Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 15:42

Cer, Dat heb ik niet gezegd, maar lees in mijn woorden wat je wilt. ;) .

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 16:04

Gini schreef:
Ach ja, kijk, we zitten in het unpopular-opinion topic. Het is natuurlijk niet leuk wanneer het vergrootglas eens richting de consument en diens verantwoordelijkheid gedraaid wordt. :D


Niet leuk? Geweldige humor juist, mijn niet populaire mening: dat dommigheid best leuk kan zijn.

Verantwoordelijkheid consument?? Dat is simpel, ik bestel iets bij een webshop, die bieden aan het morgen te leveren(soms keuze). Ok, prima ik bestel en betaal de webshop, klaar. Ik ben nul komma nul verantwoordelijk wat er verder gebeurd. Moet je echt bij het bedrijf zijn.
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 03-12-21 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 16:08

Cer schreef:
dus dan is het verder prima dat ze dure spullen op straat zeggen... nee oke, helder :j


Inderdaad, hij kwam zo moeilijk aan een baan dus ik heb begrip voor het feit dat mijn bestelling in de regen naast de voordeur gedonderd is. Werkelijk, ik fleur helemaal op in de topic :):):):)

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 16:36

CharleyT schreef:
Gini schreef:
Ach ja, kijk, we zitten in het unpopular-opinion topic. Het is natuurlijk niet leuk wanneer het vergrootglas eens richting de consument en diens verantwoordelijkheid gedraaid wordt. :D


Niet leuk? Geweldige humor juist, mijn niet populaire mening: dat dommigheid best leuk kan zijn.

Verantwoordelijkheid consument?? Dat is simpel, ik bestel iets bij een webshop, die bieden aan het morgen te leveren(soms keuze). Ok, prima ik bestel en betaal de webshop, klaar. Ik ben nul komma nul verantwoordelijk wat er verder gebeurd. Moet je echt bij het bedrijf zijn.

En dat is dus niet waar!

Je zou je kunnen verdiepen in met wie dat bedrijf zaken doet en of mensen fatsoenlijk behandelt worden.

Maar het enige wat telt dat dat je geen cent te veel betaalt DAT is waar JOUW VERANWORRDING ligt!


In die zin heb ik er ook nog wel eentje: dat we met z'n allen ons wat minder zouden laten leiden door marges, uiterlijk vertoon en winstbejag.

Als je als directeur niet genoeg hebt aan een inkomen van 250.000 euro op jaarbasis, heb je ook niet genoeg aan 500.000 euro. Iets met een boer en een zeug hebben nooit genoeg maar een heer en een beer willen steeds meer.

Flying_Angel

Berichten: 15715
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 16:42

CharleyT schreef:
Cer schreef:
dus dan is het verder prima dat ze dure spullen op straat zeggen... nee oke, helder :j


Inderdaad, hij kwam zo moeilijk aan een baan dus ik heb begrip voor het feit dat mijn bestelling in de regen naast de voordeur gedonderd is. Werkelijk, ik fleur helemaal op in de topic :):):):)


Dat laatste is dit topic dan ook niet voor bedoeld :+

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 16:45

ikke schreef:
En dat is dus niet waar!

Je zou je kunnen verdiepen in met wie dat bedrijf zaken doet en of mensen fatsoenlijk behandelt worden.

Maar het enige wat telt dat dat je geen cent te veel betaalt DAT is waar JOUW VERANWORRDING ligt!


In die zin heb ik er ook nog wel eentje: dat we met z'n allen ons wat minder zouden laten leiden door marges, uiterlijk vertoon en winstbejag.

Als je als directeur niet genoeg hebt aan een inkomen van 250.000 euro op jaarbasis, heb je ook niet genoeg aan 500.000 euro. Iets met een boer en een zeug hebben nooit genoeg maar een heer en een beer willen steeds meer.



Gaan we nou serieus inhoudelijk over een gegeven over unpopulair opinions discussiëren? :D

Haar niet populaire opinie is, dat het haar niks kan schelen en zij het haar verantwoordelijkheid niet vind.
Als iedereen het er mee eens zou zijn zou het niet in dit topic passen.

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 16:45

Ik bestel en nergens hoef ik het morgen in huis.
Hoe vol een rit word gepland heb ik geen rol in.
Ik weet wel dat de planning rekening houd met de te rijden afstanden en aantal stops.
En als ik dan 7 euro betaal vind ik idd dat men aan mag bellen ja. Ipv het bij het pakket punt af te smijten.
Overigens als die optie er is bij bestellen klik ik die al aan. Want zelf daar ophalen ook al is het 4 kilometer is minder gedoe.
Maar zo hoort het toch niet?
En vind je het geen fijn werk, ja er is ook keuze in ander ongeschoold werk waar je de taal niet hoeft te kennen.
Overigens die hier aan de deur spreken altijd gewoon Nederlands.

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 16:49

Oke, nog één dan.

Ik vind het heel erg sneu voor paarden waarbij de lengte van manen en staart belangrijker is voor de baas en manen en staart dus continu in vlechten of zakken zitten om het schoon, heel en uit de klit te houden. Helemaal als de hengstenvlecht elke keer een andere kant op gedaan moet worden, omdat de manenkam ervan omklapt bijv.

Flying_Angel

Berichten: 15715
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 16:57

Ik zag laatst weer eens iemand dressuur rijden. Vreselijk zielig, paarden horen gewoon op bosritten en strandritten, niet in een bak kunstjes te doen.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 17:03

c_alsemgeest schreef:
ikke schreef:
En dat is dus niet waar!

Je zou je kunnen verdiepen in met wie dat bedrijf zaken doet en of mensen fatsoenlijk behandelt worden.

Maar het enige wat telt dat dat je geen cent te veel betaalt DAT is waar JOUW VERANWORRDING ligt!


In die zin heb ik er ook nog wel eentje: dat we met z'n allen ons wat minder zouden laten leiden door marges, uiterlijk vertoon en winstbejag.

Als je als directeur niet genoeg hebt aan een inkomen van 250.000 euro op jaarbasis, heb je ook niet genoeg aan 500.000 euro. Iets met een boer en een zeug hebben nooit genoeg maar een heer en een beer willen steeds meer.



Gaan we nou serieus inhoudelijk over een gegeven over unpopulair opinions discussiëren? :D

Haar niet populaire opinie is, dat het haar niks kan schelen en zij het haar verantwoordelijkheid niet vind.
Als iedereen het er mee eens zou zijn zou het niet in dit topic passen.


Het ding is dat het ook echt niet klopt. Laat mij morgen eens een webshop in paardenspullen openen zonder gratis verzendkosten en met een minimumlevertijd van 1 tot 2 weken, je zal eens zien hoe de consument mij massaal zal negeren en hoe ik waarschijnlijk failliet zal zijn nog voor ik goed en wel gestart ben. Maar neeuuu, consument heeft geen verantwoordelijkheid. :D

Maar kijk, leuk dat eens een echt impopulaire mening in dit topic gegooid heb. Stiekem best trots op mezelf! :D

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 17:05

gratis verzenden is ook alleen maar boven een bepaald bedrag.
En dan ga ik er vanuit dat dat bedrijf dat wel ingecalculeerd heeft op de prijs.

En als er duidelijk zou staan levertijd minimaal 1 week en postnl/dhl doet dan zijn werk, ja hoor prima.
Maar daar heeft die webshop geen bal over te zeggen, dus....

Sanet

Berichten: 7946
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 17:13

Nou, als er staat levertijd 7 dagen, dan ga ik twijfelen of ze het wel echt hebben of dat ze het nog moeten bestellen en het eerder 14 dagen wordt of nooit :D

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 17:47

Ikke: jij hebt geen flauw idee waar ik bestel en of dat wel of niet goedkoop is … welke dienst de shop dan inhuurt ga ik verder niet over.. PostNL bv ontloop je niet zo makkelijk .. en dan heb je dhl en dpd ofzo? En dat is t wel zo’n beetje denk?

En inderdaad, in dit topic zo niet op z’n plaats :n

Is “ik vind het hedendaagse woke gebeuren echt super irritant worden” een unpopulair opinion?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 19:33

Op je laatste vraag is mijn antwoord nee :D

Ik vind dat de vegetariërs en veganisten hun eigen benamingen moeten uitvinden en stoppen met vega kip, vega worst, vega rundslapjes, veggie vis... :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 19:35

Pandora2 schreef:
Op je laatste vraag is mijn antwoord nee :D

Ik vind dat de vegetariërs en veganisten hun eigen benamingen moeten uitvinden en stoppen met vega kip, vega worst, vega rundslapjes,... :')

:))! Eens.

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 19:57

Pandora2 schreef:
Op je laatste vraag is mijn antwoord nee :D

Ik vind dat de vegetariërs en veganisten hun eigen benamingen moeten uitvinden en stoppen met vega kip, vega worst, vega rundslapjes, veggie vis... :')

Mijn unpopulair opinion is dan weer dat niet-vegetariërs zich niet zo druk moeten maken om hoe vegaspul genoemd wordt :')

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 19:58

Unpopular :D
Die namen worden je ook zowat door de strot geduwd dus ga je er vanzelf wat van vinden.

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:01

DuoPenotti schreef:
Unpopular :D
Die namen worden je ook zowat door de strot geduwd dus ga je er vanzelf wat van vinden.

Uh nee, je kunt je er ook gewoon niks van aantrekken.

Ik snap het probleem eerlijk gezegd ook niet zo.
Lekker boeiend of het vega braadworst heet.
Het heeft een apart schap in de supermarkt, dus het verkeerde pakken gebeurt niet zomaar. :))

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:05

discuszeuren over een unpopular opinion....

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:05

Kinke schreef:
discuszeuren over een unpopular opinion....


Wederom :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:06

Mja, per definitie is een braadworst of kipfilet niet vegetarisch. Die namen zijn nogal een contradictio in terminis :D.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:09

_San87_ schreef:
Mja, per definitie is een braadworst of kipfilet niet vegetarisch. Die namen zijn nogal een contradictio in terminis :D.

Dat is waar het mis gaat :j

Maar zoals bij wel meer zaken, mag ook hier het beestje niet bij de naam genoemd worden.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:09

De Vegetarische Slager….. :r

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:11

ikke schreef:
_San87_ schreef:
Mja, per definitie is een braadworst of kipfilet niet vegetarisch. Die namen zijn nogal een contradictio in terminis :D.

Dat is waar het mis gaat :j

Maar zoals bij wel meer zaken, mag ook hier het beestje niet bij de naam genoemd worden.

Plantenprutje klinkt niet zo aantrekkelijk :\.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:12

Ik heb medelijden met de mensen die vet lief zijn, die Gerda en Karen heten.