze zijn vaak wel heel slap als jonge hond en jong castreren kan de kans op botafwijkingen welngroter maken. Maar goed, ik houd er ook niet van, maar wilde even zeggen dat je het helaas niet kan zien aan buitenkant. Het is wel een voorbeeld hoe vreselijk mensen een ras kunnen veranderen omdat het mooier is in hen ogen...

Nu is ed en hd ook gewoon lastig. Zoals jullie meemaakte kan je ook gewoon pech hebben, terwijl ouders gewoon gezond zijn. Nu vind ik dat ze nog strenger mogen zijn hoor.

Is al een jaar of 15 geleden hoor. Geen idee wat de eisen nu zijn.

Was wel heel sneu, beestje is uiteindelijk ook ingeslapen omdat ie er ook nog iets in zn rug bij kreeg.

Hij kreeg al voer van jongs af aan voor zn gewrichten. Echt een zorgenhond was ie. :=

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:11

Bohemian rhapsody is een verschrikkelijk k*tnummer :') kan het niet aanhoren. En dan heb ik nog een zeer brede muzieksmaak :Y)

Sherivey
Berichten: 8749
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:16

Noblesse_ schreef:
Bohemian rhapsody is een verschrikkelijk k*tnummer :') kan het niet aanhoren. En dan heb ik nog een zeer brede muzieksmaak :Y)

Eens :o

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:01

Oh dan gooi ik er 1 achteraan; mensen die van zichzelf vinden dat ze een brede muzieksmaak hebben, hebben die meestal niet. Net als mensen die van zichzelf vinden dat ze een goed gevoel voor humor hebben, hebben die meestal niet. Of een hoge pijngrens. Of een sterke maag. Zo kan ik nog wel even door.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:02

Noblesse_ schreef:
Bohemian rhapsody is een verschrikkelijk k*tnummer :') kan het niet aanhoren. En dan heb ik nog een zeer brede muzieksmaak :Y)


Eens!!!!

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:02

Noblesse_ schreef:
Bohemian rhapsody is een verschrikkelijk k*tnummer :') kan het niet aanhoren. En dan heb ik nog een zeer brede muzieksmaak :Y)


Breed betekent niet gelijk goed.

Mijn 'unpopular opinion'.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:05

Ik zeg toch ook niet dat ik een goede muzieksmaak heb? Of iemand mijn smaak goed vindt is inderdaad van persoon tot persoon afhankelijk. Snap niet zo goed vanwaar je reactie komt.
En mijn muzieksmaak is wel degelijk breed, gaande van metal naar country, naar rock naar rustige pianomuziek, van pop naar elektronisch.
Met breed bedoelde ik dus dat ik alles wel kan aanhoren. Dat ene nummer heeft gewoon iets dat ik niet kan uitstaan, mag het :') ? No need om meteen zo op de man te spelen. Het is toch een unpopular opinion-topic :Y)
Laatst bijgewerkt door Noblesse_ op 04-02-21 21:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Sherivey
Berichten: 8749
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:07

__Sannne schreef:
Oh dan gooi ik er 1 achteraan; mensen die van zichzelf vinden dat ze een brede muzieksmaak hebben, hebben die meestal niet. Net als mensen die van zichzelf vinden dat ze een goed gevoel voor humor hebben, hebben die meestal niet. Of een hoge pijngrens. Of een sterke maag. Zo kan ik nog wel even door.

Ik vind die dingen altijd lastig om te zeggen over mezelf :')

Goed gevoel voor humor ligt ook een beetje aan welke humor iemand heeft.
Sterke maag verschilt. Kan een hoop hebben, maar kan om bepaalde dingen wel misselijk worden. Bvb onsmakelijke onderwerpen bespreken onder het eten, no problem. Maar een keer gekeken hoe er een sneetje in een paard gemaakt werd en dat was me teveel :+ Terwijl ik dan wel naar operaties op tv kan kijken.

Hoge pijngrens, geen idee. Dokters/tandarts zeggen van wel.

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:14

Wie speelt er op de man?

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:15

Je hebt net mijn comment gequote om jouw unpopular opinion te geven, dus: jij? :')

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:19

Volgens mij bedoelden zowel Nielojram als ik het niet persoonlijk naar jou toe. Ik moest er gewoon aan denken na jouw opmerking.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:21

Geen probleem hoor. Vond ‘t wat vreemd dat ik gequote werd door Nielojram alsof ze op mij doelde :) . Maar no hard feelings :))

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:25

Ik quote jouw mening.
En vandaar uit een opmerking.

"Is this for real, or is this just a fantasy' meer niet.