Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 14:01

Mij ook absoluut niet :D

Scheelt wel dat ik niet durf vliegen, wordt mijn hier-wil-ik-naartoe- lijst niet te lang :')

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:48

Van mij mag er verplichting komen om iedereen met een rijbewijs elke zoveel jaar weer examen te laten doen. En iedereen boven de 80 jaar sws van de weg halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:57

Mars schreef:
Van mij mag er verplichting komen om iedereen met een rijbewijs elke zoveel jaar weer examen te laten doen.

Denk je echt dat mensen die als aso's rijden niet even rustig kunnen rijden voor 25 minuten als er iemand van het CBR naast zit?

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 17:01

En denk je dat als het rijbewijs wordt ingenomen, iedereen braaf met de taxi cq openbaar vervoer gaat?

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:59

enzino schreef:
Mars schreef:
Van mij mag er verplichting komen om iedereen met een rijbewijs elke zoveel jaar weer examen te laten doen.

Denk je echt dat mensen die als aso's rijden niet even rustig kunnen rijden voor 25 minuten als er iemand van het CBR naast zit?


Vast wel.


zigranta schreef:
En denk je dat als het rijbewijs wordt ingenomen, iedereen braaf met de taxi cq openbaar vervoer gaat?

Nee denk het niet.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:14

Oftewel het zou verspilling van iedereen zijn tijd zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:06

Voor bejaarden vind ik het wel een goed idee. Meestal een gevaar op de weg.

Anoniem

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:19

Mijn vader hebben wjj van de weg afgehaald (figuurlijk), de APK verliep en in gesprek aangegeven dat wij hem niet dood willen door zijn rijgedrag en de auto weg . (Puntje bij paaltje is het nu mijn auto , en zorg ik ervoor dat ouders nog ergens komen ) . Pa was ook een gevaar op de weg


Wellicht onpopulair maar mensen die afhankelijk zijn van dierenvoedselbank vind ik geen dieren waard , hoe wil je de dierenarts betalen :?

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:37

Rebecca schreef:
Mijn vader hebben wjj van de weg afgehaald (figuurlijk), de APK verliep en in gesprek aangegeven dat wij hem niet dood willen door zijn rijgedrag en de auto weg . (Puntje bij paaltje is het nu mijn auto , en zorg ik ervoor dat ouders nog ergens komen ) . Pa was ook een gevaar op de weg


Wellicht onpopulair maar mensen die afhankelijk zijn van dierenvoedselbank vind ik geen dieren waard , hoe wil je de dierenarts betalen :?


Dat laatste vind ik ook. Maar feit is dat er toch mensen zonder geld dieren nemen, dus in belang van de dieren is het handig als er een dierenvoedselbank is, anders krijgen ze naast geen dierenartszorg ook geen eten en dat zou toch helemaal erg zijn :\

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 21:03

Whale schreef:
Oftewel het zou verspilling van iedereen zijn tijd zijn.


Ok.
Laten we dan verbod op wapens op straat ook maar opheffen want mensen die kwaad willen lopen toch wel met messen en vuurwapens rond als ze dat willen. Regels niet invoeren of verscherpen ‘omdat er toch wel mensen zijn die zich er niet aan houden’ is nogal een vage redenering :=

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:40

Dieren kunnen heel veel plezier geven aan wie weinig te besteden hebben, dus ik vind een voedselbank voor dieren ook best oké.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:00

Mavelle schreef:
Dieren kunnen heel veel plezier geven aan wie weinig te besteden hebben, dus ik vind een voedselbank voor dieren ook best oké.

Ze kunnen ook honden van buren gaan uitlaten. Wel de lusten, niet de lasten. En wellicht nog 'n extra zakcentje boven op hun kleine uitkering.

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:12

De aanschaf van een dier terwijl je in financieel zwaar weer zit is dom.
Maar wat voor die mensen die eerst een normaal inkomen hebben en na 5 jaar aan de grond raken? Dan is die voedselbank wat mij betreft een prima tijdelijke oplossing.

Unpopulair opinion: de huidige schoenmode is foeilelijk. Ik zie het elegante en vrouwelijke niet in van orthopedische klompen met plateauzolen.

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:19

enzino schreef:
Mars schreef:
Van mij mag er verplichting komen om iedereen met een rijbewijs elke zoveel jaar weer examen te laten doen.

Denk je echt dat mensen die als aso's rijden niet even rustig kunnen rijden voor 25 minuten als er iemand van het CBR naast zit?


Het gaat ook over meer dan te snel rijden. Het gaat over mensen die de helft van de verkeersregels vergeten zijn, constant gevaarlijke dingen doen of situaties slecht kunnen inschatten. De oma van mijn beste vriendin geeft nooit voorrang van rechts, echt nergens. Kent ze niet of ziet ze niet op tijd ofzo, ik weet niet wat het is. wees maar zeker dat als daar een CBR-mannetje langs gaat zitten dat ze binnen 10 minuten haar rijbewijs kwijt is. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:21

Ik heb zelf ook een laag inkomen , kan mij dus helemaal erin zien . Heb ook dieren , maar kan ik voer niet meer betalen kan ik al helemaal de dierenarts niet betalen . Hoeveel plezier ze mij ook geven en hoe gehecht ook , dan is het niet eerlijk ze te houden persoonlijk


Draag alleen sneakers , vind vrouwen schoenen sowieso niet mooi :+

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 00:03

Rebecca schreef:
Draag alleen sneakers , vind vrouwen schoenen sowieso niet mooi :+

Idem. Vind het meeste schoeisel erg oncomfortabel.

NoTwixLeft
Berichten: 604
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 01:05

enzino schreef:
Mars schreef:
Van mij mag er verplichting komen om iedereen met een rijbewijs elke zoveel jaar weer examen te laten doen.

Denk je echt dat mensen die als aso's rijden niet even rustig kunnen rijden voor 25 minuten als er iemand van het CBR naast zit?

Ik denk persoonlijk niet dat gaat lukken. Je vaste gewoontes afleren (en de juiste weer aanleren) om bij het CBR te slagen, is lastiger dan je denkt. Er glippen zo snel "foute" gewoontes in, 30 minuten lijkt weinig, maar als je een beetje ontspannen/gestresst bent zitten die gewoontes je echt in de weg.
Maar ik ben voor een rijkundige check na een x aantal jaar.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 01:07

Ik ben niet voor herexamen, maar wel voor een examinator naast je die je weer even wat tips geeft.

Veulen84

Berichten: 10881
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 01:10

Ik niet, niet voor herexamen en niet voor tips. Heb die hel 6 keer moeten doorstaan met examenstress en hoofdpijn, laat maar zitten. Bovendien, ze kunnen bij het cbr de mensenstroom nu al niet aan. Laat staan als ze iedereen steeds op nieuw moeten testen.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 01:12

En moet men dan ook gaan betalen voor zo'n herexamen? Je zou maar krap bij kas zitten.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 01:14

Nee, dat krijg je gewoon bij je rijbewijs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 03:16

Sheran schreef:
Nee, dat krijg je gewoon bij je rijbewijs!

Gratis bestaat niet, dus je wilt dat alle belastingbetalers daar voor gaan betalen?
Gewoon wat minder geld naar zorg en onderwijs misschien?

Mbt ouderen kan ik wel voorstellen: je kan je rijbewijs blijven verlengen met een papiertje van de dokter terwijl je misschien al tijden een gevaar op de weg bent (afnemende reactiesnelheid, minder inzicht, etc). Maar om nou 30-jarigen opnieuw te laten testen klinkt vreselijk zinloos.

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 07:11

Het systeem zoals het nu is, is prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:26

germie schreef:
Het systeem zoals het nu is, is prima.

Volgens mij doet nederland het internationaal gezien ook helemaal niet zo slecht, dus blijkbaar werkt het aardig hoe ze het nu doen.

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:45

Palmera schreef:
Unpopulair opinion: de huidige schoenmode is foeilelijk. Ik zie het elegante en vrouwelijke niet in van orthopedische klompen met plateauzolen.


Ik ben jaloers op deze mening! Zou me veel geld schelen.. :D